Використання ІКТ на уроках фізики

Про матеріал
Використання ІКТ на уроках фізики на рівних етапах уроку для вчителів фізики.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Використання ІКТ при вивченні фізики учителя фізики ХЗОШ №138 Ворони Алли Олексіївни

Номер слайду 2

Головне завдання кожного вчителя - досягнення високої ефективності навчального процесу

Номер слайду 3

«Правильно навчає той, хто навчає цікаво» А.Ейнштейн

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Мета роботи здійснити аналіз існуючого теоретичного та практичного досвіду з даної проблеми; проаналізувати ефективність використання ІКТ на кожному етапі вивчення фізики; розробити методичні рекомендації щодо використання ІКТ на уроках фізики у новому освітньому просторі.

Номер слайду 6

Аспекти ефективності сучасного уроку які залежать від учителя Сучасний урок + вчитель Сучасні педагогічні технології Уміння спілкуватися з учнями Знання їх вікових особливостей Ситуація успіху Інтерактивні форми роботи Відчувати проблеми Толерантність Креативність Любов до учнів Співпраця Педагогічна майстерність Якісна методична підготовка Знання методів

Номер слайду 7

Аспекти ефективності сучасного уроку які залежать від учня Сучасний урок + учень Підготовка до занять; Зацікавленість; Вміння слухати; Свідоме ставлення до навчання Здібності дитини; Самомотивація учня Бажання вчитись; Активність; Самоосвіта

Номер слайду 8

Сучасні тенденції, що викликають необхідність змін в освіті сучасні технології змінили комунікацію, співпрацю, навчання; знання знаходяться в мережах, спільнотах, а не лише на паперових носіях та пам’яті людини.

Номер слайду 9

Інформаційні технології - це сукупність інформаційних процесів з використання засобів обчислювальної техніки, що забезпечують швидкий пошук інформації, доступ до джерел інформації. Інформаційно-комунікаційні технології навчання (ІКТ) - це сукупність методів і технічних засобів реалізації інформаційних технологій на основі комп’ютерних мереж і засобів забезпечення ефективного процесу навчання.

Номер слайду 10

Учитель повинен уміти створювати: текстові документи, таблиці, малюнки, діаграми, презентації; використовувати: Інтернет-технології, локальні мережі, бази даних; здійснювати: анкетування, діагностування, тестування, пошук необхідної інформації в  мережі Інтернет; розробляти: власні електронні продукти (розробки уроків, демонстраційний матеріал); поєднувати: готові електронні продукти (електронні підручники, енциклопедії, навчальні програми, демонстраційні програми тощо) у  своїй професійній діяльності.

Номер слайду 11

Переваги Недоліки і проблеми використання Наочність, винахідливість Тривала підготовка до уроку, яка пов’язана з використанням комп’ютерних засобів навчання і відповідних програм Можливість одночасного графічного і звукового відтворення деякої сукупності об’єктів, які подані різними способами Перевантаженість уроку демонстраціями, перетворення уроку у зоро-звукову композицію при невірному визначенні дидактичної ролі ІКТ, їх місця на уроках Варіативність подання навчального матеріалу Недостатня методична підготовка вчителя у використанні ІКТ на конкретному уроці Інтерактивність Відсутність мережевих версій окремих готових програм Раціональне використання часу уроку (при правильному визначенні дидактичної ролі ІКТ, їх місця на уроках) Небезпека зниження міжособистістного спілкування при перевантаженні уроку ІКТ та знехтуванні іншими формами організації навчальної діяльності Моделювання процесів, які важко продемонструвати в умовах шкільної лабораторії Відмова від «живого» эксперимента, який дозволяє провести матеріально-технічне оснащення кабинету, на користь електроного; як наслідок відсутність прямого дослідження дійсності

Номер слайду 12

Переваги Недоліки і проблеми використання Можливість зміни умов протікання процесу Недостатня забезпеченість навчальних закладів сучасним обладнанням Вивчення об’єкту в русі, зміні, розвитку Об’єктивність та швидкість оцінювання в комп’ютерному тестуванні Математична обробка результатів Посилення соціальної нерівності при організації домашньої роботи учнів з використанням ІКТ Організація самоконтролю у зручний час Організація самостійної пошукової, дослідницької діяльності Використання великої бази об’єктів для доповідей, рефератів Можливість віртуальної екскурсії Ризик отримання недостовірної інформації з мережі Інтернет при відсутності перевірки джерела Оперативне отримання інформації енцеклопедичного характеру

Номер слайду 13

Перед плануванням уроку з використання ІКТ вчитель має усвідомити:

Номер слайду 14

Використання ІКТ

Номер слайду 15

Переваги для вчителя

Номер слайду 16

Переваги для учнів

Номер слайду 17

Засоби реалізації інформаційних технологій на уроці фізики Серед величезного різноманіття навчальних мультимедійних систем умовно можна виокремити засоби, які є найбільш ефективними: комп’ютерні тренажери; автоматизовані навчальні системи; навчальні фільми; Мультимедія - презентації; відеодемонстрації.

Номер слайду 18

Можливості використання

Номер слайду 19

Електронні підручники Мультимедійні презентації Створення проектів Створення аудіо-, відеотеки Інтернет- ресурси Використання ІКТ на уроках фізики Інтерактивна дошка Віртуальні лабораторії

Номер слайду 20

ІКТ на різних етапах уроку Віртуальний Застосування ППЗ Вивчення нового матеріалу Контроль знань Відпрацювання умінь і навичок Узагальнення знань

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

У склад пакету входять: діагностуюча оболонка Test-W; редактор тестів; конвертер; папки для створення тестів по окремих темам

Номер слайду 28

ПЕРЕВІРКА ТА ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ. GOOGLE–ПРЕЗЕНТАЦІЯ Головна перевага документу, створеного на хмарному сервісі, одним з яких є Google – це можливість надання швидкого доступу до неї шляхом надсилання її веб-адреси на е-mail окремих осіб чи опублікування її за допомогою коду, який генерує сервіс Google. Google Презентації – чудовий спосіб представити нові ідеї. Вони дають змогу створювати презентації, редагувати їх і працювати над ними разом із учнями й колегами, де б ви не були; використовувати різні теми, шрифти, додавати відео, анімацію тощо. Їх можна створювати, редагувати та переглядати на будь-якому пристрої – телефоні, планшеті або комп’ютері – навіть без з’єднання з Інтернетом. У Google-Презентаціях кілька користувачів можуть одночасно працювати над однією презентацією, при цьому усі зміни відразу зберігаються

Номер слайду 29

ПЕРЕВІРКА ТА ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ. СЕРВІС WikiWall WikiWall – зручний веб-сервіс для спільної роботи, виконаний у вигляді інтерактивної дошки, на якій можна розміщувати блоки тексту, картинки і відео, а також малювати "по клітинках" лінії, схеми довільно і по точках.  WikiWall – перший російськомовний сервіс White Board, це сайт, що дозволяє створити сторінку і зробити її доступною групі користувачів. такі проекти ще називають віртуальними інтерактивними дошками. Як і інші подібні сервіси, WikiWall дозволяє створювати їх без реєстрації і запрошувати співрозмовників для одночасної спільної роботи, просто відправивши їм URL, наприклад, електронною поштою або за допомогою інтернет-меседжера. Усі учасники обговорення можуть малювати на дошці, додавати на неї блоки тексту, вставляти туди картинки, відео, а також використовувати будь-яку веб-сторінку – фон (для цього достатньо вказати її URL). У будь-який момент можна зберегти поточну версію White Board і пізніше її переглянути та скасувати зміни.

Номер слайду 30

У режимі самостійної роботи ППЗ забезпечує: вільне пересування; перегляд вмісту сторінок; динамічних моделей, відео фрагментів; підтримку розв'язання розрахункових задач; підтримку самоперевірки засвоєння матеріалу з використанням тестових запитань; використання інтерактивних експериментів та лабораторних робіт

Номер слайду 31

Серед можливостей слід відзначити: можливість самопідготовки учня до виконання лабораторних досліджень; скорочення часу для підготовки до виконання лабораторних робіт; самоконтроль результатів діяльності; надання можливостей отримання інформації про фізичний процес; безпосередня участь учня в процесі виконання лабораторного дослідження

Номер слайду 32

Збірник відеозадач «Фізика навколо нас» складається з шести тематичних папок: «Військова справа», «Побут», «Пожежна справа», «Фізика в живій природі», «Фізика в неживій природі», «Різне» і є матеріалом для створення проблемних ситуацій на уроках шляхом аналізу конструкцій побутових приладів, військової та пожежної техніки і спорядження, виявленню законів фізики, на яких ґрунтується принцип їх дії Збірник відео задач “Фізика навколо нас”

Номер слайду 33

Можливості Learning Apps Створення кросвордів, вікторин, вибір множинних відповідей; Створення ігор “ Перший мільйон ”, “ Знайди пару ”, “ Вгадай слово ”, “ Пазл ”

Номер слайду 34

Комп’ютерне тестування - це самоперевірка та самореалізація, добрий стимул для навчання, спосіб навчальної діяльності та самовираження учнів. Навчальні тести- використовуються з метою тренування і відпрацювання знань та умінь учнів з певної теми Контролюючі тести- використовуються для контролю знань учнів

Номер слайду 35

Зразки учнівських проектів

Номер слайду 36

Контроль якості знань

Номер слайду 37

Інтерактивні дошки  Віртуальна інтерактивна дошка  (онлайн-дошка, електронна дошка, стіна, whiteboard-проект) — це мережевий соціальний ресурс, призначений для організації спільної роботи зі створення й редагування зображень і документів, спілкування в реальному часі.

Номер слайду 38

Номер слайду 39

ДОДАТОК САЙТІВ https://www.mindmeister.com/ru  –ментальна карта http://rebus1.com/ua/index.php?item=rebus_generator  -генератор ребусів https://childdevelop.com.ua/generator/letters/cross.html – генератор кросвордів https://childdevelop.com.ua/generator/  – генератори різно-типових завдань

Номер слайду 40

ДОДАТОК САЙТІВ https://kahoot.com/mobile-app/ – готові навчальні ігри та інструменти для їхнього створення та поширення KAHOOT! https://onlinetestpad.com/ua – онлайн конструктор опитувань та тестів http://www.triventy.com/ – навчально-ігрові вікторини та інструменти для їхнього створення Triventy https://www.mozaweb.com/uk/shop.php?cmd=software_details&type=mozabook –mozaBook – Освітні програми з використанням віртуальної реальності https://docs.google.com/document/d/1bCmwSmOxBeGez3-g8bB175EVv_e5q1LUyTDJ8BLzzXI/edit – використання додатків Google в професійній діяльностi

Номер слайду 41

ДОДАТОК САЙТІВ http://www.smartboard.com.ua/support/download/–  smart notebook https://www.youtube.com/playlist?list=PL5vqV-t0Um0QAsY1eXcJfTyMsgRWquo41 – 7 клас фізика https://www.youtube.com/playlist?list=PL5vqV-t0Um0Rbvn8YtLze07cP6O4qIwAk – 8 клас фізика https://www.youtube.com/playlist?list=PL5vqV-t0Um0T63Qkzs-wWnwN_uJCMurrR -9 клас фізика

Номер слайду 42

Дякую за увагу Не навчайте дітей так, як навчали вас – вони народились в інші часи

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шапталова Галина
    Здійснено дуже детальний аналіз електронних засобів навчання. Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Пов’язані теми
Фізика, Матеріали до уроків
Додано
14 березня 2021
Переглядів
2315
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку