Аспекти ефективності сучасного уроку які залежать від учителя Сучасний урок + вчитель Сучасні педагогічні технології Уміння спілкуватися з учнями Знання їх вікових особливостей Ситуація успіху Інтерактивні форми роботи Відчувати проблеми Толерантність Креативність Любов до учнів Співпраця Педагогічна майстерність Якісна методична підготовка Знання методів
Інформаційні технології - це сукупність інформаційних процесів з використання засобів обчислювальної техніки, що забезпечують швидкий пошук інформації, доступ до джерел інформації. Інформаційно-комунікаційні технології навчання (ІКТ) - це сукупність методів і технічних засобів реалізації інформаційних технологій на основі комп’ютерних мереж і засобів забезпечення ефективного процесу навчання.
Учитель повинен уміти створювати: текстові документи, таблиці, малюнки, діаграми, презентації; використовувати: Інтернет-технології, локальні мережі, бази даних; здійснювати: анкетування, діагностування, тестування, пошук необхідної інформації в мережі Інтернет; розробляти: власні електронні продукти (розробки уроків, демонстраційний матеріал); поєднувати: готові електронні продукти (електронні підручники, енциклопедії, навчальні програми, демонстраційні програми тощо) у своїй професійній діяльності.
Переваги Недоліки і проблеми використання Наочність, винахідливість Тривала підготовка до уроку, яка пов’язана з використанням комп’ютерних засобів навчання і відповідних програм Можливість одночасного графічного і звукового відтворення деякої сукупності об’єктів, які подані різними способами Перевантаженість уроку демонстраціями, перетворення уроку у зоро-звукову композицію при невірному визначенні дидактичної ролі ІКТ, їх місця на уроках Варіативність подання навчального матеріалу Недостатня методична підготовка вчителя у використанні ІКТ на конкретному уроці Інтерактивність Відсутність мережевих версій окремих готових програм Раціональне використання часу уроку (при правильному визначенні дидактичної ролі ІКТ, їх місця на уроках) Небезпека зниження міжособистістного спілкування при перевантаженні уроку ІКТ та знехтуванні іншими формами організації навчальної діяльності Моделювання процесів, які важко продемонструвати в умовах шкільної лабораторії Відмова від «живого» эксперимента, який дозволяє провести матеріально-технічне оснащення кабинету, на користь електроного; як наслідок відсутність прямого дослідження дійсності
Переваги Недоліки і проблеми використання Можливість зміни умов протікання процесу Недостатня забезпеченість навчальних закладів сучасним обладнанням Вивчення об’єкту в русі, зміні, розвитку Об’єктивність та швидкість оцінювання в комп’ютерному тестуванні Математична обробка результатів Посилення соціальної нерівності при організації домашньої роботи учнів з використанням ІКТ Організація самоконтролю у зручний час Організація самостійної пошукової, дослідницької діяльності Використання великої бази об’єктів для доповідей, рефератів Можливість віртуальної екскурсії Ризик отримання недостовірної інформації з мережі Інтернет при відсутності перевірки джерела Оперативне отримання інформації енцеклопедичного характеру
Засоби реалізації інформаційних технологій на уроці фізики Серед величезного різноманіття навчальних мультимедійних систем умовно можна виокремити засоби, які є найбільш ефективними: комп’ютерні тренажери; автоматизовані навчальні системи; навчальні фільми; Мультимедія - презентації; відеодемонстрації.
ПЕРЕВІРКА ТА ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ. GOOGLE–ПРЕЗЕНТАЦІЯ Головна перевага документу, створеного на хмарному сервісі, одним з яких є Google – це можливість надання швидкого доступу до неї шляхом надсилання її веб-адреси на е-mail окремих осіб чи опублікування її за допомогою коду, який генерує сервіс Google. Google Презентації – чудовий спосіб представити нові ідеї. Вони дають змогу створювати презентації, редагувати їх і працювати над ними разом із учнями й колегами, де б ви не були; використовувати різні теми, шрифти, додавати відео, анімацію тощо. Їх можна створювати, редагувати та переглядати на будь-якому пристрої – телефоні, планшеті або комп’ютері – навіть без з’єднання з Інтернетом. У Google-Презентаціях кілька користувачів можуть одночасно працювати над однією презентацією, при цьому усі зміни відразу зберігаються
ПЕРЕВІРКА ТА ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ. СЕРВІС WikiWall WikiWall – зручний веб-сервіс для спільної роботи, виконаний у вигляді інтерактивної дошки, на якій можна розміщувати блоки тексту, картинки і відео, а також малювати "по клітинках" лінії, схеми довільно і по точках. WikiWall – перший російськомовний сервіс White Board, це сайт, що дозволяє створити сторінку і зробити її доступною групі користувачів. такі проекти ще називають віртуальними інтерактивними дошками. Як і інші подібні сервіси, WikiWall дозволяє створювати їх без реєстрації і запрошувати співрозмовників для одночасної спільної роботи, просто відправивши їм URL, наприклад, електронною поштою або за допомогою інтернет-меседжера. Усі учасники обговорення можуть малювати на дошці, додавати на неї блоки тексту, вставляти туди картинки, відео, а також використовувати будь-яку веб-сторінку – фон (для цього достатньо вказати її URL). У будь-який момент можна зберегти поточну версію White Board і пізніше її переглянути та скасувати зміни.
У режимі самостійної роботи ППЗ забезпечує: вільне пересування; перегляд вмісту сторінок; динамічних моделей, відео фрагментів; підтримку розв'язання розрахункових задач; підтримку самоперевірки засвоєння матеріалу з використанням тестових запитань; використання інтерактивних експериментів та лабораторних робіт
Серед можливостей слід відзначити: можливість самопідготовки учня до виконання лабораторних досліджень; скорочення часу для підготовки до виконання лабораторних робіт; самоконтроль результатів діяльності; надання можливостей отримання інформації про фізичний процес; безпосередня участь учня в процесі виконання лабораторного дослідження
Збірник відеозадач «Фізика навколо нас» складається з шести тематичних папок: «Військова справа», «Побут», «Пожежна справа», «Фізика в живій природі», «Фізика в неживій природі», «Різне» і є матеріалом для створення проблемних ситуацій на уроках шляхом аналізу конструкцій побутових приладів, військової та пожежної техніки і спорядження, виявленню законів фізики, на яких ґрунтується принцип їх дії Збірник відео задач “Фізика навколо нас”
Комп’ютерне тестування - це самоперевірка та самореалізація, добрий стимул для навчання, спосіб навчальної діяльності та самовираження учнів. Навчальні тести- використовуються з метою тренування і відпрацювання знань та умінь учнів з певної теми Контролюючі тести- використовуються для контролю знань учнів
ДОДАТОК САЙТІВ https://www.mindmeister.com/ru –ментальна карта http://rebus1.com/ua/index.php?item=rebus_generator -генератор ребусів https://childdevelop.com.ua/generator/letters/cross.html – генератор кросвордів https://childdevelop.com.ua/generator/ – генератори різно-типових завдань
ДОДАТОК САЙТІВ https://kahoot.com/mobile-app/ – готові навчальні ігри та інструменти для їхнього створення та поширення KAHOOT! https://onlinetestpad.com/ua – онлайн конструктор опитувань та тестів http://www.triventy.com/ – навчально-ігрові вікторини та інструменти для їхнього створення Triventy https://www.mozaweb.com/uk/shop.php?cmd=software_details&type=mozabook –mozaBook – Освітні програми з використанням віртуальної реальності https://docs.google.com/document/d/1bCmwSmOxBeGez3-g8bB175EVv_e5q1LUyTDJ8BLzzXI/edit – використання додатків Google в професійній діяльностi
ДОДАТОК САЙТІВ http://www.smartboard.com.ua/support/download/– smart notebook https://www.youtube.com/playlist?list=PL5vqV-t0Um0QAsY1eXcJfTyMsgRWquo41 – 7 клас фізика https://www.youtube.com/playlist?list=PL5vqV-t0Um0Rbvn8YtLze07cP6O4qIwAk – 8 клас фізика https://www.youtube.com/playlist?list=PL5vqV-t0Um0T63Qkzs-wWnwN_uJCMurrR -9 клас фізика