ВИКОРИСТАННЯ
І К Т НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
Доповідь вчителя
початкових класів
Кз «НСЗШ I-IIIст.» №24
Сергєєнко Наталії
Анатоліївни
Слайд 2 Комп'ютери та інформаційні технології проникли у всі сфери життя сучасної людини:
- це і засіб спілкування між державами, університетами;
- нові форми торгівлі;
- потужний засіб навчання.
Персональний комп'ютер став нашим супутником на роботі, вдома, у подорожах. Без комп'ютера не обходяться і наші діти.
Слайд 3 Потужний потік інформації, реклами, застосування комп'ютерних технологій на телебаченні, розповсюдження ігрових приставок, електронних іграшок і комп'ютерів впливають на виховання дитини, її сприйняття навколишнього світу.
Раніше інформацію з будь-якої теми дитина могла отримати за різними каналами: підручник, довідкова література, розповідь вчителя, конспект уроку. Сьогодні перед педагогами стоїть важливе завдання – оптимізація та індивідуалізація шкільної освіти. Першочергове місце у цьому питанні посідає навчання за допомогою комп'ютерної техніки та засобів мультимедіа.
Слайд 4 Нині дитина опановує комп’ютер раніше, ніж навчається грамотно писати чи читати. Тому сучасна дитина з великим задоволенням подивиться телевізор,ніж прочитає книгу.
Мозок дитини,налаштований на отримання знань у формі розважальних програм по телебаченню,набагато легше сприйме запропоновану на уроці інформацію за допомогою медіа-засобів.
Вже давно доведено, що кожен учень засвоює по різному нові знання. Раніше вчителям важко було знайти індивідуальний підхід до кожного учня. Зараз,з використанням комп’ютерних мереж і онлайн-засобів, школи отримали можливість подавати нову інформацію таким чином,щоб задовольнити індивідуальні запити кожного учня .
Готуючись до доповіді,я провела анкетування серед учнів свого класу. Пропоную аналіз анкет,які я використовувала для дослідження мотиваційного боку застосування комп’ютерних засобів навчання.
Слайд 5 На запитання «Хто для тебе комп’ютер ?»,учні відповіли наступним чином : 8 %(відсотків) опитуваних учнів відповіли,що комп’ютер для них це машина, 34% - друг,58 % дали відповідь помічник.
Тому за умови правильного використання комп’ютерних засобів , навчання школярів рідної мови,буде більш вдалим.
Слайд 6 Давайте,дамо відповідь,чому сприяє використання ІКТ у навчальному процесі, а саме:
Найпростішою й найпоширенішою на сьогодні програмою , яка допомагає вчителю урізноманітнити урок , є прикладна програма Power Point. Як показує практика,використовувати комп’ютерні презентації можна
Слайд 7 – при поясненні нового матеріалу;
( увага,пам'ять,мислення ).
Головне, щоб поданий матеріал відповідав принципам науковості, наочності, був поданий в обсязі, щоб відповідає дидактичній меті.
Вивченню української мови притаманні специфічні особливості, обумовленні тим, що діти молодшого шкільного віку великою мірою сприймають життя , як гру. Їх очі широко відкриті назустріч казковому, незвичайному. Уроки з елементами гри в такому віці надзвичайно ефективні.
Слайд 8
Практикою доведено,що використання ІКТ доцільніше на уроках української мови :
Зараз я вам продемонструю, одну із презентацій, яку я використовую на уроках української мови.
( ПРЕЗЕНТАЦІЯ)
Слайд 9 ( Фіз-хвилинка)
При розробці уроку з використанням ІКТ особливу увагу приділяю динамічними паузам, зарядці для очей,використання елементів здоровозберігаючих технологій.
(Вправи для очей)
Отже, сучасні інформаційно-комунікаційні технології дають великі можливості для підтримки школяра в процесі оволодіння українською мовою. Зокрема, мультимедійна презентація допомагає структурувати матеріал і активізувати увагу, комп’ютерні тренажери і тести приносять різноманітність в освоєнні правил орфографії і пунктуації, являючи собою альтернативу втомлюванним письмовим вправам.
Молодші школярі легше сприймають і краще засвоюють мову при використанні комп’ютерних, а не «паперових» джерел.
Слайд 10
Проте, комп’ютер не може повністю замінити вчителя
Таку роль вчителя ніколи не зможе взяти на себе – комп’ютер .
Проте, вчитель повинен визначити місце та роль ІКТ в своїй професійній діяльності.
Урок – творчість, а остання не терпить надмірної стандартизації й шаблону, вона передбачає новизну, оригінальність, відхід від традиції , переборення стереотипів. Тому творимо разом ІКТ і ми, творчі вчителі Нікопольщини.