Використання сучасних інформаційних технологій. Метод проектів.

Про матеріал

Обрана проектно – дослідна технологія – це оптимальне вирішення багатьох завдань з вивчення та поглиблення знань з географії. Метод проектів дозволяє учасникам навчального процесу об'єднуватися за інтересами, забезпечує розмаїття рольової діяльності.

Перегляд файлу

Використання сучасних інформаційних технологій.

Метод  проектів.

 

       Громадська думка мільйонів наших сучасників, рівень їх професійних знань і навичок одночасно з рівнем загальної культури, в тому числі інформаційної, не лише все більше помітно відстають від темпів розвитку науково – технічного прогресу, але й все менше відповідають новим умовам життя людства взагалі.

 

       Більшість дослідників вважають, що оскільки існуюча система не відповідає сучасним вимогам і не може забезпечити своєчасної й адекватної підготовки людей до майбутнього, то необхідна її радикальна перебудова, стратегічно орієнтована на потреби XXI століття. Саме з цією метою в Україні було розроблено та впроваджено реформу школи, спрямовану не просто на підвищення рівня освіченості людей, а на формування нового типу інтелекту, іншого способу мислення, пристосованого до економічних, технологічних, соціальних та інформаційних реалій оточуючого світу, які дуже швидко змінюються.

 

       Результати прогнозних досліджень підтверджують той факт, що в нашому столітті освіті доведеться перетворюватися на безперервний процес, який триватиме впродовж усього життя людини, адже лише в такий спосіб вона зможе адаптуватися до технологічних інновацій як результату постійного вдосконалення у професійній діяльності та інших сферах.

 

Система освіти повинна розв`язувати нову проблему, пов`яз ану з підготовкою мільйонів людей до життя й діяльності у зовсім нових умовах інформаційного світу. Принципово нових підходів вимагає і проблема інформатизації самої освіти.

 

       Інформатизація суспільства – це процес активного повсюдного використання інформаційної техніки для виробництва, переробки, збереження та поширення інформації, особливо знань. Обсяги інформації в сучасному суспільстві є настільки значними, що звичайні шляхи пошуку та роботи з інформацією стають неефективними. Для успішної роботи з інформацією слід уміти користуватися сучасними методами, тобто володіти відповідними новими інформаційними технологіями.

При цьому слід пам`ятати, що сучасний розвиток інформаційних технологій пов`язаний з використанням комп`ятерів і можна говорити про комп`ютерні технології,що є наступним кроком розвитку інформаційних технологій після радіо й телебачення.

 

       Сучасні інформаційні технології знаходять широке застосування в галузі освіти. Комп`ютер застосовується повсюдно, має широкі можливості для навчального впливу та багатий вибір інструментів для створення навчальних програм. Використання телекомунікаційних технологій цілком змінює взаємовідносини педагога та учня. Вони стають партнерськими, спрямовуються на досягнення спільної мети – організацію такого навчального процесу, в якому роль педагога зводиться до коригувальної та спрямовуючої. Постійно апробуючи матеріал, викладач отримує можливість коригувати свій навчальний курс, включаючи в нього новітні інформаційні та педагогічні розробки, не припускаючи застою або морального старіння.

 

       Зі сказаного вище випливає, що назріла необхідність застосування інформаційних технологій на уроках географії.

 

       Нова методика застосування телекомунікаційних технологій, на мою думку, повною мірою відповідає вимогам, які ставить час. Обрана проектно – дослідна технологія – це оптимальне вирішення багатьох завдань з вивчення та поглиблення знань з географії.

 

       Телекомунікаційна технологія використовує так званий метод проектів, який сьогодні  успішно застосовується в галузі освітніх систем, у тому числі в Україні. Метод базується на розвитку пізнавальних і творчих навичок учнів, умінні самостійно конструювати власні знання й орієнтуватися в інформаційному просторі, розвитку критичного мислення.

 

Уся діяльність учнів зосереджується на таких етапах:

  • визначення ідей, їх розв`язання;
  • обговорення методів дослідження;
  • проведення збору даних;
  • оформлення остаточних резутатів;
  • підбиття підсумків, коригування, висновки (використання під час спільного дослідження інтерактивних технологій «мозкового штурму», «круглого столу», статистичних методів, творчих звітів, переглядів тощо).

 

       Різновидом методу проектів є телекомунікаційні проекти. Це спільна навчально – пізнавальна, творча або ігрова діяльність учнів, партнерів, що організована на основі комп`ютерної телекомунікації, має загальну мету, узгоджені методи, способи діяльності та спрямована на досягнення загального результату діяльності.

 

       Результатом будь – якого проекту, як правило, є усне, письмове або комбіноване представлення робіт (семінар, реферат, обговорення, випуск газети тощо). Ні для кого не є сектетом, що на підготовку цих результатів витрачається багато часу і сил. Крім того, під час демонстрації готових проектних робіт виникає багато різних незручностей. У разі використання методу телекомунікаційних проектів ця задача значно спрощується. По-перше, за допомогою спеціальних програм можна швидко та красиво оформити роботу, витративши мінімум часу. По-друге, якість отриманих робіт має зовсім інший рівень, тобто ми маємо наочність цього методу. По-третє, робота зі сучасними засобами телекомунікації викликає живий інтерес в учнів, що сприяє підвищеній мотивації роботи. По-четверте, робота з комп`ютером дуже багатогранна. Вона дозволяє максимально виявити творчі здібності та індивідуальності.

 

Пропоную підготовчий етап (до проведення уроку)

 

  1. Ознайомлення учнів з правилами та елементами проведення нестандартного уроку.
  2. Попереднє створення наукових груп, які отримують завдання з вивчення екологічного стану України.

Етапи роботи:

  • повідомлення теми уроку, мотивація навчальної діяльності;
  • вибір тем проектів учнями, прогнозування результатів дослідження;
  • вибір форми оформлення проектів;
  • вибір методів дослідження обраної проблеми, розподіл роботи між членами групи (самостійно);
  • консультація вчителя щодо підбору джерел інформації та матеріального втілення проекту, складання плану;
  • збір інформації учнями з різних джерел (самостійна робота), обговорення, аналіз, висновки;
  • розподіл обов`язків між членами групи щодо підготовки проектів до презентації;
  • оформлення проекту учнями, підготовка виступу.

3. Індивідуальне інструктування учнів – виконавців певних ролей.

 

Інструктаж із захисту проектів

 

  1. Відводиться 30 хвилин; на презентацію кожного проекту – 5 хвилин, на запитання опонентів – 2-3 хвилини.
  2. Висвітлюється проект за таким планом:
  • Актуальність проблеми.
  • Дослідження проблеми.
  • Шляхи розв`язання проблеми.

 

  1. Оцінювання проектів (учні групи слухачів оцінюють викладання «вчителя» самостійно, виставляючи в його листок – практикум оцінку):
  • Висвітлення актуальності проблеми. – 1 бал.
  • Методи дослідження, обробка даних – 2 бали.
  • Значення знань з інших предметів – 2 бали.
  • Уміння аргументувати висновки, висувати пропозиції – 2 бали.
  • Естетика оформлення результатів – 2 бали.
  • Уміння відповідати на запитання опонентів, лаконічність і аргументованість відповіді – 3 бали.

 

    4. Робота експертних груп

 

Протягом всього заняття буде працювати експертна група з двох учнів, які під час звітів поставлять запитання до опонентів і сформулюють загальні висновки щодо активності висвітленої проблеми.

 

   5. Завдання групам

 

  1. Прослухати звіт.
  2. Занотувати сутність  проблеми.

 

 

 

doc
Додано
31 жовтня 2018
Переглядів
985
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку