ВИКОРИСТАННЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ЗАГАДОК НА УРОКАХ ІСТОРІЇ (VІІІ).

Про матеріал
РОЗДІЛ IV. ОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯ. КРАЇНИ СХІДНОЇ ЄВРОПИ У XVI— ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ XVII ст. (до параграфу 18-19).
Перегляд файлу

 

 

ВИКОРИСТАННЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ЗАГАДОК НА УРОКАХ ІСТОРІЇ (VІІІ).

(Автор Н.О. Хоменко)

До підручників:

1.О.В. Гісем, О.О. Мартинюк, «Всесвітня історія» 8 клас, Ранок, Харків, 2016

2. Н.М. Сорочинська, О.О. Мартинюк, О.О. Гісем, «Всесвітня історія» 8 клас, Богдан, Тернопіль, 2016.

Метою авторської роботи є використання навчально-виховних можливостей загадок:

- у формуванні мовленнєвої культури школярів;

- у розвитку уважності, кмітливості та дитячої фантазії;

- у випробуванні розумових здібностей школярів та закріпленні вивченого матеріалу.

РОЗДІЛ IV. ОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯ. КРАЇНИ СХІДНОЇ ЄВРОПИ У XVI— ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ XVII ст. (до параграфу 18-19).

До параграфу 18. Османська імперія.

 

          Главою він Османської держави був:

          Про розвиток наук, культури не забув,

          Війська могутні  - до Європи вже дійшли,

          Бєлград взяли, та з Відня відійшли.

                                                                (Сулейман І Пишний)

 

         Сто тисяч війська цей султан зібрав,

         Щоб захопити Відень – в облогу його взяв.

                                                                (Мехмед ІV)

 

         Мехмед ІV не втрачав надії,

         Що ві захопить Відень-

         Марні мрії!

         Об’єднані полки

         (поляки й українські козаки)

         Розбили турків,

         Ледве ті втікли!

                                                (1683 р. Ян Собеський)

 

        Вони-це особисте військо кожного султана,

        Їм величезна влада у країні дана

                                                (яничари)

 

До параграфу 19. Річ Посполита.

 

        Багатофункціональним було це господарство,

        Панам – це рай, а от селянам  рабство.

        Всі надлишки землі туди ішли…

        У Польщі вже нові міста росли.

                                                  (фільварок)

 

        У Польщі існувала оригінальна форма влади,-

        Коли не королівські слухали поради,

        А рішення погоджував всі польський сейм,

        Який складався із заможних там людей.

                                                   (шляхетська республіка)

 

        Став першим цей король,

        Хто обраний був сеймом

        Його ім’я пов’язане

        З наступним документом-

        «Генріхові артикули»

                                                  (Генріх Валуа)

 

        Цією унією владу сильного показано:

        Біда держав слабких, що мають землі гарні,

        Захоплено їх буде, розділено та пограбовано…

        А сподівання на свободу будуть марні

                                                 (Люблінська унія, 1569 р.)

 

        Ця битва славною для козаків була –

        Османське просування в глиб Європи зупинила.

                                                  (Хотинська битва)

 

        Ось королівський двір,

        Що центром став

        Поширення нових культури явищ.

        І ось король,

        Що символом відродження мистецтва став,

        В часи якого Вавельський замок

        Оновлений вже вигляд мав.

                                                     (Сигізмунд ІІІ Август)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Всесвітня історія 8 клас (Сорочинська Н.М., Мартинюк О.О., Гісем О.О.)
Додано
31 липня 2019
Переглядів
667
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку