Використання медіаграмотності на уроках суспільно – гуманітарного циклу

Про матеріал
Практичні рекомендації для створення блогу чи сайту. Соціальні медіа є невід’ємною частиною сучасного суспільства. Наші діти практично постійно заходять в «Instagram», «Facebook», «Twitter», «Контакт» і, звісно, на багато інших сайтів, про які ми знаємо трохи менше. Якщо ви хочете привнести у процес навчання «цілий світ», розгляньте можливість інтеграції ваших уроків і соціальних медіа.
Перегляд файлу

«Використання медіаграмотності на уроках суспільно – гуманітарного циклу»                                        Погожих В.В.

 

Актуальність проблематики.

У процесі запровадження Концепції нової української школи та оновленого Закону України «Про освіту» діяльність учителя серед інших компетентностей  направлена на підвищення медіа грамотності здобувачів освіти. «Наскрізне застосування інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі та управлінні закладами освіти і системою освіти має стати інструментом забезпечення успіху Нової школи», як зазначає НУШ є одним з важливих напрямків сучасної освіти.

Тому, медіа грамотність є функцією вчителя, виконання якої  пронизує виконання всіх інших функцій, підвищуючи їх якість, та є засобом зростання як професіоналізму вчителя, так і кваліфікаційного статусу, що забезпечує йому педагогічну кар’єру.

Комп`ютерні телекомунікації, електронні бази даних, віртуальні бібліотеки,  музеї, мультимедійні засоби, аудіо і відео конференції, та інші сучасні засоби допоможуть в ефективній реалізації гри та навчання.

 Створення мультимедійних презентацій, відеофільмів та хроні, як приклад вміння вчитись протягом життя.

Необхідно організувати роботу таким чином, щоб учні навчалися:

  •                 шукати шляхи  вирішення основних і проміжних цілей і завдань, обираючи оптимальні;
  •                 здійснювати й аргументувати вибір;
  •                 передбачати наслідки вибору;
  •                 діяти самостійно (без підказки);
  •                 порівнювати отриманий результат з тим, що передбачається;
  •                 об’єктивно оцінювати процес (саму діяльність) і результат гри.

Використання соціальних медіа на уроках

Соціальні медіа є невід’ємною частиною сучасного суспільства. Наші діти практично постійно заходять в «Instagram», «Facebook», «Twitter», «Контакт» і, звісно, на багато інших сайтів, про які ми знаємо трохи менше. Якщо ви хочете привнести у процес навчання «цілий світ», розгляньте можливість інтеграції ваших уроків і соціальних медіа.

Створіть групу вашого класу у Facebook

Група у Facebook дозволяє забезпечити для учнів простір, де вони зможуть ставити запитання та отримувати на них відповіді. Коли вони повернуться після школи додому і приступлять до виконання домашніх завдань, то зможуть поставити запитання, що їх цікавить, на стіні групи, на яке ви як учитель, чи хтось з однокласників зможете дати відповідь. Оскільки учні часто обмінюються з однокласниками інформацією, діляться один з одним своїми запитаннями, ідеями та досвідом, отримують поради чи пояснення чогось незрозумілого, за допомогою групи можна значно розширити навчання, тобто розширити дискусію як у класі, так і поза ним.

Запропонувати учням вести блог

Замість традиційних письмових робіт блоги надають учням більше можливостей, дозволяючи їм написати свою роботу і представити її на розгляд широкому колу читачів. При цьому ідеї для різних тем просто безмежні. Учні можуть написати про свої уроки чи враження від екскурсій, розмістити матеріал шкільного дослідження, або залишити свою рецензію на фільми, книги чи аудіозаписи. Запропонуйте їм виразити себе та проілюструвати свої думки за допомогою фотографій чи відео.
Коли учні читають повідомлення один одного у блозі, вони створюють більш міцне та дружне співтовариство, обговорюючи спільні переживання, отриманий досвід і свої реакції. Тим самим їх письменницький труд стає частиною великого світу World Wide Web (www), а значить, учні отримують високу мотивацію для більш грамотного викладу своїх думок, орфографії, граматики та особливостей підбирання інформації ззовні. У цьому сенсі блоги можуть послугувати чудовим приводом для дискусії про плагіат і стилістику написання.

Практичні рекомендації для створення блогу чи сайту

Для початку потрібно обрати платформу за якою будемо працювати. Я би радив розпочати світ створення інтернет-сайтів та блогів саме з Google аккаунту і створення сайту у ньому.

Створюємо гугл аккаунт, якщо немає → Заходимо до аккаунту→У правому кутку 9 краплинок тиснемо→ Обираємо «Диск» →Зліва тиснемо «Создать»

Google сайти→ Після чого збоку з’являється панель і починаємо заливати контент→

Потім тиснемо «Опубликовать» →Придумуємо Веб-адресу→Даємо дозвіл на використання сайту відправляємо, якщо потрібно на почту(за бажанням) →

«Опубликовать» →Користуємось.

Почніть актуальне інформування у Twitter

Як і Facebook, Twitter пропонує швидкий спосіб розміщувати свої об’яви та нагадування для класу, а також у режимі реального часу надавати інформацію про різні екскурсії (ідеальний варіант для батьків, які не можуть прослідкувати за всім). Twitter також допомагає класам відслідковувати інформацію про вибрану тему.

Наприклад, клас обговорює поточні події або певну тему, таку як подальша кар’єра. Twitter у такому випадку може надати актуальну інформацію, ліквідуючи необхідність масштабного пошуку. Слідуючи експертним каналам Twitter у цій галузі чи навіть хештегам, що зорієнтовані на поточні проблеми, учні можуть більше дізнатися про те, що відбувається у світі. Ви можете також використовувати цю інформацію під час різних обговорень у класі чи досліджень і написання учнівських проектів.

Twitter створений не тільки для читання, а і для відповідей. Запропонуйте учням за допомогою Twitter розширити коло спілкування, розмістивши свої улюблені цитати або факти, які вони отримали на конкретному уроці. Нехай вони взаємодіють з експертами, ставлячи їм запитання або залишаючи коментарі.

Висновок. На мою думку «Використання медіа грамотності на уроках суспільно – гуманітарного циклу» дозволить учням інтегрувати нові знання з попередніми, вдосконалить навички роботи з ІКТ, інтернетом, соціальними мережами і сформує активного громадянина нашої держави.

1

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
23 вересня 2020
Переглядів
424
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку