ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ НА ЗАНЯТТЯХ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ
Святецька Леся Іванівна
Технолого –економічний коледж
Білоцерківського НАУ
ХХІ століття – час переходу до високотехнологічного інформаційного суспільства, в якому якість людського потенціалу, рівень освіченості й культури всього населення набувають вирішального значення. Комп’ютери стрімко увійшли в різноманітні сфери повсякденної діяльності суспільства, тому широке запровадження інформаційних технологій навчання є важливим завданням педагогів.
Для розвитку та навчання сучасних студентів вже недостатньо традиційної системи: дошка та крейда. Щоб зацікавити студентів, підвищити їх пізнавальну активність, зробити навчання наочним, диференційованим, забезпечити швидку та якісну перевірку знань, вмінь та навичок, слід використовувати на заняттях інформаційно-комунікаційні технології.
Що дає ІКТ студенту:
Що дає ІКТ викладачу:
Означимо найбільш доцільні, напрямки використання комп’ютерних технологій на заняттях з української мови за професійним спрямуванням.
Використання фрагментної презентації на занятті
Для виготовлення комп’ютерних презентацій використовується програма Microsoft Power Point, яка призначена для створення і графічного відображення матеріалу у складі пакету Microsoft Office, за допомогою чого можна будувати діаграми і графіки, готувати слайди, проспекти, службові повідомлення і практично будь-які матеріали для презентації, організовувати покази слайдів. Презентації можна використовувати при вивченні нового матеріалу, формуванні вмінь і навичок, повторенні, контролю тощо. Оскільки презентації видовищні та ефектні, то вони органічно вписуються в будь-яке заняття або окрему його частину і дають змогу викладачу за короткий час подати великий обсяг інформації, здійснити первинне закріплення, а також ефективно провести перевірку рівнів засвоєння студентами матеріалу, що вивчається.
Наприклад,
При вивченні теми «Документи щодо особового складу» пропоную студентам мотивацію навчальної діяльності (слайд 1), на етапі актуалізації опорних знань за допомогою слайдів проводжу експрес-опитування (слайд 2).
слайд1 слайд2
Далі студентам пропонується виклад нового матеріалу:
слайд 3 слайд 4
Перевірку отриманих навичок робимо у вигляді тест-контролю та розгадуванні кросворда «Документ».
слайд 5
слайд 6
Застосування тестової перевірки знань
Серед комп’ютерних програмних розробок є як навчальні програми, так і програми для перевірки рівнів успішності студентів. Навчання – багатогранний процес і контроль знань – лише одна з його сторін, серед яких тестування посідає головну роль. Якщо тестування здійснено за допомогою комп’ютерних програм, то повністю відсутня суб’єктивність оцінки знань студентів, обробка результатів проводиться за лічені секунди і є можливість відразу на занятті надати диференційовану допомогу студентам для усунення прогалин у знаннях.
Для комп’ютерного тестування в навчальному процесі сьогодні широко використовуються дві системи – MyTestX та Testing.
Програма MyTestX –не одна програма, а потужний комплекс програм для підготовки і проведення комп’ютерного тестування, збору і аналізу результатів та оцінювання їх за вказаною в тесті шкалою. За допомогою пакета можна легко створювати тести з будь-яких предметів навчальної програми. Програма MyTestX підтримує дев’ять типів завдань (одиночний вибір, множинний вибір, встановлення порядку проходження, встановлення відповідності, вказівку істинності чи хибності тверджень, ручне введення числа, ручне введення тексту, вибір місця на зображенні, перестановка букв). Пропонуються варіанти системи оцінювання. Отримані результати можна проаналізувати та зберегти у файл. Виконання окремого завдання і всього тесту можна обмежити за часом. Оптимальний час проведення тестування - 10-15хвилин.
Створення тесту вимагає небагато часу: відкриваємо програму MyTestEditor.exe; в меню «Завдання» обираємо «Додати» і тип завдання; закладаємо умову та варіанти відповідей і фіксуємо правильну відповідь.
По закінченню тестування викладач отримує дуже докладну інформацію про результати студента.
слайд 7
Вважаю, що головне завдання використання ІКТ у процесі вивчення української мови за професійним спрямуванням – підвищити пізнавальний інтерес студентів до вивчення навчального предмета. Загально визнано, що особистість, яка зацікавлена, хоче пізнати матеріал, засвоює його набагато краще, ніж та, що не зацікавлена змістом того, що вивчає. Використання комп’ютерних технологій вносить істотні зміни у діяльність педагога та розвиток студента як особистості, ставить нові вимоги до професійної майстерності викладання дисципліни, вимагає чіткої організації та індивідуальної роботи з кожним студентом під час навчально-виховного процесу. У своїй професійній діяльності прагну урізноманітнювати заняття, пам’ятаючи слова Олеся Гончара, що бути у вічному пошукові – це значить "шукати енергію слова в енергії душі". На мою думку, саме сучасне життя висуває необхідність творчого підходу до занять з української мови за професійним спілкуванням. Тоді й результати роботи даруватимуть радість, піднесення, задоволення і щастя студентам. Впевнена, що моя робота потрібна і мені, і моїм студентам.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
Інтернет-ресурси