ВИКОРИСТАННЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ЗАГАДОК НА УРОКАХ ІСТОРІЇ.

Про матеріал
РОЗДІЛ I. ВЕЛИКІ ГЕОГРАФІЧНІ ВІДКРИТТЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ КАПІТАЛІСТИЧНИХ ВІДНОСИН (до параграфу 1-2).
Перегляд файлу

 

ВИКОРИСТАННЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ЗАГАДОК НА УРОКАХ ІСТОРІЇ.

(Автор Н.О. Хоменко)

 

До підручників:

1.О.В. Гісем, О.О. Мартинюк, «Всесвітня історія» 8 клас, Ранок, Харків, 2016

2. Н.М. Сорочинська, О.О. Мартинюк, О.О. Гісем, «Всесвітня історія» 8 клас, Богдан, Тернопіль, 2016.

Метою авторської роботи є використання навчально-виховних можливостей загадок:

- у формуванні мовленнєвої культури школярів;

- у розвитку уважності, кмітливості та дитячої фантазії;

- у випробуванні розумових здібностей школярів та закріпленні вивченого матеріалу.

РОЗДІЛ I. ВЕЛИКІ ГЕОГРАФІЧНІ ВІДКРИТТЯ ТА  СТАНОВЛЕННЯ КАПІТАЛІСТИЧНИХ ВІДНОСИН (до параграфу 1-2).

До параграфу 1. Відкриття європейців.

 

Син італійця, вчений астроном

Доводив всім, що ця Земля куляста,

Склав карту світу й говорив усім:

«Пливіть на Захід, там країна щастя,

Країна – мрія, Індія багата»

      (Паоло Тосканеллі)

 

Син короля, персона знана в світі,

Знав про моря багато і грошей не жалів,

До двору вчених запросити вмів,

Робота їхня – створювати карти,

Що містять опис узбережь морів.

(Енріке Мореплавець)

          Цей мореплавець в мріях Індію вже бачив,

          Дістався кораблем до берегів він африканських,

          Плив, очевидно, довго – океан побачив,

          На жаль, він повернув,

          Шоб так уникнути бунтів моряцьких

                (Бартоломео Діаш)

 

          Невтомний, вправний мореплавець,

          І в астрономії, і в картах він знавець

          З проєктом мрії оббивав пороги

          Палаців Франції та Англії дороги, 

          Іспанські лиш монархи прийняли

          На авантюрну справу кораблі дали

                (Христофор Колумб)

 

          Португалія – країна небагата в ті часи,

          Тож хочеться усім до золота дістатись

          Купців арабських заспокоїть, не вагатись

          І хоч страшенні втрати він поніс,

          Додому з Індії пахучі прянощі

          У подарунок для майбутньої Імперії привіз

                (Васко да Гама)

 

          У Світі знане це ім’я давно

          Він першим став хто весь його пройшов,

          Протоку з іменем своїм відкрив

          Але додому шлях він не знайшов,

          В бою з місцевим племенем він смерть знайшов.

                (Фернан Магеллан)

 

До параграфу 2. Завоювання Нового світу

 

Цей титул не давав нікому слави,

А лиш багатство, що на тисячах смертей,

Він завойовник, то ж жалю не має,

Він Новий світ для себе «відкриває»

(Конкістадор)

 

           Багато завойовників жорстоких

           Цей Новий світ побачити устиг,

           Але один із них палач ацтеків

           Без жалю знищив мудрість їх віків.

                (Ернандо Кортес)

 

           Він грамоти не знав, віршів не слухав,

           Та відчайдушним був, на гріх підступним,

           Його ім’я синонім віроломства й нині

           Смертями інків заплямоване все золото

           У нього в скрині,

           Та не сумує цей іспанець, Біблію трактує:

           «…вони у ній не згадані!» - міркує.

                (Франсіско Пісарро)

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Всесвітня історія 8 клас (Сорочинська Н.М., Мартинюк О.О., Гісем О.О.)
Додано
27 липня
Переглядів
115
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку