Використання методу проєктів на уроках англійської мови у НУШ

Про матеріал
Навчальний проєкт — це спільна навчально-пізнавальна, дослідницька, творча або ігрова діяльність учнів, які мають спільну мету, застосовують однакові засоби та методи діяльності, спрямовані на досягнення спільного реального результату, потрібного для розв’язання вагомої проблеми.
Перегляд файлу

Селидівський ліцей №1

Покровського району

Донецької області

 

 

 

Досвід роботи на тему:

«Використання методу проєктів на уроках англійської мови у Новій українській школі».

 

Вчитель англійської мови 

Зубенко Ірина Вячеславівна

 

         

2023-2024 н.р.

Актуальність досвіду: навчальний проєкт — це спільна навчальнопізнавальна, дослідницька, творча або ігрова діяльність учнів, які мають спільну мету, застосовують однакові засоби і методи діяльності, спрямовані на досягнення спільного реального результату, потрібного для розв’язання вагомої проблеми. У процесі проєктної діяльності учні набувають такі вміння: • планувати свою роботу, попередньо передбачаючи можливі

результати;

        використовувати різноманітні джерела інформації;

        самостійно збирати матеріал;

        аналізувати і зіставляти факти, аргументувати свою думку;

        приймати рішення;

        установлювати соціальні контакти (розподіляти обов’язки, взаємодіяти один з одним);

        створювати ”кінцевий продукт” – матеріальні носії проєктної

діяльності;

        представляти створене перед аудиторією, оцінювати себе та інших. Алгоритм діяльності

Основна ідея досвіду: розвиток комунікативної компетенції учнів на уроках англійської мови, занурення дітей у різноманітні ситуації, близькі до життєвих реалій через метод проєктів на уроках англійської мови.

Мета роботи: розкрити значення  проєкту  на уроках іноземної мови не тільки як засобу оптимізації і стимуляції процесу навчання, але і як важливого аспекту психологічного комфорту і зняття розумової перенапруги учнів.

Предмет досвіду: особистість, яка володіє вміннями і навичками вільно, комунікативно виправдано користуватися мовними засобами для забезпечення свого економічного, культурного і політичного саморозвитку.

Очікуваним результатом використання методу проєктів на уроках англійської мови можуть включати:

1.                  Покращення комунікативних навичок: Проєкти вимагають від учнів спілкуватися між собою та представляти свої ідеї. Це дає їм можливість практикувати розмовні навички, особливо в контексті реальних ситуацій.

2.                  Збагачення лексичного запасу: Учні, займаючись проєктами, зазвичай вивчають нові слова та вирази, які стосуються конкретної теми проекту. Це допомагає розширити лексичний запас учнів та покращити їхню вміння використовувати ці слова у реальних ситуаціях.

3.                  Розвиток творчого мислення: Проєкти дають учням можливість висловити свою головну думку та застосувати свої знання на практиці. Вони працюють над створенням власних ідей та розв'язанням проблем. Це спонукає їх мислити творчо і розвиває навички критичного мислення.

4.                  Розвиток навичок роботи в групі: Учні зазвичай працюють у командах над проєктами. Це вимагає від них співпраці, взаємодопомоги та парнерської роботи. Вони вчаться слухати один одного, ділитися думками та розподіляти завдання. Це розвиває навички роботи в групі, які є цінними у навчанні і в майбутньому роботі.

5.                  Залучення до самостійного вивчення: Проєкти часто вимагають додаткових досліджень та вивчення матеріалів, які учні можуть робити самостійно. Це стимулює їх бажання вчитися більше та розвиває навички самостійного вивчення. 

Технологія реалізації ідеї

Проєкт – є блискучим прикладом експериментального навчання. Мовні зразки та мовленнєві функції, що презентуються та відпрацьовуються під час роботи над проєктом, знаходяться у тісному взаємозв’язку із поставленим кінцевим завданням. Діти використовують саме такий мовний матеріал, що є необхідним для успішного завершення проєктної діяльності. Робота над проєктом допомагає учням невимушеним способом інтегровано  оволодівати навичками мовної, мовленнєвої та соціокультурної компетенцій, використовуючи мову швидше як засіб для досягнення успіху, ніж матеріал, свідомо необхідний для засвоєння.

Успішний досвід проєктної діяльності позитивно впливає також і на розвиток загально навчальних компетенцій учнів та наскрізних умінь, можливість з часом  продовжити навчання самостійно, без допомоги вчителя. Проєктна діяльність допомагає дітям вчитись приймати рішення та відчувати відповідальність за виконану роботу. Завдяки проєктуванню учні починають розвивати навички дослідницької та аналітичної діяльності, необхідних їм для підвищення якості знань та навчальних досягнень з інших предметів та інтегрованих курсів. 

Я застосовую метод проєктів в класах, де навчаються учні з різним рівнем підготовки, різними здібностями, потребами та інтересами. Під час групової роботи над проєктом, часто з’являються можливості для різних дітей зробити власний, відмінний від інших внесок в загальний проєкт, залежно від своїх здібностей. Головне, щоб внесок кожного було об’єктивно оцінено, в такому разі діти відчувають впевненість у власних силах і знаннях та отримують позитивну мотивацію продовжувати роботу далі.

На уроках іноземної мови я намагаюсь використовувати елементи проєктної методики практично до будь-якої теми, оскільки вибір тематики здійснюється з урахуванням її практичної значимості для учня. Головне – це сформулювати проблему, над якою учні будуть працювати під час роботи над темою.

Кінцевий результат проєкту, як індивідуального, так і групового, може бути надзвичайно різноманітним за виглядом та формою презентації в залежності від типу проєкту за характером домінуючого виду діяльності (дослідницькі, творчі, рольово-ігрові, інформаційні, практико-орієнтувальні). Це можуть бути альбомні (пошукові чи творчі) проєкти: постери, плакати, малюнки, карти, таблиці, фото колажі тощо; інформаційні: газетні статті, репортажі, анкети, туристичні проспекти, рекламні буклети, телеанонси тощо; рольово-ігрові: інтерв’ю, рольові ігри, драматизації і т.д.; творчі: оповідання, віршування, листи, описи, нариси, вітальні листівки тощо; 

Загальну схему технології проектного навчання можна подати так:

1.                  Підготовка. Визначення теми й мети проекту. Зміст діяльності: учні — обговорення, пошук інформації; учитель — заява задуму, мотивація, допомога в постановці завдань.

2.                  Планування:

а) визначення джерел, засобів збирання, методів аналізу інформації,

засобів подання результатів;

б) встановлення критеріїв оцінювання результату та процесу. Зміст

діяльності: учні — формулюють завдання й складають план дій; учитель — коригує, пропонує ідеї, висуває пропозиції.

3.                  Збирання інформації (спостереження, робота з літературою, анкетування, експеримент). Зміст діяльності: учні — збирають інформацію; учитель — спостерігає, «непрямо» керує діяльністю.

4.                  Аналіз інформації, формулювання висновків. Зміст діяльності: учні — аналізують інформацію; учитель — коригує, спостерігає, радить.

5.                  Подання й оцінювання результатів (усний, письмовий звіт та оцінювання результатів і процесу дослідження за наперед встановленими критеріями). Зміст діяльності: учитель та учні беруть участь у колективному обговоренні, оцінюють зусилля, використані можливості, творчий підхід.

Способи виконання й представлення проекту можуть бути різними. Проекти можуть виконуватись на окремих аркушах і скріплюватися разом, утворювати монтаж, виставку. У нашій роботі це можуть бути схеми, колажі, малюнки, зведені таблиці, папки з фотографіями. Головне – відчуття учнями успішної реалізації виконаної роботи, позитивна мотивація активної пізнавальної та дослідницької діяльності, вдосконалення навчальних вмінь та навичок, творчий саморозвиток особистості.

Форми, методи, прийоми, засоби

Наскрізні змістові лінії уроку англійської мови є важливою складовою сучасної навчальної програми в Новій українській школі. Вони спияють розвитку таких знань, умінь та навичок, як екологічна безпека та сталий розвиток, підприємливість та фінансова грамотність, здоров'я та безпека та розвиток навичок громадянської відповідальності. Присутність цих змістовних ліній допомагає учням усвідомити важливість цих понять в сучасному світі та надає можливість розкрити їх значення з перспективи англомовних країн.

На уроках англійської мови спрямованих на розвиток екологічної безпеки та сталого розвитку, учні вивчають лексику та граматику, пов'язану з цією темою, розглядають питання впливу людини на природне середовище та шляхи його зміни. Учні також можуть обговорювати заходи для збереження екологічної безпеки та виконувати завдання, пов'язані з цією проблематикою. Такі проєкти дозволяють учням глибше зрозуміти зв'язок між екологією та впливом людини на неї, використовуючи англійську мову для дослідження, комунікації та презентації своїх ідей. Він також сприяє розвитку навичок критичного мислення, творчості та співпраці в групі. На таких уроках я використовувала метод проєктів за темами:

1. Тема проєкту: «Seasons and weather».(6 клас)

Мета: активізувати лексичний та граматичний матеріал; розвивати навички всіх видів мовної діяльності, пізнавальної діяльності учнів, розвивати увагу і творчу уяву; розвивати мовленнєву реакцію учнів, пізнавальні здібності, мовленнєву реакцію та готовність школярів до комунікації; розвивати та вдосконалювати навички сприйняття іншомовного матеріалу; виховувати ввічливе ставлення та любов до природи, учити сприймати красу кожної пори року, бачити та розуміти зміни у природі; виховувати спостережливість за погодніми умовами;

Завдання проєкту:

створити альбом про улюблену пору року (опис-розповідь, вірші, прислів’я, кросворди, загадки, ілюстрації); 

Результат роботи: Лепбук «Seasons and weather»

Тема проєкту: «Sort the garbage/ The second life of things»(5 клас) 

Мета: активізувати та вдосконалювати вивчений лексичний матеріал з теми, відпрацьовувати його в усному мовленні; розвивати техніку читання, монологічне та діалогічне мовлення, фонетичні та лексичні навички, пам'ять, увагу, мислення учнів; створити ситуацію успіху для застосування набутих мовленнєвих навичок для презентації проєкту з теми.

Завдання проєкту:

написати заклик-листівку про важливість сортування сміття\ дати друге життя речам, які вже не потрібні. 

Результат роботи: Листівки-заклик\ Троянда з пластику 

На уроках, спрямованих на розвиток підприємливості та фінансової грамотності, учні вивчають тематичну лексику, граматику та ідіоми, пов'язані з основами підприємництва та фінансів. Вони можуть вивчати принципи управління бізнесом, розглядати приклади успішних підприємців та виконувати проєкти, пов'язані з цією темою. Наприклад: 

1. Тема проєкту: «My future profession».(3 клас)

Мета: вдосконалювати вміння працювати з різними джерелами інформації, виділяти головне; формувати якості, необхідні для успішності в майбутній професійній діяльності; розвивати культуру спілкування й мовленнєву реакцію учнів; розвивати вміння логічно і послідовно висловлювати свою думку відповідно до комунікативного завдання; вміння будувати логічне висловлювання з теми; виховувати інтерес до майбутньої професії.

Завдання проєкту:

діти мріють про свою майбутню професію та діляться думками щодо актуальних професій сьогодення та які навички потрібні для цього.

Результат роботи: Лепбук «My future profession» 

2. Тема проєкту: «My favourite film\cartoon»(5 клас)

Мета: занурити учнів в англомовне середовище; практикувати учнів у створенні діалогів, читанні текстів, аудіюванні  слів та речень; розвивати навички усного мовлення з використанням вивченої лексики; залучати учнів до комунікаційних форм діяльності під час презентації проєкту; тренувати учнів у читанні англомовного тексту, розвивати мислення, пам’ять, навички аудіювання, говоріння, розвивати творчий потенціал учнів, готовність до участі в іншомовному спілкуванні.

Завдання проєкту:

презентація-рекомендація для однокласників свого улюбленого фільму\мультфільму на онлайн платформі Padlet; 

Результат роботи: Онлайн-дошка Padlet з роботами учнів 

На уроках з розвитку здоров'я та безпеки, учні ознайомлюються з лексикою, фразами та граматикою, пов'язаною зі здоров'ям та їх безпекою вдома та у громадських місцях. Вони можуть досліджувати переваги здорового способу життя, принципи харчування та фізичної активності. Крім того, також ми можемо розглядати питання безпеки на дорогах, під час роботи за комп’ютером та у повсякденному житті.

1.Тема проєкту: «My tips to help you feel great in the morning»(6 клас).

Мета: активізувати лексику попередніх уроків для надання корисних і позитивних порад та ритуалів вранці, які допоможуть поліпшити настрій, підготуватися до дня і забезпечити успішний початок нового дня; сприяти розвитку особистості, підвищенню продуктивності та емоційного благополуччя. Завдання проєкту:

Скласти поради однокласниками щодо здорового способу життя та обрати серед учнів ТОП 7 порад на кожен день, склавши памятку для однокласників. 

Результат роботи: аудіо\відео презентація своїх порад 

2. Тема проєкту: «My favourite food». (2 клас)

Мета: активізувати та вдосконалювати вивчений лексичний матеріал з теми, відпрацьовувати його в усному мовленні; розвивати техніку читання, монологічне та діалогічне мовлення, фонетичні та лексичні навички, пам'ять, увагу, мислення учнів; виховувати культуру спілкування англійською мовою та культуру поведінки за столом, любов до англійської мови.

Завдання проєкту:

намалювати та розповісти про улюблену їжу, та розповісти однокласникам яка корисна, а яка ні за допомогою онлайн платформи Wordwall  

Результат роботи:  

3.Тема проєкту: «The camp of my dream»(5 клас)

Мета: створення та організація табору, який відповідатиме всім мріям та потребам учасників; надати рекомендації табору, де відпочинок буде\був незабутній та якісний, де діти та дорослі матимуть\мали можливість розвиватися, відкривати нові таланти та набувати незабутніх вражень.

Завдання проєкту:

  Створити презентацію з рекомендаціями та описом розваг у таборі мрії та презентувати проєкт однокласникам.

Результат роботи: Онлайн-дошка Padlet з роботами учнів  

Громадянська відповідальність також є невід’ємною складовою сучасного уроку англійської мови в умовах НУШ, учні вивчають тематичну лексику та вирази, пов'язані з громадянськими правами та обов'язками. Вони можуть обговорювати питання рівності, справедливості, толерантності, участі у суспільному житті та прийняття рішень. Наприклад:

1. Тема проєкту: «Ukraine is our Motherland» (6 клас). 

Мета: повторити та активізувати у мовленні слова за темою «Подорожі»; розвивати та удосконалювати навички говоріння, слухання, письма з застосуванням інтерактивних технологій («Мікрофон», «Рольова гра», «Робота в парах», «Проектна робота»); надати учням додаткову інформацію про Україну, традиції, звичаї та визначні місця; поширювати кругозір учнів про англійські традиції, розвивати творчі  здібності.

Завдання проєкту:

  створити малюнок-презентацію України та розказати про історію, визначних людей, історичні та культурні пам’ятки, суспільноекономічну сферу, транспорт. 

Результат роботи: малюнки та презентації розповідей на уроці 

Тема проєкту: «My favourite holiday» (5 клас).

Мета: створити позитивне середовище, де учні можуть отримати ідеї для своїх майбутніх подорожей, знайти відпочинок, який найбільше відповідає їхнім потребам та інтересам.

Завдання проєкту:

  створити презентацію з традиціями святкування улюблених свят в Україні та Великобританії;

Результат роботи: Презентація «My favourite holiday» 

Тема проєкту: «St. Valentine’s Day\Halloween» (2 клас). 

Мета: узагальнити набуті знання для створення листівки-привітання; відзначити цей особливий день    кохання\любові до рідних, друзів\ однокласників, створити атмосферу турботи, яка сприятиме зближенню людей та наданню їм можливості насолодитися спільними моментами.

Завдання проєкту:

створення вітальної листівки\ поробки\ малюнка за традиціями свята; Результат роботи: демонстрація та розповідь про свій виріб та свято\ створення та публікація відео про Halloween

Враховуючи ці наскрізні змістові лінії на уроках англійської мови в новій українській школі, учні мають змогу розвивати свої комунікативні навички, обговорювати важливі теми та здобувати знання, необхідні для життя в сучасному світі.  

Під час підготовки проєкту важливою і відповідальною є роль вчителя.

Тому, я: 

-   Проводжу консультації і діалоги з учнями, 

-   стимулюю розумову активність дітей, 

-   підказую загальний напрям і головні орієнтири маршруту пошуків,  - ініціюю цікаві починання і творчу фантазію.

Отже, можемо зробити висновок, що знання іноземних мов – це ключ до успіху в сучасному світі, де спілкування іноземними мовами та обробка величезних обсягів інформації набуває все більшого значення. Інтерес до вивчення мов традиційно великий, бо, перефразовуючи відомий вислів, можна сміливо сказати, що той, хто володіє мовами, володіє світом. Загалом людина, яка володіє мовами, різнобічно розвинута особистість, володіє кращими здібностями до вивчення нового, вільніша та більш впевнена у спілкуванні з людьми.   Стара приказка говорить: «Скільки мов ти знаєш, стільки раз ти людина».

 

pdf
Пов’язані теми
Англійська мова, Майстер-класи
Інкл
Додано
4 січня
Переглядів
904
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку