ВИКОРИСТАННЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ЗАГАДОК НА УРОКАХ ІСТОРІЇ (ІІ).
(Автор Н.О. Хоменко)
До підручників:
1.О.В. Гісем, О.О. Мартинюк, «Всесвітня історія» 8 клас, Ранок, Харків, 2016
2. Н.М. Сорочинська, О.О. Мартинюк, О.О. Гісем, «Всесвітня історія» 8 клас, Богдан, Тернопіль, 2016.
Метою авторської роботи є використання навчально-виховних можливостей загадок:
- у формуванні мовленнєвої культури школярів;
- у розвитку уважності, кмітливості та дитячої фантазії;
- у випробуванні розумових здібностей школярів та закріпленні вивченого матеріалу.
РОЗДІЛ I. ВЕЛИКІ ГЕОГРАФІЧНІ ВІДКРИТТЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ КАПІТАЛІСТИЧНИХ ВІДНОСИН (до параграфу 3-4).
До параграфу 3. Матеріальний світ і суспільство.
Велике виробництво, хоч праця тут ручна,
У кожного з працюючих операція одна,
В робітники йдуть і жінка, і дитина
За декілька годин – готова одежина.
(Мануфактура)
Оце так дивина – шоб гроші підростали як на лугах трава,
Вкладає, чуєш, суму ти одну,
А забираєш, бачиш – он яку!
Ти ніби витрачаєш, та дива,
Бо повертається із надлишком вона.
(Прибуток)
Колись вони займались фехтуванням та війною,
А зараз все торгівлею, землею,
Все, що зростає, виробляє господарство,
Вони розпродають й живуть в достатку.
За титул чи посаду не воюють,
А просто певну суму «подарують»
(Нові дворяни)
Селяни безземельні, ченці з монастиря,
Ремісники голодні – роботи їм нема,
Куди піти, де долю пошукати,
А може новим станом стати.
То подивись навкруг, Нові часи:
(Наймані працівники)
Ці люди всі освіту здобули,
Дипломи мають, учнів і пости,
Одні із них будують ще й мости,
А інші – вчать із розумом рости,
Бажання третіх – щоб здорові всі були
Та об’єднати їх всіх разом ми змогли.
(Інтелігенція)
До параграфу 4. Повсякденне життя Західної Європи.
Вона мінлива є вередлива пані,
Купці її примхам завжди раді:
Учора сукні з шовку, ще й червоні, гарні,
Сьогодні в чорному з’явитися на параді.
(Мода)
Сьогодні слово це уже не новина,
Бо із часів Нових до нас прийшла вона.
Це поєднання парфумів та кремів,
Який в той час не всяк купити вмів.
(Косметика)
Страшні хвороби не потрібні новій знаті,
То ж у будинках їхніх є нові кімнати,
Що вдало замінили лазні їм міські,
Де рівень гігієни був низьким.
(Ванна кімната)
Нові часи – нові шляхи роботи із металом –
Отримання вже чавуну та сталі.
Дрова тут у пригоді не ставали,
У неї кам’яне вугілля закидали.
(Доменна піч)