1. Забруднення промисловими відхода- ми, пестицидами й радіонуклідами атмосфери; 2. Загибель малих річок; 3. Знищення лісів; 4. Забрудненняя, виснаження й деградація орних земель; 5. Накопичення відходів людської діяльності за одночасного виснаження майже всіх видів природних ресурсів
Сучасний рівень розвитку засобів впливу на довкілля вимагає від кожної людини вміння прогнозувати й запобігати можливим негативним наслідкам своєї діяльності. Вибір оптимальних варіантів взаємодії з природою потребує глибокого аналізу, творчого підходу, не може обмежуватися рівнем застосування їх за взірцем. Формування екологічної свідомості – важливе завдання навчального закладу.
1. Умови задач і результати рішення повинні містити практично значиму інформацію. 2. Інформація повинна бути тісно пов'язана з програмним матеріалом і реальними екологічними проблемами. 3. Завдання мають бути посильні для учнів даного класу. 4. Рішення задач має спиратися на можливості, на комплекс знань з різних предметів.
Коли потрібно видалити з зерен кави насіння бур’янів, використовується машина, що осаджує на останні металевий порошок. Потім за допомогою магнітів насіння бур’янів витягуються з загальної маси. Чому це можливо? Чому металевий порошок “чіпляється” тільки до бур’янів, а до зерен кави – ні ?