Тема «Використання інтерактивних вправ на уроках історії та громадянської освіти під час дистанційного навчання для активізації пізнавальної діяльності учнів»
Існує думка, що дистанційне навчання – новий освітній досвід, що з'явився в Україні зовсім недавно. Це не так, тому, що перша форма дистанційного навчання з’явилася в Європі починаючи з XVIII століття, з розвитком поштової служби. Дистанційне навчання проводилося по листуванню поштовими листами. В наш час дистанційне навчання набуває нових можливостей, створюються нові платформи. Треба мати час та бажання опанувати їх та використовувати на уроці для активізації пізнавальної діяльності учнів.
Мої уроки проходять у вигляді відеоконференції в «прямому ефірі» в meet, де використовую презентації та відеоролики;
використовую системи дистанційного навчання Google Classroom, «Microsoft Teams»;
програму для стоврення ментальних карт Freemind. (Клацніть посилання https://sourceforge.net/projects/freemind/ щоб відкрити ресурс.
Онлайн сервіс для створення стрічки часу "Таймлайн" - Time. Graphics (Клацніть посилання https://time.graphics/ru/ щоб відкрити ресурс.)
Створюю презентацій на платформі canva https://www.canva.com/
Для тестування та контролю знань використовуються олайн-тести на платформі «на Урок» та створюю тести в Google Forms.
Для спільної групової роботи та проведення «мозкового штурму» використовую Google Jamboard, для організація групової взаємодії використовую Linoit (http://linoit.com/) та Scrumblr (http://scrumblr.ca/)
Сервіси для онлайн-опитувань, а саме онлайн-сервіс Mentimeter (https://www.mentimeter.com/), сервіси для формувального опитування Kahoot (https://kahoot.com/), сервіс для підтримки процесів навчання та викладання LearningApps (https://learningapps.org/), Wordwall (https://wordwall.net/)
Наприклад, на уроці громадянської освіти, 10 кл., тема «Життєві цінності й пріоритети» Вправа "Цінності" на платформі (learningapps.org) https://learningapps.org/view28476201. На уроці вступ до історії України та громадянської освіти, 5 клас, тема «Спеціальні історичні дисципліни», можна виконати інтерактивну вправу https://learningapps.org/watch?v=pw2aztr3t23
Література
1.Мультимедійні технології та засоби навчання : навчальний посібник / А. М. Гуржій, Р. С. Гуревич, Л. Л. Коношевський, О. Л. Коношевський; за ред. академіка НАПН України Гуржія А. М. Вінниця : Нілан-ЛТД, 2017. 556 с.
2. Сіленко А. О., Крук Н. В. Дистанційна освіта: альтернатива чи додаткові можливості для традиційної освіти? Актуальні проблеми політики : зб. наук. пр. / редкол.: С. В. Ківалов, Л. І. Кормич, І. М. Милосердна та ін. НУ «ОЮА», Південноукр. центр гендер. проблем. Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 69. – С. 94-100
3. Швачич Г.Г., Толстой В.В., Петречук Л.М., Іващенко Ю.С., Гуляєва О.А., Соболенко О.В. Сучасні інформаційно-комунікаційні технології: Навчальний посібник. Дніпро: НМетАУ, 2017. 230 с.