Використання ІКТ на уроках біології Цибуляк Вікторія в’ячеславівна Вчитель біології
Номер слайду 2
Що таке Інформаційно-комунікаційні технології навчання (ІКТ)це сукупність методів і технічних засобів реалізації інформаційних технологій на основі комп’ютерних мереж і засобів забезпечення ефективного процесу навчання. ЩО ТАКЕ ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯПід інформаційною технологією навчання розуміють таку модель навчально-виховного процесу, у якій мета досягається насамперед за рахунок найповнішого використання можливостей комп'ютерів та програмного забезпечення.
Номер слайду 3
Напрямок використання комп’ютепних технологій Комп’ютерне моделювання. Лабораторні та практичніДемонстрація статичних і динамічних таблиць, схем. Контроль знань. Джерело інформаціїСтворення і показ презентацій, слайд-шоу. Науково-дослідницька робота. Підготовка до олімпіад. Проєктна діяльність
Номер слайду 4
Біологія – це наука про життя у всіх його проявах, а саме: рослини, гриби, віруси, тварини. Тому біологія є одним з тих навчальних предметів, що дає насичений та багатий матеріал для відпрацювання різноманітних методів і прийомів роботи з інформацією. А саме застосування інформаційно- комунікативних технологій дозволяє швидко опрацювати інформацію у вигляді таблиць, схем, діаграм, визначити залежність між об'єктами та явищами, будовою та функціями.
Номер слайду 5
Використання комп’ютерних технологій при проведенні уроків біології, як в класі, так і в дистанційному навчанні, дає змогу: Демонструвати особливості будови і процесів життєдіяльності об’єктів живої природи;експериментувати з комп’ютерною моделлю біологічних систем та явищ.демонструвати процеси, які в реальних умовах проходять упродовж місяців, років і навіть століть;сприяти кращому засвоєнню учнями біологічних термінів;здійснювати поточний і тематичний контроль знань учнів;проводити лабораторні та практичні роботи у традиційній формі, чи у віртуальній лабораторії;Знайомитися з явищами, які мають звукове відображення (звуки природи, спів птахів);показувати недоступний для безпосереднього спостерігання механізм біологічних процесів.
Номер слайду 6
Я сама постійно підвищую свою кваліфікацію в області застосування нових педагогічних технологій. У 2021 році я пройшла курси «Використання ІКТ для створення навчального контекту з хімії, біології, природознавства», де навчилася створювати мультимедійні презентації за допомогою програми Power Point, сайти, використовувати інструменти графічного редактора Paint, шукати інформацію в мережі Інтернет, спілкуватися в мережі та багато іншого. В 2022 році приймала участь в онлайн тренінгу «Можливості You. Tube для освіти», завершила курс «Цифрові інструменти Google для освіти»
Номер слайду 7
При проведенні уроків я використовую такі програмнІ засоби та онлайн ресурси:
Номер слайду 8
Використання платформи для навчання“Kahoot!” – це навчальна платформа, за допомогою якої можна проводити інтерактивні заняття та перевірку знань учнів за допомогою онлайн-тестування. питання можна створювати самостійно або використовувати вже готові з банку питань;можна включити функцію для автоматичного перемішування відповідей у питанні;для візуалізації питання можна користуватися банком зображень, додавати їх до запитань чи використовувати як відповіді;є можливість обмежувати час, що дається для відповіді на питання;можна визначати кількість балів за кожну правильну відповідь;дозволяє дізнатися як відповідав на запитання кожен учень, або будувати діаграми успішності академічної групи.
Номер слайду 9
з його допомогою учні можуть збагачувати вивчення тем 3 D-анімаціями, освітнім відео, інтерактивними програмами. Видовищні інтерактивні елементи, а також вбудовані ілюстраційні, експериментальні та програми, що розвивають й пробуджують інтерес учнів, допомагають легше засвоїти навчальний матеріал.
Номер слайду 10
Віртуальні екскурсії та подорожі Проведення віртуальних екскурсій – це ще один ефективний спосіб візуалізації, що дозволяє віртуально побувати в природничому музеї, в заповіднику, національному парку тощо. Віртуальні екскурсії – досить переконливий спосіб представлення інформації, оскільки вони створюють у глядача повну ілюзію присутності.
Номер слайду 11
Google-клас. Це платформа, в якій ви можете створити віртуальний клас, через електронну пошту додати до нього своїх реальних учнів, ставити завдання у спільному структурованому просторі всім школярам або вибірково, оперативно обмінюватися інформацією, створювати свої завдання або додавати їх з інших платформ.
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Учні приймають участь в Всеукраїнських інтернет-олімпіадах з 2018 року
Номер слайду 14
Приймають участь в різних Всеукраїнських конкурсах
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Номер слайду 17
Висновок Звичайно ІКТ ніяким чином не замінить «живе» знайомство з природою, виходи на екскурсії, похід до музею, роботу з мікроскопом, гербарієм, вологими препаратами, колекціями, проте за ними майбутнє. Урок з використання ІКТ стає більш наочним, цікавим, складний матеріал стає зрозумілішим для учнів. Використання ІКТ у викладанні біології дозволяє урізноманітнити навчальний процес, використовувати передачу інформації при допомозі новітніх засобів, а також підвищити якість навчання.