Використання методів ейдетики на уроках української мови та літератури

Про матеріал
Презентація "Використання методів ейдетики на уроках української мови та літератури". У своїй роботі намагаюся спростити запам'ятовування матеріалу за допомогою методів ейдетики. Вони допомагають у роботі всім учням з 5 по 11 класи.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Використання методів ейдетики на уроках української мови та літературивчителем Малойван В. В.

Номер слайду 2

Грецьке слово “ейдос” означає “образ”. Ейдетизм – це здатність дуже яскраво уявляти собі предмет, якого немає в полі нашого зору.

Номер слайду 3

Вперше термін «ейдетика» був озвучений німецьким психологом Еріком Йєншем.

Номер слайду 4

У 90-х роках ХХ століття ейдетика зацікавила російського вченого, доктора педагогічних наук І. Ю. Матюгіна, який з групою дослідників вивчив накопичений людством досвід ефективного запам’ятовування і розробив 27 методів образного розвитку уваги та пам’яті. Ця методика спирається на вміння людини уявляти і фантазувати за допомогою зорових уявлень й відчуттів (тактильних, нюхових, смакових тощо).

Номер слайду 5

В Україні відкриття І. Ю. Матюгіна впроваджує Є. В. Антощук, керівник „Української Школи Ейдетики”.

Номер слайду 6

«Школа ейдетики» пропонує новий підхід до освітніх і виховних технологій, який дає змогу кожному учневі легко та із задоволенням здобувати знання в будь – якому віці, відчуваючи задоволення від реалізації своїх здібностей.

Номер слайду 7

Пам’ять пов’язана з уявою людини, а не із зубрінням. Основа пам’яті – це уява. «Поганої пам’яті взагалі не існує – буває лише невміння користуватися її можливостями», - стверджує Є. В. Антощук.

Номер слайду 8

Методики ейдетики різноманітні:● запам'ятовування слів; ● цифр;● облич;● імен;● віршів;● прозових текстів;● номерів телефонів тощо.

Номер слайду 9

У своїй роботі керуюся основними принципами – не нашкодь, допоможи і підтримай учня.

Номер слайду 10

Метод запам’ятовування цифр та чисел.

Номер слайду 11

Метод послідових асоціацій (піктограма)

Номер слайду 12

Піктограми до прислів’їв

Номер слайду 13

Метод запам’ятовування термінів і понять на пальцях

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Метод асоціативного оживлення. Парні дзвінкі та глухі приголосні звуки. Баба Параска, дід Тимофій зебру смішили, жирафу шукали, джмелям і чайкам дзвеніли цвяшком, гукали ховраха, ґелґотали крокодилу. Вживання м’якого знака. Де ти з’їси ці лини?Написання слів іншомовного походження. Де ти з’їси цю чашу жиру?

Номер слайду 16

Поради і рекомендації від «Школи ейдетики»: - фантазуйте; - усе, що хочете запам’ятати,- уявляйте! - не удавайтеся до слів, міркуйте образами; - пам’ятайте: усе, що бачите, чуєте, - відчуваєте - уже запам’яталося; - не уявляйте себе в бляклих тонах; - невдача- це привід для роздумів, а не діагноз; - пам’ять не замінить розуму.

pptx
Додано
10 січня 2023
Переглядів
379
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку