Використання технологій дистанційного навчання як засіб активізації пізнавальної діяльності учнів

Про матеріал
В поданому матеріалі описано досвід учителя щодо використання дистанційних ресурсів під час вивчення математики в очному форматі
Перегляд файлу

Використання технологій дистанційного навчання як засіб активізації пізнавальної діяльності учнів.

Найактуальніша проблема шкільної математичної освіти – добір її змісту. Традиційний зміст навчання математики, що складався десятиліттями, забезпечує належну математичну підготовку учнів. Проте зміни в галузі техніки, виробництва, освіти, комунікацій ставлять нові вимоги до математичної підготовки професійних кадрів і спонукають до переосмислення традиційного змісту, з’ясування тенденцій подальшого його розвитку з дотриманням наступності. На зміст навчання математики впливає зростаюча її роль в економіці, техніці, управлінні, суспільних процесах, а також широке впровадження у школах рівневої і профільної диференціації, компетентнісного, діяльнісного, особистісно орієнтованого підходів. Тому відповідність змісту навчання суспільно-економічним запитам держави та особистісним потребам молодого покоління має бути основою нової філософії шкільної математичної освіти [1]. Серед пріоритетів  розвитку математичної освіти слід виділити компетентнісний підхід до добору змісту математичної освіти, відповідно до якого кінцевим результатом навчання є сформовані ключові компетентності як здатність учня успішно діяти в навчальних і життєвих ситуаціях і нести відповідальність за свої дії на основі набутих знань, умінь, досвіду, цінностей і ставлень, та діяльнісний підхід до навчання математики, який  передбачає постійне залучення учнів до різних видів навчально-пізнавальної діяльності; засвоєння не лише готових знань, а й способів цього засвоєння, способів міркувань, застосовуваних у математиці; створення методичних ситуацій, які стимулюють самостійні відкриття учнями математичних фактів; перенесення акцентів із збільшення обсягу інформації, призначеної для засвоєння учнями, на вироблення вмінь її використовувати для досягнення певних цілей.

Ключові компетентності сприяють виробленню в учнів ціннісних орієнтацій, правильної поведінки стосовно енергоресурсів, здоров’я, своїх фінансів, навколишнього середовища, стосунків між людьми, сприяють усвідомленню значення математичної освіти для успішної життєдіяльності в сучасному суспільстві.

Цінність і важливість математичної науки для людства, суспільства, держави, кожної окремої людини є беззаперечною. Найважливішою проблемою в навчанні школярів була і залишається наявність (а частіше, відсутність) мотивації до навчання. Тому кожен вчитель шукає свої шляхи активізації пізнавальної діяльності учнів.  В сучасному світі дуже велика роль інформаційних технологій. Навчання на відстані показало їхнє різноманіття  для освітян. Ми побачили і переваги, і недоліки, але беззаперечна така думка: це мобільно, цікаво для дітей, ефективно як для формального оцінювання, так і розвитку творчих здібностей дітей. Крім того, деякі технології корисні для відпрацювання навичок, ліквідації прогалин в знаннях, надання індивідуальної допомоги відсутнім на уроках учням  тощо. Тому проблема, над якою я працюю останні роки: «Використання технологій дистанційного навчання як засіб активізації пізнавальної діяльності учнів». Вважаю, що в наш час оволодіння навичками дистанційного навчання – це крок до реалізації одного з основних положень освітньої реформи – навчання  протягом життя.

Основна мета: виховання особистості з вільним, критичним мисленням, здатної  успішно діяти в навчальних і життєвих ситуаціях на основі набутих знань, умінь, досвіду, цінностей,  ставлень і  нести відповідальність за свої дії і вчинки, відкритої до діалогу, здатної до самонавчання, освіти  протягом життя.

Досягти мети планую через реалізацію наступних завдань:

  • використання самостійної роботи як форми оцінювання результативності навчання;
  • використання певних інтерактивних технологій для стимулювання бажання пізнавати нове (робота в парах, групах);
  • використання дистанційних ресурсів «Мій Клас», хмарних технологій Google, Microsoft Teams для формування ключових компетентностей учнів;
  • використання методів візуалізації навчальної інформації для стимулювання самоосвітньої діяльності, пізнавальної активності школярів.

Опанування математичним знаннями і формування на їх основі математичної компетентності передбачає, на мою думку, самостійну діяльність учня. Це, перш за все, домашня робота. Етап перевірки домашнього завдання починається на перерві.  В кожному класі є відповідальний учень, який перед уроком розміщує на дошці аркуш з виконаним домашнім завданням.  Інші учні знайомляться, звіряють зі своєю домашньою роботою, тому на початку уроку відбувається обговорення питань, виявлення помилок,  альтернативних способів розв’язання. Після цього, якщо дозволяє час, відбувається невелике письмове опитування (математичний диктант, міні-самостійна робота за картками з друкованою основою тощо) (Додаток 1). Сподіваюся, що така форма роботи спонукає учнів відповідальніше ставитися до виконання домашньої роботи та дотримуватися принципів академічної доброчесності.

Після вивчення кожної теми в 5 класі  практикую урок узагальнення, на якому учні працюють парами над картками з друкованою основою (Додаток 2).  Під час цього процесу можна задати питання вчителю щодо незасвоєння деяких моментів. Якщо  виділилося питання,  не засвоєне багатьма учнями, то воно розбирається колективно. При оцінюванні враховується не тільки фактичне знання навчального матеріалу, а й уміння спілкуватися, працювати вдвох над спільним завданням, допомагати один одному.  Як самостійну навчальну роботу проводжу практикуми, які передбачають вивчення навчального матеріалу через виконання певного алгоритму і спостереження за математичними об’єктами (Додаток 3). Особливого значення набуває така форма роботи для створення під час навчання математики ситуацій успіху – суб’єктивних психічних станів задоволення учнем наслідками навчально-пізнавальної діяльності. А така практична робота успішна завжди, тому що алгоритм зрозумілий більшості учнів, а для сильних учнів пропонуються додаткові завдання. Успіх, який переживає учень, активізує його приховані можливості, сприяє емоційно – ціннісному  ставленню до об’єктів пізнання, реалізації розумових зусиль.

Знати математику – це вміти її застосовувати. Посилення прикладної і практичної спрямованості навчання: орієнтація змісту, форм, методів і засобів навчання на застосування математики в техніці, технологіях і суміжних науках, у майбутній професійній діяльності та побуті; на розв’язування задач, вироблення умінь самостійної математичної діяльності, що зaбезпечує реалізацію компетентнісного підходу до організації освітнього процесу. Прикладна спрямованість змісту математики забезпечить цілісну соціально ефективну математичну підготовку учнів – достатність знань, умінь і навичок для успішного використання їх як під час вивчення теоретичного матеріалу, розв’язування математичних задач та задач практичного змісту, так і для оволодіння іншими предметами в процесі навчання[1]. Тому  пропоную учням  задачі практичного характеру з відповідного посібника  [2] або складаю сама.

Наприклад: В Україні на кожного жителя виробляється в середньому 31 кг паперу на рік. У вигляді макулатури повертається приблизно 5 кг. Відомо, що 20 кг макулатури зберігає одне велике дерево, а 2 тонни макулатури зберігають 1 га лісу. Скільки дерев можуть зберегти учні вашого класу за рік, якщо кожного місяця здадуть  по 2 кг?  ( використано [2], ст.28, задача  перероблена для наших реалій).  Намагаюся показати, що математичні знання живі, потрібні кожного дня, корисні для повсякденного життя, раціональної організації свого побуту тощо (Додаток 4).

Реалії сьогодення  вимагають від сучасного вчителя нових форм організації безперервного навчання. Однією з таких форм є дистанційне навчання, що змінює уявлення про просторово-часові функції організації процесу учіння. Впровадження дистанційного навчання стало одним із основних у системі безперервної освіти, бо є природним етапом еволюції традиційної системи освіти від дошки з крейдою до комп'ютерних навчальних систем, від книжкової бібліотеки до електронної, від звичайної аудиторії до віртуальної. Досвід роботи на відстані показав, що педагогічна спільнота здатна знайти форми роботи, які можуть мати значну користь і під час очного навчання. Знайомлячись з досвідом колег  нашого міста, області, країни, вивчаючи самотужки інформаційні ресурси, виділила для себе ті, які в моїх реаліях можуть бути найбільш реалізованими.  Це, по-перше, використання блогу, як платформи для інформування учнів та батьків (https://cutt.ly/ehU25rg), для надання допомоги тим учням, які через хворобу не відвідують школу (https://cutt.ly/jhU9ya8). Сьогодні освітній блог може стати робочим інструментом вчителя, тому надає унікальну можливість для спілкування та взаємодії всіх учасників освітнього процесу: вчителів, учнів та їх батьків.  Для вчителя блог – це можливість використовувати засоби мультимедіа в освітньому процесі (особливо в умовах, коли відсутнє технічне оснащення навчального кабінету),  створювати матеріали для самостійної роботи учнів, ділитися важливою інформацією з батьками та учнями, проводити оn-line тестування з подальшою швидкою обробкою результатів, опитування батьків, узагальнювати і систематизувати власний досвід, брати участь в творчих проєктах (наприклад, в обласній творчій лабораторії «Сучасні тренди в освіті. Інструментарій моніторингових досліджень»  https://cutt.ly/phU9vtF), відслідковувати розвиток власної професійної компетентності (https://cutt.ly/ThU9DeU)  тощо.  Для учнів мій блог – це зразки виконання творчих завдань, ознайомлення з цікавими мультимедійними ресурсами, платформа для обговорення проблем, самоосвіти тощо. Блог надійно спрацював  у минулому році під час карантину.  Планую використовувати його як платформу для формування  інформаційної культури учнів  завдяки створенню посилань на потрібні сайти,  проведення квестів, організації дослідницьких проєктів, висвітлення творчих досягнень учнів, побудови освітнього маршруту учнів, які цікавляться математикою,   тощо.

Використання у процесі навчання математики нових педагогічних технологій, зокрема інформаційних, які спрямовані на моделювання освітніх середовищ, їх організаційних, змістових і методичних компонентів; дають змогу активізувати навчально-пізнавальну, дослідницьку діяльність учнів, посилити самостійність у формуванні компетентностей, викликати інтерес до навчання математики.

       Відмінна українська платформа для онлайн-навчання «Мій Клас» (https://miyklas.com.ua/),  зрозумілий, простий і дуже зручний інтерфейс українською мовою, достатня кількість різноманітних функцій, є можливість давати учням завдання різних форм і складнощів, а також можливість перевірити ці завдання автоматично. Платформа дає можливість дати учням завдання різної форми та складності, і при цьому легко їх перевірити. Добре, що при одній і тій же умові кожен учень отримає завдання з різними даними, що примушує кожного працювати самостійно. Добре, що безкоштовно (є платна основа, яка передбачає самоосвітню діяльність учнів, але  безкоштовного арсеналу вистачить кожному вчителю для організації самостійної роботи учнів).    Після вивчення кожної  теми намагаюся підвести підсумок її засвоєння не тільки через тематичну контрольну роботу, а через перевірочну роботу на МійКлас. Використовую також  результати роботи учнів з відпрацювання навичок як поточне оцінювання (Додаток 5) .  Робота в цьому році проводиться  тільки за бажанням учня, але більшості цікаво й подобається працювати на цій платформі.

Кожен учитель вважає свій предмет важливим і цікавим. І тому треба користуватися будь-яким можливим додатковим інструментом для підвищення інтересу учнів до свого предмету.    Тому залучаю учнів до участі в Інтернет-олімпіаді, організованій на платформі «На урок» (https://naurok.com.ua/olimpiada). В 2020/21 навчальному році в Інтернет- олімпіаді взяли участь 20 учнів (5-А – 2, 5-Б – 6, 6-А – 9, 6-Б – 3). Крім цього 13 учнів взяли участь в І етапі Всеукраїнської олімпіади з математики, 2 – в ІІ етапі (1- 2 місце).

В поточному навчальному році почала працювати з  додатком Microsoft Teams. Використовую його для  проведення відеоконсультацій (один раз на тиждень для кожного з класів, у яких працюю).  Для консультації створюю презентацію, яку потім надаю для користування дітям (Додаток 6) . Під час консультації відпрацьовуємо певні математичні навички, готуємося до контрольної роботи. А остання задача, яка пропонується учням, - обов’язково творча, своєрідний бонус ( у нас – це «капітошка», отримання якої може додати 2 бали до кожної роботи, крім контрольної, за бажанням учня).

Звичайно,  Інтернет не може повністю замінити класичну форму навчання і живе спілкування вчителя і учня. Але допомогти в оволодінні необхідними математичними навичками може. Тому застосування сучасних технологій в класичному викладанні математики – це одна із сходинок до успіху і учня, і вчителя. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використані джерела

1. КОНЦЕПЦІЯ МАТЕМАТИЧНОЇ ОСВІТИ 12-РІЧНОЇ ШКОЛИ (Проєкт)

Михайло БУРДА, Ніна ТАРАСЕНКОВА, Дарина ВАСИЛЬЄВА, Ольга ВАШУЛЕНКО - © Бурда М. І., Тарасенкова Н. А., Васильєва Д. В., Вашуленко О. П., 2018

2. Д.В.Васильєва. Збірник задач з математики, 5- 9 класи. Наскрізні лінії компетентностей та їх реалізація/ Д.В.Васильєва, Н.І.Василюк. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2017. – 112 с.

3. Інструкція для користування програмою TEAMS для проведення занять у режимі on-line (відеоконференцій). Режим доступу: https://cutt.ly/hhOVpIE

4. Використовуйте Мій Клас (відеоінструкції). Режим доступу: https://cutt.ly/nhOVFTy

5. Старова О.О. Математика. 6 клас. І семестр/ О.О.Старова. – Х.:Вид.група «Основа», 2018. – (Серія «Мій конспект»)

6. Старова О.О. Математика. 6 клас. І семестр/ О.О.Старова. – Х.:Вид.група «Основа», 2019. – (Серія «Мій конспект»)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

5 клас. Прямокутник. Квадрат

 

Варіант І  __________________________

1. Дано прямокутник, a  і b - його сторони, P  - периметр, S - площа. Заповніть порожні клітинки таблиці

a

b

P

S

4 см

9 см

 

 

 

 

35 м2

6 дм

 

26 дм

 

 

4 мм

 

16 мм2

10 м

 

60 м

 

2. Дано квадрат, a   - його сторона, P  - периметр, S - площа. Заповніть порожні клітинки таблиці

a

P

S

15 см

 

 

 

164 м

 

 

 

6 клас. Звичайні дроби. Порівняння, скорочення дробів.

П.І. ________________________

 

1. Установіть відповідність між дробом  (1-4) і

рівним йому нескоротним дробом (А-Д)

1

А

2

Б

3

В

4

Г

 

 

Д

1-               2-              3-               4-  

2. Порівняйте дроби:

;       ;       ;      

;       1     і   

3. Порівняйте число і значення виразу:

1     і  7,2 – 22,165 : (0,61 + 3,42)

 

 

 

 

6 клас. Відношення

Прізвище  та ім’я _________________________________________

1. Відношенням чисел а і в, називається  …………………………….

…………………………………………………………………………..

2. Частку чисел 13 і 21 інакше називають ……………………………

…………………………………………………………………………...

3. Відношення 15 до 46 у вигляді дробу записують так: ……………

4. Щоб знайти значення відношення чисел а і в, треба ……………..

…………………………………………………………………………...

5. Відношення 2 до 0,4 дорівнює ……………………………………..

6. Якщо а >в, то значення відношення а до в показує, …..………..

…………………………………………………………………………...

7. Якщо  а <в,  то значення відношення а до в показує, …………...

………………………………………………………………………….

8. Якщо кожне з двох чисел збільшити в 19 разів , то їхнє відношення ……………………………………………………………

9. Значення відношення однойменних величин є ………………….

…………………………………………………………………………..

10. Значення відношення різнойменних величин є …………………

…………………………………………………………………………..

11. Відповісти так/ні

Відношенням є число

 

Значенням відношення є число

 

Якщо члени відношення помножити на 2, то значення відношення збільшиться у 2 рази

 

12. Відношення можна замінити таким відношенням натуральних чисел: ………………………………………………

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Додаток 2

5 клас. Геометричні фігури і величини.

 

1.Чи правильне твердження (так/ні)?

1м = 100 см

 

1 м2 = 100 см2

 

1 а = 100 м2

 

Площа прямокутника знаходиться за формулою: S = 2 · (a + b)

 

Площа квадрата  знаходиться за формулою S = a2

 

Об’єм куба знаходиться за формулою  V = 3а

 

Об’єм прямокутного паралелепіпеда  знаходиться за формулою  V = аbc

 

1га = 100а

 

1 л = 1 дм3

 

1 м3 = 100 л

 

2. На відрізку АВ взяли точку С. Знайти невідомі відрізки, якщо:

АВ = 20 см, АС = 5 см, ВС -?

 

АВ = 24 м, ВС = 13 см, АС - ?

 

АВ = 24 см, АС більший від ВС в 3 рази. АС-? ВС -?

 

АС = 10 м, ВС = 15 м, АС -?

 

3.Заповніть пропуски:

1)Якщо сторона квадрата дорівнює 8 см, то його площа дорівнює ______,  а периметр дорівнює ______ .

2) Щоб знайти площу прямокутника, треба  _________________________

_______________________________________________________________

3) Якщо площа прямокутної ділянки землі  дорівнює 32 а, а його довжина – 80м, то ширина -   _________ м, а периметр - _________ м.

4) Якщо периметр квадрата 32 см, то його сторона дорівнює ________см, а площа - _________ м2.

5) Знайти об’єм куба можна за формулою: ______________________

6) Щоб знайти об’єм прямокутного паралелепіпеда, треба ______________________________________________________________

7) У паралелепіпеда _______ ребер,  _______ вершин,  ______ граней.

4. Визначте вид кута (прямий, тупий, гострий, розгорнутий):

1

350

 

2

900

 

3

980

 

4

1800

 

5

910

 

5. Перетворіть промінь в координатний. За одиничний відрізок візьміть 1 см. Позначте точки М(4),  Т (7). Знайдіть відстань між точками М і Т.

 

 

 

 

 

Додаток 3

6. клас. Дріб від числа. Число за дробом

Дріб від числа

Число за його дробом

Всього -   А

Частина - ? ,     від   

Всього -   ?

Частина - В ,      від  

Задача 1. В 6-А класі 32 учні. Останню контрольну роботу з математики на високому та достатньому рівні  написали усього класу. Скільки учнів написали контрольну роботу на високому та достатньому рівні?

Задача 2. Щотижневу онлайн-консультацію з математики відвідують у середньому 6 учнів 6-Б класу, що становить  усього класу. Скільки учнів навчається в 6-Б класі?

Всього -   32 учні

Частина - ? ,       від

Всього -   ?

Частина – 6 учнів,       від

Розв’язання

 

 

Розв’язання

 

 

Треба число поділити на  …………………………. і помножити на ……………………………….

Треба значення дробу  поділити на  …………………………. і помножити на ……………………………….

Щоб знайти десятковий дріб від числа, треба число ………………………….. на дріб.

Щоб знайти число за його десятковим дробом, треба значення дробу ……………………. на дріб

Виконайте множення:

32 ·  

Виконайте  ділення:

6 :

Порівняйте   результат з розв’язанням задачі 1.

Порівняйте результат з розв’язанням задачі 2.

Висновок:

 

Висновок:

Правило:

Щоб знайти дріб від числа, треба дане число   …………………………………………………..

Правило:

Щоб знайти число за його дробом, треба значення дробу (частину) …………………………………….

Проведіть класифікацію задач (розподіліть  задачі за типами)

 

 

1.Іванко прочитав книжки в якій  300 сторінок. Скільки сторінок прочитав хлопчик?

2.Іванко прочитав 140 сторінок, що становить від усієї книжки. Скільки сторінок у книзі?

3. Для закупівлі канцтоварів до школи батьки витратили  суми, яку витратили для ремонту кімнати. Скільки витратили батьки на канцтовари, якщо на ремонт вони витратили 1600 грн?

4.  Маса качана кукурудзи 280г. Маса зерна становить від маси качана. Скільки грамів зерна у качані?

5. Кролик живе 12 років, що становить життя вівці. Скільки живе вівця?

6.Автомобіль проїхав шляху. Після чого йому залишилося проїхати 250 км. Якої довжини весь шлях?

7. У саду серед усіх дерев росло 33 вишні, що становить 0,3 всіх дерев. Скільки всього дерев у саду?

8. Скосили поля. Знайти площу поля, якщо скосили 21 га.

9. Сергійко за три дні прочитав книжку, у якій 270 сторінок. За перший день він прочитав книжки, а за другий - того, що прочитав за перший день. Скільки сторінок книжки прочитав хлопчик за третій день?

11. Площа території Норвегії – 384000 км2, що становить  – площі території України. Яка площа території України?

12. 6-А клас зібрав 65 кг макулатури, а 6-Б -    того, що зібрав 6-А. Скільки кілограмів макулатури зібрали обидва класи? Скільки дерев вони врятують, якщо 20 кг макулатури дозволяють врятувати одне доросле дерево?

 

5 клас. Практична робота «Площа поверхні і об’єм прямокутного  паралелепіпеда і куба»

_______________________________________

1. Назвіть елементи прямокутного паралелепіпеда, зображеного на рисунку:

C:\Users\Home\Desktop\Без названия.jpg

Елементи

Кількість

2 приклади

Вершини

 

 

Ребра

 

 

Грані

 

 

2. Дано виміри прямокутного паралелепіпеда:

a  = 10 см,  b = 12см,   с = 5 см.

Заповніть таблицю:

Величина

Формула

Обчислення

Сума довжин усіх ребер

L= 4 (a + b + с)

 

Площа поверхні

S = 2(ab+bc+ac)

 

 

 

Об’єм

V = abc

 

 

 

3. Дано куб з ребром a  = 10 см

Заповніть таблицю:

Величина

Формула

Обчислення

Сума довжин усіх ребер

12a

 

 

 

Площа поверхні

S = 6a2

 

 

 

Об’єм

V = a3

 

 

 

4. За допомогою лінійки знайдіть виміри вашої моделі прямокутного паралелепіпеда і проведіть необхідні обчислення. Заповніть таблицю:

Виміри

a

 

b

 

c

 

Величина

Формула

Обчислення

Сума довжин усіх ребер L

 

 

 

 

Площа поверхні S

 

 

 

 

Об’єм V

 

 

 

 

 

Додаток 4

РЕАЛІЗАЦІЯ НАСКРІЗНИХ ЛІНІЙ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ПРИ ВИВЧЕННІ  МАТЕМАТИКИ

Пріоритетним напрямом в сучасній освіті є її орієнтація на формування ключових компетентностей, які здатні забезпечити особисту реалізацію та життєвий успіх випускника школи. В державних  навчальних програмах виокремлено 4 наскрізні змістові лінії ключових компетентностей:

"Екологічна безпека та сталий розвиток",

"Здоров’я і безпека",

"Підприємливість і фінансова грамотність",

 "Громадянська відповідальність".

Ці наскрізні лінії  є засобом інтеграції не лише предметів природничо-математичного, а й  суспільно-гуманітарного циклу.

Я хочу презентувати колегам посібник:  Д.В.Васильєва. Збірник задач з математики, 5- 9 класи. Наскрізні лінії компетентностей та їх реалізація/ Д.В.Васильєва, Н.І.Василюк. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2017. – 112 с.

          Змістова лінія "Екологічна безпека й сталий розвиток" спрямована на формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь.

         Проблематика наскрізної лінії "Екологічна безпека та сталий розвиток" реалізується в курсі математики, насамперед, через завдання з реальними даними про використання природних ресурсів, їх збереження та примноження. Аналіз цих даних сприяє розвитку бережливого ставлення до навколишнього середовища, екології, формуванню критичного мислення, вміння вирішувати проблеми, критично оцінювати перспективи розвитку навколишнього середовища і людини. При розгляді цієї лінії важливе місце займають відсоткові обчислення, функції, елементи статистики.

Приклад (2.1 ст.28). На планеті Земля проживає приблизно 7 000 000 000 людей. Кожні 100 осіб за 1 годину видихають приблизно 1 кг вуглекислого газу. Яку площу повинен займати ліс, щоб у процесі фотосинтезу поглинути вуглекислий газ, що видихають 7 000 000 000 людей? За 1 годину 1 га лісу поглинає 2 кг вуглекислого газу. (Відповідь: 35 000 000 га)

( 2.9, ст.28). В Україні на кожного жителя виробляється в середньому 31 кг паперу на рік. У вигляді макулатури повертається приблизно 5 кг. Відомо, що 20 кг макулатури зберігає одне велике дерево, а 2 тонни макулатури зберігають 1 га лісу. Скільки дерев можуть зберегти учні вашого класу за рік, якщо кожного місяця здадуть  по 2 кг?  (перероблена для наших реалій)

            Реалізація змістової лінії  "Громадянська відповідальність" сприятиме формуванню відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства. Ця наскрізна лінія освоюється в основному через колективну діяльність (дослідницькі роботи, роботи в групі, проекти тощо), яка поєднує математику з іншими навчальними предметами і розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок.

         Навчання математики має викликати в учнів якомога більше позитивних емоцій, а її зміст - бути націленим на виховання порядності, старанності, систематичності, послідовності, посидючості і чесності. Приклад вчителя покликаний зіграти важливу роль у формуванні толерантного ставлення до товаришів, незалежно від рівня навчальних досягнень. З цієї ж наскрізною лінією пов'язані, наприклад, процентні обчислення, елементи статистики, що дозволяють учням зрозуміти значення кількісних показників при характеристиці суспільства і його розвитку.

Приклад (3.8, ст.42). До майже повного руйнування у 1240 р. монголо-татарами Київ був одним із найбільших міст Європи з населенням, в 50 разів більшим за Лондон і в 10 за Париж. Його населення складало близько 50 000 жителів. На скільки населення Лондона та Парижу було менше за населення Києва?  Додаткове питання: Порівняйте населення Києва із європейськими містами в сучасний час.

(3.11, ст.42)

            Завданням змістової лінії "Здоров'я і безпека" є становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище.

            Наскрізна лінія "Здоров'я і безпека" в курсі математики реалізується через завдання з реальними даними про безпеку і охорону здоров’я (текстові завдання, пов’язані з середовищем дорожнього руху, рухом пішоходів і транспортних засобів, відсотковими обчисленнями і графіками, що стосуються чинників ризику). Особливо важливий аналіз причин ДТП, пов’язаних із перевищенням швидкості. Варто звернути увагу на проблеми, пов’язані із ризиками для життя і здоров’я при вивченні основ математичної статистики. Розгляд красивих геометричних конструкцій, пошук оптимальних методів розв’язування задач тощо здатні викликати в учнів чимало радісних емоцій.

Приклад (4.14, ст.59).

            Змістова лінія "Підприємливість і фінансова грамотність" націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння учнями практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо). Ця наскрізна лінія пов'язана з розв'язуванням практичних задач щодо планування господарської діяльності та реальної оцінки власних можливостей, складання сімейного бюджету, формування економного ставлення до природних ресурсів. Вона реалізується під час вивчення відсоткових обчислень, рівнянь та функцій.

 Приклад (1.6, ст.8).

        Необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практична його спрямованість. Доцільно, де це можливо, не лише показувати виникнення математичного факту із практичної ситуації, а й ілюструвати його застосування на практиці. Формуванню математичної та ключових компетентностей сприяє встановлення та реалізація у навчанні математики міжпредметних і внутрішньопредметних зв’язків, а саме: змістово-інформаційних, операційно-діяльнісних і організаційно-методичних. Їх використання посилює пізнавальний інтерес учнів до навчання і підвищує рівень їхньої загальної культури, створює умови для систематизації навчального матеріалу і формування наукового світогляду. Учні набувають досвіду застосування знань на практиці та перенесення їх в нові ситуації.

Використані джерела

1.Математика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Сайт Міністерства освіти і науки України URL: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programi-5-9-klas-2017.html.

2. Д.В.Васильєва. Збірник задач з математики, 5- 9 класи. Наскрізні лінії компетентностей та їх реалізація/ Д.В.Васильєва, Н.І.Василюк. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2017. – 112 с.

 3.  Терлецька І.Д. Наскрізні змістові лінії. http://innaterletska.blogspot.com/p/blog-page_61.html

 

 

 

 

 

Додаток 5

Людмила Григорівна Єлістратова

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20.11.2020 15:46

29.11.2020 15:43

 

 

 

 

 

 

 

 

 

зараховується краща спроба

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

1

2

1

1

1

1

2

2

Бали

Учень

1. Множення дробів, правильний дріб

2. Звичайний дріб у кубі

3. Текстова задача (звичайний дріб та мішане число)

4. Добуток двох мішаних чисел (різні знаменники)

5. Число, обернене звичайному дробу

6. Ділення звичайних дробів (різні знаменники)

7. Ділення мішаного числа на звичайний дріб

8. Невідома швидкість

9. Рівняння (добуток)

8

Даша Базікало

1

0

2

1

0

1

1

2

0

10,2

Даша Базікало

1

0

2

1

0,5

0,7

1

2

2

6,1

Марк Батурін

0,5

1

0

1

0,5

1

0,1

2

0

9,5

Данило Вороновський

1

1

2

1

0,5

1

1

2

0

10

Максим Голобоков

1

1

2

1

1

1

1

2

0

11,5

Данило Данилевський

1

1

2

1

0,5

1

1

2

2

6

Тимофій Євтушенко

0,5

1

0

0,7

0,5

0,7

0,6

2

0

1,9

Ксенія Желавська

1

0

0

0

0

0,2

0,8

0

0

3

Ксенія Желавська

1

0

2

0

0

0

0

0

0

12

Анна Железна

1

1

2

1

1

1

1

2

2

12

Влада Морозова

1

1

2

1

1

1

1

2

2

12

Поліна Надєєва

1

1

2

1

1

1

1

2

2

9,5

Поліна Пікуєва

1

1

2

1

0,5

1

1

0

2

11

Денис Подоляка

1

1

2

1

0

1

1

2

2

12

Лілія Свириденко

1

1

2

1

1

1

1

2

2

4

Ліза Степанова

0,5

1

0

0

0

0,2

0,4

2

0

8,9

Ліза Степанова

1

1

0

1

0,5

1

0,4

2

2

10,5

Матвій Сукач

0

1

2

1

0,5

1

1

2

2

11,5

Маргарита Тахтамишева

1

1

2

1

0,5

1

1

2

2

12

Маргарита Твердохлеб

1

1

2

1

1

1

1

2

2

9,3

Софія Трушева

1

1

0

0,7

1

1

0,6

2

2

9,7

Поліна Хацько

1

1

2

1

1

0,7

1

2

0

12

Поліна Хацько

1

1

2

1

1

1

1

2

2

10

Марія Хітун

1

1

2

1

1

1

1

0

2

12

Марія Хітун

1

1

2

1

1

1

1

2

2

12

Святослав Чечельницький

1

1

2

1

1

1

1

2

2

12

Владислав Чубук

1

1

2

1

1

1

1

2

2

10,5

Дмитро Яловой

1

0

2

1

0,5

1

1

2

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 6

 

 

 

C:\Users\Home\Desktop\03.11-5кл\Слайд1.JPG

C:\Users\Home\Desktop\03.11-5кл\Слайд3.JPGC:\Users\Home\Desktop\03.11-5кл\Слайд2.JPG

 

C:\Users\Home\Desktop\03.11-5кл\Слайд4.JPG

C:\Users\Home\Desktop\03.11-5кл\Слайд5.JPG

C:\Users\Home\Desktop\03.11-5кл\Слайд6.JPG

 

C:\Users\Home\Desktop\kartinki-kapitoshka-dlya-detej_11.jpg

docx
Додано
19 грудня 2020
Переглядів
2041
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку