Використання КЛАСТЕРУ на уроках літературного читання

Про матеріал
Застосування кластера має наступні переваги: 1) він дозволяє охопити великий об'єм інформації; 2) залучає усіх учасників колективу до навчального процесу, їм це цікаво; 3) діти активні і відкриті, тому що у них не виникає страху помилитися, висловити невірне судження.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вчитель початкових класів Чорноморської ЗОШ №3 Нікончук Тамара Василівна

Номер слайду 2

На кожному із етапів уроку чи заняття можна використовувати методичні прийоми розвитку критичного мислення. Право кожного учителя обирати, який із прийомів і коли краще застосувати.

Номер слайду 3

Кластер як один з методів критичного мислення Термін «кластер» перекладається з англійської мови «cluster» - рій, гроно, грудка, накопичення.

Номер слайду 4

Стадії критичного мислення Кластер Виклик служить для стимулювання пізнавальної діяльності школярів, мотивації до роздумів до початку вивчення теми, відтворення вже наявних знань з даної теми, формування асоціативного ряду і постановка питань, на які хочеться знайти відповіді.  2. Осмислення дозволяє структурувати навчальний матеріал. організовується робота з інформацією: читання тексту, обдумування і аналіз отриманих фактів.  3. Рефлексія виконує функцію систематизування отриманих знань. отримані знання переробляються в результаті творчої діяльності і робляться висновки. Можливе застосування кластера на протязі всього уроку, у вигляді загальної стратегії заняття, на всіх його стадіях. Кластер – формує критичне мислення

Номер слайду 5

Достоїнства і результати застосування кластера Застосування кластера має наступні достоїнства: він дозволяє охопити великий об'єм інформації; залучає усіх учасників колективу до навчального процесу, їм це цікаво; діти активні і відкриті, тому що у них не виникає страху помилитися, висловити невірне судження. В ході цієї роботи формуються і розвиваються наступні уміння: уміння ставити питання; виділяти головне; встановлювати причинно-наслідкові зв'язки і будувати висновки; переходити від конкретного до загального, розуміючи проблему в цілому; порівнювати і аналізувати; проводити аналогії.

Номер слайду 6

Основні принципи складання кластера Кластер оформляється у вигляді грона або моделі планети з супутниками. У центрі розташовується основне поняття, думка, по сторонах позначаються великі смислові одиниці, сполучені з центральним поняттям прямими лініями (це можуть бути слова, словосполучення, пропозиції, що виражають ідеї, думки, факти, образи, асоціації, що торкаються цієї теми). І вже навколо "супутників" центральної планети можуть знаходитися менш значні смислові одиниці, що більш повно розкривають тему і розширюють логічні зв'язки. Важливо уміти конкретизувати категорії, обґрунтовувати їх за допомогою думок і фактів, що містяться в матеріалі (тексті), що вивчається.

Номер слайду 7

Послідовність роботи над кластером Посередині класної дошки або аркуша пишеться ключове слово або речення, що є головним у розкритті теми, ідеї. Далі навколо записуються інші слова чи пропозиції, які висловлюють факти, ідеї, образи, відповідні до обраної тематики. По мірі часу всі елементи з’єднуються прямою лінією з ключовими поняттями. Кожен «супутник», у свою чергу, теж має своїх «супутників» - так встановлюються логічні зв’язки між поняттями.

Номер слайду 8

Правила оформлення кластера Залежно від способу організації уроку, кластер може бути оформлений: на дошці; на окремому аркуші; в зошиті у кожного учня при виконанні індивідуального завдання. Складаючи кластер, використовуємо різнокольорові крейди, олівці, ручки, фломастери, кольорові стікери. Це дозволить виділити деякі певні моменти і наочніше відобразити загальну картину, спрощуючи процес систематизації всієї інформації.

Номер слайду 9

Рекомендації щодо складання кластера Висловлювати і фіксувати все, що спадає на думку, навіть якщо це просто асоціації або припущення (доречно спочатку всі думки записувати на кольорових стікерах). У ході роботи невірні чи неточні висловлювання можуть бути виправлені або доповнені (доповнювати слід малюнками та словами). Можна сміливо дати волю уяві та інтуїції, продовжуючи роботу до тих пір, поки не закінчаться всі ідеї або вичерпається час. Не варто боятися значної кількості смислових одиниць, потрібно спробувати скласти якомога більше зв'язків між ними. У процесі аналізу все систематизується і стане на свої місця.

Номер слайду 10

Варіанти схем Для оформлення кластера за допомогою комп’ютера можливо використовувати готові шаблони вкладки Word під назвою SmartArt, які дозволяють використовувати готові форми, змінювати та доповнювати їх, наповнюючи текстом.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Приклади створених кластерів

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Висновки Уроки із застосуванням методу кластера дають учням можливість проявити себе, висловити своє бачення питання, дають свободу творчій діяльності. В цілому нетрадиційні технології, що використовуються в освітньому процесі, підвищують мотивацію учнів, формують обстановку співпраці і виховують в дітях почуття власної гідності, дарують їм відчуття творчої свободи.

Номер слайду 18

Ссылки на интернет-ресурсы http://cdb-yaroslavl.ru/external/linch/literature/images/kniga.gif http://investbag.com/wp-content/uploads/2013/07/Poshlina-na-vvoz-russkih-knig-popolnit-bjudzhet-na-2-milliona-griven.jpg http://www.v3wall.com/wallpaper/1920_1200/1005/1920_1200_20100519021227120790.jpg

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шевченко Майя
    Дякую за гарний матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
9 квітня 2020
Переглядів
5150
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку