ВИКОРИСТАННЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ЗАГАДОК НА УРОКАХ ІСТОРІЇ (VІІІ).
(Автор Н.О. Хоменко)
До підручників:
1.О.В. Гісем, О.О. Мартинюк, «Всесвітня історія» 8 клас, Ранок, Харків, 2016
2. Н.М. Сорочинська, О.О. Мартинюк, О.О. Гісем, «Всесвітня історія» 8 клас, Богдан, Тернопіль, 2016.
Метою авторської роботи є використання навчально-виховних можливостей загадок:
- у формуванні мовленнєвої культури школярів;
- у розвитку уважності, кмітливості та дитячої фантазії;
- у випробуванні розумових здібностей школярів та закріпленні вивченого матеріалу.
РОЗДІЛ IV. ОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯ. КРАЇНИ СХІДНОЇ ЄВРОПИ У XVI— ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ XVII ст. (до параграфу 18-19).
До параграфу 18. Османська імперія.
Главою він Османської держави був:
Про розвиток наук, культури не забув,
Війська могутні - до Європи вже дійшли,
Бєлград взяли, та з Відня відійшли.
(Сулейман І Пишний)
Сто тисяч війська цей султан зібрав,
Щоб захопити Відень – в облогу його взяв.
(Мехмед ІV)
Мехмед ІV не втрачав надії,
Що ві захопить Відень-
Марні мрії!
Об’єднані полки
(поляки й українські козаки)
Розбили турків,
Ледве ті втікли!
(1683 р. Ян Собеський)
Вони-це особисте військо кожного султана,
Їм величезна влада у країні дана
(яничари)
До параграфу 19. Річ Посполита.
Багатофункціональним було це господарство,
Панам – це рай, а от селянам рабство.
Всі надлишки землі туди ішли…
У Польщі вже нові міста росли.
(фільварок)
У Польщі існувала оригінальна форма влади,-
Коли не королівські слухали поради,
А рішення погоджував всі польський сейм,
Який складався із заможних там людей.
(шляхетська республіка)
Став першим цей король,
Хто обраний був сеймом
Його ім’я пов’язане
З наступним документом-
«Генріхові артикули»
(Генріх Валуа)
Цією унією владу сильного показано:
Біда держав слабких, що мають землі гарні,
Захоплено їх буде, розділено та пограбовано…
А сподівання на свободу будуть марні
(Люблінська унія, 1569 р.)
Ця битва славною для козаків була –
Османське просування в глиб Європи зупинила.
(Хотинська битва)
Ось королівський двір,
Що центром став
Поширення нових культури явищ.
І ось король,
Що символом відродження мистецтва став,
В часи якого Вавельський замок
Оновлений вже вигляд мав.
(Сигізмунд ІІІ Август)