Використання онлайн-дошки Google Jamboard під час дистанційного навчання

Про матеріал
Онлайн-дошка Google Jamboard, це інструмент онлайн навчання безкоштовний, який дозволяє демонструвати навчальний матеріал, як самостійно не відкриваючи будь-яку програму для відеоконференції, також і в програмах, де існує функція «демонстрація екрана» Skype, Zoom, Goole Meet використовуючи функціонал дошки, а не функціонал програми.
Перегляд файлу

Комунальний заклад «Чугуївський ліцей 7»

Чугуївської міської ради Харківської області







 

Опис сутності досвіду роботи вчителя історії 







 

Використання онлайн-дошки Google Jamboard під час дистанційного навчання






 


 

Учитель Мельчукова А.В.

учитель історії








 

 

 

 

 

Сучасна  НУШ та епідеміологічна ситуація поставила учителя перед викликом – новітній освітній простір не може бути перерваний за будь яких обставин, чи то екологічних, епідеміологічних умов. Тому вимагає від учителя наявність не лише дієвих інтегральних характеристик педагогічної діяльності, а саме: особистісний компонент діяльності, сенсорно-перцептивний компонент діяльності, гностичний, моторний компонент діяльності, а і комп’ютерну грамотність.

Актуальність даної теми в тому, що онлайн-дошка Google Jamboard, це інструмент онлайн навчання безкоштовний, який дозволяє демонструвати навчальний матеріал, як самостійно не відкриваючи будь-яку програму для відеоконференції, також і в програмах, де існує функція «демонстрація екрана» Skype, Zoom, Goole Meet використовуючи функціонал дошки, а не функціонал програми. Адже під час демонстрації екрана названі програми можуть мати не якісний фон зображення, або перебої з інтернетом, тому учитель до заняття може надати посилання на дошку і учені під час онлайн уроку можуть відкрити  матеріал дошки – онлайн кожен на своєму пристрої з будь-якою операційною системою, не залежно від того що учитель створив дошку на комп’ютері, то учень може її відкрити на телефоні, планшеті. Також важлива перевага у тому, що дошку можна використовувати як інтерактивну під час демонстрування уроку, чи як вже готову з матеріалами до уроку.

Мета досвіду: продемонструвати інструменти онлайн-дошки Google Jamboard на уроках історії під час дистанційного та змішаного навчання.

 

Використання інструментів онлайн-дошки  дозволяє комплексно сформувати предметну компетентність з історії, а саме хронологічну-використання стікерів різного кольору з написами подій, явищ, процесів; просторову-демонстрація будь-якого зображення (карти, персоналії і т.д.); інформаційну-робота з текстом джерела, чи сторінки з підручника; логічну- зображати схеми, питання, використання маркерів різного кольору.

Онлайн-дошка Google Jamboard була використана на уроці з історії України у 8 класі під час вивчення нового матеріалу за темою «Підкорення Кримського ханства. Колонізація Південної України» Реалізовувався матеріал з використанням технології інтенсифікації навчання на основі знакових моделей навчального матеріалу (за В.Шаталов), яка базується на особистісно орієнтованому підході прискореного навчання з використанням схем для навчання дітей з різними освітніми даними.

Для створення дошки Jamboard потрібно зареєструвати свій акаунт gmail.com, зайти на пошту обрати прикладну програму google disk, натиснути вкладку «створити» -«ще»-та обрати «дошки Jamboard». Перед вами дошка Jamboard з операційною системою.

 

Вивчення нового матеріалу базується на методах і прийомах критичного мислення. На початку уроку використовуючи наочний метод організації інформації, як «Асоціативний кущ», актуалізувати навчальну діяльність за допомогою звернення уваги учнів на зображений портрет жінки «1» та назву теми уроку, чи впізнають діти хто зображений, після того коли з’ясували ім’я, а саме Катерина ІІ, назвати які асоціації вона викликає, яке відношення має до вивченої теми; задати питання учням прийом «мозковий штурм», що стосується інформації на різнокольорових стікерах, змалювати інформаційне поле нової теми. Записати до зошита «що мені відомо з цієї теми?» використовуючи метод «бортовий журнал». Зачитати інформацію прийом «займи позицію» направити учнів на дискусію «яка ваша позиція до Катерини ІІ після почутих слів», що про Катерину II неодноразово згадував в своїй творчості Тарас Шевченко, наприклад у поемі «Великий льох»:

Що тая цариця 

Лютий ворог України,

Голодна вовчиця!

Після чого розпочати вивчений матеріал методом «дерево рішень», учитель коментує матеріал «причину»  стікера «2», що у ХVІІ ст. Російська імперія мала війни з Османською імперією; діти коментують стікер «3» називаючи причини війни вихід до Чорного моря, приєднання південних земель України; учитель називає результати претензій Російської імперії дві війни 1768-1774рр. та 1787-1791рр. «4», діти називають назви договорів як результат воєн між двома імперіями «5»; учитель звертає увагу на картосхему «6» на якій маркером заштриховано території, які приєднала Російська імперія у результаті  вказаних війн; використати прийом «асоціативний кущ», які асоціації викликає слово колонізація «7» направити учнів на правильне визначення поняття та землі які колонізуються, утворюються слободи, хутори; за допомогою метода «читаємо і запитуємо» опрацьовуємо стікери «8» «читаємо» Маніфест Катерини ІІ 1783 «запитуємо» які основні положення «відповідаємо» - закріпачення селян Лівобережної та Слобідської України; «читаємо»-оселяються дворяни, міщани, державні та поміщицькі селяни, «запитуємо» які нові поселення утворилися - «відповідаємо» Катеринослав, Херсонес, Миколаїв. Прийом «кластер» працюємо з текстом у рядку «9» пояснюємо, що під час правління Шагін-Гірея Кримським ханством, під керівництвом О. Суворова  було депортовано вірмен та греків до Російської імперії  результат - падіння економіки - підкорено Кримське ханство у 1783 р.  Російсько імперією. По закінченню вивчення матеріалу дошки Jamboard, повернутися до «бортового журналу» де учні зачитають свої думки у результаті отриманих знань та усно назвати учням «що нового я дізнався з дошки - онлайн», заслухати яку позицію учні зайняли, що до історичної особи Катерини ІІ .

Отже, як показує практичне застосування онлайн-дошка Google Jamboard, дозволяє схематично, доступно, наочно зобразити об’ємний матеріал. Під час уроку дошка постійно знаходиться перед очима учнів з цілісним матеріалом, що дозволяє не гаяти час на зміну матеріалу при «демонстрації екрану». При такому інструменті учитель може використовувати указку чи стилус при роботі з конкретною частиною дошки, що призводить до миттєвої організації уваги учнів. Під час вивчення матеріалу учені та учитель знаходяться у взаємодії. Кожен учень формує свої оцінки, переконання незалежно від інших, дивлячись на схематичний матеріал; він мислить, учиться організовувати багатосторонню комунікацію,  вести обговорення.

 

 

 

docx
До підручника
Історія України 8 клас (Сорочанська Н.М., Гісем О.О.)
Додано
5 лютого 2022
Переглядів
2983
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку