Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках фізики

Про матеріал
Дана тема є актуальною, оскільки передбачає успішну соціалізацію, розвиток особистості учня, формування особистості здатної і готової до ефективного застосування інформаційно-комунікаційних технологій. В умінні самовдосконалюватися, самореалізуватися, творчо мислити.
Перегляд файлу

 Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках фізики

 

 Дана тема є актуальною, оскільки передбачає успішну соціалізацію, розвиток особистості учня, формування особистості здатної і готової до ефективного застосування інформаційно-комунікаційних технологій. В умінні самовдосконалюватися, самореолізуватися, творчо мислити.

 

Обираючи дану проблему, поставила собі за мету:

  •   створити освітнє середовище для формування особистості;
  •   використовувати ІКТ в навчально-виховному процесі для формування інформаційної компетентності учнів;
  •   розвивати пізнавальну активність та творчі здібності учнів.

 

Зазначена мета передбачає виконання таких завдань:

  •   залучити учнів до активної співпраці;
  •   підвищити мотивацію до навчання;
  •   формувати в учнів потреби до самореалізації та самовдосконалення;
  •   формувати уміння та навички, які знадобляться в життєдіяльності.

 

 У науково-методичних працях Андрія Петровича Єршова,  Жалдаки Мирослава Івановича,  Жука Юрія Олексійовича дана проблема науково обґрунтована. Вони вважають, що ІКТ торкаються всіх сфер діяльності людини, але, мабуть, найбільш сильний позитивний вплив вони мають на освіту, оскільки відкривають можливості впровадження абсолютно нових методів викладання і навчання. Інформаційно-комунікаційні технології є потужним засобом підвищення якості навчання на сучасному етапі розвитку середньої освіти, але й важливим засобом формування світогляду особистості, інтеграції уявлень підростаючого покоління про світ.

 

Використання ІКТ дає можливість:

  •     індивідуалізувати й диференціювати процес навчання за рахунок вивчення матеріалу з індивідуальною швидкістю;
  •     здійснити контроль зі зворотнім зв’язком, діагностикою помилок і оцінюванням результатів навчальної діяльності;
  •     здійснити самоконтроль і самокорегування;
  •     здійснити самопідготовку учнів;
  •     візуалізувати навчальну інформацію про теми, які вивчаються;
  •     проводити експеримент в умовах імітації реальності;
  •     формувати культуру навчальної діяльності.

 

Реалізую проблему в навчальній, методичній та позакласній діяльності.

 

У навчальній діяльності застосовую інформаційні технології на уроках фізики в наступних напрямах:

  •     використання мультимедійних сценарії уроків або фрагментів уроків;
  •    використання готових програмних продуктів з фізики;
  •    підготовка дидактичних матеріалів для уроків;
  •    робота з електронними підручниками на уроці;
  •    проведення комп'ютерних лабораторних робіт;
  •    пошук необхідної інформації в Інтернеті в процесі підготовки до уроків і позаурочних заходів;
  •    розробка тести, використання готових програм-оболонок;
  •    застосовування комп'ютерниж тренажерів для організації контролю знань;
  •    робота на уроці з матеріалами Web-сайтів з фізики та астрономії.

Використовую методи навчання: експрес-тести, веб-екскурсії, демонстрацій, презентацій, відеоуроків, музичні вправи, захист проектів (дослідницьких, творчих), вправу «Дерево рішень», гра «Лови помилку», «Вилучи зайве», ситуативні ігри.

Це дає можливість бути допитливим, формувати власну думку, вирішувати проблеми, мати активну позицію у навчанні, здатним гнучко адаптуватися у різних життєвих ситуаціях, самостійно критично мислити, грамотно працювати з інформацією, бути комунікабельними, самостійно працювати над розвитком власної моральності, інтелекту, культурного рівня.

 

Критеріями для оцінювання своєї роботи вважаю результати педагогічної діяльності, тобто навчальні досягнення учнів. Середня якість знань учнів 55%.

 

Особливістю  педагогічної роботи є і позаурочна діяльність. Традиційними стали тиждень фізики, дні астрономії, день космонавтики, навчальні екскурсії, конкурси, олімпіади, виставки творчих робіт, індивідуальна робота з учнями, Всеукраїнська гра «Левеня», проведення виховних заходів.

Тиждень фізики у школі проходить за таки планом: відкриття тижня, розгадування кросвордів, вікторини і досліди «Цікава фізика», захист рефератів, КВК, Брейн-ринг.

У досягненні поставлених цілей допомагає  методична робота: участь у семінарах і конференціях; виступи на нарадах, педрадах; показові уроки; участь у роботі ШМО, педагогічних читаннях; участь у перевірці олімпіад них робіт, робота з інтернет-джерелами, з фаховою літературою.

У своїй роботі використовую елементи досвіду роботи вчителя  Скадовської школи №3 Сироти Л.В.  “Гуманізація викладання фізики засобами комунікативних технологій”.

Результативність.  Ефективністю роботи над проблемою є успіхи учнів, яких навчаю,  на конкурсах. Зокрема з фізичного конкурсу «Левеня», «Геліантус».  

Систематично публікуюся в науково-методичному журналі «Фізика в школах України». Подані на друкування виховні заходи до  науково-методичного журналу ВГ «Основа».

Маю нагороди і сертифікати.

Отже,  ефективність роботи за проблемою проявляється:

  •   у вмінні використовувати інформаційно-комунікативні технології;
  •   у підвищенні ефективності засвоєння знань, які стимулюють інтерес до процесу їх отримання, дають можливість за короткий час значний за обсягом матеріал;
  •   у самостійності грамотно, гнучко працювати з інформацією; бути комунікабельним орієнтуватися в інформаційному просторі.

А найголовніше у моїй роботі – це взаєморозуміння з дітьми, повага до кожного учня, справедливість, уміння вислухати й дати слушну пораду, виховати свідомого громадянина своєї країни.

У своїй  роботі велику увагу приділяю національно-патріотичному вихованню дітей. Намагаюсь в кожній дитині виховати справжнього патріота своєї держави. Залучаю дітей до участі в різноманітних акціях «Діти Скадовщини – дітям Донеччини», «Допомога солдатам», «Лист солдату»,  «Янголи добра» та інших. Проводжу виховні години, уроки мужності, народознавства та культури.

Працюю у тісній співдружності з батьками. Регулярно проводжу батьківські збори, індивідуальні педагогічні консультації, лекції-бесіди для батьків з конкретних проблем педагогіки і психології. Готуємо разом з батьками свята, змагання, конкурси, організовуємо поїздки та екскурсії. Батьки не тільки допомагають в організації свят , а й беруть активну участь у їх проведенні. Разом провели свята:  «Ми вже п'ятикласники», «Свято масляна», «День Святого Миколая» та інші. Відвідали Херсонський драматичний театр, Херсонський природничий музей, музей  міста Скадовськ.  Роботу батьків спрямовую таким чином, щоб вони стали моїми однодумцями у справі навчання та виховання дітей.

Постійно працюю над поповненням кабінету роздатковим та дидактичним матеріалом, поновлюю стенди, які власноруч виготовили батьки.

Вважаю, що вчитель повинен бути прикладом для своїх вихованців, саме тому беру активну участь у громадському  житті школи та села. На даний момент є депутатом сільської ради.

docx
Додано
11 жовтня 2023
Переглядів
92
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку