Урок математики. 6 клас. Вчитель Максимчук О.В
Тема: Рівняння.
Основна властивість рівняння.
Тип уроку: Застосування знань, умінь та навичок
Мета:
1.Повторення вивченого матеріалу про рівняння, його корені, основну властивість та способи розв'язування.
2.Формування навичок розв’язування рівнянь та задач на складання рівнянь.
3. Виховання бережливого ставлення до природи.
Не роби ніколи того, що не знаєш. Але вчись усьому, що потрібно знати, і тоді будеш вести спокійне життя.
Піфагор
І. Організаційний момент
Повідомлення теми, мети уроку
ІІ. Перевірка домашнього завдання
«Знайди помилки»:
5х-5=2х-7; х-9=3х-6; 4(х-5)=3х; -5х-3=-3(2х-5);
5х-2х=-7+5; х+3х=-6+9; 4х-20=3х; -5х-3=-6х-15;
3х=-2; 4х=3; 4х-3х=20; -5х+6х=-15+3;
х=- х= х=20 х=18
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1. Фронтальне опитування
1) Рівняння – це ...
/рівність, яка містить невідоме/.
Наприклад: х + 5 =17; 2х = - 10.
2) Корінь рівняння – це ...
/значення невідомого, яке перетворює рівняння у правильну рівність/.
3) Розв'язати рівняння – це означає...
/знайти всі його корені або довести, що їх немає/.
4) Сформулювати основну властивість рівняння
/ Якщо який-небудь доданок перенести з однієї частини рівняння до іншої, змінивши при цьому його знак на протилежний, то отримаємо рівняння, яке має ті самі корені, що й дане./
2.Усні вправи
1) Спростіть вирази:
3,5(х-2); -1,5(3+х); -(х-14); (5х+0,3) ;
-9х-4,6х; 9х-4,6х; -9х+4,6х; -9х+4,6-х.
2) Чи є серед наведених рівнянь пари, що мають однакові корені? Знайдіть ці пари, не розв’язуючи рівняння.
а) 5х-2=х+8; б) 2-5х=8+х; в) 4(х-2)=10; г) –х+5х=10;
д) 8+5х=2-х; е) 4х+8=10; є) 4х-8=-10; ж)4х-10=-8.
3) Розв’яжіть рівняння та розшифруйте слово:
а)2у=у-8; б) 10х+6=8х; в)х+18=8-х; г)-3у=1,2+у; д)5х=-х-2,4; е)-1,5х=4+0,5х; є)0,1у-2=0,2у-3; ж) х-2=х+2
Е |
К |
О |
Л |
О |
Г |
І |
Я |
14 |
-8 |
10 |
-2 |
-5 |
-3 |
-0,3 |
-0,4 |
ІV. Застосування знань
1.Розв’яжіть рівняння:
2. Розв’яжіть задачі:
Додаткове завдання: Від деякого числа відняли 8, до третини отриманої різниці додали 4 і дістали 9. Знайдіть невідоме число.
V. Самостійна робота
1варіант
Розв’яжіть рівняння:
1) 9-7(х+3)=5-6х;
2) (х-)=3х-11;
3) 4(х-1)=2(2х-8)+12.
2 варіант
Розв’яжіть рівняння:
VІ. Підсумок уроку
1)Логічна задача
Знайдіть пропущене число:
Дерево |
5х-1=3х+3 |
36 |
Річка |
7х+5=8х+2 |
125 |
Птах |
5х-7=13 |
? |
2) Скласти алгоритм розв’язування рівнянь.
VІ. Домашнє завдання
х+4)∙=х-;
=х+2(х+9);
.