Тематичне оцінювання
Тема: «Україна в Першій світовій війні»
Варіант 1
Початковий рівень
А) 1913 р.
Б) 1914 р.
В) 1915 р.
Г) 1916 р.
А) Росія
Б) Австро- Угорщина
В) Німеччина
Г) Румунія
3. Який термін відповідає визначенню: « У міжнародному праві вимога однієї держави до іншої, яка супроводжується певними погрозами у випадку її невиконання, - це…»?
А) меморандум
Б) ультиматум
В) нота
Г) петиція
Середній рівень
А) заснування Центральної Ради
Б) Утворення Тимчасового уряду
В)Зречення царя Миколи ІІ
Г) Проведення Українського національного конгресу
5.Чи правильні твердження?
1) Легіон Українських січових стрільців був створений з ініціативи СВУ
2) першим командиром Легіону УСС був М.Галущинський
А) обидва твердження правильні
Б) тільки перше твердження правильне
В) тільки друге твердження правильне
Г) обидва твердження неправильні
6. Укажіть результати Галицької битви
А) поразка австро-угорських військ
Б) поразка російських військ
В) перемога німецьких військ
Г) підписання мирного договору між Російською та Австро – Угорською імперіями
Достатній рівень
7.Установіть відповідність між прізвищами діячів та їхніми характеристиками
1. О.Бобринський а) митрополит УКГЦ
2. О.Брусилов б) перший командир УСС
3. А.Шептицький в) голова ГУР
4. М.Галущинський г) російський генерал, головнокомандувач Південно – Західного фронту
8. Прочитайте факти біографії історичного діяча й укажіть його.
« Роки життя – 1883- 1973. Народився у Мелітополі. Був двічі арештований царською владою, змушений емігрувати. На студентському з’їзді у Львові 1913 р. закликав до відокремлення України від Росії. На початку Першої світової війни – організатор і голова СВУ. Послідовно обстоював ідею незалежності України, ідеолог інтегрального націоналізму. Помер у Канаді».
А) Дмитро Донцов
Б) Дмитро Дорошенко
В) Маркіян Меленевський
Г) Микола Міхновський
9. У ході Першої світової війни Товариство українських поступовців (ТУП) закликало українців:
А) підтримати Троїстий союз, «… бо Росія грозить загином українському життю, яке знайшло охорону в австрійській держава»;
Б) підтримати Антанту й чесно, «…не піддаючись на провокації, виконати свій обов’язок громадян Росії до кінця»;
В) виступити проти Антанти та Троїстого союзу, щоб вибороти «…єдину, самостійну Україну від Карпатів аж по Кавказ»;
Г) бути нейтральними, тому що жодна з воюючих сторін «…не може викликати співчуття ні цілям, ні способам боротьби».
Високий рівень
10. Визначте, про програмні засади якої політичної організації йдеться.
… Об’єктивна історична конечність вимагає, аби між Західною Європою і Московщиною постала самостійна українська держава. Потрібне се для… утри валення європейської рівноваги, а для українського народу було б се здійсненням вікових його мрій… Формою правління самостійної української держави має бути конституційна монархія, з демократичним внутрішнім устроєм політичним, однопалатною системою законодавства, горожанськими, язиковими і релігійними свободами для всіх національностей…
А) ГУР
Б) ЗУР
В) Союз визволення України
Г) УСДРП
11. Укажіть наслідки Першої світової війни для України
1) відшкодування країнами Четверного союзу Україні збитків, завданих війною
2) розорення західноукраїнських земель
3) назрівання революційної кризи в Наддніпрянській Україні
4) здобуття Україною незалежності
5)зміцнення могутності Російської імперії
6) зростання національної свідомості населення, висунення ідеї створення незалежної української держави
7) створення українських збройних формувань, набуття ними воєнного досвіду
А) 1,2,4,5
Б) 2,3,6,7
В)1,3,5,6
Г)2,3,4,7
12. Проаналізуйте плани воюючих сторін щодо України, зробіть висновки.
Варіант 2
Початковий рівень
а) 1913 р.
б) 1914 р.
в) 1915 р.
г) 1916 р.
А) Австро-Угорська імперія
Б) Німеччина
В) Російська імперія
Г) Велика Британія
А) податки
Б) хлібна розкладка
В) репарація
Г) реквізиція
Середній рівень
А) Брусиловський прорив
Б) Горлицький прорив
В) створення СВУ
Г) Галицька битва
А) Обидва правильні
Б) тільки перше правильне
В) тільки друге правильне
Г) обидва неправильні
6. Укажіть назву військової операції, яка тривала від 22 травня до 31 липня 1916 р. і завершилася перемогою російських військ
А) Галицька битва
Б) Горлицький прорив
В) Чортківська офензива
Г) Брусиловський прорив
Достатній рівень
7.Позначте відповідність історичних осіб до партій та громадських організацій, у яких вони брали участь.
1. Ю.Романчук а) ТУП
2. В.Винниченко б) Партія соціалістів – революціонерів
3. М.Залізняк в) національно – демократична партія
4. М.Грушевський г) УСДРП
8. Прочитайте факти біографії історичного діяча й укажіть його.
«Роки життя 1853 – 1926 , військовий діяч. Учасник Першої світової війни. Командував армією, Південно – Західним фронтом, який у 1916 р. здійснив успішний наступ проти австро – угорських військ».
А) Геогрій Бобринський
Б) Олексій Брусилов
В) Михайло Галущинський
Г) Мирон Тарнавський
9. У ході Першої світової війни лідер УСДРП С.Петлюра закликав українців:
А) підтримати Троїстий союз, «…бо ідучи війною, Росія грозить загином українському життю, яке знайшло охорону в австрійській державі»;
Б) підтримати Антанту й чесно, « … не піддаючись на провокації, виконати свій обов’язок громадян Росії до кінця»
В) виступити проти Антанти та Троїстого союзу , щоб вибороти «…єдину, самостійну Україну від Карпатів аж по Кавказ»;
Г) бути нейтральним, тому що жодна з воюючих сторін «…не може викликати співчуття ні цілям, ні способам боротьби».
Високий рівень
10. Визначте, про позицію якої політичної організації щодо війни йдеться.
…Ненаситність царської імперії загрожує також нашому національному життю. Історичний ворог України не може спокійно дивитися, що не вся Україна в його руках…Ідучи війною на австро – угорську монархію, Росія грозить загином також українському національному життю, яке найшло охорону в конституційнім ладі австрійської держави… Побіда австро-угорської монархії буде нашою побідою. І чим більше буде пораженнє Росії, тим швидше віб’є година визволення України… Нехай на руїнах царської імперії зійде сонце вільної України…
А) ГУР
Б) ЗУР
В)СВУ
Г) УСДРП
11. Укажіть, які наслідки мала Перша світова війна.
1) зміцнення могутності Російської імперії
2) поширення впливу Австро – Угорщини на території Наддніпрянської України
3) загострення економічної кризи в Російській та Австро – Угорській імперіях
4) створення на українських територіях самостійної держави
5) надання українцям права національно – культурної автономії
6) загострення соціально – політичної кризи в Російській та Австро – Угорській імперіях
7) піднесення національно – визвольного руху поневолених народів
А) 1,2,3
Б) 2,5,6
В) 4,5,7
Г) 3,6,7
12. Проаналізуйте плани воюючих сторін щодо України, зробіть висновки.