1 липня о 18:00Вебінар: Шкільна дошка – ігрове поле вчителя

Конспект уроку української мови у 3 класі на тему:"Змінювання іменників за числами"

Про матеріал
Мета уроку: ознайомити учнів з властивістю іменників змінюватися за числами; формувати вміння змінювати іменники за числами, визначати число іменників, орфографічні навички; розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до природи, навколишнього світу.
Перегляд файлу

Конспект уроку української мови у 3 класі

Тема: Змінювання іменників за числами

Мета: ознайомити учнів з властивістю іменників змінюватися за числами; формувати вміння змінювати іменники за числами, визначати число іменників, орфографічні навички; розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до природи, навколишнього світу.

Обладнання: предметні малюнки, картки «Іменник», «Один – багато», «Однина – множина», демонстраційний матеріал (малюнки).

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організація класу.

-Діти, послухайте уважно вірш О. Кулик та скажіть про кого він розповідає?

Закружляла віхола.

Горобці під стріхою

Тихо повсідались:

-Де зернят дістать?

А в саду на яблуні

Ще осінні яблука,

Найсмачніші ласощі,

На гіллі висять.

Стихла раптом віхола

Горобці під стріхою

Мить лише, хвилиночку

Зляканно сидять.

Тільки враз горобчики,

Мов веселі хлопчики,

У садок до яблуньки

На бенкет летять.

  • Яка пора року описана у вірші?
  • Кому важко зимувати?
  • Так, дійсно надворі зима. Сутужно пташкам узимку. За вікном у нас є годівнички, які виготовили наші старшокласники. Частенько до них прилітають пташки. Яких пташок ви бачили біля годівнички?(Прогнозована відповідь: горобчиків і синичок).

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні на уроці ми будемо порівнювати кількість предметів: один-багато. Ви дізнаєтесь багато нового про число іменників. Наш урок відбудеться під знаком оцих маленьких пташок: синичок і горобчиків. Вони ніколи не залишають своєї Батьківщини, навіть у люті морози. Висловимо ж цим пташечкам нашу любов і присвятимо їм наш урок.

Клас працюватиме групами:

     дівчатка – синички,

          хлопчики – горобчики.

На дошці прикріплюються малюнки пташок.

Отож, давайте дружно промовимо девіз нашого уроку:

  • Ну-мо, до праці всі разом, гуртом!

Звучить рідна мова над містом й селом!

  • А розпочати нашу роботу я пропоную із знайомства з тими завданнями, які на вас чекають сьогодні.
  1. Спостереження за словом.
  2. Гра «Попелюшка».
  3. Робота з підручником.
  4. Фізкультхвилинка.
  5. Робота в групах.
  6. Самостійна робота.
  7. Підсумок уроку.
  • Скільки завдань на вас чекають?
  • Яке завдання зацікавило найбільше?

Завдань багато, не лякайтесь.

Повірте, вам під силу це.

Як працюватимете гарно,

То виконаєте все-все-все!

ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь, навичок.

  1. Спостереження за словом.

Позлітались до криниці горобці й синиці.

Зразу бійку влаштували – куряву кругом підняли:

Визначали рід в словах –цвіріньчали – просто жах1

Прошу, їм допоможіть, рід іменників вкажіть!

На дошці записані слова:

Земля, сонце, тротуар, Петро, зерно, людина, журнал, день, веселка, кит, озеро, Олеся.

Завдання:

«горобчики» виписують слова чоловічого роду;

«синички» - жіночого роду;

троє учнів(за вибором зимової картки) – середнього роду.

Перевірка виконання завдання. Висновки.

  • Які слова допомогли вам визначити рід іменників? (Мій, моя, моє, він, вона, воно).
  • Які закінчення мають іменники чоловічого, жіночого, середнього роду?
  1. Навчально-дидактична гра «Попелюшка»

Наші синички й горобчики

За зернятка бились,

Та раптом зупинились.

Стали думати-гадати:

Зернятко одне, а чи багато?

 

На дошці записані слова:

Зайці, ялина, чашка, заєць, чашки, ялини, листок, крапка, листки, крапки.

Завдання: утворити логічні пари «один-багато».

Перевірка виконання завдання. Висновки про число предметів.

  • Назвіть закінчення іменників І колонки, ІІ колонки.
  • Що ви помітили?

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Ознайомлення з теоретичним матеріалом підручника с.115

А)Самостійне опрацювання правила.

Б)Бесіда за запитаннями:

- Що ми називатимемо одниною?

- Що таке множина іменників?

          2. Спостереження за формою слова

             Вправа 275. Колективна робота.

Ви, горобчики, здружіться,

Із синичками помиріться.

Станем дружно працювати –

Число предметів визначати!

Прочитати текст вправи, вставляючи пропущені букви.

Спишіть текст вправи, підкреслюючи іменники, що означають один предмет- однією лінією, а багато предметів – двома рисками.

Перевірка – зачитати іменники в однині, а потім – в множині.

V. Фізкультхвилинка.

VI. Закріплення вивченого.

  1. Робота в групах «горобці-синиці».

Вправа 277 (завдання1)

«Горобчики» виписують іменники у однині, а «Синички» - у множині.

Перевірка виконання завдання.

  1. Орфоепічна хвилинка.

Учитель промовляє слова, учні повторюють.

Запис слів у зошити: молоко, золото, любов, канікули, ворота.

  • Змініть за числами ці слова.
  • Який висновок можна зробити?
  • Отже, деякі іменники вживаються лише в однині, або тільки у множині.
  1. Самостійна робота за вправою 276.

 Визначення роду виділених іменників, постановка їх у множину.

Перевірка виконання завдань. Гра «Мікрофон».

VII. Підсумок уроку. Рефлексія.

Вправа «Інтервю»

  • Якими є ваші враження від уроку?
  • Що, на вашу думку, вдалося найкраще? Чому?
  • Чого нового навчилися?
  • Що ви дізналися про форму числа іменників?
  • Як визначити число іменників?
  • Які закінчення мають іменники у множині?

Урок закінчується, друзі,

Підбити підсумки вже час.

Ви працювали дуже гарно

І виконали все-все-все!

VIII. Домашнє завдання

Вправа 277(завдання 2), повторити вивчені правила.

 

 

 

docx
Додано
21 січня
Переглядів
315
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку