ВИКОРИСТАННЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ЗАГАДОК НА УРОКАХ ІСТОРІЇ (VІІ).

Про матеріал
РОЗДІЛ III. ДЕРЖАВИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ У XVI—XVII ст. (матеріали до параграфу 15, 17).
Перегляд файлу

 

 

ВИКОРИСТАННЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ЗАГАДОК НА УРОКАХ ІСТОРІЇ (VІІ).

(Автор Н.О. Хоменко)

До підручників:

1.О.В. Гісем, О.О. Мартинюк, «Всесвітня історія» 8 клас, Ранок, Харків, 2016

2. Н.М. Сорочинська, О.О. Мартинюк, О.О. Гісем, «Всесвітня історія» 8 клас, Богдан, Тернопіль, 2016.

Метою авторської роботи є використання навчально-виховних можливостей загадок:

- у формуванні мовленнєвої культури школярів;

- у розвитку уважності, кмітливості та дитячої фантазії;

- у випробуванні розумових здібностей школярів та закріпленні вивченого матеріалу.

РОЗДІЛ III. ДЕРЖАВИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ У XVI—XVII ст. (до параграфу 15, 17).

До параграфу 15. Іспанія у XVI столітті. Національно-визвольна   

                               боротьба в Нідерландах

 

          Королем він був, що виріс в Нідерландах

          Та доля готувала не один йому сюрприз:

          Як приз дісталися Німеччина, Італія, Сицилія,

           Сардинія, Іспанія, Америки колонії

           І «сонце не заходить» у його імперії

                                                                 (Карл V)

 

           Союз одинадцяти міст Кастилії

           Мав на меті відновлення ідилії:

  • Без іноземців на постах,
  • Кортеси знов скликаються в містах,
  • Обкладено податками дворян,

«А сильна королівська влада не потрібна нам)

                                                        (Свята хунта)

 

Король цей фантастичну працездатність мав

Дороги, пошту, боєздатну армію організував

Проте боровся він на всі «фронти»

(кальвіністи Нідерландів, підтримка французьких католиків,

 боротьба з протестантською Англією),

Тому, звичайно, і програєш ти.

                                                        (Філіпп ІІ)

 

Ескоріал- це дім його, фортеця і тюрма

Він прагнув сам всім управляти

Єретиків за підданих не мати-

Безжально їх на страту відправляти

                                                      (Філіпп ІІ)

 

Причиною цього повстання було розорення народу,

Цькування кальвіністів-протестантів

Та заборона вільно торгувати.

Тож гей, в вогонь усі ненависні ікони

Розоримо церкви - ці католицькі бастіони !

                                                    (повстання іконоборців)

 

Іспанський полководець, гранд,

Яка пиха! Жорстокість та сила влади!

В крові втопив він Нідерланди.

                                                    (герцог Альба)

 

Страшний податок цей жорстокий Альба запровадив,

Який зростанню і торгівлі, й розвитку завадив

Але народ піднявся знов до боротьби-

Іспанцю, ти спокійно в Нідерландах не ходи!

                                                     (алькабала)

 

Хоч довгою була війна проти іспанців влади

Та сім провінцій в ній перемогу здобули-

Іспанці тут зламати дух народу не змогли.

Благословенні стали північні Нідерланди!

                                       (республіка, Об’єднані провінції Нідерландів)

 

У цьому нідерландському містечку

Слабкі дворяни унію уклали,

Щоб з королем іспанців стосунки добрі стали

                                                     (м. Аррас)

 

Цей документ –ознака сили

і сміливості голландців,

Що у смертельній боротьбі

Здолали гніт іспанців

                                   (Вестфальський мир)

 

 До параграфу 17. Міжнародні відносини у ХVІ – першій половині ХVІІ ст. 

                               Тридцятилітня війна 1618 – 1648 рр.

 

           І створено було дві ліги ці,

           Які швиденько розділили світ

            На ворогуючі, непримиримі два кінці.

                                                    (Євангелічна та Католицька ліги)

 

           Війна ця досить довгою була

           Як у вінок вона держави уплела

           Багато горя всій Європі принесла

           Роздробленість Німеччини закріплена була

                                        (Тридцятилітня війна)

 

Очолював війська він католицькі

Сміливий та жорстокий був,

В боях Тридцятилітньої війни

Часті перемоги він здобув,

В кінці кар’єри – вбитий був.

                                         (Альбрехт  Валленштейн)

 

Король, талановитий полководець,

Солдат сміливий, протестант,

           Отримав допомогу від французів

Та в битві під Лютценом,  жаль, загинув.

                                         (Густав ІІ Адольф)

 

Вкінці Тридцятилітньої війни тяжкої

Його підписано у 1648 році.

Ним визнано свободу для Голландії й Швейцарії,

Роздробленість Німеччини і втрату Лотарингії.

                                            (Вестфальський мир)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Всесвітня історія 8 клас (Сорочинська Н.М., Мартинюк О.О., Гісем О.О.)
Додано
29 липня 2019
Переглядів
594
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку