ВИКОРИСТАННЯ І К Т НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

Про матеріал
Урок – творчість, а остання не терпить надмірної стандартизації й шаблону, вона передбачає новизну, оригінальність, відхід від традиції , переборення стереотипів. Тому творимо разом ІКТ .
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИКОРИСТАННЯ

І К Т   НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

 

 

 

                                   Доповідь вчителя

                                   початкових класів

                                                Кз «НСЗШ I-IIIст.»  24

                                   Сергєєнко  Наталії

                                   Анатоліївни

 

 

 

   Слайд 2   Комп'ютери та інформаційні технології проникли у всі сфери життя сучасної людини:

- це і засіб спілкування між державами, університетами;

- нові форми торгівлі;

- потужний засіб навчання.

     Персональний комп'ютер став нашим супутником на роботі, вдома, у подорожах. Без комп'ютера не обходяться і наші діти.

     Слайд 3 Потужний потік інформації, реклами, застосування комп'ютерних технологій на телебаченні, розповсюдження ігрових приставок, електронних іграшок і комп'ютерів впливають на виховання дитини, її сприйняття навколишнього світу.

     Раніше інформацію з будь-якої теми дитина могла отримати за різними каналами: підручник, довідкова література, розповідь вчителя, конспект уроку. Сьогодні перед педагогами стоїть важливе завдання – оптимізація та індивідуалізація шкільної освіти. Першочергове місце у цьому питанні посідає навчання за допомогою комп'ютерної техніки та засобів мультимедіа.

Слайд 4 Нині дитина опановує комп’ютер раніше, ніж навчається грамотно писати чи читати. Тому сучасна дитина з великим задоволенням подивиться телевізор,ніж прочитає книгу.

Мозок дитини,налаштований на отримання знань у формі розважальних програм по телебаченню,набагато легше сприйме запропоновану на уроці інформацію за допомогою медіа-засобів.

Вже давно доведено, що кожен учень засвоює по різному нові знання. Раніше вчителям важко було знайти індивідуальний підхід до кожного учня. Зараз,з використанням комп’ютерних мереж і онлайн-засобів, школи отримали можливість подавати нову інформацію таким чином,щоб задовольнити індивідуальні запити кожного учня .

Готуючись до доповіді,я провела анкетування серед учнів свого класу. Пропоную аналіз анкет,які я використовувала для дослідження мотиваційного боку застосування комп’ютерних засобів навчання.

Слайд 5  На  запитання «Хто для тебе комп’ютер ?»,учні відповіли наступним чином : 8 %(відсотків)  опитуваних учнів відповіли,що комп’ютер для них це машина, 34% - друг,58 % дали відповідь помічник.

Тому за умови правильного використання комп’ютерних засобів , навчання школярів рідної мови,буде більш вдалим. 

Слайд 6 Давайте,дамо відповідь,чому сприяє використання ІКТ у навчальному процесі, а саме:

  • Кращому сприйняттю й засвоєнню навчального матеріалу
  • Зростанню інтересу до пізнання;
  • Індивідуалізації навчання;
  • Розвитку творчих здібностей  учнів;
  • Скороченню видів роботи,що стомлюють дітей;
  • Використанню різних аудіовізуальних засобів( музики,графіки,анімації)
  • Більш динамічній подачі матеріалу;
  • Формуванню в учнів адекватної самооцінки та створенню умов для самостійної роботи.

 

Найпростішою й найпоширенішою на сьогодні програмою , яка допомагає вчителю урізноманітнити урок , є прикладна програма Power Point. Як показує практика,використовувати комп’ютерні презентації можна

Слайд 7 – при поясненні нового матеріалу;

  • при закріпленні викладеного матеріалу;
  • як системи контролю та перевірки ;
  • для тренування конкретних здібностей учня

( увага,пам'ять,мислення ).

Головне, щоб поданий матеріал відповідав принципам науковості, наочності, був поданий в обсязі, щоб відповідає дидактичній меті.

Вивченню української мови притаманні специфічні особливості, обумовленні тим, що діти молодшого шкільного віку великою мірою сприймають життя , як гру. Їх очі широко відкриті назустріч казковому, незвичайному. Уроки з елементами гри в  такому віці надзвичайно ефективні.

Слайд 8

        Практикою доведено,що використання ІКТ доцільніше на уроках української мови :

  • під час зорових диктантів;
  • роботи з деформованими текстами;
  • словникових диктантів
  • вправ на увагу ;
  • при списуванні;
  • складанні опису картин.

Зараз я вам продемонструю, одну із презентацій, яку я використовую на уроках української мови.

 ( ПРЕЗЕНТАЦІЯ)

Слайд 9 ( Фіз-хвилинка)

При розробці уроку з використанням ІКТ особливу увагу приділяю динамічними паузам, зарядці для очей,використання елементів здоровозберігаючих технологій.

(Вправи для очей)

Отже, сучасні інформаційно-комунікаційні технології дають великі можливості для підтримки школяра в процесі оволодіння українською мовою. Зокрема, мультимедійна презентація допомагає структурувати матеріал і активізувати увагу, комп’ютерні тренажери і тести приносять різноманітність в освоєнні правил орфографії і пунктуації, являючи собою альтернативу втомлюванним письмовим вправам.

Молодші школярі легше сприймають і краще засвоюють мову при використанні комп’ютерних, а не «паперових» джерел.

Слайд 10

Проте, комп’ютер не може повністю замінити вчителя

  • по-перше, вчитель має зацікавити учнів, викликати допитливість , завоювати їх довіру.
  • По-друге,він може спрямувати їх увагу на предмет,який вивчається;
  • по-третє, відзначити їх старанність та знайти шляхи спонукання до навчання.

Таку роль вчителя ніколи не зможе взяти на себе – комп’ютер .

Проте, вчитель повинен визначити місце та роль ІКТ в своїй професійній діяльності.

Урок – творчість, а остання не терпить надмірної стандартизації й шаблону, вона передбачає новизну, оригінальність, відхід від традиції , переборення стереотипів. Тому творимо разом ІКТ і ми, творчі  вчителі Нікопольщини.

 

docx
Додано
21 січня 2019
Переглядів
1027
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку