Презентація "Використання методів ейдетики на уроках української мови та літератури". У своїй роботі намагаюся спростити запам'ятовування матеріалу за допомогою методів ейдетики. Вони допомагають у роботі всім учням з 5 по 11 класи.
Використання методів ейдетики на уроках української мови та літературивчителем Малойван В. В.
Номер слайду 2
Грецьке слово “ейдос” означає “образ”. Ейдетизм – це здатність дуже яскраво уявляти собі предмет, якого немає в полі нашого зору.
Номер слайду 3
Вперше термін «ейдетика» був озвучений німецьким психологом Еріком Йєншем.
Номер слайду 4
У 90-х роках ХХ століття ейдетика зацікавила російського вченого, доктора педагогічних наук І. Ю. Матюгіна, який з групою дослідників вивчив накопичений людством досвід ефективного запам’ятовування і розробив 27 методів образного розвитку уваги та пам’яті. Ця методика спирається на вміння людини уявляти і фантазувати за допомогою зорових уявлень й відчуттів (тактильних, нюхових, смакових тощо).
Номер слайду 5
В Україні відкриття І. Ю. Матюгіна впроваджує Є. В. Антощук, керівник „Української Школи Ейдетики”.
Номер слайду 6
«Школа ейдетики» пропонує новий підхід до освітніх і виховних технологій, який дає змогу кожному учневі легко та із задоволенням здобувати знання в будь – якому віці, відчуваючи задоволення від реалізації своїх здібностей.
Номер слайду 7
Пам’ять пов’язана з уявою людини, а не із зубрінням. Основа пам’яті – це уява. «Поганої пам’яті взагалі не існує – буває лише невміння користуватися її можливостями», - стверджує Є. В. Антощук.
У своїй роботі керуюся основними принципами – не нашкодь, допоможи і підтримай учня.
Номер слайду 10
Метод запам’ятовування цифр та чисел.
Номер слайду 11
Метод послідових асоціацій (піктограма)
Номер слайду 12
Піктограми до прислів’їв
Номер слайду 13
Метод запам’ятовування термінів і понять на пальцях
Номер слайду 14
Номер слайду 15
Метод асоціативного оживлення. Парні дзвінкі та глухі приголосні звуки. Баба Параска, дід Тимофій зебру смішили, жирафу шукали, джмелям і чайкам дзвеніли цвяшком, гукали ховраха, ґелґотали крокодилу. Вживання м’якого знака. Де ти з’їси ці лини?Написання слів іншомовного походження. Де ти з’їси цю чашу жиру?
Номер слайду 16
Поради і рекомендації від «Школи ейдетики»: - фантазуйте; - усе, що хочете запам’ятати,- уявляйте! - не удавайтеся до слів, міркуйте образами; - пам’ятайте: усе, що бачите, чуєте, - відчуваєте - уже запам’яталося; - не уявляйте себе в бляклих тонах; - невдача- це привід для роздумів, а не діагноз; - пам’ять не замінить розуму.