Використання Лего у навчанні дітей з інтелектуальними порушеннями.
LEGO — це серія іграшок, що являє собою конструктор на основі кольорових блоків, коліс, фігурок людей, тварин, птахів та інших деталей за допомогою яких можна скласти будь-які речі. На сьогодні конструктори LEGO активно використовуються для занять з дітьми дошкільного та шкільного віку. Різноманітність цеглинок дозволяє проводити заняття з учнями різного віку та рівня психофізичного розвитку. Використання ЛЕГО-конструкторів у корекційно-розвитковій роботі з дітьми з особливими освітніми потребами виступає оптимальним засобом формування навичок конструктивно-ігрової та освітньої діяльності.
З чого необхідно розпочати навчання з використанням Лего?
На початковому етапі необхідно дати дітям можливість ознайомитися з деталями конструктора шляхом організації самостійної спонтанної ігрової діяльності (виконання простих, недовготривалих завдань). Разом з цим необхідно звернути увагу дитини на форму та колір цеглинок, кількості штирів на ньому. Такий підготовчий етап навчить дітей швидко знаходити необхідну деталь за вказівкою дорослого. Завдання поступово урізноманітнюють, ускладнюють, створюють простір для творчого пошуку.
Переваги використання лего-конструкторів у корекцій-розвитковій роботі з дітьми з дітей з інтелектуальними порушеннями:
Приклади ігри та впри з Лего-конструторм для формування освітніх знань, вмінь т навичок.
Формування еталонів кольору та форми
«Знайди таку циглинку»
Примітка:
Мета даного завдання навчити дитину знаходити відповідну цеглинку лего після показу візуального зображення деталі. Також можна запропонувати дитини знайти цеглинку відповідної форми та кольору за словесною інструкцією.
«Гра чарівний мішечок»
Мета даної гри навчити дитини тактильно розпізнавати форму деталей.
«Лего-сортер»
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Розвиток математичних здібностей.
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
Сидів Сашко біля річки та спіймав три коропа, одного з них з’їло кошеня. Скільки рибин залишилось в хлопчика?
Розвиток мовлення