ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ

Про матеріал
Для розвитку та навчання сучасних студентів вже недостатньо традиційної системи: дошка та крейда. Щоб зацікавити студентів, підвищити їх пізнавальну активність, зробити навчання наочним, диференційованим, забезпечити швидку та якісну перевірку знань, вмінь та навичок, слід використовувати на заняттях інформаційно-комунікаційні технології
Перегляд файлу

ВИКОРИСТАННЯ  ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ  НА ЗАНЯТТЯХ  З  УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ

Святецька Леся Іванівна

Технолого –економічний коледж

 Білоцерківського НАУ

 

ХХІ століття –  час переходу до високотехнологічного інформаційного суспільства, в якому якість людського потенціалу, рівень освіченості й культури всього населення набувають вирішального значення. Комп’ютери стрімко увійшли в різноманітні сфери  повсякденної діяльності суспільства, тому широке запровадження інформаційних технологій навчання є важливим завданням педагогів.

Для розвитку та навчання сучасних студентів вже недостатньо традиційної системи: дошка та крейда. Щоб зацікавити студентів, підвищити їх пізнавальну активність, зробити навчання наочним, диференційованим, забезпечити швидку та якісну перевірку знань, вмінь та навичок, слід використовувати на заняттях  інформаційно-комунікаційні технології.

Що дає ІКТ студенту:

  • розвиває мислення, зокрема наочне, дієве, образне, інтуїтивне;
  • створює умови для естетичного виховання завдяки використанню комп'ютерної графіки, технології мультимедіа та інших технологій;
  • формує уміння використання Інтернету для пошуку інформації;
  • формує уміння здійснювати обробку інформації, наприклад, при використанні різних пакетів редакторів: графічних, музичних, фото;
  • формує уміння створення комп’ютерних презентацій за допомогою програми Microsoft Power Point;
  • формує уміння здійснювати експериментально-дослідницьку діяльність за допомогою комп'ютерного моделювання;
  • розвиває комунікативні здібності;
  • формує уміння знаходити різноманітні варіанти вирішення проблем.

Що дає ІКТ викладачу:

  • використання Інтернету для пошуку інформації;
  • збір, зберігання, обробка інформації, передача досить великих обсягів інформації в різних формах, у тому числі через пошту Інтернету;
  • створення друкованих дидактичних матеріалів: контрольних, самостійних, індивідуальних, практичних та інших робіт, з використанням MS Office Word, MS Office Excel;
  • створення комп’ютерних презентацій за допомогою програми Microsoft Power Point;
  • використання тематичних CD для організації навчальної діяльності;
  • здійснення інтерактивного діалогу зі студентом;
  • відтворення різних процесів за допомогою мультимедіа засобів;
  • створення інтерактивних тестів за програмою MyTestX або інших програм;
  • здійснення дистанційного навчання.

Означимо найбільш доцільні, напрямки використання комп’ютерних технологій на заняттях з української мови за професійним спрямуванням.

Використання фрагментної презентації на занятті

Для виготовлення комп’ютерних презентацій використовується програма Microsoft Power Point, яка призначена для створення і графічного відображення матеріалу у складі пакету Microsoft Office, за допомогою чого можна будувати діаграми і графіки, готувати слайди, проспекти, службові повідомлення і практично будь-які матеріали для презентації, організовувати покази слайдів. Презентації можна використовувати при вивченні нового матеріалу, формуванні вмінь і навичок, повторенні, контролю тощо. Оскільки презентації видовищні та ефектні, то вони органічно вписуються в будь-яке заняття або окрему його частину і дають змогу викладачу за короткий час подати великий обсяг інформації, здійснити первинне закріплення, а також ефективно провести перевірку рівнів засвоєння студентами матеріалу, що вивчається.

Наприклад,

При вивченні теми «Документи щодо особового складу» пропоную студентам мотивацію навчальної діяльності (слайд 1), на етапі актуалізації опорних знань за допомогою слайдів проводжу експрес-опитування (слайд 2).

слайд1 слайд2

 

 

 

 

Далі студентам  пропонується виклад нового матеріалу:

слайд 3 слайд 4

Перевірку отриманих навичок робимо у вигляді тест-контролю та розгадуванні кросворда «Документ».

слайд 5

слайд 6

Застосування тестової перевірки знань

Серед комп’ютерних програмних розробок є як навчальні програми, так і програми для перевірки рівнів успішності студентів. Навчаннябагатогранний процес і контроль знаньлише одна з його сторін, серед яких тестування посідає головну роль. Якщо тестування здійснено за допомогою комп’ютерних програм, то повністю відсутня суб’єктивність оцінки знань студентів, обробка результатів проводиться за лічені секунди і є можливість відразу на занятті надати диференційовану допомогу студентам  для усунення прогалин у знаннях.

Для комп’ютерного тестування в навчальному процесі сьогодні широко використовуються дві системи – MyTestX та Testing.

Програма MyTestX –не одна програма, а потужний комплекс програм для підготовки і проведення комп’ютерного тестування, збору і аналізу результатів та оцінювання їх за вказаною в тесті шкалою. За допомогою пакета можна легко створювати тести з будь-яких предметів  навчальної програми. Програма MyTestX підтримує дев’ять типів завдань (одиночний вибір, множинний вибір, встановлення порядку проходження, встановлення відповідності, вказівку істинності чи хибності тверджень, ручне введення числа, ручне введення тексту, вибір місця на зображенні, перестановка букв). Пропонуються варіанти системи оцінювання. Отримані результати можна проаналізувати та зберегти у файл. Виконання окремого завдання і всього тесту можна обмежити за часом. Оптимальний час проведення тестування - 10-15хвилин.

Створення тесту вимагає небагато часу: відкриваємо програму MyTestEditor.exe; в меню «Завдання» обираємо «Додати» і тип завдання; закладаємо умову та варіанти відповідей і фіксуємо правильну відповідь.

По закінченню тестування викладач  отримує дуже докладну інформацію про результати студента.

 

 

 

слайд 7

Вважаю, що головне завдання використання ІКТ у процесі вивчення української мови за професійним спрямуванням – підвищити пізнавальний інтерес студентів до вивчення навчального предмета. Загально визнано, що особистість, яка зацікавлена, хоче пізнати матеріал, засвоює його набагато краще, ніж та, що не зацікавлена змістом того, що вивчає. Використання комп’ютерних технологій вносить істотні зміни у діяльність педагога та розвиток студента як особистості, ставить нові вимоги до професійної майстерності викладання дисципліни, вимагає чіткої організації та індивідуальної роботи з кожним студентом  під час навчально-виховного процесу. У своїй професійній  діяльності прагну  урізноманітнювати заняття,  пам’ятаючи слова Олеся Гончара, що бути у вічному пошукові – це значить "шукати енергію слова в енергії душі". На мою думку, саме сучасне життя  висуває необхідність творчого підходу до занять з української мови за професійним спілкуванням. Тоді й результати роботи  даруватимуть радість, піднесення, задоволення і щастя студентам. Впевнена, що моя робота потрібна і мені, і моїм студентам.

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1.    Биков О. Новітні інформаційні технології в навчально-виховному процесі О. Биков // Школа. – 2008. – № 7.
  2.    Букач А. Інформаційні та комунікаційні технології в освітній системі міста А. Букач // Школа. – 2007. – № 12.
  3.    Закон України "Про основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007-2015 роки" // Урядовий кур’єр. 2007. -№6.
  4.    Зимняя И. А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентносного подхода в образовании И.А.Зимняя. – М. : Исследовательський центр проблем качества подготовки специалистов, 2004.
  5.    М.Кітаєва. Використання  мультимедійних  технологій / Початкова освіта, №38, 2011, ст.7
  6.    Кочевой Р. А. Информационные технологиив процес се обучения/ Р. А. Кочевой //доп. Учасників V Всеукр. Наук. -метод. Конф. Впровадження нових інформаційних технологій навчання. - Запоріжжя:ЗДІА, 2005 р.
  7.    Пархомець І.Ю. Нові інформаційні технології навчання І.Ю.Пархомець // Управління школою. – 2007. – № 29.
  8.    Полат Е. С. Современные педагогические и информационные технологии в системе образования: учебн. Пособие для студентов высших учебных заведений/ Е. С. Полат, М. Ю. Бухаркина. - М. Академия, 2007.
  9.    Л.Пономаренко. Мультимедійна  підтримка  навчального  процесу / Початкова  освіта, №1-2, 2012, ст.16
  10. Радул В. В., Соціальна зрілість особистості вчителя: фактори формування/ В. В. Радул. -К. Вища шк., 2008. -240с.

Інтернет-ресурси

https://vo-zrda.at.ua/

http://do.gendocs.ru/

http://www.rusnauka.com/

http://klasnaocinka.com.ua/

http://osvita.ua/school/method/technol

doc
Додав(-ла)
Святецька Леся
Додано
21 лютого 2020
Переглядів
478
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку