ВИКОРИСТАННЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ЗАГАДОК НА УРОКАХ ІСТОРІЇ (V).

Про матеріал
РОЗДІЛ III. ДЕРЖАВИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ У XVI—XVII ст. (матеріали до параграфу 11-12).
Перегляд файлу

 

ВИКОРИСТАННЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ЗАГАДОК НА УРОКАХ ІСТОРІЇ (V).

(Автор Н.О. Хоменко)

До підручників:

1.О.В. Гісем, О.О. Мартинюк, «Всесвітня історія» 8 клас, Ранок, Харків, 2016

2. Н.М. Сорочинська, О.О. Мартинюк, О.О. Гісем, «Всесвітня історія» 8 клас, Богдан, Тернопіль, 2016.

Метою авторської роботи є використання навчально-виховних можливостей загадок:

- у формуванні мовленнєвої культури школярів;

- у розвитку уважності, кмітливості та дитячої фантазії;

- у випробуванні розумових здібностей школярів та закріпленні вивченого матеріалу.

РОЗДІЛ III. ДЕРЖАВИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ У XVI—XVII ст. (до параграфу 11-12).

До параграфу 11. Становлення абсолютної монархії у Франції.

          За цього короля зміцніла королівська влада,

          Вже Генеральних штатів не було, а Королівська рада.

          У поглядах – твердий католик, ненавидить протестантів,

          Вів безуспішні війни проти панувань іспанців.

                (Франциск І)

 

          Коли дворяни воювали і ходили у походи,

          Служили при дворі, у армії й на флоті.

          Тепер дворянство вже не те,  що було –

          Звання, посади за гроші здобуло.

                (Дворянство мантії)

 

          Палата ця у Франції без діла не сиділа,

          Тож за три роки п’ятсот людей на вогнищах спалила.

                 (Вогняна палата)

 

          Страшна ця ніч ввійшла в історію всесвітню,

          Під звуки дзвонів гугенотів вирізались сім’ї,

          У битві цій загинули людей десятки тисяч по країні,

          Події вже давно минулих літ – а кров холоне й нині!

                (Ніч св. Варфоломія)

 

          Цей документ прийняв колись король,

          Що гугенотом був і родом із Наварри,

          Та змушений католиком він стати

          Аби лиш релігійні війни у країні подолати.

                (Генріх IV  Нантський едикт)  

 

          Політика держави – то святе,

          Держава допоможе й збереже те,

          Що в господарстві, у житті всім у пригоді стане,

          І торгівельні війни та колонії дістане.

                (Меркантилізм)

 

 До параграфу 12. Завершення формування абсолютної монархії у Франції.

          Він – не король, а герцог та міністр,

          Створив покірний апарат в державі управління,

          Мав сильну волю, розум, у політиці уміння,

          Народу не любив, повстання у крові топив.

                (Кардинал Ришельє)

 

          У юному ще віці – років так п’яти

          Став королем,

          Безмежну королівську владу маєш ти

          (підтриману і матір’ю, і Мазаріні)

          Яка не снилась жодній ще людині.

          Закінчено війну, що довгих тридцять років

          Усю Європу шарпала за боки…

          Спочив міністр могутньої країни,

          Тож: «Держава – Я!» віднині.

                (Людовік XIV)

 

          Міністр, що на посаді був аж вісімнадцять років,

          Зробив для зміцнення країни безліч кроків.

          При ньому у Європі Франція панує,

          Аристократів Фронда лиш хвилює.

          Міністр з успіхом на невдоволених полює.

                (Джуліо Мазаріні)

 

          Нова політика така:

          Як добра, сильна всім рука –

          Підтримку має промисловість,

          Торгівля, транспорт – флот

          І армія – міцний оплот.

                 (Протекціонізм)

 

          «На наш вік вистачить!» - сказав король,

          «А після нас - та хоч потоп!» -

           І оп!

           В країні криза неминуча,

           В науці – темрява їдуча,

           А Франція – уже не та,

           Та й влада короля хитка.

                (Людовік XV)

 

 

 

docx
Додано
28 липня 2019
Переглядів
419
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку