ДЕРЖАВНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ, ПОЛІГРАФІЇ ТА ДИЗАЙНУ М. КИЄВА»
МЕТОД РОЗРОБКА УРОКУ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ ЗА ПРОФЕСІЄЮ «ПЕРУКАР (ПЕРУКАР-МОДЕЛЬЄР) НА ТЕМУ
«Оформлення волосся в зачіску з урахуванням призначення та стилю на середній довжини волосся»
Автор : Каленська Таісія Андріївна,
майстер виробничого навчання
2015
ЗМІСТ
Вступ………………………………………………………………... |
4 |
Переваги та характерні риси дистанційного навчання…….. |
6 |
Характеристика зачіски «бабетта»……………………………... |
9 |
План уроку…………………………………………………………. |
14 |
Висновок …………………………………………………………... |
23 |
Додатки……………………………………………………………… |
24 |
Список використаних джерел……………………………………. |
31 |
ВСТУП
На сьогоднішній день, дистанційна освіта (distance learning) є найбільш адекватною відповіддю на той виклик, що нам кидає сучасне життя. І Наказом МОН України «Про затвердження Положення про дистанційне навчання» від 21.01.2004 № 40 всі навчальні заклади удосконалюють навчальний процес цією системою освіти
В останні піввіку час немов стиснувся: щодня приносить все нові відкриття. У деяких областях прикладних, природничо-наукових дисциплін близько 80% всіх накопичених людством знань отримано в останні 25-30 років. Не дивно, що класична академічна наука не встигає за таким швидким прогресом. Конкуренція на ринку праці посилюється. Знайомство з останніми концепціями й досягненнями наукової думки стає для самих різних категорій професіоналів життєво необхідним завданням. Наприклад, у США багато штатів просто зобов'язують учителів, бухгалтерів, адміністраторів ясел і працівників деяких інших спеціальностей безупинно професійно вдосконалюватися. Всі частіше говорять про те, що навчання доцільно розглядати як постійний процес, а не як щось давнє, що завершилося багато років тому одержанням диплома.
Відео урок був створений, щоб, допомогти учням які не змоги по різним причинам відвідувати практичні заняття. Ось тут на допомогу і приходить дистанційна освіта. За наявності сучасних комп'ютерних технологій та Інтернет вона стає зручною та доступною. Адже навчання відбувається у вільний час, у комфортних для студента умовах - вдома чи на роботі. Студенти дистанційних програм одержують навчальні матеріали через супутникове або кабельне телебачення, можуть взяти відео- і аудiозаписи через Інтернет, беруть участь у відео-конференціях і консультаціях з викладачами, перебуваючи на будь-якій відстані від нього. На відміну від заочної форми навчання, де контроль за вивченням матеріалу припадає на певний час (зокрема на період сесії), то дистанційна освіта дозволяє контролювати знання після кожного пройденого курсу - має більш гнучкий графік складання іспитів.
Завдання дистанційного навчання ,це можливий спосіб придбати нові знання і навики для тих, хто велику частину дня зайнятий на роботі, з дітьми або з сім'єю. Людина, "без відриву від виробництва" і не ризикуючи втратити хорошу роботу, має можливість підвищити кваліфікацію або придбати нові знання. ДН - це вихід і для тих, хто живе у віддалених районах країни. Система дистанційного навчання дозволяє набути необхідних навичок і нові знання за допомогою власного персонального комп'ютера і виходу в мережу Інтернет.
Сучасні технології дозволяють дістати доступ до освіти і людей, страждаючих фізичними недугами. Тепер завдяки ДН реально вивчити будь-який предмет, не покидаючи власної квартири і навіть не встаючи з крісла.
ПЕРЕВАГИ ТА ХАРАКТЕРНІ РИСИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
- По-перше, ця технологія більш гнучка, вона спрямована на тих, хто навчається, створює студенту найзручніші умови для засвоєння матеріалу протягом 24 годин на добу і 7 днів на тиждень (принцип 7x24).
- По-друге, за оцінками російських викладачів, таке навчання дешевше приблизно вдвічі, хоча остаточних даних щодо оцінки вартості дистанційного навчання на Заході немає.
- По-третє, у дистанційному навчанні змінюється роль викладача. Він перетворюється на помічника, наставника, що спрямовує студента у процесі навчання. Монолог викладача перетворюється на діалог двох колег, один із яких більш досвідчений. І найголовніше, знання може здобувати студент безпосередньо у того викладача, якого обере (наприклад, Нобелівського лауреата за конкретним напрямом).
- По-четверте, у більшості випадків до дистанційного навчання входить колективна робота над різноманітними завданнями, проектами. Це дозволяє у подальшому брати участь у міжнародній кооперації.
- І останнє, процес здобуття знань у дистанційному навчанні — це самостійна робота. Навчатися складніше, але якість здобутих знань — вища.
Таким чином, дистанційне навчання від традиційних форм відрізняють наступні характерні риси:
- Гнучкість. Можливість займатися в зручний для себе час, у зручному місці й темпі. Нерегламентований відрізок часу для освоєння дисципліни.
- Паралельність. Паралельне із професійною діяльністю навчання, тобто без відриву від виробництва.
- Охоплення. Одночасний доступ до багатьох джерел навчальної інформації (електронних бібліотек, баз даних, базам знань і т.д.). Спілкування через мережі зв'язку один з одним і з викладачами.
- Економічність. Ефективне використання навчальних площ, технічних засобів, транспортних засобів, концентроване й уніфіковане подання навчальної інформації й мультидоступ до неї знижує витрати на підготовку фахівців.
- Технологічність. Використання в освітньому процесі новітніх досягнень інформаційних і телекомунікаційних технологій, що сприяють просуванню людини у світовий постіндустріальний інформаційний простір.
- Соціальна рівноправність. Рівні можливості одержання освіти незалежно від місця проживання, стану здоров'я, елітарності й матеріальній забезпеченості того, кого навчають, (через те, що в більшості випадків одержання освіти в дистанційному режимі обходиться істотно дешевше, ніж традиційними способами).
- Інтернаціональність. Експорт й імпорт світових досягнень на ринку освітніх послуг.
- Нова роль викладача. ДН розширює й оновлює роль викладача, що повинен координувати пізнавальний процес, постійно вдосконалювати навчальні курси, підвищувати творчу активність і кваліфікацію відповідно до нововведень і інновацій.
Позитивний вплив робить ДН і на студента, підвищуючи його творчий й інтелектуальний потенціал за рахунок самоорганізації, прагнення до знань, уміння взаємодіяти з комп'ютерною технікою й самостійно приймати відповідальні рішення.
Якість ДН не поступається по якості очній формі одержання освіти, а поліпшується за рахунок залучення кращого кадрового професорско - викладацького складу й використання в навчальному процесі кращих учбово - методичних видань і контролюючих тестів по темі або інших дисциплінах.
Через актуальність теми дистанційного навчання, для тих учнів які були відсутні на уроці виробничого навчання,був створений відео урок на тему «Оформлення волосся в зачіску з урахуванням призначення та стилю на середній довжинні волосся» із зачіскою «Бабетта».
ХАРАКТЕРИСТИКА ЗАЧІСКИ «БАБЕТТА»
Вся історія перукарської справи почалася з того момента, коли людині захотілося прикрасити своє обличчя, щоб виділитись. Первісна людина подивилася в річку, побачила своє відображення і подумала, що його косми, перехоплені леопардовою шкуркою, будуть виглядати набагато цікавіше, ніж просто бовтаються без нічого. А чому б і ні? - подумала древня людина і почав втілювати на практиці свій грандіозний задум.Результат перевершив всі очікування, перша зачіска відрізнялася своєю вишуканістю від загальної маси голів одноплемінників, а практичність її просто вражала уяву. Перше дефіле пройшло на ура. Здивовані одноплемінники захотіли собі такі ж пов'язки... Зачіска наших предків була, звичайно, вельми примітивна. Стародавні люди прагнули бути схожим на сильних тварин або красиво оперених птахів. Причому чоловіки наслідували самцям, жінки — самкам.
Зачіски первісних чоловіків представляли собою в більшості своїй волосся, що спускалося до плечей. Іноді їх збирали в невеликий пучок на верхівці, щільно стягуючи ремінцем або стеблом. Жінки скручували волосся в джгути або заплітали в коси, збирали в масивні низькі пучки. Дівчата носили довге розбещене волосся, переплітаючи пасма кольоровими шнурами або смужками хутра.
Ось так або приблизно так почалося народження нового виду мистецтва - перукарської справи.
Формування зачіски проходило під впливом засад суспільства, кліматичних умов та багатьох інших факторів. Поняття краси змінювалися протягом століть, і те, що здавалося прекрасним в один період, пізніше виглядало потворним і навпаки. Але одне завжди залишалося незмінним - прагнення людини виділитися, розкрити свою індивідуальність.
З появою кінематографа на форму зачісок великий вплив робить мистецтво кіно. У 60-і роки в моду прийшов начіс. Зачіски стали значно об'ємніше, їх форму можна було збільшувати і збільшувати. Дами активно використовують перуки і накладне волосся. Привабливий образ дівчини з шиньйоном став для шістдесятих типовим. У свій час у моду ввійшли зачіски Грети Гарбо, Марлен Дитріх. В 50-60-і роки Брижит Бардо вводить нові зачіски - "кінський хвіст" і "Бабетту".
У 1959 році вийшов художній фільм «Бабетта йде на війну» (Babette s'en va-t-en guerre) з Бріжіт Бардо у головній ролі. Дія відбувається на початку Другої світової війни в окупованій фашистами Франції. Чарівній блондинці Бабетті довелося рятувати свою країну від загарбників красою і хитрістю. У багатьох епізодах актриса красувалася із симпатичною зачіскою, яку згодом назвали на честь головної героїні захоплюючої історії. З цього моменту в модний світ вривається недбало збита зачіска з начосом під назвою «бабетта».
|
|
Однак і в наші дні зачіска залишається актуальною. Багато жінок для урочистих випадків використовують саме зачіску бабетта. Дійсно, що може бути вишуканіше і жіночніша, ніж пишний начіс, робить жіночий образ неповторним і прекрасним!
Бабетта — це надзвичайно жіночна зачіска, чудово поєднується з елегантними сукнями, стильними спідницями і спокусливими блузами. Це зачіска з довгого волосся, при якій волосся укладаються в валик ззаду і частково на маківці. Спереду бабетти можна залишити чубчик і кілька пасом волосся, покладених в локони. Сам валик, або як його ще називають «тугий локон», можна декорувати шпильками зі стразами або стрічками, особливо такий метод затребуваний при святковому варіанті зачіски. При недостатній довжині чи густоті власних волосся бабетта може бути створена за допомогою накладних пасм.
Дивно, але ця зачіска є досить універсальною. Її можна носити і вдень, і ввечері, укладання актуальна для будь-якого випадку, будь то ділова зустріч, урочистий захід або весілля. Весільна бабетта прикрашається шпильками з камінням сваровські, блискучими обручами та іншими аксесуарами.
|
Повсякденна зачіска виглядає приблизно так,вона виконується як на довгому так и на короткому волоссі
|
Вечірня зачіска може бути на порядок об'ємнішою й вишуканішою, доповненна різноманітними техніками зачісок та яскрвим макіяжем
|
Екстравагантна бабетта підійде для сміливих жінок,може використовуватись в різних стилях і призначеннях зачісок
|
Бабетта, як і будь-яка інша зачіска, підійде не кожній модниці. Класичний варіант зачіски, з укладанням волосся зверху, ідеально виглядає на володарці овального обличчя. Якщо трикутне або ромбовидне обличчя, можна зробити бабетту із чілкою, яка повинна починатися майже від самої маківки. Квадратну форму обличчя потрібно також скорегувати чілкою, краще тоненькою і профілірованою, щоб візуально не обтяжувати підборіддя і вилиці. Візуально «розширити» подовжене обличчя, можна за допомогою асиметричної чілки і непишним об'ємом бабетти. Круглолицім дівчатам рекомендується разом з чілкою випустити з боків кілька пасом, які приховають повноту щік.
|
План уроку
Тема програми: Виконання модельних зачісок різних типів.
Тема уроку: «Оформлення волосся в зачіску з урахуванням призначення та стилю на середній довжині волосся».
Мета:
-навчальна : формування професійних вмінь та навичок виконання зачіски;
-розвиваюча : навчити учнів застосовувати теоретичні знання і практичні вміння при виконанні перукарських послуг;
-виховна : формувати професійні якості особистості,виховувати любов до прекрасного,вміння творити красу;
Тип уроку: урок виконання складних комплексних робіт.
Дидактичне забезпечення:інструкційні-технологічні картки.
Матеріально-технічне забезпечення:
Інструменти та пристосування;косметичні матеріали;перукарська білизна.
Міжпредметні зв'язки:
1.Перукарська справа (виконання складних вечірніх зачісок).
2.Матеріалознавство (склад фіксуючих засобів).
3.Санітарія і гігієна (дотримання санітарно-гігієнічних правил і норм при обслуговуванні клієнта).
4.Охорога праці (безпека праці при обслуговуванні клієнта).
5.Історія зачіски (виникнення і розвиток зачіски 60-х років).
6.Інформаційні технології – тема «Створення презентацій та відеоуроку»;
ХІД УРОКУ
I. Організаційна частина:
1.Перевірка присутності та зовнішнього вигляду учнів.
2.Перевірка готовності майстерні до початку заняття.
II. Вступний інструктаж:
1.Повідомлення нової теми та мети уроку.
2.Повторення правил охорони праці під час роботи у навчальній майстерні.
3.Актуалізація опорних знань з теми «Виконання модельних зачісок різних типів»
Відповідь учня:
Відповідь учня:
Гребінець із натуральною щетиною використовується для начісування волосся.
Затискачі маленького розміру – застосовуються для фіксування певного пасма;
Резиночки - застосовуються для зав'язування волосся в хвіст.
Шпильки - використовують як для фіксування окремих пасом, та прикрас зачіски.
Невидимки - використовуються під час створення зачіски
Відповідь учня: Для укладання волосся використовуються найрізноманітніші сучасні засоби. До них відносяться муси, піни, лаки, воски, гелі, рідини для укладання, які легко можна знайти у продажу.
Відповідь викладача: Так, а конкретніше для даної зачіски ми використовували лак середньої фіксації,та лак для волосся сильної фіксації.
З якими типами вечірніх зачісок ви вже знайомі?
Відповідь учня: Ацентральние, або спадаючі, зачіски. У цій зачісці все волосся спрямовані від маківки в різні боки - так, як вони природно ростуть. Зачіски такого типу можуть бути виконані з волосся різної довжини і, отже, можуть бути зроблені як чоловікам, так і жінкам. Але при виконанні цих зачісок з довгого волосся доведеться скоротити їх передню частину, так як ця зачіска передбачає чубок.
Концентровані зачіски. У цьому випадку все волосся, включаючи волосся з нижньої частини потилиці та шиї, зачісується до верхівки. Ясно, що це зачіска для довгого волосся і вона робиться тільки жінкам.
Зворотні зачіски. Це досить поширений тип зачісок, особливо серед чоловіків. Але така зачіска підходить і жінкам. Зачіски такого типу можуть виконуватися як на довгих, так і на короткому волоссі.
Передні зачіски. У цій зачісці все волосся спрямовані вперед, на чоло. Бажано, щоб волосся нижньої частини потилиці та шиї були довгими, тому що вони обов'язково повинні доходити до тім'я та поступово переходити в короткий чубчик. Такий тип зачісок зустрічається досить рідко й підходить тільки для жінок.
Відповідь учня: різноманітні бігуді, та плойки для волосся, також щітки, та гребінці.
Відповідь учня: будь якому
Відповідь викладача:,так але треба враховувати обов’язково його данні,використовувати методи моделювання,тобто фактуру,призначення,форму обличчя,та голови.
Відповідь учня: Класичні зачіски – це зачіски які підходять до конкретного призначення, вони існують для всіх призначень основна,можуть удосконалюватись
4.Пояснення нової теми уроку:
1.Вибір та обґрунтування сучасної модельної зачіски (Додаток 1). На прикладі моделі дайте обґрунтування вибору саме цієї зачіски бабетта.
2.Роздача учням інструкційних карт (Додаток 2). Робота з інструкційними картками:
- Підбір інструментів для виконання операцій начісування волосся. ( На робочих місцях розкладені інструменти та засоби для укладання волосся в зачіску. Зробіть висновок про правильність підбору інструментів, знайдіть зайві, додайте необхідні.)
3.Правила охорони праці при укладання волосся в зачіску:
- яких правил безпеки повинен дотримуватись майстер щодо клієнта при створенні зачіски;
- яких правил безпеки повинен дотримуватись сам майстер.
4.Технологічна послідовність виконання інноваційного методу зачіски бабетта. (На прикладі моделі проводиться демонстрація технологічної послідовності виконання інноваційного методу зачіски бабетта та оформлення її декоративними прикрасами (відео урок - Додаток 3).
5.Правильний вибір засобів для фіксування волосся. (Під час виконання зачіски та оформлення її декоративними прикрасами даються поради щодо правильного вибору фіксуючого засобу для конкретного типу волосся, яке має модель ( Додаток 4)
6.Роздача завдання на поточний інструктаж.
III. Поточний інструктаж:
1.Перевірка правильності організації учнями робочих місць та додержання ними правил безпеки праці.
2.Перевірка правильності виконання учнями прийомів начісування волосся та оформлення його у зачіску.
3.Перший обхід під час виконання учнями вправ: вказати на допущенні помилки слабким учням і за допомогою додаткових запитань допомогти учням самостійно усунути їх.
4.Повторний обхід робочих місць вказує на типові помилки,які допустили учні.
5.При потребі проводиться повторний інструктаж з урахуванням типових помилок,допущених учнями.
IV. Заключний інструктаж:
1.Підведення підсумків вступного та поточного інструктажу.
2.Перевірка техніки виконання учнями інноваційних методів укладання волосся у зачіску.
3.Аналіз типових помилок,допущених учнями при виконанні навчально-виробничих робіт та їх усунення.
4.Повідомлення та обґрунтування результатів оцінювання учнів, виставлення оцінок, враховуючи відповіді до опитування під час вступного інструктажу та відпрацюванню практичного завдання (табл. 1).
5.Обговорення питань,пов'язаних з підготовкою до наступного уроку.
6.Прибирання робочих місць учнями і вологе прибирання майстерні черговими.
Таблиця 1
Критерії оцінювання вмінь учнів
Бали |
Вміння |
1 |
Учень (слухач) має незначні базові навички, виконує деякі прості елементи сучасних чоловічих, жіночих, дитячих та модельних стрижок, укладання волосся хвилями, хімічної завивки різними способами, колорування та моделювання зачісок різних типів. Завдання виконує під прямим керівництвом у структурованому середовищі. Без присвоєння кваліфікації. |
2 |
Учень (слухач) має незначні базові загальні навички, виконує лише прості елементи укладання волосся за допомогою бігуді, фена, звичайних щипців. Виконує окремі фрагменти сучасних модельних стрижок, укладання волосся пальцями рук, хімічної завивки різними способами, колорування. Виготовляє пастижерні вироби та прикраси низької якості. Невміло користується інструментом, допускає суттєві помилки в організації робочого місця. Завдання виконує під прямим керівництвом у структурованому середовищі. Без присвоєння кваліфікації. |
3 |
Учень (слухач) має базові загальні навички, виконує окремі фрагменти сучасних модельних стрижок, укладання волосся холодним способом, хімічної завивки різними способами, колорування, моделювання зачісок різних типів. Завдання виконує під прямим керівництвом у структурованому середовищі. Без присвоєння кваліфікації. |
4 |
Учень (слухач) має обмежений обсяг навичок і більш широкі компетенції, які є, в основному, конкретними і загальними за характером. Виконує окремі фрагменти сучасних модельних стрижок із застосуванням прогресивних методів, укладання волосся пальцями рук, виготовляє пастижерні вироби та доповнення низької якості, виконує колорування та модельні зачіски різних типів на довгому волоссі. Роботу виконує під керівництвом у контрольованому середовищі. Кваліфікація присвоюється, але потребує подальшого удосконалення через досвід роботи або навчання. |
5 |
Учень (слухач) має обмежений обсяг навичок і більш широкі компетенції, які є, в основному, конкретними і загальними за характером. Виконує основні прийоми, необхідні для виконання перукарських послуг: сучасних модельних стрижок із застосуванням прогресивних технологій, гарячої завивки із застосуванням прогресивних інструментів, укладання волосся пальцями рук. Виготовляє пастижерні вироби та доповнення низької якості. Виконує колорування волосся та зачіски різних типів на довгому волоссі з типовими помилками. Застосовує навички під керівництвом у контрольованому середовищі. Кваліфікація присвоюється, але потребує подальшого удосконалення через досвід роботи або навчання. |
6 |
Учень (слухач) має обмежений обсяг навичок і більш широкі компетенції, які є, в основному, конкретними і загальними за характером. Відтворює значну кількість компонентів професійних знань, необхідних для виконання сучасних модельних стрижок із застосуванням прогресивних технологій. Виконує послуги із холодного укладання волосся хвилями, володіє сучасними техніками колорування. Виконує модельні зачіски різних типів із довгого волосся з комбінованими елементами. Застосовує навички під керівництвом у контрольованому середовищі. Кваліфікація присвоюється, але потребує подальшого удосконалення через досвід роботи або навчання. |
7 |
Учень (слухач) має конкретні практичні навички, з розумінням відтворює професійні знання та правильно виконує основні прийоми і технологічні операції сучасних стрижок різними техніками, виконує укладання волосся пальцями рук, вміло використовує косметичні засоби, виконує різноманітні послуги з фарбування волосся, колорування, пастижерні вироби середньої якості. Достатньо усвідомлено користується технічною, технологічною та нормативною документацією з перукарської справи. Застосовує основні прийоми самоконтролю. Дотримується правил охорони праці. Має обмежений досвід практики у конкретному аспекті роботи. |
8 |
Учень (слухач) має конкретні практичні навички, з розумінням відтворює професійні знання та правильно виконує основні прийоми і технологічні операції масажу голови та сучасних стрижок із застосуванням різних методів. Виконує укладання волосся пальцями рук, хімічну завивку різними способами із застосуванням прогресивних класичних технологій, колорування волосся. Володіє сучасними способами фарбування, виконує модельні зачіски різних типів. Виготовляє пастижерні вироби і доповнення середньої якості. Вміло використовує косметичні засоби. Допускає незначні помилки, які може виправити самостійно. Достатньо усвідомлено користується технічною, технологічною та нормативною документацією з перукарської справи. Застосовує основні прийоми самоконтролю. При виконанні роботи допускає несуттєві помилки, які може виправити. Дотримується правил техніки охорони праці. Має обмежений досвід практики у конкретному аспекті роботи. |
9 |
Учень (слухач) має конкретні практичні навички, володіє основними професійними знаннями та правильно виконує переважну більшість прийомів і технологічних операцій з перукарської справи. Самостійно і, в цілому правильно, організовує робоче місце, виконує дезинфекцію інструментів, приладів, робочого місця, виконує правильно технологію сучасних модельних стрижок з застосуванням прогресивних технологій. Виконує укладання волосся холодним способом (хвилями), володіє сучасними техніками колорування, створює модельні зачіски різних типів із довгого волосся з різними елементами. Самостійно виправляє помилки. Усвідомлено користується документацією. Застосовує основні прийоми самоконтролю виробничих дій та методи контролю. При роботі допускає несуттєві помилки, які може виправити. Завдання виконує під керівництвом. Дотримується нормативних витрат косметичних засобів, барвників, енергоресурсів. Дотримується правил охорони праці. Має обмежений досвід практики у конкретному аспекті роботи. |
10 |
Учень (слухач) має значні конкретні, практичні навички, володіє професійними знаннями в обсязі, передбаченому навчальною програмою; самостійно, правильно, впевнено виконує прийоми і технологічні операції, необхідні для виконання сучасних модельних стрижок із застосуванням прогресивних технологій. Самостійно, в повному обсязі, виконує укладання волосся хвилями, гарячу завивку різних видів з урахуванням індивідуальних особливостей людини. Вміє виконувати сучасні техніки колорування, модельні зачіски різних типів на основі моделювання та композиції. Виготовляє пастижерні вироби та доповнення. Дотримується нормативів витрат матеріалів та інших ресурсів. Виявляє елементи професійної культури та прагнення і здатність до продуктивної творчої співпраці в колективі. Раціонально організовує робоче місце та дотримується правил охорони праці. Здатен до самокерування при навчанні і має практичний досвід у роботі як у простих, так і виняткових ситуаціях. |
11 |
Учень (слухач) має значні конкретні, практичні навички, володіє професійними знаннями в повному обсязі та самостійно, правильно, впевнено виконує всі прийоми, технологічні операції, пов’язані з сучасними модельними стрижками, укладанням волосся хвилями та пальцями рук. Самостійно виконує гарячу завивку різних видів з урахуванням індивідуальних особливостей, людини. Вміє виконувати сучасні техніки колорування, зачіски на основі моделювання та композиції. Вміє самостійно розробляти і виконувати пастижерні вироби та доповнення. Раціонально і ефективно організовує працю на робочому місці. Самостійно, в повному обсязі, виконує контрольні завдання. Зразково дотримується нормативів витрат матеріалів та інших ресурсів. Володіє основами професійної культури та виявляє прагнення і здатність до продуктивної і творчої співпраці в колективі. У процесі роботи допускає незначні неточності, які самостійно виявляє. Забезпечує високий рівень організації робочого місця та дотримання правил охорони праці. Здатен до самокерування при навчанні і має практичний досвід у роботі як у простих, так і виняткових ситуаціях. |
12 |
Учень (слухач) має значні конкретні, практичні навички, володіє системними професійними знаннями в повному обсязі та бездоганно виконує всі прийоми і технологічні операції, необхідні для виконання сучасних модельних стрижок із застосуванням прогресивних методів, укладання волосся хвилями та пальцями рук. Самостійно виконує гарячу завивку різних видів з урахуванням індивідуальних особливостей людини. Вміє якісно виконувати сучасні техніки колорування, модельні зачіски на основі моделювання та композиції, пастижерні вироби та доповнення. Вміє самостійно розробляти технічну, технологічну документацію та її види. Знаходить шляхи зменшення витрат парфюмерно-косметичних засобів та інших ресурсів. Впевнено й усвідомлено застосовує всі прийоми самоконтролю виробничих дій та методи контролю за якістю роботи. Опановує основи професійної культури та виявляє прагнення і здатність до продуктивної, творчої співпраці в колективі. Результат виконаної роботи повністю відповідає діючим якісним і кількісним показникам або може бути кращим. Забезпечує високий рівень організації праці і робочого місця, зразково дотримується правил охорони праці. Застосовує спеціальні знання, здатен до самокерування, має практичний досвід у роботі, вирішує проблеми незалежно як у простих, так і виняткових ситуаціях. |
ВИСНОВОК
За весь період існування людства, у людей завжди була зацікавленість до ефектного вигляду. Протягом віків людина вигадувала нові прикраси, форми зачісок, одяг, нову моду, новий стиль. Історія перукарського мистецтва показала, що кожна епоха, країна, нація привносять свій особовий вклад в моду, в тенденції розвитку і удосконалення зачісок, макіяжу, аксесуарів, одягу. Мода, є важливим фактором еволюції не тільки одягу, зачіски, доповнень, але й сучасного суспільства в цілому, виступає в якості одного з регуляторів соціальних та економічних відносин у сучасному суспільстві.
Отже, можемо сказати, що мода є однією з форм масової поведінки в сучасному суспільстві. Виходячи з того, що Україна сьогодні перебуває в стадії становлення як самостійна демократична держава, відновлення традицій української культури є надзвичайно актуальними та необхідними для суспільства.
Проаналізувавши бачене та обравши найбільш актуальні образи; зробивши з них нові модифікації і було створено нову, показову, конкурсну,сучасну «Бабетту». З урахуванням сучасної та традиційної української моди, напрямків, тенденцій, переглянувши літературу та спостерігаючи за розвитком і пропозицією «ринку краси» і була створена методична розробка на основі дистанційного навчання, для практичного використання. У даній роботі охарактеризовано основні тенденції моди в зачісках 60х років і сучасності. При тому, у сучасних зачісках не дотримуються одного стилю, у наявності безліч нових віянь і напрямків, а кожному стилю характерна своя текстура, можна виділити наступні основні характеристики: сучасна модна зачіска повинна бути універсальною, легко трансформуватися; мати неповторний фірмовий стиль, враховувати індивідуальність людини.
Моя методична робота розроблена на основі дистанційного навчання, для того щоб учні, які пропустили практичний урок могли самостійно вивчити і попрактикуватись.
У дистанційних форм навчання в професійно-технічній освіті велике майбутнє: це і навчання слухачів у різних куточках України, отримання професії людьми з обмеженими можливостями, створення віртуальних робочих місць тощо. Інтерес до системи дистанційного навчання зростає, і з часом (за прогнозами аналітиків – до 2017 року) більшість освітніх установ зосередять свої зусилля саме на дистанційній формі. І, можливо, вже за декілька років традиція дарувати книгу зміниться на нову – дарувати пароль реєстрації на освітньому порталі.
Додаток 1
В даний час зачіска бабетта є також актуальною вона може виконуватись як на довгому так і на короткому волоссі,як самостійно так і в салоні краси,а найголовніше те що вона виглядає ефектно в різній своїй варіації.
Перш ніж її споруджувати, волосся обов'язково вимийте і висушіть феном піднімаючи корінь. Не може бути навіть натяку на жирність кореня,це може скоротити час стійкості укладання. Адже зачіска має бути пишною, а жирні пасма слизькіші, через що зачіска в коріння поступово “обпадатиме”. Візьміть гребінець з рідкими зубчиками і тонкою ручкою — вона знадобиться для відділення пасм і начісування. Верхній ряд волосся заколіть в пучок, він залишиться незайманим. Нижнє пасмо нерізкими і акуратними рухами начешіть, але не від кінчиків до коріння, а ділянками. Особливу увагу потрібно приділити волоссю у маківці — їх пишність дуже важлива. Щоб зачіска трималася максимально довго, закріплюйте кожне пасмо лаком сильної фіксації. Потім злегка причешіть волосся, укладаючи їх назад. Дійте м'яко, адже вам необхідно не розчісувати пасма, а лише надати укладанню форму. Верхній ряд, який був зкріплений, розпустіть і теж начішіть, але злегка, щоб приховати сплутане волосся. Закінчену конструкцію зафіксуйте лаком легкої фіксації.
Додаток 2
Інструкційна картка
Виконання жіночої зачіски «бабетта»
Для виконання зачіски необхідні такі інструменти: |
|
|
Щітка брашинг буває різного діаметру, використовується на короткому волоссі для розгладжування волосся та надання певної форми і напрямку кінцям пасм . Основа щітки може бути металокерамічна, металопластикова та дерев,яна. Щитина може бути природня та штучна. |
|
Щітка для стайлінгу з гострим хвостиком для відокремлення пасм.
|
|
Щітка бомбаж для підняття кореня волося. |
|
Фени. Професійні фени виготовляють різної конструкції потужністю від 1200 до 1800 Вт. Фен складається з корпусу, в якому розміщені електродвигун, нагрівач у вигляді спіралі, вентилятор, шнур з вилкою.
|
|
Затискачі («вусики», «краби», «качечки») металеві, пластмасові для розподілу волосся на зони та пасма при стрижці, укладанні, фарбуванні |
|
Шпильки для виконання зачіски |
|
Валик для створення додаткового об’єму та висоти зачіски. |
|
Пінки (муси) для укладання надають волоссю об'єму, пишності, еластичності. Волосся не склеюється і легко розчісується. Пінку наносять гребінцем або руками на вимите волосся, підсушене рушником, прочісують по всій довжині волосся — від коренів до кінців. |
|
Воски актуальні для створення зачісок. Віск допомагає сформувати пасма, надає волоссю гнучкості, блиску. Розподіляють віск долонями по всій довжині волосся або на окремі пасма. |
|
Лаки (спреї) для волосся — це засоби для заключної фіксації зачіски. Лак укриває волосся тоненькою плівкою, яка захищає його від впливу навколишнього середовища, добре зберігає форму зачіски, надає пишності, шовковистого блиску |
Технологія виконання зачіски |
|
|
Зачіска виконується начисто вимитому волоссі третьої довжини, попередньо пофарбованому. |
|
Перед початком виконання зачіски, волосся необхідно розчесати комбінованим гребінцем |
|
Все волосся збирається в тугий хвіст та фіксується гумовою тасьмою. |
|
Наступним етапом, необхідно закріпити валик на маківці для додаткової висоти та об’єму, який фіксується шпильками та невидимками. |
|
Потім хвіст розподіляється гребінцем на 7 рівних частин і начісується щіткою для стайлінгу. Та фіксується лаком сильної фіксації. |
|
Після начісування волосся пасма вкладаються в сітку для волосся, для того, щоб досягти більш статичної форми локонів. |
|
І так всі сім пасом. Всі пасма потрібно викласти на тім’яній ділянці хвилями та зафіксувати шпильками, невидимками та лаком для волосся сильної фіксації. Завершальним етапом буде декорування зачіски лаком слабкої фіксації з ефектом блиску для корекції дефектів. |
|
|
Кінцевий результат конкурсної зачіски в стилі «Ретро» |
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1. Закон України «Про професійно-технічну освіту» від 13.05.1999 р. № 32/98-ВР (із змінами) [Електронний ресурс] // Офіційний сайт Верховної Ради України. - Режим доступу : http://zakon.rada.gov.ua/go/103/98-%D0%B2%D1%80
2. Проект закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо професійно-технічної освіти», розроблений на виконання прикінцевих положень Закону України від 1 липня 2014 р. № 156-VI «Про вищу освіту» та з урахуванням положень Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 1 квітня 2014 р. № 333-р.
3. Наказ МОН України «Про затвердження Положення про дистанційне навчання» від 21.01.2004 № 40 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.osvita.org.ua/distance/pravo/03.html
4. Дистанційне навчання. [Електронний ресурс]. – Доступний з http://uk.wikipedia.org /wiki/ Дистанційне_навчання.
5. 30 Benefits of Ebooks [Електронний ресурс] / Michael Pastore // Epublishers Weekly – 2008. – Режим доступу до статті: http://epublishersweekly.blogspot.com/2008/02/30- benefits-of-ebooks.html
5.Стрижки и причёски [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://parikmaher.net/. – Загл. с экрана.
6. Лубянська С. Дизайн зачіски : навч. посіб. для проф. підготовки студ. у вищих навч. закладах мистець. профілю / С. Лубянська. – К. : «Кондор», 2010. – 216 с.
Додаток 4
Найбільш відомий препарат, який застосовується для фіксації зачісок, - лак для волосся. Ступінь фіксації у цих препаратів буває різною, тому лак можна підібрати для будь-якого типу волосся.
Випускаються спеціальні лаки для пошкодженого волосся і для волосся після хімічної завивки.
Лак в аерозольній упаковці покриває зачіску дуже тонкою плівкою і надійно захищає від шкідливого впливу навколишнього середовища. Завдяки гарному лаку, крім еластичності, волосся набуває шовковистий блиск, він з легкістю видаляється за допомогою гребінця. В розробленій вечірній зачісці використовувалось два види лаків - це сильної фіксації, які застосовуються для створення складних, високих зачісок, де потрібно не просто вкласти, а саме «приклеїти» і «зацементувати» волосся. Такий лак дозволяє протягом тривалого часу зберігати форму зачіски.
А для заключного етапу використовували лак який просто додасть блиску волоссю. Особливо він рекомендується для сухого волосся і волосся з ушкодженою структурою. Такий лак хороший, коли вже готової зачіски потрібно надати остаточний шик і закінчений вигляд.
1