ВИКОРИСТАННЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ЗАГАДОК НА УРОКАХ ІСТОРІЇ (ІХ).

Про матеріал
РОЗДІЛ IV. ОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯ. КРАЇНИ СХІДНОЇ ЄВРОПИ У XVI— ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ XVII ст. (до параграфу 20-21).
Перегляд файлу

 

 

ВИКОРИСТАННЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ЗАГАДОК НА УРОКАХ ІСТОРІЇ (ІХ).

(Автор Н.О. Хоменко)

До підручників:

1.О.В. Гісем, О.О. Мартинюк, «Всесвітня історія» 8 клас, Ранок, Харків, 2016

2. Н.М. Сорочинська, О.О. Мартинюк, О.О. Гісем, «Всесвітня історія» 8 клас, Богдан, Тернопіль, 2016.

Метою авторської роботи є використання навчально-виховних можливостей загадок:

- у формуванні мовленнєвої культури школярів;

- у розвитку уважності, кмітливості та дитячої фантазії;

- у випробуванні розумових здібностей школярів та закріпленні вивченого матеріалу.

РОЗДІЛ IV. ОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯ. КРАЇНИ СХІДНОЇ ЄВРОПИ У XVI— ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ XVII ст. (до параграфу 20-21).

До параграфу 20. Московська держава.

 

          ХVІ ст.- доба цього царя,

          Встановленням самодержавства

          Відзначилась вона:

          Боярству - бій, дворяни – раді,

          Церковники – «божественне походження,-

          Співають, - влади».

                                                           (Іван ІV)

 

          За збірником законів цих

          Посилилось державне управління,

          Підтверджено права селян

          Про перехід до вибраних дворян.

                                                           (судебник)

 

          Система заходів страшних проти свого народу,

          Які, кого вже захопили, не випустять живими на свободу.

                                                          (опричнина)

 

 

          Війна ця безславною була

          Для московського царя –

          Не отримав виходу до Балтійського моря.

                                                         (Лівонська війна)

 

          В часи ці смуток панував довкола –

          Вся влада у руках Бориса Годунова.

                                                         (смутні часи)

 

          Царем він став, хоч і не був такого роду,

          Та дяка за престол – голодному народу.

                                                        (Лжедмитрій І)

 

           А у Московії – чергові вже напасті:

           Знов самозванця привели до «власті».

                                                        (Лжедмитрій ІІ)

 

            Боярська дума із семи осіб –

            Яку боятись Шуйському вже слід.

                                                        (семибоярщина)

 

            В «смутні часи» народ смутним не був,

            Над ворогами перемогу він здобув.

            На бій підняти і країну врятувати –

            Їх імена ще й досі  на площі

            У Москві можливо прочитати

                                                         (Кузьма Мінін і Дмитрій Пожарський)

 

            Династію нову засновано було,

            Народу це посилення кріпацтва принесло,

            Селяни з цим змиритись не могли –

             На Дон тікати почали.

                                                         (династія Романових)

 

             Реформування церкви він почав,

             Проте ці нововведення негайно зажадав,

             Ховались всі незгодні у лісах,

             Незгодних спалював цей патріарх.

                                                         (Никон)

 

 

 

 

 

До параграфу 21. Поява Російської імперії.

 

                Війна з османами –

                Важкою ношею була Московії.

                Амбітні плани

                Новий цар її виношував:

                Азов зумів завоювати

                Та планував

                У світовій торгівлі

                 Участь брати .

                                                  (Петро І)

 

               Війна ця проти шведів

               Розпочата данським королем була.

               Проте для війська Карла ХІІ

               Спочатку успішною стала.

               Необхідність реформувань в країні

                Петру І показала.

                                                  (Північна війна)

 

               Місто, що побудоване

               На болотах річки Нева

               Та з успіхом  собою прикрива

                Прохід до Фінської затоки.

                                                  (Петербург)

 

                Він останнім королем Європи став,

                який  на полі бою смерть свою застав.

                                                   (Карл ХІІ)

 

                 Мирний договір тут підписали

                 Згідно нього: Ліфляндія, Естляндія,

                 Інгерманландія російськими стали.

                                                  (Ніштадський мирний договір)

 

                 Московська держава,

                 Згідно наказу Петра,

                 В рік цей стала

                  «Російська імперія».

                                                   (1721 р.)

 

 

 

 

docx
До підручника
Всесвітня історія 8 клас (Сорочинська Н.М., Мартинюк О.О., Гісем О.О.)
Додано
31 липня 2019
Переглядів
637
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку