Слово “ Інтерактивний ”Походить від англійського слова “interact”.”Inter” – це взаємний, “act” – діяти.Інтерактивний – здатний взаємодіяти або перебувати в режимі бесіди, діалогу з будь-чим (наприклад, комп'ютером) або з будь-ким (людиною). Сутність інтерактивного навчання полягає в активному залученні всіх учнів до процесу пізнання.
Класифікація інтерактивних методів навчання. М. Кларін класифікує інтерактивні методи навчання за принципом активності: Фізична (зміна робочого місця, виконання записів, малювання тощо);Соціальна (ставлення запитань, формування відповідей тощо);Пізнавальна (доповнення відповідей, виступ, самостійний пошук розв’язання проблеми тощо) ;
О. Пометун і Л. Пироженко об’єднують форми інтерактивного навчання у чотири групи : Кооперативне навчання (робота в парах, трійках, карусель, робота в малих групах, акваріум тощо);Колективно - групове навчання (мікрофон, незакінчені речення, мозковий штурм, “навчаюсь – вчуся”);Ситуативне моделювання (імітаційні ігри, рольова гра, драматизація та інші) ;Опрацювання дискусійних питань (метод ПРЕС, “займи позицію”, “дискусія” тощо).
М. Скрипник у свою класифікацію інтерактивного навчання поклала такий принцип, як взаємодія – діалогу.Інформаційні (“Моє ім’я”, “Весела Віра”, “Перше знайомство”, “Хвилина мого життя”, “Паперові літаки”, “Мені подобається…”, “Іменні жетони”); Пізнавальні (“Від А до Я”);Мотивація (“Мої очікування”, “Лист до самого себе”, “Інтерв’ю”);Регулятивні (“Виробимо правила”).
Технології інтерактивного навчання1. Інтерактивні технології кооперативного навчання: Це методи організації навчання у малих групах учнів, об’єднаних спільною навчальною метою. Навчання в парах; Ротаційні (змінювані) трійки; Два – чотири – всі разом; “ Карусель ”; Робота в малих групах; Акваріум.
Метод «Робота в малих групах»The first group. Put the replies in the dialogues in the correct order and introduce. З досвіду роботиІнтерактивні технології кооперативного навчання…використовується на етапі вивчення нового матеріалу і закріплення його. Theme «Food. Countries and tastes»The second group. Complete the omelette recipe. The thirds group. Put the replies in the dialogues in the correct order and introduce.
2. Інтерактивні технології кооперативно–групового навчання: Передбачають одночасну спільну роботу всього класу. Обговорення проблеми в загальному колі; Мікрофон; Незакінчені речення; Мозковий штурм; Навчаюсь – вчусь (“Кожен навчає кожного”); Кейс – метод; Вирішення проблеми;Ажурна пилка.
What is your association with the word Job?Complete the sentences: The person who is in charge of a car is the… . The person who teaches you or taught you at school is a… . A person who works in an office is an… . Another word for ‘a doctor’ is a… . A person who knows how to use a keyboard is a… . A woman who looks after other people’s children is a… . If you serve people who come into a shop, you are… . З досвіду роботи. Метод «Мозковий штурм» або «Незакінчене речення»Інтерактивні технології колективно - групового навчання…застосовую на етапі актуалізації опорних знань учнів або на етапі закріплення вивченого матеріалу. Theme « Choose the career »……
3. Технології ситуативного моделювання (навчання у грі): Це побудова навчального процесу шляхом включення учня до гри (передусім ігрове моделювання явищ, що вивчаються). імітації; спрощене судове слухання; розігрування ситуацій за ролями (“ рольова гра ”, “ програвання сценки ”, “ драматизація ”).
Метод « Рольова гра»Theme «Eating out»Технології ситуативного моделювання (навчання у грі)З досвіду роботи. Role-play the situation in groups One of you is a restaurant waiter. The waiter greets the customers, presents the menu and takes their orders. The other students are the restaurant customers.…використовується на уроках повторення та узагальнення знань.
4. Технології опрацювання дискусійних питань: Важливий засіб пізнавальної діяльності учнів у процесі навчання, бо дискусія – широке публічне обговорення спірного питання. Метод – прес; Займи позицію; Зміни позиці; Не перервна школа думок; Дебати; Дискусія; Дискусія у вигляді телевізійного ток – шоу;Оцінювання дискусій.
«Метод – прес»З досвіду роботи. Технології опрацювання дискусійних питань Theme «It’s your planet»Discuss with your partner the following questions. What ecological problems that humanity faces nowadays in your opinion are most urgent?Do you think global warming is caused by human activities? Which of them?Can you say that the climate in the place where you live is changing? How?Do you think the humankind can solve the world’s ecological problems? If so, in what way?Can individuals help in this area? What ways? …використовується на етапі вивчення нового матеріалу
Інтерактивні методи навчання можуть формувати правила. Кожна думка важлива; Не бійся висловитись;Ми всі – партнери; Обговорюємо сказане, а не людину;Обдумав, сформулював, висловив; Кажи чітко, ясно, красиво; Вислухав, висловився, вислухав; Наводь тільки чіткі докази; Умій погодитись і не погодитись; Важлива кожна роль.