ВИКОРИСТАННЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ЗАГАДОК НА УРОКАХ ІСТОРІЇ (ІV).

Про матеріал
РОЗДІЛ II. ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ. РЕФОРМАЦІЯ В ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ (до параграфу 9-10).
Перегляд файлу

ВИКОРИСТАННЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ЗАГАДОК НА УРОКАХ ІСТОРІЇ (ІV).

(Автор Н.О. Хоменко)

 

До підручників:

1.О.В. Гісем, О.О. Мартинюк, «Всесвітня історія» 8 клас, Ранок, Харків, 2016

2. Н.М. Сорочинська, О.О. Мартинюк, О.О. Гісем, «Всесвітня історія» 8 клас, Богдан, Тернопіль, 2016.

Метою авторської роботи є використання навчально-виховних можливостей загадок:

- у формуванні мовленнєвої культури школярів;

- у розвитку уважності, кмітливості та дитячої фантазії;

- у випробуванні розумових здібностей школярів та закріпленні вивченого матеріалу.

РОЗДІЛ II. ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ.  РЕФОРМАЦІЯ В ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ (до параграфу 9-10).

До параграфу 9. Реформація в Німеччині.

          Країна ця на ковдру схожа,

          Що зшита з безлічі яскравих клаптиків тканини,

          Що «клаптик» - королівство чи «свята земля»,

          І герцогства є тут, і незалежні від усіх міста.

                (Священна Римська імперія)

 

          Бояться всі гріха, та хто його не діє?

          А документ оцей – для всіх одна надія,

          Що гроші заплатив – душа радіє!

                (Індульгенція)

 

          Своє життя він присвятив служінню Богу,

          Та не проста була його життя дорога,

          Професором він був, любив Святе письмо, людей

          Та почалась війна з його ідей.

                (Мартін Лютер)

 

           Протестантизму течія, що М. Лютер початкує,

           Вона захоплює міста і панську владу там блокує,

           «Всі мають бути рівні перед Богом!»

           Говорить Мартін всім дворянам строго.

                (Лютеранство)

 

           Він Реформацію продовжити хотів,

           На бій селян підняти всіх зумів,

           Свободи та землі вони просили…

           Війська імперії в крові повстання потопили.

                (Томас Мюнцер)

       

До параграфу 10. Поширення Реформації та Контрреформація.

          Війна князів німецьких довгою була,

          А переможців й переможених нема!

          Уклали релігійний мир… От дивина!

          Він говорив: «У кого влада, той і віру визнача».

                (Аугсбурський мир)

 

         Пристосував ідеї Лютера до всіх міських кантонів,

         Сумлінню працю в благочестя піднести зумів

         Для молитов неділю визнав кращим з днів.

               (Ульріх Цвінглі)

 

         Прихильник він ідей і Лютера, і Цвінглі,

         У Франції зазнав гонінь за них

         Це автор праці «Настанови в християнській вірі»

         Став у Женеві він «Міністром божим» в певній мірі.

               (Жан Кальвін)

 

         Були «страшні часи» у католицькій вірі,

         Країни розбігалися від неї – наче дикі звірі,

         Тож папи римські не дрімали –

         Багато заходів «святих» вони застосували.

               (Контрреформація)

 

         Його засідання тривали довгих вісімнадцять років

         Та показав він знову міць католиків,

         Затвердив: Папа римський є намісником апостола Петра!

         Ви, протестанти, забувайте всі ідеї Лютера.

               (Тридентський собор 1545-1563)

 

         Цей Орден діяти почав узимку в Римі,

         Сувора дисципліна та покора в ньому – результати зримі,

         В них не було монастирів, а місії - по всьому світі,

         Увагу приділяли неабияку освіті!

               (Єзуїтський орден)

 

 

 

 

docx
До підручника
Всесвітня історія 8 клас (Сорочинська Н.М., Мартинюк О.О., Гісем О.О.)
Додано
28 липня 2019
Переглядів
556
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку