Мета роботи полягає в дослідженні сучасних методів викладання іноземної мови.
Згідно з метою поставлені такі завдання:
1
ЗМІСТ
ВСТУП_________________________________________________________ 3
РОЗДІЛ І. Проектна робота як складова інноваційних технологій _______ 5
РОЗДІЛ ІІ. Використання нових інформаційних технологій в процесі навчання_______________________________________________________ 11
РОЗДІЛ ІІІ. Інтерактивні технології як засіб для розвитку пізнавальних
інтересів учнів.__________________________________________________ 17
РОЗДІЛ ІV. Ігрові методи навчання _______________________________ 25
ВИСНОВКИ___________________________________________________ 27
ЛІТЕРАТУРА___________________________________________________28
ДОДАТКИ
Конспект уроку « Eating habits. Good health is above wealth» __________ 29
Приклади ігор_________________________________________________ 34
ВСТУП
Освіта - одна з найважливіших сфер людської діяльності та визначальний фактор розвитку людства. У багатьох країнах світу давно розуміють, що майбутнє за тією цивілізацією, яка максимально забезпечить розвиток інтелектуального та творчого потенціалу своїх громадян. У сукупності з наукою, суспільно-політичними інститутами, засобами масової інформації та культурою освіта виступає важливим фактором створення високоефективної економіки, ключовим засобом формування громадянського суспільства. В умовах глобалізації, нових геополітичних змін у світі перед освітою постають нові завдання, вирішення яких має надзвичайно велике значення не тільки для освіти майбутнього, а й для розвитку суспільства в цілому.
Одним з найважливіших векторів розвитку сучасної освіти є впровадження в освіту інноваційних технологій. Головними аспектами впровадження в освіту інноваційних технологій є:
Необхідною умовою використання інформаційних технологій є реформування системи освіти, розробка нових дидактичних і концептуальних засад освіти. Головними напрямами цього процесу мають стати:
Навчання з використанням інноваційних технологій якісно перевищує класичну освіту. Воно інтегрує процеси, які не можна об'єднати в межах класичної освіти: навчання, працевлаштування, планування кар'єри, безперервну освіту.
У процесі навчання найбільш доцільно використання, в першу чергу, тих методів, при яких: в учнів розвивається бажання до творчої, продуктивної праці; учні прагнуть до активних дій, досягають успіхів і мотивують власну поведінку.
Найбільш поширеними інноваційними методами навчання є:
Актуальність даного дослідження визначає поступову зміну традиційних методів на інноваційні.
Предметом дослідження є використання інноваційних технологій на уроках іноземної мови.
Об’єктом дослідження є інноваційні методи навчання на сучасному етапі вивчення іноземної мови.
Мета роботи полягає в дослідженні сучасних методів викладання іноземної мови.
Згідно з метою поставлені такі завдання:
РОЗДІЛ І
ПРОЕКТНА РОБОТА ЯК СКЛАДОВА ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
Я працюю в школі 15 років, і чим більше я навчаю, тим більше розумію, що повинна постійно вигадувати щось нове. Дітей можна порівняти з насінням. Якщо покласти його в родючий грунт, воно дасть багатий урожай. Так і діти. Якщо ми, вчителі, створимо сприятливий клімат для них, вони виявлять свої таланти. Головне завдання справжнього вчителя – створити ці умови та запросити дітей до чудового світу знань.
Однією з методичних знахідок я вважаю проектну методику. І тому, великого значення на своїх уроках надаю проектній діяльності.
Що ж таке проект?
Проект – це вид навчальної діяльності, в якій задіяні досвід, уява, знання та величезне бажання поділитися з іншими.
Використання проектної діяльності є актуальною, тому що допомагає розширити комунікативні уміння та сприяє інтегруванню чотирьох умінь.
Слід зазначити, що вчитель іноземної мови навчає дітей засобам мовленнєвої діяльності, ось чому ми говоримо про комунікативну компетенцію як про одну з основних цілей навчання іноземних мов.
Щоб сформувати в учнів необхідні вміння, лінгвістичну компетенцію на рівні, визначеною програмою та стандартом, та навчити в тому чи іншому виді мовленнєвої діяльності, необхідна активна усна практика для кожного учня групи. Важливо надати учням можливість мислити й розв’язувати деякі проблеми.
Ось чому метод проектів є важливим на етапі творчого застосування мовного матеріалу.
Таким чином, для грамотного використання методу проектів необхідна значна попередня підготовка, яка повинна проводитися постійно, систематично та паралельно з роботою над проектом.
Перш ніж розпочинати роботу над проектом вчитель повинен знати основні вимоги, які висуває проектна технологія до її організації:
Проектну діяльність можна застосовувати для учнів майже всіх рівнів, віку та здібностей. Проекти можуть бути інтенсивною діяльністю учнів упродовж короткого періоду – 1-2 годинна тиждень або тривалим – впродовж кількох тижнів. Тому проекти можна поділити на чотири основні категорії.
Робота над проектом проводиться в чотири етапи.
ІV. Підбиття підсумків
Актуальним питанням проектної методики є контроль за діяльністю учнів та її оцінювання. Необхідно оцінювати як процес, так і результат. Слід використовувати способи поточного та підсумкового контролю. До способів поточного контролю належать: тести, анкети, щоденники учнів, індивідуальні інтерв’ю, бланки для самоконтролю, звітні аркуші, бланки для взаємоконтролю.
До способів підсумкового контролю належать: письмовий звіт за проектом, розроблений учнями матеріал (кінцевий продукт проектної діяльності, а саме: сценарії, картки, описи, газети, статті, а також тексти, щоденники, бланки для само - та взаємоконтролю).
Наприклад:
Для того, щоб робота над проектами дала очікувані результати, учителеві слід переосмислити своє ставлення до учнівських граматичних, орфографічних та стилістичних помилок і знайти стимул, адекватний тим зусиллям і часові, що учень витратив на пошук інформації, відбір і наклеювання малюнків і фотографій, вирізок із журналів тощо. В оцінювання творчої дослідницької роботи, а саме такою і є проект, учитель має використовувати критерії, відмінні від тих, якими він керується в оцінювання традиційних граматичних вправ.
Головне, щоб, учень відчував задоволення в процесі виконання проекту, використовуючи англійську мову, жарт, колір, фантазію. А для цього пропоную учням цікаві завдання. Наведу приклад деяких з них:
Communication
How many kinds of communication can you think of?
My dream town
My ideal day
Ask in your group:
What is your real day like?
What is your ideal day?
Слід зауважити, що групові проекти, підготовлені учнями, можуть стати цінним навчальним матеріалом у плані країнознавства. Загальновідомо, що прекрасним зарубіжним підручникам бракує матеріалів про Україну, і вчитель змушений шукати додатковий країнознавчий матеріал, цікавий з його точки зору. На мою думку, логічним було б використання проектів, підготовлених старшокласниками, адже їхні матеріали відображають реальні інтереси, потреби, можливості.
Так, вивчаючи тему “Food”, учням пропоную виконати такий проект:
In this project you have learn about food in Britain. Now make a project about food in your country. Here are some things that you could do:
Під час вивчення теми “The geographical position of Ukraine ” учні можуть виконати таке цікаве завдання:
River
Every country has got a famous and important river. Choose one from your country and make a project about it:
У 8 класі, під час вивчення теми “Music”, пропоную учням виконати проект про відомих співаків і музикантів.
Перша група учнів представляє різні види музичних інструментів таких як, піаніно, гітара, саксофон та ін.. Вони розповідають іншим учням як ці інструменти працюють і називають імена музикантів, які грали на цих інструментах.
Друга група малює різні постери і оголошення, які представляють поп-групи, співаків і джазових музикантів.
Третя група збирає інформацію про представників класичної музики: Баха, Моцарта, Бетховена. Кожен проект містить велику кількість малюнків та фотографій. На уроці з теми “Music” учні представляють свої проекти та відповідають на запитання.
Проаналізувавши технологію проектів як інноваційну технологію навчання можна дійти таких висновків:
РОЗДІЛ ІІ
ВИКОРИСТАННЯ НОВИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ
Сучасний стан міжнародних зв'язків України, вихід її у європейський та світовий простори, нові політичні, соціально-економічні та культурні реалії вимагають радикальних змін у галузі навчання іноземних мов, зокрема англійської мови, бо зараз англійська мова визнана мовою міжнародного спілкування.
Важливим чинником успіху є розуміння того, що мова найкраще засвоюється тоді, коли учням пропонується індивідуальна методична увага й участь, які ґрунтуються на аналізі особистісних навчальних потреб і відповідальності. І зрештою, однаково вирішальним і важливим чинником успіху вивчення мови є забезпечення навчального процесу видами та типами діяльності, що сприяють використанню мови.
Комунікативна спрямованість у навчанні іноземних мов - це створення умов для мовленнєвої взаємодії.
Тому, на мою думку такі умови та потреби сучасного життя і зумовили виникнення нового напрямку у вивченні іноземної мови - застосування таких інноваційних технологій, як комп'ютеризоване навчання.
Досліджуючи питання комп'ютеризованого навчання на уроках англійської мови я дізналася, що воно реалізується на таких принципах, як:
- індивідуалізація (можливість персонально працювати з кожним учнем, враховуючи його здібності, рівень знань, умінь та навичок);
- диференціація (можна обирати та пропонувати учням необхідні варіанти навчальних завдань, певної складності й кількості та у такій послідовності, що відповідає їхнім пізнавальним можливостям, рівню знань та умінь);
- інтенсифікація (наявні різні засоби презентації навчального матеріалу, його структурування з широким залученням інтерактивних видів і форм робіт).
Серед головних дидактичних функцій, що можуть бути реалізовані за допомогою комп'ютерних технологій треба зазначити такі:
- пізнавальна;
Так, наприклад, використовуючи комп'ютерні технології та Інтернет, можна отримати будь-яку необхідну інформацію та використовуючи навчальні програми на яких відображені текст, звук, зображення, відео - сприяє пізнавальній активності учнів.
- розвиваюча;
Робота учнів з навчальною програмою крім активації лексики сприяє розвитку таких необхідних пізнавальних процесів, як сприйняття, логічне мислення, пам'ять, уява.
- тренувальна;
За допомогою комп'ютерних програм учні мають можливість самостійно у нетрадиційній формі тренуватись та перевірити свій рівень знань та умінь з певної теми, визначити конкретні прогалини, доопрацювати їх та виконати запропоновані завдання ще кілька разів з метою покращання своїх результатів.
- діагностична;
Використовуючи комп'ютерні технології, вчитель має змогу швидко здійснити контроль та з'ясувати рівень засвоєння навчальної теми учнями.
- комунікативна;
Під час роботи учнів з навчальними програмами, ведучи діалог з комп'ютером учні долають бар'єр боязливості.
В учнів формується добре відношення до предмету, вони оволодівають значним базовим рівнем спілкування на англійській мові.
Використання комп'ютеру у процесі вивчення англійської мови сприяє виконанню таких завдань:
- зацікавлення англійською мовою;
Під час роботи з навчальною програмою діє методичний прийом „перенесення" учнів в іншомовну ситуацію, наближену до реального життя. Також в учнів виникає крім цього інтерес до роботи з комп'ютером, зокрема до різноманітних комп'ютерних програм.
- унаочнення навчального матеріалу;
За допомогою навчальних програм можна поєднати чуттєві, слухові та зорові компоненти впливу на сприйняття тексту учнями.
- розширення знань учнів з певної навчальної теми;
Тому для розвитку навичок аудіювання часто використовую аудіо додатки до підручників, де учні прослуховують інформацію на задану тему, текст чи діалог. Під час вивчення теми «Музика» пропоную дітям прослухати музичний твір та назвати жанр в якому він виконується.
Відповідні СD-диски надають безліч цікавої та корисної ілюстрованої інформації за темами, які у звичайних підручниках, як правило, недостатньо цікаво подані. Дуже часто, також, на своїх уроках використовую різноманітні презентації. Так, наприклад, під час вивчення тем «Україна. Київ», «Великобританія. Лондон» учні мають можливість візуально ознайомитися із визначними історичними та культурними пам’ятками цих країн. Завдяки цьому учні розширюють свої знання за допомогою використання комп'ютерних технологій не тільки з предмету „англійська мова", а й отримують певні знання та досвід ситуацій, наближених до реальних.
- перевірка та самоперевірка набутих знань та умінь;
Працюючи з навчальними програмами учні мають можливість перевіряти себе, дивлячись на „результати уроку". Також на заняттях з використанням комп'ютера дуже швидко проходять тестування, виконання контрольних вправ.
Метою використання таких навчальних комп'ютерних програм є навчання учнів англійській мові через наближення їх до реальних життєвих ситуацій. На таких інтегрованих заняттях учні удосконалюють свої знання, вміння та навички набуті за попередній період навчання, також дуже доцільно використовувати такі навчальні програми як засіб інтенсифікації та оптимізації навчально-пізнавальної діяльності учнів, активізації їх можливостей, розвиток їх творчих здібностей.
Впровадження інноваційних технологій, зокрема, використання комп'ютерних навчальних програм на заняттях проходить трьома етапами:
1 етап - це формування лексичних та граматичних навичок з теми, яку вивчають. Протягом цього етапу учні засвоюють будову англійських речень, удосконалюють мовні навички, прослуховуючи та повторюючи фрази та речення записані на диску, водночас комп'ютер одразу висвітлює „оцінки".
Під час цього етапу комп'ютер виступає в ролі терплячого репетитора, враховуючи індивідуальні особливості учня, якому інколи потрібно багато разів повторити одну й ту саму фразу;
2 етап — на цьому етапі проходить удосконалення мовних навичок та використання тих фраз та речень, які закріплювались на першому етапі, в діалозі з комп'ютером. Учень має вибрати один з трьох поданих комп'ютером варіантів з вірною відповіддю та вчасно відповісти на фразу, подану комп'ютером. Крім цього під час діалогу учня з комп'ютером екран висвітлює фотографії що стосуються теми діалогу;
3 етап — це засвоєння матеріалу, розвиток умінь вживати лексичні та граматичні знання набуті під час попередніх двох етапів. Учням пропонуються граматичні та лексичні завдання, наприклад: поставити слова в вірній послідовності, щоб було вірно побудоване речення; дібрати до запропонованих слів (які зустрічалися протягом двох попередніх етапів) антоніми чи синоніми; вставити за змістом слова у фрази або речення. Дуже подобається учням завдання - „відгадай слово" - це завдання - кросворд англійською мовою.
Після проходження цих етапів учень може побачити, наскільки успішно він працював протягом заняття подивившись результати уроку.
Використання навчальних комп'ютерних програм дозволяє вчителю перекласти частину своєї роботи на комп'ютер, роблячи при цьому навчання більш цікавим, різноманітним, інтенсивним. Але комп'ютер не замінює вчителя, а тільки доповнює його, бо вчитель постійно консультує учня.
Таким чином, я вважаю, що впровадження та застосування комп'ютерних навчальних програм на уроках англійської мови це:
- ефективний допоміжний технічний наочно-слуховий засіб;
- допоміжний засіб учбово-пізнавальної діяльності учнів;
- засіб підвищення мотивації та бажання учнів вивчати англійську мову;
- швидкий та ефективний засіб оцінювання та контролю знань, вмінь та навичок учнів;
- засіб підвищення інтерактивної та комунікативної діяльності.
Тож, застосування на заняттях комп'ютерних навчальних програм - це досить ефективний та доцільний засіб у навчанні учнів англійської мови, спрямований на розвиток комунікативних здібностей учнів. Крім цього використання комп'ютерних технологій у викладанні англійської мови дозволяє відійти від традиційних форм навчання й підвищити індивідуалізацію навчальної діяльності учнів, оптимізувати засвоєння мовних структур та граматичних правил, а також подолати монотонність заняття при формуванні мовленнєвої та комунікативної компетенції учнів при навчанні англійській мові.
РОЗДІЛ ІІІ
ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЗАСІБ ДЛЯ РОЗВИТКУ ПІЗНАВАЛЬНИХ ІНТЕРЕСІВ УЧНІВ
Говорячи про різні технології навчання, що здатні позитивно емоційно впливати на навчальний процес, хочу відмітити і інтерактивні технології.
Інтерактивне навчання — це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності, що має конкретну мету — створити комфортні умови навчання, завдяки яким кожен учень відчує свою успішність та інтерес до предмета. Інтерактивні технології навчання — це така організація процесу навчання, за якої неможлива неучасть школяра в колективному взаємодоповнюючому процесі пізнання, що базується на взаємодії всіх його учасників: бо кожен учень має конкретні завдання, за які він повинен публічно відзвітувати, або від його діяльності залежить якість виконання поставленого перед групою завдання. Інтерактивні технології навчання передбачають запланований результат, окремі інтерактивні прийоми, що стимулюють процес, викликають інтерес, посилюють розумові можливості. Залежно від мети уроку і форм організації навчальної діяльності учнів у роботах О. І. Пометун інтерактивні технології поділяються на такі типи:
1) інтерактивні технології кооперативного навчання:
Серед методичних прийомів, найчастіше вживаних мною, можна назвати наступні: кластер, мозковий штурм, синквейн, вчимося разом, ажурна пила, зигзаг, мікрофон. Залучені в процес критичного мислення, учні самостійно добувають знання, разом висувають ідеї, використовують придбані знання і уміння в нових ситуаціях повсякденного життя, творять, вчаться формулювати власні думки та ідеї, відноситися з повагою до думки інших. Окремо хочеться сказати про використання так званого евристичного методу. Метод емпатії (вживання) означає "перенесення" людини в стан іншого об'єкта, "вселення" учнів у досліджувані об'єкти навколишнього світу, спроба відчути і пізнати його зсередини. Наприклад, вжитися в сутність дерева, кішки, хмари та інших предметів. У момент вживання учень задає питання об'єкту - собі, намагаючись на чуттєвому рівні сприйняти, зрозуміти, побачити відповіді. При цьому народжуються думки, почуття, відчуття, які і є освітнім продуктом учня, а потім може бути ним виражений в усній, письмовій, формі чи у вигляді малюнка.
Example:
Teacher: Imagine yourself that you are 'Tornado". How can you describe yourself, what are your feelings? Name your adjectives, verbs, your favourite season, places you occur, your weather.
Student: - I am Tornado. I am the most terrible of all storms. I am dangerous, violent, strong, cruel, noisy and destructive. I destroy houses, carry away cars and telephone boxes. I occur in the springs, throughout the world, but mostly in the United States, especially in the central states. I occur in the afternoon or in the early evening in a hot day. Large clouds appear in the sky. They become darker and darker. The sounds of thunder, bright flashes of lighting! I form a funnel and begin to twist. My funnel touches the ground, it picks up everything it can.
Метод "Mind-Map" (Карта пам'яті), який я найчастіше використовую на своїх уроках, є простою технологією запису думок, ідей, розмов. Запис відбувається швидко, асоціативно. Тема знаходиться в центрі. Спочатку виникає слово, ідея, думка. Іде потік ідей, їх кількість необмежена, вони всі фіксуються, починаємо їх записувати зверху зліва і закінчуємо справа внизу.
Метод є індивідуальним продуктом однієї людини або однієї групи і показує індивідуальні можливості, створює простір для прояву креативних здібностей. Зазвичай цей прийом використовую під час:
Метод "Brain Storming" (Мозковий штурм)
Шляхом мозкової атаки учні називають все, що вони знають і думають на задану тему, проблему. Всі ідеї приймаються, незалежно від того, правильні вони чи ні. Роль вчителя - роль провідника, примушуючи учнів міркувати, при цьому уважно вислуховуючи їхні міркування.
Teacher: What comes to mind when you hear the expression: What is a calendar?
Cluster-Method (гроно) - служить для стимулювання розумової діяльності. Спонтанність, звільнена від будь - якої цензури. Графічний прийом систематизації матеріалу. Думки не нагромаджуються, а ніби утворюють гроно, тобто розташовуються в певному порядку.
Технологія складання:
Можливості використання:
Кластери можуть стати як провідним прийомом на стадії виклику (evocation)
на стадії рефлексії (reflection)
Ще однією з цікавих знахідок я вважаю метод «Синквейн». Синквейн - це вірш, який потребує синтезу інформації та матеріалу в коротких висловах, що дозволяє описувати або рефлектувати з якого-небудь приводу.
Слово "синквейн"походить від французького, що означає - п'ять. Синквейн - це вірш, що складається з п'яти рядків.
Кожному учню дається 5-7 хвилин на те, щоб написати синквейн, потім він повернеться до партнера і з двох синквейнів вони складають один, з яким обидва будуть згодні. Це дає можливість критично розглянути дану тему. Цей метод вимагає, щоб учасники слухали один одного і витягували з творів інших ті ідеї, які вони можуть пов'язати зі своїми. Потім вся група зможе ознайомитися з парними синквейнами. Це може породити подальшу дискусію.
Правила написання синквейна:
Як це робити:
Назва (зазвичай іменник) --------
Опис (зазвичай прикметник) --------
Дії --------------------
Почуття (фраза) ----------------
Повторення значення ----------------
Example:"It's a Wonderful planet we live on". 1. Earth Earthquake
2. Beautiful, blue, Violent, destructive
3. Live, produce, pollute Damage, destroy, break
4. Can be kind, can hurt, may be awful
5. Planet Disaster
Example: Text "Schools around the world"
1. School
2. State, private
3. Learn, participate, attend
4. A place where children learn / Go to be educated
5. The process of learning / The time during your life when you go to school. Синквейни є швидким, але потужним інструментом для рефлектування, синтезу та узагальнення понять та інформації.
Метод "Знаємо / хочемо дізнатися / довідалися " Цей прийом застосовую під час читання або прослуховування тексту. Учням пропоную накреслити таблицю з трьох колонок: "Знаємо / хочемо дізнатися / довідалися ". Така ж таблиця знаходиться і на дошці. У колонку " Знаємо" учні заносять найголовніші відомості із заданої теми (після обговорення теми). У колонку "Хочемо дізнатися" заносять спірні ідеї і питання та все, що учні хочуть дізнатися з даної теми. У колонку "Дізналися" учні записують все, що вони почерпнули з тексту, маючи в своєму розпорядженні відповіді паралельно відповідних питань з другої колонки, а іншу нову інформацію розташовують нижче. Потім учні обмінюються міркуваннями з усією групою. Підсумки заносяться в колонку. Example:
We know |
We want to know |
Now I know how to |
The symbols of Easter are painted eggs |
How |
paint and decorate eggs |
spring cakes |
to bake springs cakes |
bake springs cakes |
paskha |
to make paskha |
make paskha |
Example: Text "Clean Air at home"
We know |
We want to know |
Now I know how to |
Factories, cars cause air pollution |
What else causes |
We cause air |
«Учимось разом» (Learning together)
Загальновідомо, що легше навчитися, навчаючи інших. Здебільшого,
використовую цей метод під час роботи з текстом або вивчення граматики. При роботі з текстом взаємонавчання відбувається в групах з 4-7 чоловік. Всім пропоную прослухати текст, а потім учні по черзі грають роль учителя. Після прочитання абзацу «вчитель» робить наступне:
Цей метод, також, можна використати при роботі з текстом, або при вивченні граматики.
Під час роботи з текстом ділю учнів на групи 4-6 чоловік, включаючи як сильних, так і слабких учнів. Кожен отримує для розробки підтему або частину тексту (невеликий за обсягом матеріал). Далі йде обмін інформацією в групі, кожен є експертом в своєму питанні Учні слухають один одного, задають питання, роблять позначки, тому що це єдиний спосіб ознайомитися з усією інформацією. Після цього звітує вся команда, або один з її членів. Вся команда зацікавлена, щоб її члени знали все, оскільки це відіб'ється на загальній підсумковій оцінці.
А, наприклад, при вивченні теми The Past Рerfect Tense класу пропоную заповнити таблицю з графами:
Випадки вживання / «Допоміжні слова» / Схеми .
Клас ділиться на три групи. Всі групи заповнюють таблицю цілком. У кожній команді є експерти з "випадків вживання ", "вказівниками", "схемами". Вони зустрічаються, радяться, потім приносять інформацію у свої групи. У результаті взаємодії учні систематизують знання з теми, що вивчається.
«Зигзаг»
Клас ділиться на четвірки, які змінюються на кожному уроці з тим, щоб виникли несподівані нові комбінації. Потім дітям пропонується розрахуватися на 1,2,3,4, таким чином, у кожного члена групи з'являється свій номер. Після цього вчитель пропонує школярам звернутися до матеріалу уроку.
Коротко обговорюється тема, ставиться завдання - розібратися в даному матеріалі, до кінця уроку кожен член групи повинен зрозуміти тему. Проте розтлумачують її один одному учні по частинах, в результаті чого група і зможе зрозуміти її в цілому.
Весь матеріал даного уроку ділиться на чотири частини. Перші номери кожної групи відповідають за першу частину, другі - за другу і так далі. Як тільки всі зрозуміли, учні сідають інакше: всі перші номери збираються разом, другі теж і так далі. Тепер це вже експертні групи і їх завдання вивчити матеріал, обговорити його і досконально розібратися, вибрати найбільш прийнятні методи й прийоми для пояснення товаришам у кооперативної групі. По завершенні роботи експертних груп вони розходяться по своїх "рідним" кооперативним групам і починають навчати своїх друзів.
РОЗДІЛ IV
ІГРОВІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ
Метод ігрового навчання - це така організація навчального процесу, під час якої навчання здійснюється у процесі включення учня в навчальну гру (ігрове моделювання явищ, "проживання" ситуації).
Вивчення англійської мови потребує посидючості та неабиякого терпіння. Але знання, отримані без зацікавленості, не забарвлені особистим позитивним ставленням, не є корисними. Діти запам'ятовують слабко, якщо навчання не захоплює їх. Тому саме з метою активного засвоєння знань треба перетворити заучування матеріалу на захопливу гру. З огляду на типові розбіжності учнів доцільно комбінувати різні види ігрових вправ:
1. Рольові ігри (як засіб соціалізації дитини).
2. Пізнавально-художні дидактичні ігри, наприклад: «Послухай і намалюй»,
«Прочитай і намалюй», «Намалюй і розкажи» тощо.
3. Рухливі дидактичні ігри з інтелектуальним навантаженням (гра з м'ячем, гра-пантоміма).
4. Ігри-драматизації змісту пісень, віршів, римівок, сюжетів тексту підручника, над яким працюють учні, тощо.
5. Лексичні та граматичні ігри з елементами змагання (наприклад, гра «Хвальки»: похваліться, хто має більше корисних речей, «Мовленнєвий ланцюжок» тощо).
6. Ігри-змагання між командами, окремими учнями, парам, групами.
7. Ігри-конкурси: на кращого актора, гіда зоопарку, музею, перекладача
тощо.
8. Інтелектуальні ігри за правилами (наприклад, "Bingo", "I Spy!").
9. Спокійні й інтелектуальні ігри (відгадування мовних загадок, кросвордів,
ребусів, вікторини тощо).
У своїй педагогічній діяльності я намагаюся знайти найцікавіші, найдоступніші методи та прийоми організації ігрової роботи учнів, що сприяє глибшому, міцнішому засвоєнню матеріалу, а також викликає у дітей інтерес до англійської мови, бажання її вивчати.
На мою думку, проведення уроків з використанням ігрового матеріалу активізує школярів, сприяє досягненню високої результативності на уроках та пробуджує інтерес до вивчення англійської мови. Тому я завжди намагатимусь поповнити мою «педагогічну скарбничку» і робити так, щоб діти із задоволенням та бажанням приходили на урок англійської мови.
ВИСНОВКИ
Виходячи з усього згаданого вище, я дійшла висновку, що використання інноваційних технологій навчання дозволяє створити принципово нову інформаційну освітнє сферу, що надає широкі можливості для навчальної діяльності, підвищує мотивацію, розвиває самостійність, забезпечує індивідуалізацію та диференціацію освітнього процесу, сприяє модернізації традиційної системи навчання. Розв’язання цього завдання можливе за умови зміни педагогічних методик і впровадження інноваційних технологій.
Хочу, також, додати, що робота в такому напрямку є досить ефективна у навчанні дітей іноземної мови різних вікових груп. З певністю, можу стверджувати те, що як саме з перших уроків вчитель зацікавить учнів до вивчення англійської мови і сприятиме всебічному розвитку дитини , такий і буде його кінцевий результат. І якщо він не викличе інтерес в учня з перших днів, то ця дитина, назавжди залишиться глухою, байдужою до вивчення іноземної мови; буде жити без радощів пізнання і відкриття чогось нового і невідомого під час уроків англійської мови. Зі свого досвіду, можу твердо стверджувати, що процес навчання – це не автоматичне вкладання навчального матеріалу в голову учня. Він потребує напруженої розумової роботи дитини та її власної активної участі в цьому процесі.
Звичайно, припускаю, що не все мені вдається у повній мірі, інколи не можу реалізувати практично своїх задумок. Але думаю, що шукаючи нових технологій навчання і виховання, працюючи творчо, знаходячись в постійному пошуку нових форм та методів проведення уроків, можна досягти значних успіхів на педагогічній ниві, стати дійсно хорошим вчителем, мудрим, знаючим, відданим своїй роботі і дітям.
ЛІТЕРАТУРА
ДОДАТКИ
Конспект уроку
Theme: Eating habits. Good health is above wealth.
Aims:
-to revise the words learned at the previous lessons;
-to improve reading ,listening and speaking skills;
-to revise grammar material.
Introduction
Read the poem
“Do you like apples?
Do you like plums?
Do you like bananas?
Yes, I do. They are fine.
As you have guessed from the poem the theme of our lesson is
“Healthy food. Eating habits.
The motto of our lesson will be “Good health is above wealth.”
At the lesson we are going to revise the words learned at the previous lessons ; improve reading ,listening and speaking skills;
We are going to practice in grammar. We’ll give advice what food should we eat to be healthy.
II Warm up activities
T.: What things do you associate with the word “Food “
Vegetables Fruit
Potato Apricot
Tomato Orange
Carrot Banana
Cucumber Apple
Pepper Plum
Radish
Dairy products Drinks Meat
Butter Milk Chicken
Milk Coffee Beef
Cream Tea Lamb
Yoghurt Juice Pork
Cheese Yoghurt Turkey
A salad, an apple, bread, fruit, cheese, jam, a tomato, an orange, abanana, a cake, a lemon, sausage, egg.
III The main part of the lesson .
1.Practising vocabulary.
Now let’s have a competition .
Make up as many sentences as possible using these words .
e.g. I usually drink tea for breakfast.
I always eat meat for dinner.
I like eating vegetable salad.
2 Check on homework
Look at the list of products and write them down into two columns -Healthy food and unhealthy food.
Chocolate , eggs , sweets, nuts, cakes, fruit, butter, ice-cream, vegetables, milk.
Healthy food |
Unhealthy food |
Eggs Nuts Fruits Vegetables Milk |
Chocolate Cake Sweets Ice –cream
|
Explain why do you think so.
Chocolate is unhealthy food because it contains a lots of sugar .And much sugar is bad for our health.
Eggs, nuts, milk are healthy food- because they give us a lot of energy.
Fruit and vegetables-healthy food –because they contain a lot of vitamins. They are good for our health.
3. Interviewing (метод «Мікрофон»)
Ask and answer the questions how often you eat and drink the products from these lists. But before making questions you should be well prepared for it. That’s why let’s review words to be ready .Look at the blackboard
Always ,usually, often, sometimes, never, every day, once a week , twice a day, three times a week.
4.Making questions.
-How often do you drink milk?
I usually drink milk every day.
-How often do you eat fruit?
I always eat fruit.
5. Speaking
Look at the table and say how often does Sally have these food for breakfast.
|
Always |
Usually |
Often |
Sometimes |
Never |
Pizza |
|
V |
|
|
|
Cereal |
|
|
|
V |
|
Eggs |
|
|
|
|
V |
Sandwich |
|
|
|
V |
|
Bread roll |
|
|
V |
|
|
Fruit |
|
|
V |
|
|
Tea |
V |
|
|
|
|
Coffee |
|
|
|
|
V |
Milk |
|
V |
|
|
|
P1: She usually has pizza for breakfast
P2: She never has eggs for breakfast
T: Now I want you to tell what do you usually have for breakfast.
6. Relaxation
T: Are you tired?
Let’s relax and play an interesting game.
“I like, he likes”
P1: I Like cheese.
P:2 She likes cheese and I like milk
P:3 She likes cheese , she likes milk and I like juice.
7.Listening
a) Listen to the text about Alison
Alison is an English schoolgirl. She goes to school. English people always have breakfast in the morning. English breakfast is a very big meal – sausages, bacon, eggs, tomatoes and mushrooms. But Alison never has breakfast in the morning. She sometimes eats chocolates, sweets and bread-rolls after the second lesson . She always feels very tired and ill at the lesson.
b) Are the sentences True or false :
-Alison is an English schoolgirl.(T)
-She studies at the university (F)
-English people have a small breakfast ( F)
-English people never have breakfast at home (F)
-Alison always has breakfast (F)
-She eats much sweets (T).
c). Give advices to Alison what should she do to be not very tired and ill.
P1: She should have breakfast every morning.
P2: She should drink hot tea in the morning .
P3: She shouldn’t eat chocolates at school.
P4: She should eat fruit after the second lesson.
9. Improving your speaking skills
Give your classmates advice on what food to eat to be healthy
You should eat well;
shouldn’t drink a lot of water;
eat lots of fruit;
eat hamburgers and pizzas because they are bad for our health
drink milk because it gives us energy and it’s good for our
teeth;
eat too many biscuits.
III Summary
T: What is the conclusion?
We may say that if you eat well ,you will stay healthy. And good health is above wealth.
IV. Home assignment
To retell about eating habits in your family.
Приклади ігор
Лексичні ігри
Ці ігри мають такі цілі: тренувати учнів у використанні лексики в ситуаціях, які наближені до природних обставин;
активізувати мовно-розумову діяльність учнів;
розвивати мовну реакцію учнів;
ознайомити учнів із сполученням слів.
Поле чудес
Мета: повторення та засвоєння нових слів, правила постанови питань.
Учитель загадує слово на дошці згідно з теми що вивчається, а учні повинні
відгадати ставлячи питання.
Наприклад на уроці за темою «Культура» треба відгадати Westminster
Abbey :
- Is it in Europe?
- Is it in Britain? І таке інше.
Які літери пропущено?
Мета: розвиток орфографічних навичок.
Учитель показує двом-трьом командам учнів по черзі картки з написаними
на них словами, в яких пропущено одну-дві літери . Учні відповідної команди спочатку повинні назвати пропущені літери, а потім ціле слово. За
кожну правильну відповідь команді зараховується 1 бал.
Наприклад на уроці «Захист навколишнього середовища» на етапі актуалізації знань:
P _LL_T_ _N , _C_D RA_N , DR_ _GHT
Ланцюжок зі слів
Мета: повторення орфографії слів, алфавіту. Учні стають біля своїх парт.
Перший учень лівого ряду говорить яке-небудь слово й називає літери цього
слова за порядком. Учень, який стоїть за ним, говорить слово на ту літеру,
якою закінчується попереднє слово, і також називає літери цього слова, і т.
д. Учень, який не може сказати слово чи неправильно його називає, сідає за
парту, тобто вибуває з гри. Гра ведеться доти, доки не залишиться стояти
лише один учень. Він і стане переможцем. Наприклад: small – latter – river – rain – nose.
«Кольори» («Colours»)
На дошці написані назви кольорів. Учні добирають якомога більше слів, пов’язаних з певним кольором. Наприклад:
Black: coffee, tea, shoes, coal.
White: snow, snowball, sugar, teeth, ice-cream, bears.
Граматичні ігри
Їх мета:
навчити учнів користуванню мовних зразків, які містять граматичні труднощі;
створити природну ситуацію для використання даного мовленнєвого зразка;
розвивати мовну активність та самостійність школярів. Дуже часто використовую такі граматичні ігри:
«Хто уважніший?» («Who is the most attentive?»)
Заздалегідь готую дві картки: одну зі знаком «+», іншу зі знаком « - ». Учитель називає число і показує одну картку. Якщо це «+», то учень повинен назвати наступне число, якщо ж це « - » - то попереднє.
Або є інший варіант цієї гри. Учитель об’єднує учнів у дві команди. На дошці англійською мовою у два стовпчики написані числівники. Учитель промовляє їх українською мовою, а учні на дошці викреслюють названі числівники.
«Хрестики - нулики» («Tic-tac-toe»)
Учитель об’єднує учнів у дві команди, які обирають, чим гратимуть – хрестиками (Х) чи нуликами (О). На дошці намальовано поле гри (3х3), де у кожній клітинці написане слово чи певна граматична тема. Команди по черзі обирають ту чи іншу клітинку і виконують завдання ( наприклад, перекласти українською, скласти речення на задану тему чи з даним словом). Якщо завдання виконане правильно, команда ставить у клітинці свою позначку ( Х чи О), якщо неправильно, то свою позначку ставить команда-суперник. Якщо команда поставила три позначки, що утворюють вертикальну, горизонтальну лінію чи діагональ, вона перемагає.
Фонетичні ігри
Ці ігри мають такі цілі:
тренувати учнів у вимові англійських звуків;
навчити учнів голосно і виразно читати вірші;
розучити вірші з метою їх відтворення за ролями.
При навчанні англійській мові на початковому етапі приділяється дуже велика увага правильній вимові звуків. Навчальна мета гри полягає в тому, щоб діти вимовляли й дізнавалися необхідні звуки, не думаючи при цьому, роблячи це автоматично. Тому на уроках доцільно використовувати наступні ігри.
«Зіпсований телефон» («A broken telephone»)
Учитель об’єднує клас у 2 команди, члени яких утворюють коло. Учитель дає першим членам команд картки з написаними на них скоромовками.
Наприклад:
«Чарівна яблунька» («A magic apple-tree»)
На дошці велика картинка з зображенням яблуні, на ній прикріплені 15 яблук (на кожному з них відповідний транскрипційний знак). Учитель викликає до дошки учня і просить показати на відповідний транскрипційний знак. Якщо учень показує правильно, то віддає яблуко вчителеві.
« Хто краще знає знаки транскрипції?» (« Who knows the symbols for the sounds?»)
Учитель заздалегідь готує картки із зображенням знаків транскрипції, які вивчаються. Він вимовляє англійський звук, а учні показують відповідний йому знак транскрипції. За кожну правильну відповідь учень одержує бал. Виграє той, хто набере більшу кількість балів.