ВИКОРИСТАННЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ЗАГАДОК НА УРОКАХ ІСТОРІЇ (ІІІ).

Про матеріал
РОЗДІЛ II. ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ. РЕФОРМАЦІЯ В ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ (до параграфу 6-7).
Перегляд файлу

 

ВИКОРИСТАННЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ЗАГАДОК НА УРОКАХ ІСТОРІЇ (ІІІ).

(Автор Н.О. Хоменко)

 

До підручників:

1.О.В. Гісем, О.О. Мартинюк, «Всесвітня історія» 8 клас, Ранок, Харків, 2016

2. Н.М. Сорочинська, О.О. Мартинюк, О.О. Гісем, «Всесвітня історія» 8 клас, Богдан, Тернопіль, 2016.

Метою авторської роботи є використання навчально-виховних можливостей загадок:

- у формуванні мовленнєвої культури школярів;

- у розвитку уважності, кмітливості та дитячої фантазії;

- у випробуванні розумових здібностей школярів та закріпленні вивченого матеріалу.

РОЗДІЛ II. ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ.  РЕФОРМАЦІЯ В ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ (до параграфу 6-7).

До параграфу 6. Гуманізм. Високе Відродження.

          Хоч сам прибічником республіки він був

          Та описав монаршу владу –

          Показано у творі правду, кривду. Зраду,

          Все те, що супроводжує і зараз владу.

                (Нікколо Макіавелі)   

 

          У цій людині – мудрість світу,

          Він наполегливо продовж життя

          Все здобував, не зупиняючись, освіту,

          Немає галузі людських відомих знань

          Де б залишилась жменька

          Недосліджених художником питань.

(Леонардо да Вінчі)

 

          Він – вічний бунтівник,

          Шукав красу не в морі чи у полі,

          А возвеличував людську могутність волі,

          Його Давид шедевр краси людини

          Та величчю вражає погляд створена

          Сикстинськая капела.

                (Мікеланджело Буонарроті)

 

          Він родом із Флоренції,

          Найбільше визнання отримав з роботу в Римі,

          І світ увесь дивується донині

          На полотні зображеній людині

          З малим дитятком на руках.

                (Рафаель Санті. Сікстинська Мадонна)

 

          Від погляду його ніщо не зможе заховатись,

          Він вправно «відкриває» кольори

          Відтінки на портретах грають:

          Тут велич, скупість, підозрілість,

          Хитрість – люди мають.

                (Тиціан)

 

          Вважають не дарма, що він –

          Найвидатніший майстер по гравюрах,

          Життя і смерть йдуть поряд в творах.

          Реальні постають картини

          Селянської війни а батьківщині.

                (Альбрехт Дюрер)

 

         Хоч сам рішуче не хотів реформувань

         Провідником до змін в Європі став,

         Філолог і письменник, мислитель, мораліст,

         А голови хвалив за «глупий» зміст.

               (Еразм Роттердамський)

 

         Він гуманіст, боровся із засиллям церкви,

         Був вихідцем з Голландії,

         Проте належав всій Європі.

         Людина – автор праці «Похвала глупоті»

               (Еразм Роттердамський)

 

До параграфу 7. Зародження культури бароко.  Становлення нової європейської науки

         Художника цього всі лікарі чудово мають знати –

         Портрети не писав для знаті,

         Його відомий твір це анатомії урок,

         Порушив в малюванні норми він старі,

         У нього навіть «Блудний син»

         Повернеться з гульні.

               (Рембрандт ван Рейн)

 

          Любов’ю до життя всі сповнені картини,

          Портрети видатних дворян,

          Замовлення церков,

          Реальні історичні днини:

          «Життя Марії Медичі» він показав

           У двадцяти одній картині.

                (Пітер Пауль Рубенс)

 

          «Художник істини» його всі звали

           Придворні короля Філіпа (IV),

           Йому портрети замовляли

           І навіть Папа Інокентій,

           До похвали ворожий,

           Не втримавшись, сказав:

           «Занадто схожий»

                 (Дієго Веласкес)

 

           Іспанськи дворянин, але збіднілий

           Мав досвід бойовий, полон піратський

           Став автором славетного роману,

           В якому Дон Кіхот і Санчо Панса без обману

           Воюють із примарами суспільного «туману».

                (Мігель де Сервантес)

 

           «Про будову людського тіла»

           Цей італійський медик добре знає,

           Хоч неприємностей від церкви безліч має.

           Він вікові руйнує забобони

           Задля людей обходить заборони.

                (Андреас Везалій)

 

            Мігель Сервет відкрив і описав «Систему крові»,

            Та страчено його за практики ці нові,

            Незвичні і новаторські в ті дні.

            Англійський анатом завершивши оцю роботу

            Досліджував зародження життя,

            Але сучасники всі визнали заслугу вченого

            Лише наприкінці його життя.

                 (Вільям Гарвей)

 

           Аматор – вчений, батько відкриття,

           Що надало можливість дослідить життя

           У крапельці води –

           Довівши входження мікробів і туди.

                (Антоні ван Левенгук)

 

           Французький математик –

           Що заклав основи нам теорії рівнянь;

           Його соратник – відкривач геометричних знань.

                 (Франсуа Вієт, Рене Декарт)

 

          Цей вчений з Польщі, астроном,

          Він автор книги про обертання сфер небесних,

          Що стала в світ новим вікном.

                (Миколай Коперник)

 

          Його спалили на вогні

          Та мужнім був і не сказав він слова «ні».

          За погляди нові й передові

          Донині поважають на Землі.

                (Джордано Бруно)

 

         Цей італійський вчений,

         Розробивши телескоп

         Використовує немало спроб,

         Щоб дослідити зоряні простори –

         Там гори!!!

         Місяця і плями Сонця…

         Але таке мале віконце,

         У камері страшній,

         Що астронома п’ять місяців гнітила

         Була б, можливо, вбила,

         Якби не зрікся поглядів своїх.

         Проте утриматися від досліджень

         Явищ фізики не зміг!

               (Галілео Галілей)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Всесвітня історія 8 клас (Сорочинська Н.М., Мартинюк О.О., Гісем О.О.)
Додано
27 липня
Переглядів
85
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку