Урок "Рівняння. Основна властивість рівняння"

Про матеріал
Урок повторення вивченого матеріалу про рівняння, його корені, основну властивість та способи розв'язування. Використано задачі на екологічну тематику.
Перегляд файлу

                       

Урок математики. 6 клас.              Вчитель Максимчук О.В

Тема: Рівняння.

        Основна властивість рівняння.

Тип уроку: Застосування знань, умінь та навичок

Мета:

1.Повторення вивченого матеріалу про рівняння, його корені, основну властивість та способи розв'язування.

2.Формування навичок розв’язування рівнянь та задач на складання рівнянь.

3. Виховання бережливого ставлення до природи.

 

 

 Не роби ніколи того, що не знаєш. Але вчись усьому, що потрібно знати, і тоді будеш вести спокійне життя.

 Піфагор

 

І. Організаційний момент

 Повідомлення теми, мети уроку

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

«Знайди помилки»:

5х-5=2х-7;       х-9=3х-6;       4(х-5)=3х;      -5х-3=-3(2х-5);

5х-2х=-7+5;     х+3х=-6+9;     4х-20=3х;      -5х-3=-6х-15;

3х=-2;              4х=3;            4х-3х=20;      -5х+6х=-15+3;

х=-                  х=                х=20                х=18

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1. Фронтальне опитування

1) Рівняння – це ...

/рівність, яка містить невідоме/.

Наприклад: х + 5 =17;  2х = - 10.

2) Корінь рівняння – це ...

/значення невідомого, яке перетворює рівняння у правильну рівність/.

3) Розв'язати рівняння – це означає...

/знайти всі його корені або довести, що їх немає/.

4) Сформулювати основну властивість рівняння

/ Якщо який-небудь доданок перенести з однієї частини рівняння до іншої, змінивши при цьому його знак на протилежний, то отримаємо рівняння, яке має ті самі корені, що й дане./

2.Усні вправи

1) Спростіть вирази:

3,5(х-2);      -1,5(3+х);      -(х-14);       (5х+0,3) ;

-9х-4,6х;     9х-4,6х;        -9х+4,6х;    -9х+4,6-х.

2) Чи є серед наведених рівнянь пари, що мають однакові корені? Знайдіть ці пари, не розв’язуючи рівняння.

а) 5х-2=х+8;   б) 2-5х=8+х;    в) 4(х-2)=10;  г) –х+5х=10;

д) 8+5х=2-х;   е) 4х+8=10;     є) 4х-8=-10;   ж)4х-10=-8.

 

3) Розв’яжіть рівняння та розшифруйте слово:

а)2у=у-8;      б) 10х+6=8х;      в)х+18=8-х;        г)-3у=1,2+у;         д)5х=-х-2,4;  е)-1,5х=4+0,5х;  є)0,1у-2=0,2у-3; ж) х-2=х+2

Е

К

О

Л

О

Г

І

Я

14

-8

10

-2

-5

-3

-0,3

-0,4

 

ІV. Застосування знань

 

1.Розв’яжіть рівняння:

  1. 3(3х-1)+5=8(х+2)+3;
  2. -5(у-7)=30-(2у+1);
  3. -0,3(3-х)=0,3х+0.3(5х+2);
  4. х-4=-х+1;

2. Розв’яжіть задачі:

  1.      Під час екологічної толоки учні школи посадили 24 клени. На першій ділянці посадили в 3 рази більше саджанців, ніж на другій. Скільки дерев посадили на кожній ділянці?
  2.     Щоб яр не збільшувався, його необхідно засадити деревами. Учні 6 класу посадили восени саджанці  дерев, а навесні ще запланували посадити на ½ цієї кількості більше. Скільки  саджанців було посаджено восени, якщо всього їх посадили навколо яру 65?
  3. У світі щорічно видобувається   1600 млн. м3 деревини. Кількість деревини, що спалюється відноситься до кількості деревини, що йде на переробку  як 1:4. Скільки кубічних метрів деревини щорічно спалюється?

 

 

 

Додаткове завдання: Від деякого числа відняли 8, до третини отриманої різниці додали 4 і дістали 9. Знайдіть невідоме число.

 

 

 

V. Самостійна робота


1варіант

Розв’яжіть рівняння:

1) 9-7(х+3)=5-6х;

2) (х-)=3х-11;

3) 4(х-1)=2(2х-8)+12.

 

2 варіант

Розв’яжіть рівняння:

  1. 4-6(х+2)=3-5х;
  2. (х-)=3х+3;
  3. (4х-1)=6-2(3-14х).

 

VІ. Підсумок уроку

1)Логічна задача

Знайдіть пропущене число:

Дерево

5х-1=3х+3

36

Річка

7х+5=8х+2

125

Птах

5х-7=13

?

 

 

2) Скласти алгоритм розв’язування рівнянь.

 

VІ. Домашнє завдання

  1. Розв’язати рівняння:

х+4)∙=х-;

=х+2(х+9);

.

  1. Скласти та розв’язати  за допомогою рівняння задачу на екологічну тематику

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Качан Лілія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 грудня 2020
Переглядів
793
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку