Конспект уроку української мови у 3 класі на тему:"Змінювання іменників за числами"

Про матеріал
Мета уроку: ознайомити учнів з властивістю іменників змінюватися за числами; формувати вміння змінювати іменники за числами, визначати число іменників, орфографічні навички; розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до природи, навколишнього світу.
Перегляд файлу

Конспект уроку української мови у 3 класі

Тема: Змінювання іменників за числами

Мета: ознайомити учнів з властивістю іменників змінюватися за числами; формувати вміння змінювати іменники за числами, визначати число іменників, орфографічні навички; розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до природи, навколишнього світу.

Обладнання: предметні малюнки, картки «Іменник», «Один – багато», «Однина – множина», демонстраційний матеріал (малюнки).

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організація класу.

-Діти, послухайте уважно вірш О. Кулик та скажіть про кого він розповідає?

Закружляла віхола.

Горобці під стріхою

Тихо повсідались:

-Де зернят дістать?

А в саду на яблуні

Ще осінні яблука,

Найсмачніші ласощі,

На гіллі висять.

Стихла раптом віхола

Горобці під стріхою

Мить лише, хвилиночку

Зляканно сидять.

Тільки враз горобчики,

Мов веселі хлопчики,

У садок до яблуньки

На бенкет летять.

  • Яка пора року описана у вірші?
  • Кому важко зимувати?
  • Так, дійсно надворі зима. Сутужно пташкам узимку. За вікном у нас є годівнички, які виготовили наші старшокласники. Частенько до них прилітають пташки. Яких пташок ви бачили біля годівнички?(Прогнозована відповідь: горобчиків і синичок).

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні на уроці ми будемо порівнювати кількість предметів: один-багато. Ви дізнаєтесь багато нового про число іменників. Наш урок відбудеться під знаком оцих маленьких пташок: синичок і горобчиків. Вони ніколи не залишають своєї Батьківщини, навіть у люті морози. Висловимо ж цим пташечкам нашу любов і присвятимо їм наш урок.

Клас працюватиме групами:

     дівчатка – синички,

          хлопчики – горобчики.

На дошці прикріплюються малюнки пташок.

Отож, давайте дружно промовимо девіз нашого уроку:

  • Ну-мо, до праці всі разом, гуртом!

Звучить рідна мова над містом й селом!

  • А розпочати нашу роботу я пропоную із знайомства з тими завданнями, які на вас чекають сьогодні.
  1. Спостереження за словом.
  2. Гра «Попелюшка».
  3. Робота з підручником.
  4. Фізкультхвилинка.
  5. Робота в групах.
  6. Самостійна робота.
  7. Підсумок уроку.
  • Скільки завдань на вас чекають?
  • Яке завдання зацікавило найбільше?

Завдань багато, не лякайтесь.

Повірте, вам під силу це.

Як працюватимете гарно,

То виконаєте все-все-все!

ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь, навичок.

  1. Спостереження за словом.

Позлітались до криниці горобці й синиці.

Зразу бійку влаштували – куряву кругом підняли:

Визначали рід в словах –цвіріньчали – просто жах1

Прошу, їм допоможіть, рід іменників вкажіть!

На дошці записані слова:

Земля, сонце, тротуар, Петро, зерно, людина, журнал, день, веселка, кит, озеро, Олеся.

Завдання:

«горобчики» виписують слова чоловічого роду;

«синички» - жіночого роду;

троє учнів(за вибором зимової картки) – середнього роду.

Перевірка виконання завдання. Висновки.

  • Які слова допомогли вам визначити рід іменників? (Мій, моя, моє, він, вона, воно).
  • Які закінчення мають іменники чоловічого, жіночого, середнього роду?
  1. Навчально-дидактична гра «Попелюшка»

Наші синички й горобчики

За зернятка бились,

Та раптом зупинились.

Стали думати-гадати:

Зернятко одне, а чи багато?

 

На дошці записані слова:

Зайці, ялина, чашка, заєць, чашки, ялини, листок, крапка, листки, крапки.

Завдання: утворити логічні пари «один-багато».

Перевірка виконання завдання. Висновки про число предметів.

  • Назвіть закінчення іменників І колонки, ІІ колонки.
  • Що ви помітили?

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Ознайомлення з теоретичним матеріалом підручника с.115

А)Самостійне опрацювання правила.

Б)Бесіда за запитаннями:

- Що ми називатимемо одниною?

- Що таке множина іменників?

          2. Спостереження за формою слова

             Вправа 275. Колективна робота.

Ви, горобчики, здружіться,

Із синичками помиріться.

Станем дружно працювати –

Число предметів визначати!

Прочитати текст вправи, вставляючи пропущені букви.

Спишіть текст вправи, підкреслюючи іменники, що означають один предмет- однією лінією, а багато предметів – двома рисками.

Перевірка – зачитати іменники в однині, а потім – в множині.

V. Фізкультхвилинка.

VI. Закріплення вивченого.

  1. Робота в групах «горобці-синиці».

Вправа 277 (завдання1)

«Горобчики» виписують іменники у однині, а «Синички» - у множині.

Перевірка виконання завдання.

  1. Орфоепічна хвилинка.

Учитель промовляє слова, учні повторюють.

Запис слів у зошити: молоко, золото, любов, канікули, ворота.

  • Змініть за числами ці слова.
  • Який висновок можна зробити?
  • Отже, деякі іменники вживаються лише в однині, або тільки у множині.
  1. Самостійна робота за вправою 276.

 Визначення роду виділених іменників, постановка їх у множину.

Перевірка виконання завдань. Гра «Мікрофон».

VII. Підсумок уроку. Рефлексія.

Вправа «Інтервю»

  • Якими є ваші враження від уроку?
  • Що, на вашу думку, вдалося найкраще? Чому?
  • Чого нового навчилися?
  • Що ви дізналися про форму числа іменників?
  • Як визначити число іменників?
  • Які закінчення мають іменники у множині?

Урок закінчується, друзі,

Підбити підсумки вже час.

Ви працювали дуже гарно

І виконали все-все-все!

VIII. Домашнє завдання

Вправа 277(завдання 2), повторити вивчені правила.

 

 

 

docx
Додано
21 січня 2019
Переглядів
423
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку