Використання мультимедійних технологій на уроках художньої культури

Про матеріал

Застосування інноваційних технологій на уроках художньої культури – необхідність, пов'язана із специфікою предмету. Надзвичайно інформаційно насичений навчальний матеріал та невелика кількість годин, відведена на його вивчення, вимагає від учителів художньої культури особливих підходів до організації навчального процесу, використання сучасних методик, які допомагають вирішити цю проблему.

Перегляд файлу

Використання мультимедійних  технологій на уроках художньої культури

 

Островенко Ксенія Володимирівна

 учитель художньої культури Велетенської ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

Застосування інноваційних технологій на уроках художньої культури – необхідність, пов’язана із специфікою предмету. Надзвичайно інформаційно насичений навчальний матеріал та невелика кількість годин, відведена на його вивчення, вимагає від учителів художньої культури особливих підходів до організації навчального процесу, використання сучасних методик, які допомагають вирішити цю проблему. 

Водночас завдяки особливостям предмету «художня культура» (естетичні, творчі, розвивальні аспекти) існує безліч можливостей для  застосовування широкої палітри інноваційних педагогічних та інформаційних технологій: проектних, ігрових, інтерактивних, проблемного навчання, технологій розвитку критичного мислення, ІКТ та ін.

На своєму досвіді переконуюся, лекція, розповідь з елементами бесіди – ці найбільш поширені методи, які використовуються на уроках художньої культури, не завжди дають бажаний ефект засвоєння навчального матеріалу. Почнемо з того, що не всі учні однаково добре засвоюють навчальний матеріал на слух. До того ж мистецький матеріал потребує візуалізації. Тому свої розповіді намагаюся максимально супроводити презентаціями (найзручніший спосіб унаочнення навчального матеріалу). Зображення портретів митців, репродукцій картин, творів скульптури, архітектури, про які йдеться в усному виступі, мають обов’язково бути на слайдах презентації. Поєднання різних каналів сприйняття (слухового та зорового) не лише забезпечує краще сприйняття навчального матеріалу, але й створює те емоційне тло, яке так необхідне на уроках художньої культури.

Так, наприклад, урок з теми: «Архітектура світу» я показую презентацію про різні стилі архітектури, та    чим вони відрізняються .

Із розділу «Кіномистецтво»  доречно показати перегляд  відео фрагментів:

як зароджувалось кіно , перші кадри із знаменитим Чарлі Чапліном.

Коли знайомлю учнів  з анімаційним кіно демонструю 10хвилинний   мультфільм «Жыл-был пес» в якому дуже яскраво зображено побут українського села і дуже доречно звучать українські народні пісні,які виховують в учнів любов до свого рідного краю та до української пісні

Практичний завданням до цього уроку пропоную створити власноруч свою анімацію.

Вивчаючи тему «Жанри художнього кіно» вчу дітей розрізняти самостійно жанри, а саме демонструючи уривки з фільмів пропоную відгадати до якого саме жанру відноситься цей фільм.

Подібні завдання я пропоную при вивченні тем з живопису, а практичним завданням цієї теми пропоную розпис предметів побуту. Силуетний малюнок наприклад: «Котики», виконується він акриловими фарбами на чашці або блюдці. Таку техніку декору можна використовувати на будь-якій гладенькій поверхні предметів побуту.

При вивчені теми «Графіка» пропоную створення екслібрису власного «Я».   Екслібрис належить жанру декоративно-прикладної графіки. Я раджу використати орнамент-буквиця ( власного ім’я ), доповнити букву символами, які б розкривали їх особистість ( характер, захоплення, вподобання та інше ). Робота потребує творчого пошуку, фантазії та графічних навичок.

На уроці з теми декоративно-ужиткового мистецтва виконуються практичні роботи, а саме пропоную зробити ляльку-мотанку, яка пробуджує відчуття рідного коріння і розвиває внутрішній світ дитини.

Вивчаючи тему художня фотографія пропоную учням зробити рамку для фото своїми руками використовуючи метод паперопластики, яким багато  хто із них володіє так як відвідували гурток  Паперопластика (який я викладаю в школі)

На уроці з теми «Скульптура»

Практичне завдання до уроку є створення  Голуба миру в техніці паперопластики – орігамі. Перед тим як перейти до практичної частини  я спочатку розповідаю, про те що голуб – є  найсвітлішим, чистим  і добрим птахом, що його  вважають птахом  миру і добра він  символізує чистоту, щирість і передає найніжніші і світлі почуття. Також, символ голуба використовують як емблему всесвітньої дня миру.

Коли ми проходимо тему: «Театр – як синтез мистецтв» то улюбленим заняттям дітей є створенням власного театру тіней. Цей досвід роботи я перейняла на курсах  при ХАНО , який демонстрував колега з нашого району.

А зараз я би хотіла перейти з вами до практичної частини з теми «Архітектура»,   я пропоную вам створити  «Храм» в техніці кірігамі.

Кірігамі схоже на найбільш відоме японське мистецтво орігамі, але воно відрізняється тим, що в ньому використовується розрізання та склеювання паперу. Зазначене суттєво облегшує роботу з папером та дозволяє створювати дійсні оригінальні вироби мистецтва.

Як створювати саморобки кірігамі ?

Для того щоб зробити будь-які саморобки в техніці кірігамі, використовуються схеми та креслення, на яких умовними позначками зазначається, які деталі потрібно прорізати (лінія) та зігнути (пунктирна лінія – зігнути всередину, лінія з крапок – назовні).

Папір для саморобок краще використовувати щільний, його легше розрізати канцелярським ножем та він добре зберігає форму.

Як ми вже згадали вище, в якості одного з головних інструментів в кірігамі використовується канцелярський ніж або лезо. 

  Для того щоб зробити їх, вам потрібно буде спочатку роздрукувати схеми кірігамі на принтері. Після цього, згідно позначок на схемах кірігамі, здійснити розрізання та згинання паперу.

Щоб урок приносив дітям радість і насолоду, вчитель постійно повинен мати нові ідеї для практичних завдань, вміти пробуджувати цікавість учнів, спрямовувати їхню енергію і давати можливість кожному проявити себе.

 

 

 

doc
Додано
9 липня 2018
Переглядів
941
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку