19 липня о 18:00Вебінар: Реалізація національно-патріотичного проекту в закладах дошкільної та середньої освіти

“Використання спадщини В.О.Сухомлинського у формуванні екологічної свідомості вихованців природничо-біологічного напрямку”

Про матеріал
Використання педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського є дуже доцільною сьогодні, оскільки вона допомагає інтелектуальному, духовному і фізичному розвитку дитини, допомагає виховувати духовне багатство, вчить відчувати, сприймати , аналізувати, порівнювати все, що оточує дитину.
Перегляд файлу

Виступ керівника екологічного гуртка «Симбіоз» - Кабанової Марини Олегівни на тему: “Використання спадщини В.О.Сухомлинського у формуванні екологічної свідомості вихованців природничо-біологічного напрямку” .

 Екологічна освіта на порозі 3-го тисячоліття стала необхідною складовою гармонійного, екологічно безпечного розвитку особистості.

Вже другий рік працює екологічний гурток «Симбіоз» природничо-біологічного напрямку районного Будинку школяра на базі Івківської ЗОШ I-III ступенів. За навчальною програмою з позашкільної освіти еколого-натуралістичного напряму: еколого-біологічний профіль редакцією доктора педагогічних наук В.В. Вербицького.

 Використання педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського є дуже доцільною сьогодні, оскільки вона допомагає інтелектуальному, духовному і фізичному розвитку дитини, допомагає виховувати духовне багатство, вчить відчувати, сприймати , аналізувати, порівнювати все, що оточує дитину.

У своїй роботі із вихованцями я також застосовую надбання педагога для розвитку усіх вище названих компонентів особистості. Тому намагаюся залучити дітей до активних способів спілкування з природою. Так як і Василь Олександрович, кожного тижня присвячував кілька уроків подорожам на лоно природи, ми з вихованцями організовуємо екскурсії, уроки-подорожі, уроки-досліждення.  На екскурсіях вихованці отримують навики і вміння проведення дослідницької роботи. Вони вчаться спостерігати за предметами і явищами неживої і живої природи, аналізувати, порівнювати, робити висновки. Виконуючи дослідницькі завдання, вихованці знайомляться з рослинним і тваринним світом своєї місцевості у різні пори року. Ми часто проводимо екскурсії в місцевому урочищі «Дубина», прокладаємо маршрути для обходу водойм, що знаходяться на території нашого села. Це можуть бути і виїздні екскурсії, наприклад до краєзнавчого музею, ботанічного саду чи однією із останніх була екскурсія на Київську виставку тропічних метеликів та інших комах.

Одним з основних видів навчання гуртківців є дидактичні ігри з екологічного виховання. Завдяки грі діти вчаться виділяти ознаки явищ і предметів, порівнювати їх і класифікувати. Ігри я застосовую як один із елементів заняття  вивчаючи такі теми за програмою, як «Основні джерела забруднення природних вод», «Урбанізація», «Погода і клімат рідного краю», і т.д.

Під час виховання екологічної свідомості учнів, я використовую також проблемне навчання. В процесі розв’язання проблеми учні не роблять наукового відкриття, але суб’єктивно відкривають нове. Знання, здобуті під час проблемного пошуку більше осмислюються, запам’ятовуються і швидше перетворюються на власні переконання.

Як говорив Василь Олександрович, «Коли дитина на власному досвіді переконується, що кожне явище має свою причину, що розуміння причини і закономірного наслідку допомагає людині підкорювати сили природи, її мислення набуває цінної риси, вона намагається знайти, пояснити причину кожного явища».

Таку діяльність пропоную провести своїм вихованцям під час вивчення таких тем як: «Роль росли в природі та житті люди», «Типи ґрунтів України, їх склад і властивості», і т.д.

Активно залучаю учнів до участі в екологічних і не тільки конкурсах для розвитку духовного, інтелектуального і фізичного стану. А саме, мої виханці взяли участь у флористичному фото-конкурсі «Чаруюча краса природи»,Всеукраїнському конкурсі фотоаматорів «Моя Україно», Міжнародному конкурсі еколого-валеологічної спрямованості «Загадкове життя домашніх улюбленців», конкурсі «Мій рідний край, земля моїх батьків», «Країна вранішнього сонця», Всеукраїнському конкурсі «Посади дерево добра». Другий рік поспіль, учні активно приймають участь у конкурсі «STOP Снід». Учні в конкурсах себе проявляють як дослідники, фотоаматори, режисери, актори, волонтери і звичайно їх праця не залишається без винагороди. Учні отримують постійно  грамоти, дипломи, подяки за свої роботи. Один із останніх конкурсів в якому учні взяли участь це «Всеукраїнський конкурс із ІТ та кіберпростору» у номінації відео монтаж на разі чекаємо результатів.

Ми активно із учнями залучаємося до екологічних заходів та акцій таких, як «Годівничка», «День Сонця», «Посади дерево», «Первоцвіти», «Подарунок для пухнастого» і т.д. Разом з учнями цього року стали учасниками встановлення рекорду України «Наймасовіший урок добра». 

Я вважаю, що вчителям України, слід вчитися впроваджувати  і використовувати спадщину В.О.Сухомлинського, бо вона ґрунтується на ідеї всебічного розвитку особистості у поєднанні з природою.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 січня
Переглядів
117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку