Використання методів критичного мислення «Кубування» та «Самооцінка» на уроках у початковій школі.

Про матеріал
ЗМІСТ І. ІНФОРМАЦІЙНА КАРТКА ВЧИТЕЛЯ…...……………………. ……. 1-2 ВСТУП ……………… ……………………………………………………. … 4-7 1. Методи розвитку та формування критичного мислення........................... 7-8 1.1 «Кубування» .......................................................................................... 7 1.2 «Самооцінка»….................................................................................. 8-9 ІІ. ДОДАТКИ………………………………………………………… ….... 10-24 ІІІ. СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ....……………………........…… 26
Перегляд файлу

1

C:\Users\XYZ\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG-fce4a8fb2ab42a428b5c12ef071e32f4-V.JPGІ. Інформаційна картка вчителя Корохової Тетяни Вікторівни

 

 

 

 

 

 

 

 

І. Загальні відомості

Громадянство України

Громадянин України

Населений пункт

М. Запоріжжя

Дата народження (день, місяць, рік)

25 квітня 1989 року

Місце народження

Україна, м.Запоріжжя

Адреса шкільного сайту в Інтернеті (якщо є)

 

ІІ. Робота

Місце роботи (найменування освітнього закладу відповідно до статуту)

Запорізький загальноосвітній багатопрофільний навчально-виховний комплекс № 106

 

Посада

Учитель початкових класів

Предмети, які викладає

Українська мова, читання,  математика, Я досліджую світ, дизайн і технології,  образотворче мистецтво.

Класне керівництво (у даний час, в якому класі)

1– Д  клас

Загальний педагогічний та трудовий стаж (повних років на момент заповнення картки)

7 років

Кваліфікаційна категорія

Спеціаліст ІІ категорії

Відомості про друк у педагогічній пресі

Конспект уроку з математики для 4 класу на тему: "Дія ділення. Властивості частки" на сайті Всеосвіта Свідоцтво №00715024;

Презентація до уроку  з математики для 4 класу на тему: "Дія ділення. Властивості частки" на сайті Всеосвіта, Свідоцтво №WM447694

 

ІІІ. Освіта

Найменування та рік закінчення професійної освіти

Запорізький педагогічний коледж, 30 червня 2008р. Державний вищий навчальний заклад «Запорізький національний університет» за спеціальністю «Психологія»,

Спеціальність, кваліфікація за дипломом

Кваліфікація: вчитель початкової школи, вчитель іноземної мови початкової школи, вчитель інформатики початкової школи.

Викладач вищого навчального закладу.

Додаткова професійна освіта за останні три роки (найменування освітніх програм, курсів, стажування і т.п., місця та строки їх отримання)

курс підготовки з упровадження нового змісту початкової освіти «Нова українська початкова школа», 13.08.2018-03.11.2018р.;

«Онлайн –курс для вчителів початкової школи», онлайн-освіта EdEra, 02.09.2018

Підвищення кваліфікації при КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР: курси за фахом «Учителі початкової школи» про підвищення кваліфікації, 10.12.2018-21.12.2018р,

учасник Всеукраїнського онлайн-марафону: «НУШ: перші підсумки та прогнози», 26.02.2019;

вебінар: «Читати модно чи ні? Як заохотити школяра до читання?»,18.03.2019р.

тренінг для вчителів початкових класів за методикою LEGO Foundation «Навчання через гру», 16.10.2019р.

тренінг «Мистецтво в освітньому просторі Нової української школи», 30.10.2019-01.11.2019р.

учасник творчої групи «Критичне мислення, як засіб формування та розвитку творчих здібностей молодших школярів», 2017-2019р.

Основні публікації (в т.ч. брошури, книги)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                            

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

 

І. ІНФОРМАЦІЙНА КАРТКА ВЧИТЕЛЯ…...……………………. …….      1-2

ВСТУП ……………… ……………………………………………………. …  4-7

  1. Методи розвитку та формування критичного мислення........................... 7-8

1.1 «Кубування» .......................................................................................... 7  

1.2 «Самооцінка»….................................................................................. 8-9

ІІ. ДОДАТКИ…………………………………………………………  …....  10-24

ІІІ. СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ....……………………........……  26

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

«Навряд  чи  є  що-небудь 

більш  важливе   для  знання,

 для  спокійного  життя

 і для успіху  будь-якої  справи,

 ніж  уміння  людини  мислити.»

                                        Джон  Локк

 

Ще з дитинства я мріяла стати вчителем, тихенько діставала із шафи зошити учнів моєї матусі, яка теж тоді була вчителькою, і починала їх перевіряти, простим олівчиком легесенько виправляючи помилки та виставляючи оцінки. Очі аж горіли від думки, що я у майбутньому стану учителем. Минали роки, і мрія дитинства здійснилась. Я – учитель.

Актуальність. Час не стоїть на місці. Кожного дня перед педагогами постають нові завдання, які неможливо одразу вирішити. Існує багато педагогічних технологій, які допоможуть поліпшити шанси, особливої уваги серед освітян  заслуговує  технологія розвитку критичного мислення.

Видатному американському мислителю Д. Дьюї належить твердження, що фундаментальна мета сучасної освіти полягає не просто в наданні інформації учням, а в тому, щоб розвивати критичний спосіб мислення. Освіта орієнтована на майбутнє, яке не може бути наперед визначеним, а отже, першочерговим є розвиток того типу мислення, що дає змогу адекватно оцінювати нові обставини та формувати стратегію подолання проблем, які можуть виникнути. Таким чином, розвиток критичного мислення стає найактуальнішим за часів інтенсивних соціальних змін, коли неможливо діяти без постійного пристосування до нових політичних, економічних або інших обставин, без ефективного вирішення проблем, значна частина яких не передбачувана. У цьому сенсі є очевидною життєва необхідність формування критичного мислення.

Під час педагогічної діяльності значну увагу приділяю формування  критичного мислення учнів,  розвитку  творчих особистостей, формування у дитини вмінь керувати процесами мислення. Процес навчання став виглядати активним: це – групова, парна співпраця, пошук і дослідництво, розмаїття думок, які колективно обговорюються, організація роботи за інтересами, поштовх до творчості, критичного мислення, спілкування та взаєморозуміння шляхом впровадження в освітній процес методів розвитку критичного мислення, а саме: «Кубування» та «Самооцінка».

Об’єктом дослідження є процес розвитку критичного мислення молодшого школяра під час застосування методів критичного мислення «Кубування» та «Самооцінка».

    Предмет дослідження - методи критичного мислення «Кубування» та «Самооцінка».

    Мета дослідження застосування методів критичного мислення «Кубування» та «Самооцінка» для розвитку критичного мислення молодших школярів як засобу розвитку творчих здібностей кожної дитини.

Завдання дослідження:

  • здійснити аналіз науково-теоретичних засад розвитку критичного мислення;
  • дослідити рівень формування критичного мислення молодших школярів;
  • запровадити в освітній процес методів критичного мислення “Кубування” та “Самооцінка»;
  • дослідити динаміку зміни формування критичного мислення та розвитку творчих здібностей кожної дитини.

Гіпотеза дослідження. Якщо систематично використовувати на уроках методи критичного мислення, зокрема «Кубування» та «Самооцінка», то результатом буде процес ефективного розвитку творчих здібностей шляхом формування критичного мислення молодших школярів.

Провідна ідея дослідження стимулювання інтересу учнів до певних проблем, набуття нових знань та вмінь і демонстрація практичного застосування надбаних знань.

Практична значущість дослідження полягає в тому, що застосування запропонованих методів розвитку критичного мислення в освітньому процесі початкової школи  дасть позитивну динаміку змін формування мислення та розвитку творчих здібностей кожної дитини. 

Даний педагогічний досвід може використовуватися в освітньому процесі початкової та основної школи.

Опис досвіду. Різноманітність методик дає можливість підвищувати інтерес до вивчення предметів, робити процес пізнання привабливим. Однією з таких є технологія розвитку критичного мислення[3, c.16], саме тому я вирішила прийняти участь в роботі творчої групи “Критичне мислення, як засіб формування та розвитку творчих здібностей молодших школярів”.

Критичне мислення нині один з модних трендів в освіті. Про те, що його розвиток є одним з наскрізних завдань навчально-виховного процесу, йдеться й у Концепції нової української школи. Та з чого починати? Як навчати дітей розрізняти факт і суб’єктивне бачення, не піддаватися на маніпуляції? Моя відповідь – використання методів розвитку критичного мислення в освітньому процесі.

Використання методів критичного мислення  дає можливість невпевненим учням ділитися своїми знаннями з іншими, розвиває їх самостійність у процесі навчання, допомагає розвитку творчих здібностей, підвищує рівень спілкування і культури, розвиває мовлення.

У своїй роботі намагаюсь активно використовувати методи критичного мислення  з молодшого шкільного віку. Формування творчих та пізнавальних здібностей учнів з використанням технології розвитку критичного мислення має безліч стратегій, але вікові особливості молодших школярів не дають змоги працювати за окремими з них. Як показує досвід моєї роботи, достатньо ефективним для формування критичного мислення молодших школярів є методичні прийоми, які роблять освітній процес більш творчим, вчать учнів мислити, виділяти головне, висловлювати й аргументувати власні думки. Одними із таких методичних прийомів є методи "Кубування" та “Самооцінка”.

Працюючи у творчій групі, ми колективно ознайомилися із методами та прийомами критичного мислення та апробували їх використання в освітньому процесі. Особливої уваги у практичному запровадженні  викликали методи критичного мислення такі як, «Кубування» та «Самооцінка».

 

  1. Метод розвитку та формування критичного мислення
    1.  «Кубування»

Кубування є методом навчання, що полегшує розглядання різних сторін теми[1]. Це навчальна методика, яка пропонує учням відповісти на 6 запитань різних типів, що стосуються теми. Цей підхід передбачає використання кубика із написаними на кожній грані вказівками щодо напряму мислення або письма.

Кубування — це приклад ігрової методики, а також один із методів навчання, що полегшує всебічне розглядання теми. Учні можуть виконувати кубування в парах, потім об'єднатися в групи. Слід провести через кубик слово. Це може бути літературний термін, визначення або якась інша назва. Дуже важливо застосовувати кубування до того, що вже добре відомо учням.

Учитель пропонує в процесі роботи викласти власні думки з пропонованої теми.

Цей метод можна використовувати на уроках математики, української мови та інших уроках у початкових класах. Його можна використовувати на стадії актуалізації чи рефлексії.  (Додаток 1)

Метод «Кубування» допомагає дитині визначити, яка інформація йому знайома, і що він узнав нового[5]. Це найголовніше, бо учень може сказати собі: «Це я знаю, але хочу дізнатись більше».

 

 

 

 

 

 

  1. 2 «Самооцінка»

Якщо хочете поліпшити школу, навчіть учителів оцінювати учнів. Якщо хочете використати повний потенціал учнів, навчіть їх оцінювати себе.

Р. Стіггенз

 

Важливим елементом кожного уроку, безперечно, є оцінювання. Оцін­ка на уроці може виконувати різні функції: діагностичну, організаційну, стимулюючу, рефлекторну. Самооцінка учнями своєї роботи є важливим різновидом оцінювання [2]. Регулярно застосовуючи цей метод, учитель може дізнатися багато нового та цікавого про дітей, про себе, свої уроки, свій предмет, про настрій та ставлення своїх учнів до того, що відбувається на уроках.

Організувати проведення самооцінки учнями своєї роботи можна по-різному. Наприклад, можна запропонувати певні питання, відповіді на які проілюструють ставленні учнів до тієї чи іншої виконаної роботи. Можна також попросити учнів поставити собі оцінку за певною шкалою та обґрунтувати її виставлення. Іноді можна порадити учням заповни­ти спеціальні форми (або таблиці) для спостереження й оцінювання. Самооцінка підходить і тоді, коли потрібно оцінити роботу всієї групи в цілому. Тоді перед оголошенням самооцінки всьому колективу її спо­чатку слід обговорити в цій групі та узгодити з членами групи.

Однією з позитивних сторін застосування цього методу є те, що всі учні можуть отримати оцінку, а також те, що діти починають розуміти труднощі оцінювання і навчаються дивитися іншими очима на свою роботу. Крім того самооцінку, проведену на уроці, дуже зручно використовувати для подальшої диференціації домашнього завдання. (Додаток 2)

Застосування технології розвитку критичного мислення  у початкових класах створює додаткову мотивацію до навчання Учні ефективніше засвоюють матеріал, тому що це їм цікаво. Системне формування творчих та пізнавальних здібностей учнів з використанням технології розвитку критичного мислення призводить до того, що усі учні навчаються самостійно вчитися, критично мислити, використовувати набуті знання у повсякденному мовленні та житті. Бо саме початкова ланка є фундаментом формування критичного мислення як пріоритетного напрямку розвитку комунікативної компетентності   сучасної особистості.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. ДОДАТКИ

Додаток 1

Фрагмент уроку математики з використанням методу критичного мислення «Кубування»

Клас: 3

Тема. Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд. Прості задачі на додавання.

Мета:

Формування предметних компетентностей:

  •          ознайомити учнів із прийомом письмового додавання трицифрових чисел без переходу через розряд;
  •          удосконалювати вміння учнів розв’язувати прості задачі, які розв’язуються дією додавання та розширені задачі на зведення до одиниці;
  •          розвивати аналітичне мислення, техніку швидких обчислень, пам’ять, увагу;
  •          виховувати допитливість, інтерес до математики.

Формування ключових  компетентностей:

  •          спілкування державною  мовою (уміння усно та  письмово висловлювати власну думку);
  •          уміння навчатися впродовж життя (уміння сприймати й аналізувати інформацію, визначати головне, формулювати, складати алгоритм навчальної діяльності та дотримуватися його, організовувати робоче місце, оцінювати результати роботи);
  •          соціальні та  громадянські (здатність працювати в  групі ,виховувати  почуття відповідальності);
  •          загальнокультурну грамотність (бережливе ставлення до підручника і охайність при письмі.)

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: ІКТ, предметні малюнки,  картки, таблиця - схемою до задачі, підручник «Математика» 3 клас, М.В. Богданович.

Очікуваний результат:

  •          розв’язувати вирази на додавання трицифрових чисел письмово;
  •          розв’язувати прості задачі, які обчислюються дією додавання та задачі на зведення до одиниці;
  •          працювати в парі та групі.

Хід уроку

І. Організація класу

1. Привітання

2. Перевірка готовності до уроку

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку

  •          Сьогодні на уроці  ми навчимося  письмово додавати трицифрові числа, розв’яжемо задачі на зведення до одиниці та пригадаємо зв’язок між компонентами арифметичних дій. Тому будьте дуже уважними, зосередженими та дружними. Починаємо працювати.

ІІІ. Контроль, корекція та закріплення знань учнів.

  1. Усний рахунок «Сходи»

 

 

 

                                                                                                                    630+250

 

                                                                                                   820+110

 

                                                                                         260+420

 

                                                               270+420

 

                                            510+270

 

                           160+430

 

        350+320

 

  1. Хвилинка каліграфії.

-  запишіть  сусідів числа 355, 799, 868.

- Запишіть найменше трицифрове число(100)

- Запишіть найбільше трицифрове число(999).

3. Математичний диктант

- Запишіть число, в якому:

2 сот ., 7 дес., 4 од.

6 сот.,8 дес.,3 од.

9 сот., 7 од.

3сот., 6 дес.

8сот.

4дес.,5од.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Пояснення нового матеріалу

- Записуємо перший доданок 325. Другий доданок 413 записуємо під першим. Сотні записуємо під сотнями, десятки під десятками, одиниці під одиницями. Починаємо додавати з одиниць. До 5 одиниць додати 3 одиниці, буде 8 одиниць. Цифру 8 записуємо під одиницями. До 2 десятків додати 1 десяток, буде 3 десятки. Цифру 3 записуємо під десятками. До 3 сотень додати 4 сотні, буде 7 сотень. Цифру 7 записуємо під сотнями. Одержали суму 738.

2.Робота з підручником стор. 95. (Опрацювання правила)

3.  «Інтерактивна гра «Мікрофон »

Коментоване розв’язування прикладів № 607.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота в парах

231+647        543+251       579+357       342+127         538+321     354+245          

2. Фізкультхвилинка

VІ. Розвиток математичних знань.

  1.               Робота над задачею № 608 (1)

Алгоритм розв’язання задачі:

-  Прочитайте задачу . Про що в ній розповідається?

-  Чи можемо одразу відповісти на запитання задачі?

-  Запишіть розв’язок у зошити.

-  Звіримо ваші відповіді.( 758 корів.)

2. Робота в групах (Диференційовані завдання)

І група розв’язує задачу № 608 (2)

ІІ група  розв’язує задачу № 608 (3)

ІІІ група  розв’язує задачу № 608 (4)

(Перевірка виконаної роботи)

3.Колективна робота над задачею № 609

Найменування товару

Витрати на 1 пальто

Кількість пальт

Всього витратили

Дитяче пальто

?

9

18 м

Пальто для дорослого

?, на 1 м більше

6

?

- Прочитайте задачу. Про що в ній розповідається?

- Чи можемо одразу відповісти на запитання задачі?

- Про що потрібно дізнатися спочатку?

- Якщо ми будемо знати, скільки метрів тканини потрібно для одного дитячого пальта, чи зможемо дізнатися, скільки метрів тканини знадобиться для пошиття одного пальта для дорослого ?

- А якщо будемо знати, скільки метрів потрібно для пошиття одного пальта для дорослого, чи зможемо дізнатись, скільки потрібно тканини для пошиття шести пальт?

- Запишіть розв’язок задачі. (Диференційовано)

1) 18 : 9 = 2 (м) – потрібно для пошиття 1-го дитячого пальто;

2) 2 + 1 = 3 (м) – потрібно для пошиття 1-го пальто для дорослого;

3) 3 • 6 = 18 (м) - тканини потрібно для пошиття пальт для дорослих.

Відповідь: 18 м тканини потрібно для пошиття шести пальто для дорослого.

VІI. Підведення підсумків уроку.

  1. Інтерактивна гра «КУБУВАННЯ »

От і закінчилась наша урок. (На гранях куба:)

  • Назви...
  • Вміння ...
  • Чому…
  • Поясни…
  • Запропонуй…;
  • Подумай….
  1. Продовжіть речення

«Тепер я знаю…», «Після цього уроку я зможу...», «Мені найбільше вдалося…», «Мені найбільше сподобалось…»

 

VIІI. Домашнє завдання (Диференційовано).

 

Приклад 1. Використання методу критичного мислення «Кубування» на уроках української мови

 (Робота в групах).

  1.     Лексичне значення слова.

Ведмідь – дика кошлата тварина, що живе у лісі, зимує у барлозі, любить мед.

  1.     Походження слова

Ведмідь – означає «поїдавший мед», медоїд.

  1.     Спільнокореневі слова.

Ведмідь, ведмежа, ведмедик, ведмежатник, ведмежий.

  1.     Сполучення слів:

Великий, крупний, клишоногий, вайлуватий, старий, голодний, чорний, бурий, гімалайський, білий.

  •         Побачити, зустріти, вислідити (ведмедя).
  •         Реве, ричить, смокче (лапу), спить.
  1.     Синоніми

Ведмідь клишоногий, топтигін, ведмежа.

  1.     Фразеологізм:
  •         Ведмідь на вухо наступив (немає музичного слуху).
  •         Ведмежа послуга.
  •         Дивитися ведмедем.

Прислів’я: - Два ведмеді в одному барлозі на живуть;

  - Для ведмедя зима – одна ніч.

Загадка: Клишоногий, вайлуватий,

  Смокче у барлозу лапу,

  Вміє голосно ревіть.

 

 

Приклад 2. Використання методу критичного мислення «Кубування» на уроках української мови

Вказівки на гранях куба:                       

1. Опиши це (колір, форма, розміри).

2. Порівняй це (на що це схоже? від чого це відрізняється?).

3. Добери асоціації (про що змушує думати? що спадає на думку?).

4. Проаналізуй це (скажіть, яким чином це зроблено? ви це знаєте? ви можете це вигадати?).

5. Як його використати (знайти застосування; яким чином це можна застосувати?).

6. Запропонувати аргументи «за» або «проти» цього (що в ньому доброго чи поганого? Займіть певну позицію, використайте повний діапазон аргументів від логічних до безглуздих).

 

Картинки по запросу развертка куба без фона

 

 

 

Додаток 2

Фрагмент уроку математики з використанням методу критичного мислення «Самооцінка»

Клас: 1

Тема: Число  10. Склад  чисел  до 10. Складання  і  розв’язування   прикладів  на  додавання. Робота  з  геометричним  матеріалом.

Мета: розглянути  всі  варіанти  складу  числа 10; вправляти  у  складанні  та  розв’язуванні  прикладів, у  розпізнаванні  геометричних  фігур; вдосконалювати  обчислювальні  навички; розвивати  мислення; виховувати  старанність, інтерес  до  математики.

Обладнання: предметні  малюнки, фрагмент мульфільму, картки самооцінки.

Хід  уроку

І. Організаційний  момент.

ІІ. Актуалізація опорних  знань.

ІІІ. Ознайомлення  з  новим  матеріалом.

  1.     Перегляд фрагменту мульфільма «Як Петрик вчився слоників рахувати»

- Скільки слоників нарахував Петрик?

- Отже, яке число ми  сьогодні  продовжимо  вивчати? ( 10 )

  1.     Робота  в  зошитах.  Каліграфічна  хвилинка.
  • Скільки  пальців  у  Вас  на  двох  руках? ( 10 ). Записати  рядок  числа  10.
  1.     https://zubrila.com/wp-content/uploads/2015/05/807.jpgПовторення нумерації чисел від 1 до 10 і геометричних фігур. Гра «Весела лічба».
    — На якій геометричній фігурі записано число 1? 3? 8? 7? 5? 10?

(після усної відповіді, учні показують дану геометричну фігуру  використовуючи «Танграм»)
— Назвіть числа, записані на трикутниках(6, 2, 1, 9); чотирикутниках(3, 4, 7, 8).

  •   Назвіть  сусідів  числа  7 ( 6,8 ) ,  5 ( 4, 6 ) , 9 ( 8,10), 3 ( 2, 4 ).
  1.     Робота в парах

 

  1.     Віршовані завдання на засвоєння складу числа 10.
  •                   З нами разом вчилися і ось ці звірята. Вони теж уважно слухали і вивчали склад числа10.
  •                   Кожен з них підібрав два таки числа, які разом складають 10. Перевірте, чи не помилилися звірята.

 

(Мишка помилилася. Потрібно було взяти 5 і 5.)

  1.     ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

ІV. Закріплення  вивченого  матеріалу.

  1.     Математика письмово

4 + 6 =  10                      7 + 2 = 9

5 + 5 = 10                     10 – 5 = 5

8 + 2 = 10                      9 + 1 = 10

  1.     Математика самостійно. Порівняння  чисел.

 

  1.     Розмалюй  гілку, на якій  10  листочків.                                                           

 

  1.     З’єднай  друковані  і рукописні  цифри.                                                            

 

 

bigstock-happy-smiley-25475744Smilik_08_enlC:\Users\Comfy\Desktop\indifferentniiy3.pngV. Підсумок  уроку.

1. Намалюй відповідний смайлик у таблиці:                       

Уміння, навички

Завжди

Іноді

Ніколи

Я був зосереджений та виконував усі завдання

 

 

 

Перевіряв свою роботу

 

 

 

Знаходив помилки та виправляв їх

 

 

 

Урок був цікавим

 

 

 

 

 

РЕФЛЕКСІЯ.

Похожее изображение- Обведи малюнок, який  відповідає твоєму настрою  на кінець  уроку.  Похожее изображениеПохожее изображение

 

Картки самооцінювання учнів

  1.     Чарівні відрізки.

Учні на відрізку позначають кількість правильно виконаних завдань-кроків.   

Наприклад, п’ять.

C:\Users\XYZ\Desktop\img1.gif

  1.     Сонечко

Учні малюють свій настрій.

Похожее изображение

Похожее изображение

Похожее изображение

 

 

 

  1.     Сходинки самооцінювання.

Можна використовувати на кожному уроці. Діти прикріплюють свої позначки на відповідні сходинки:

C:\Users\XYZ\Desktop\ec0a06df5d3ee724faccf7aad5a864b5.jpg

4 сходинка - Я працював на повну силу!

3 сходинка - Я працював гарно, але відчуваю, що міг  

би досягти більшого.

2 сходинка - Я намагаюся працювати краще.

1 сходинка - Я працював мало.

 

 

 

 

 

  1.     Світлофор

 

 

Було легко працювати.

 

 

Були незначні помилки.

 

 

Було важко працювати, припускався помилок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Індивідуальна картка оцінювання.

 

 

Уміння, навички

Завжди

Іноді

Ніколи

Я був зосереджений та виконував усі завдання

 

 

 

Перевіряв свою роботу

 

 

 

Знаходив помилки та виправляв їх

 

 

 

Урок був цікавим

 

 

 

 

 

 

 

 


  1.      Самооцінювання

а) За допомогою тестів (Додаток 3).

б) За допомогою індивідуальних графіків (діаграм).

  1.               Взаємооцінювання:

а) За тестами з ключем .

б) За графіками.

3. Оцінювання роботи в групі

  •                   Я вчуся співпрацювати з моїми товаришами.
  •                   Я намагаюся поводитися так, щоб інші себе добре почували.
  •                   Я говорив товаришам приємні компліменти.
  •                   Я не сварився, навіть коли не погоджувався з думкою інших, а чемно 
  •                   все вислуховував.
  •                   Я не висловлював різких критичних зауважень щодо думок інших.
  •                   Коли я не погоджувався з думкою інших, я чемно говорив про це.
  •                   Я завжди намагаюся говорити не дуже голосно.
  •                   Я стежив, щоб всі висловилися, і не перебивав того, хто говорив.
  •                   Я ділився своїми матеріалами з товаришами.
  •                   Я був добрим партнером у групі.
    1.     Дай відповіді на запитання:
  •         Що ти казав, коли не погоджувався з іншими?
  •         Що б ти змінив наступного разу, коли ви будете працювати групами?

4. Оціни свій настрій після групової роботи:

 

Поганий 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

  10

                                                                                                  Гарний

 

 

Додаток 3

Тест 1

Варіант 1

Я вмію самостійно виконувати завдання вчителя:

а) так

б) ні

в) не завжди

г) не задумувався над цим

 

Варіант 2

Я активно працюю на уроках:

а) завжди

б) інколи

в) лише тоді, коли добре знаю навчальний матеріал

г) коли хочу отримати позитивну оцінку

 

Варіант З

Готуючи домашнє завдання, я:

а) стараюся

б) ні

в) не завжди

г) не задумувався над цим

Тест 2

Варіант 1

Чи звертаєш ти увагу на те, як працюють на уроці твої однокласники?

а) так

б) ні

в) не завжди

г) не задумувався над цим

Варіант 2

Чи допомагаєш ти своїм товаришам (однокласникам) навчатися краще?:

а) так, завжди

б) ні, ніколи

в) інколи

г) тільки тоді, коли мене про це просять

д) за дорученням учителя

Тест З

Вибери істинне для тебе твердження:

а) Я легко можу висловлювати власну думку.

б) Мені завжди бракує слів, коли я хочу висловити свою думку.

в) Я комплексую, а тому мені важко висловити власні думки в присутності інших. '

г) Я впевнено висловлюю власну думку іншим за умови, що спираюся на вагомі аргументи.

Тест 4

Що важливіше для тебе:

а) Сам процес пізнання.

б) Позитивна оцінка вчителя.

в) Можливість самореалізуватися.

г)  Набуття практичних умінь.

 

Додаток 4

А)

Бали

7 б.

8 б.

9 б.

10 б.

 

0 – 2 б.

 

 

 

 

 

0 – 4 б.

 

 

 

 

 

0 – 3 б.

 

 

 

 

 

0 – 2 б.

 

 

 

 

 

Число

30.11

01.12

20.01

22.02

14.03

 

Зелений – знаю;   жовтий – помиляюся;   червоний – не знаю.

 

 

 

 

 

 

 

Б)

     1                                              2                                             3

— Багато

помилок.

— Потребую

допомоги.

— Припускаюся

незначних

помилок.

— Необхідна

підтримка.

— Виконую всі

завдання.

— Надаю

допомогу

     іншим.

 

Завдання, що виконуються на уроці, поділено на чотири основні частини, кожна з яких оцінюється від 1 до 3 балів з допомогою ключових слів на плакаті. Бали виставляють на спеціальних картках (або на полях у зошитах) і наприкінці уроку сумуються. Картки для самооцінки (за кожний етап учень виставляє собі 1, 2 або 3 бали, у   підсумку за урок може отримати від 1 до 12 балів).

 

                                           Картка самооцінки

Етап уроку

Бали

       1.

 

       2.

 

       3.

 

       4.

 

 

 

Сума балів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1.     Федьович І. «Метод розвитку та формування критичного мислення» https://sites.google.com/site/portfoliofedovic/metodicna-skarbnica/kriticne-mislenna
  2.     https://v-eshki.jimdo.com/методическая-работа/
  3.     Кроуфорд А., Саул В. та ін. «Технології розвитку кри­тичного мислення учнів». — К.: Плеяди, 2006.
  4.     Дубяга С.М., «Педагогічні технології в початковій школі», вид-во МДПУ ім.Б. Хмельницького, 2015р.
  5.     Слово методиста. Частина 5. Методичні рекомендації щодо впровадження «Методичної системи читання і письма для розвитку критичного мислення» (За результатами роботи міської творчої групи). Центр методичної та соціально – психологічної служби управління освіти Кіровоградської міської ради. Кіровоград., 2006

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Скиртач-Кукіна Олена Євгенівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 січня 2020
Переглядів
9755
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку