УДК 373.5.016:51
Василенко А.О.
Науковий керівник – кандидат фіз.-мат. наук, доцент Чібісов О.Д.
ВИКОРИСТАННЯ КОМПЬЮТЕРНОГО ТЕСТУВАННЯ ЯК КОНТРОЛЬ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В ЗЗСО
Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди
Анотація. Контроль навчальних досягнень сприяє розширенню, поглибленню, удосконаленню знань учнів, і допомагає вчителю математики виявити на якому рівні учні володіють певними знаннями, уміннями і навичками, а також існуючих ще в них прогалин, оцінювати роботу учнів, та відповідно, сприяє розвитку психічних процесів – пізнавальної активності, мислення, уваги, інтересів, пам’яті, мовлення учнів, тощо. Під час дистанційного навчання перед вчителями постає питання в організації проведенні контролю навчальних досягнень учнів. Рішенням цієї проблеми – є застосування онлайн-сервісів і спеціалізованого програмного забезпечення.
Ключові слова. Освіта, навчання, інформатизація освіти, дистанційне навчання, тестування, інтернет-технології, програмне забезпечення, онлайн-навчання, онлайн-сервіс, онлайн-тестування
Оцінювання й перевірка результатів навчання позитивно впливає на формування в учнів оціночного ставлення до своєї діяльності і до себе, почуття принциповості, самокритичності, і таких рис характеру, як наполегливість, витривалість тощо. Контроль знань має велике значення на уроках математики, надає змогу підвищити якість спільної роботи вчителя і учнів та має носити різноманітний, об’єктивний, індивідуальний і систематичний характер [1].
Сучасне суспільство нерозривно пов'язані з процесом інформатизації. Відбувається повсюдне використання комп'ютерних технологій. При цьому один із пріоритетних напрямів процесу інформатизації суспільства – інформатизація освіти. У сучасних умовах головне завдання освіти - формування у учнів ключових компетенцій.
Дистанційне навчання – це форма навчання, при якій взаємодія вчителя і учнів і учнів між собою здійснюється на відстані і відображає всі властиві навчальному процесу, компоненти (мети, зміст, методи , організаційні форми, засоби навчання), що реалізуються спеціалізованими засобами інтернет-технологій або іншими засобами, що передбачають інтерактивність [2].
Відповідно для здійснення контролю знань, на уроках математики, все більшого значення набувають різноманітні форми тестувань. Застосування електронних видань у навчальному процесі полегшує проведення уроку, дозволяє використовувати індивідуальний, диференційований підхід при здійсненні зворотного зв'язку між учнем та вчителем, надає істотну допомогу вчителю при підготовці до уроку. Інтерактивні навчальні завдання надають позитивний вплив на мотивацію учнів та їх інтерес до матеріалу, що вивчається. Комп'ютерне тестування дозволяє зацікавити учнів, які люблять виконувати завдання на комп'ютері, таких чимало. В інтерактивних навчальних завданнях використовуються комп'ютерні моделі, демонструються фотографії та зображення геометричних фігур. Також використання комп'ютерних тестів дає можливість вчителю математики перевірити всіх учнів, витративши при цьому мінімум часу [3-4].
У наші часи існує безліч різних програм (оболонок) для створення комп'ютерних тестів:
Особливості: до 50 учасників, створення завдань з зображеннями, діаграми успішності тощо [5].
Особливості: великий вибір із типів завдань, корегування часу проходження тесту, коригування оцінювання тесту (від 2 до 100, зараховано\не зараховано), різноманітність режимів тестування тощо [6].
Особливості: великий вибір з типом тестування, створення кросворду, тренажери завдань для підготовки до контрольної роботи, різноманітний набір інструментів для дистанційного навчання [7].
Особливості: розробка завдань різних типів, використання базою готових завдань, слідкування за прогресом учнів, експортувати Excel і PDF-звіти тощо [8].
В деяких із них можливо використовувати тільки текст, в інших вставляти графіку, відео та аудіо. Крім того, в тестових оболонках, завдання можуть бути тільки закритого (кожне питання супроводжується готовими варіантами відповідей, з яких необхідно вибрати одну або кілька правильних) типу, а в інших закритого та відкритого (на кожне запитання піддослідний має запропонувати свою відповідь: дописати слово, словосполучення, речення, знак, формулу тощо) типу. У вчителів є можливість використовувати як уже готові тести, які можна знайти в електронних навчальних посібниках, так і створені самостійно за допомогою різних тестових оболонок (програм). Також ще однією перевагою електронних тестів є те, що в кінці тесту є можливість переглянути свої помилки та правильні варіанти відповідей, кількості правильних і неправильних відповідей, і найголовніше – виставлення оцінки за тест.
Списки використаних джерел:
Vasylenko A.O.
PhD in Physics&Math, docent Chibisov O.D.
USE OF COMPUTER TESTING AS A CONTROL OF STUDENTS' LEARNING ACHIEVEMENTS IN MATHEMATICS CLASSES DURING DISTANCE LEARNING IN IGSE
Abstract. Control of educational achievements contributes to the expansion, deepening, improvement of students' knowledge, and helps the mathematics teacher to identify at what level students have certain knowledge, skills and abilities, as well as existing gaps, evaluate students' work, and, accordingly, promotes mental processes - cognitive activity, thinking, attention, interests, memory, speech of students, etc. During distance learning, teachers face the question of organizing the control of student achievement. One solution to this problem is to use online services and specialized software.
Keywords. Education, training, informatization of education, distance learning, testing, Internet technologies, software, online training, online service, online testing