План-конспект уроку допоможе викладачам предмету Історія України узагальнити знання здобувачів освіти з тем "Початок Української революції (1917 — квітень 1918 рр.)" та "Розгортання Української революції. Боротьба за відновлення державності".
ПЛАН-КОНСПЕКТ
Історико-правова вікторина на тему: «Україна – правова держава»
Дата: 20.12.2019
Група 11 група
Тривалість заняття: 45 хв.
Час проведення: 10:45 – 11:30
Мета:
Навчальна – активізація знань з правознавства, громадянської освіти та історії України, уміння працювати з джерелами інформації та інтерпретувати зміст джерел (інформаційна компетентність);
Розвивальна – розвивати увагу, пам’ять, мислення, культуру спілкування, вміння узагальнювати та аргументувати власні висновки;
Виховна – формувати правові погляди, почуття патріотизму та правової культури.
Практична – розвивати вміння студентів аналізувати, логічно мислити, робити висновки й узагальнення; виробляти практику участі в обговоренні, дискусії на задану тему.
Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань.
Форма проведення уроку: вікторина
Технічні засоби навчання: роздатковий матеріал, гаджети учнів.
Хід заняття:
I. Організаційна частина (2 - 3 хв.)
- привітання викладача з учнями;
- виявлення відсутніх;
- перевірка підготовленості групи.
II. Мотивація та стимулювання діяльності студентів (до 3 хв.)
- Повідомлення теми, мети заходу.
У нас з Вами сьогодні урок повторювання з тем, які ми вивчали протягом І семестру. За допомогою вікторини Ви зможете використати всі знання, які Ви отримали з правознавства і історії України. А вікторина допоможе узагальнити їх у ігровій формі.
III. Виклад основного змісту ( 30 хв.)
Викладач. Привітання команд (назва, дивіз).
Отже, ми з Вами зануримося у історико-правовий світ під назвою «Україна – правова держава». Вікторина буде складатися з 4 турів, з умовами кожного з них я буду вас знайомити. Оцінювати кожний тур буде журі. Учасники брейн-рингу 2 команди.
Уважно слухайте запитання. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Відповідь повинна бути чітка, лаконічна. Відповідає та команда, яка першою підніме руку.
Тур І
Брейн-ринг (5 хв.)
1. Основний документ громадянина? (Паспорт)
2. Головний правовий документ для країни (Конституція)
3.Назвіть міста України, що мають спеціальний статус. (Київ, Севастополь)
4. У Фінляндїї – Сенат, в Польщі – Сейм, в Україні – …(Парламент)
5. Люди, які пов’язали свою професійну діяльність із правом... (Юрист)
6. Право, яке визначає види суспільно небезпечних діянь (злочинів) і покарання, що застосовуються до осіб, які їх вчинили. (Кримінальне право)
7. Кількість депутатів у Верховній Раді? ( 450)
8. Людина, яка бачила злочин? (Свідок)
9. Як можна стати громадянином України?
10. З якого віку дитина може обирати з ким їй жити? ( з14 років)
11. Основні ознаки держави ….(верховенство, легітимність, загальність, суверенітет, публічність, універсальність)
12. Який це вид правопорушення, якщо громадянин запізнився на роботу на три години без поважних причин (порушення трудової дисципліни)
Добре, ми трішки з Вами згадали основні поняття правознавства, теперь слід перейти до зародків створення нашої держави. Ми з Вами вивчили за І семестр дві теми, які присвячені становленю України як самостійної держави. Свої знання нам продемонструють у ІІ турі капітани команд. Кожна правильна вілповідь оцінюється ві 1 бал.
Тур ІІ
Конкурс капітанів (5 хв.)
Тур ІІІ
Практичні завдання (7 хв.)
Викладач. Робота над розгадуванням ребусів. Колективна справа всієї команди. Запропановані ребуси заповнити правильними відповідями.
Вам дається 7 хвилин, хто швидше й якісно впорається з завданням отримає за кожну правильну відповідь 3 бали.
І команда
ІІ команда
Тур ІV (10 хв.)
Робота з відео-матеріалами «Юний історик»
Написати 5-8 тез до відео, захисти кожної з них. Роздати QR-коди командам.
Відео для І команди: https://www.youtube.com/watch?v=CyDWFVVaLWQ
Відео для ІІ команди: https://www.youtube.com/watch?v=z853ufoS-Ec
Слово журі. Результати гри (3 хв.)
ІV. Підведення підсумків заняття (до 4 хв.)
РОЗДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ:
Для І команди:
IV тур
Для ІІ команди:
IV тур