Використання інтерактивних прийомів навчання на уроках в початкових класах

Про матеріал
Важливо, щоб навчальна праця приносила радість. Дитина, яка захоплена справою, яка їй до вподоби, виявляє наполегливість, силу волі, критичне ставлення до загальновідомого. В творчості дитина може реалізувати всі наявні в неї знання, уміння та здібності.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Використання інтерактивних прийомів навчання на уроках в початкових класах. Підготувала Вчитель початкових класів. Мирогощанської ЗОШ І-ІІІ ступенів. Дутковська-Ніколюк Людмила Василівна

Номер слайду 2

Інтерактивність у навчанні легко пояснити такою словесною конструкцією, виведеною досвідом педагогів і психологів у античні часи : Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу й чую,- я трохи пам`ятаю. Те, що я чую, бачу й обговорюю,- я починаю розуміти. Те, що я чую, бачу, обговорюю і роблю - я набуваю знань і навчаюсь. Коли я передаю знання іншим - я стаю майстром.

Номер слайду 3

“Інтерактив” (від “interact”, у якому “inter” означає “взаємний”, а “act” — “діяти”) - означає здатний до взаємних дій, діалогу. Це співнавчання, взаємонавчання, де і вчитель, і учень розуміють, що вони роблять, рефлексують із приводу того , що вони знають уміють і здійснюють.  

Номер слайду 4

Алгоритм роботи вчителя при проведенні уроку з використанням інтерактивних технологій:визначення доцільності використання інтерактивних технологійретельний відбір матеріалу ( тести, приклади, ситуації…)планування урокунадання учням необхідної інформаціїформування в учні очікуваних результатів їхньої діяльностірефлексія у різних формах

Номер слайду 5

 Інтерактивне навчання сприяє:формуванню загальнонавчальних та предметних навичок і вмінь;максимальному використанню своїх здібностей;створенню атмосфери співробітництва, взаємодії, ситуації успіху;розвитку комунікативних якостей;формуванню доброзичливого ставлення до інших та толерантного спілкування;опановуванню нового матеріалу за короткий час;можливості проявити ініціативу, самостійність;винахідливості та творчому підходу до розв’язання проблеми.

Номер слайду 6

Особливості структурних етапів:І. Мотивація. Мета етапу – сфокусувати увагу учнів на проблемі й викликати інтерес до обговорюваної теми. Мотивація має займати не більше 5% часу заняття.

Номер слайду 7

Інтерактивні вправи на етапі «Мотивація»: «Скринька скарг»«Симуляція»

Номер слайду 8

ІІ. Оголошення, представлення теми таочікуваних навчальних результатів. Мета :забезпечити розуміння учнями необхідності їхньої діяльності. Цей етап має займати не більше 5 % часу. Щоб почати з учнями спільний процес руху до результатів навчання потрібно:- оголосити тему уроку (бажано із залученням учнів);- якщо тема уроку містить «проблему», звернути на це увагу;- запропонувати дітям самим сформулювати очікувані результати уроку;- пояснити, як буде перевірятися якість їх навчальних досягнень.

Номер слайду 9

Інтерактивні вправи ІІетапу уроку:«Дешифрувальник»«Морський бій»«Мікрофон»«Загадкові будиночки»«Підказка»

Номер слайду 10

ІІІ. Надання необхідної інформаціїМета цього етапу: – дати учням достатньо інформації, щоб потім на її основі виконувати практичні завдання. Ця частина уроку займає близько 10-15 % часу.

Номер слайду 11

«Кути»«Карусель»«Мозковий штурм»«Снігова куля»«Кубування»«Асоціативне гронування»«Фішинг»«Акваріум»«Морський бій»Інтерактивні вправи ІІIетапу уроку:

Номер слайду 12

IV. Інтерактивна вправа центральна частина урокуІнтерактивна вправа – центральна частина заняття, що займає 50 – 60 % часу на уроці. ЇЇ метою є практичне засвоєння навчального матеріалу, досягнення поставлених цілей уроку. Під час її проведення обов'язковою є така послідовність роботи: Усвідомлення змісту здійснюється в різних формах:під час індивідуальної роботи; роботи в парах; робота в групах; дискусії; РефлексіяІнструктування. Презентація результатів. Завдання. Поділ на групи

Номер слайду 13

Інтерактивні вправи: Рефлексія застосовується після найважливіших інтерактивних вправ, фрагментів уроку:- З якою метою ми виконували цю вправу?- Які думки вона у вас викликала? Які почуття?- Чого ви особисто навчилися?- Чого б хотіли навчитися у подальшому?«Система позначок»«Пошуки скарбу»«Метод прес»«Дерево рішень»«Ажурна пилка»«Навчаючись вчуся»«Коло думок»«Обери позицію»«Проект»«Добре погано»

Номер слайду 14

V. Рефлексія ( підбиття підсумків), оцінювання результатів уроку. Мета рефлексії: згадати, виявити й усвідомити основні компоненти діяльності – її зміст, тип, способи, проблеми, шляхи їх вирішення, отримані результати. Підсумковий етап виконує такі функції: пояснитипорівнятипроаналі-зуватизробити висновкизакріпитинамітити нові темивстановити зв'язок. Аналіз причин (Чому це відбулося?)Установлення фактів (Що відбулося?) Планування дій (Що нам робити далі?)

Номер слайду 15

«Побажання»«Виграш у лотереї»«Крісло автора»«Абетковий суп»«Незакінчені речення»«Сенкан» «Інтерв'ю»«Тестування» «Від А до Я» Інтерактивні вправи на етапі «Рефлексія»

Номер слайду 16

Висновок: Важливо, щоб навчальна праця приносила радість. Дитина, яка захоплена справою, яка їй до вподоби, виявляє наполегливість, силу волі, критичне ставлення до загальновідомого. В творчості дитина може реалізувати всі наявні в неї знання, уміння та здібності. Отже, на практиці просто необхідно використовувати інтерактивні форми в цілому, або ж взявши елементи, які більш доцільні до певного класу. Саме інтерактивні методи дають змогу створювати навчальне середовище, в якому теорія і практика засвоюються одночасно, а це надає змогу учням формувати характер, розвивати світогляд, логічне мислення, зв’язне мовлення; формувати критичне мислення; виявляти і реалізовувати індивідуальні можливості.

Номер слайду 17

Дітей , їх особисту гідність і їх потреби треба так само шанувати, як і старших, і тільки поводячись з ними лагідно, щиро, розумно, як з рівними, входячи в їх спосіб думання, можна виховувати чесних, щирих, правдолюбних і справді вільних людей. Іван Франко

Номер слайду 18

Дякую за увагу!

pptx
Додано
21 січня 2020
Переглядів
2014
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку