Урок "Письмове додання і віднімання в межах 1000 без переходу через розряд. "

Про матеріал
План -конспект з математики на вивчення теми "Письмове додання і віднімання в межах 1000 без переходу через розряд."
Перегляд файлу

Урок математики в 3 класі

Тема:Письмове додання і віднімання в межах 1000 без переходу через розряд. Розв'язування задач.

Мета:Ознайомити учнів із прийомом письмового додавання і віднімання в межах 1000 без переходу через розряд; удосконалювати вміння учнів розв’язувати прості задачі на дію додавання та розширені задачі; розвивати обчислювальні навички дітей; актуалізувати знання учнів про взаємозвязок додавання і віднімання; удосконалювати вміння учнів складати рівняння за твердженням, логічне мислення, пам'ять, увагу; формувати навички самоконтролю під час розв’язування прикладів і задач; виховувати інтерес до математики . Створити мотивацію до подальшого вивчення предмета.

 

Тип уроку: комбінований.

Вид уроку: урок-подорож.

Обладнання:картки для індивідуальної роботи, картки – для  усних обчислень, мультимедійна презентація до уроку. 

Хід уроку

І. Організація класу

Видумуй! Пробуй, твори!

Розум, фантазію прояви!

Активним і уважним будь,

І про кмітливість не забудь!

 

- Діти, розпочався урок математики. Але сьогодні наш урок буде незвичайним. Ми з вами потрапили у королівство Математики. Живуть там цифри, а править країною королева. Сьогодні ми отримали листа.

 

  •          Шановні друзі-ТРЕТЬОКЛАСНИКИ !
    Мене викрав злий чародій і замкнув у великому кам’яному замку. Благаю, допоможіть мені вибратись із пастки.
    Буду щиро вдячна. Королева
                      Математика.              

 Без королеви мешканці королівства – цифри, забули свої обов’язки і почали сваритися.

Діти !Допоможіть відшукати королеву. Але будьте обережними :чародій дуже хитрий та небезпечний.

Бажаю вам успіхів.                                                       

 

  •          Що ж нам робити?
  •          Ми залишити це так не можемо!

Давайте королеві допоможемо.

Королеву визволимо з полону,

Повернемо її до трону.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

- Добре, тоді вирушаємо у незвичайну подорож. Але на нас чекатимуть різні перешкоди. Щоб перемогти чародія , ми навчимося письмово додавати трицифрові числа, попрацюємо над задачами та згадаємо зв'язок між компонентами арифметичних дій. Щоб добре впоратись з цими завданнями, треба бути уважними, зосередженими, активними, дружними.

- Що ви чекаєте від сьогоднішнього уроку?

 - Я очікую…( відповіді дітей – гарних оцінок, розв’язаних прикладів, складних задач, цікавих завдань, правильних відповідей, активності…)

- Нам на допомогу прийшли цифри – вірні солдати Королеви математики. Вони склав для нас мапу подорожі. Вона нам допоможе знайти дорогу до пастки чародія.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1. Усні обчислення

а) Гра «Старт»

- Сідаємо в диво-сани!

- Щоб почати рух Першою це зробить та команда, яка першою і правильно виконає обчислення. Нас чекає сніговик, зіграймо з ним у сніжки.

Працюють3команди, починаючи з останньої парти (за варіантами)

 

- Молодці!  Всі команди готові до старту.

- Починаємо зворотній відлік.

-   5…4…3...2…1…Старт!!!                                   

б) «Математичні вузлики»

- Дорогу до царства чародія нам вкаже дороговказ, але для цього ми повинні виконати завдання  «Математичні вузлики».

- У кожному рядочку чисел потрібно знайти зайве  і пояснити, чому ви так вважаєте

  •     340,547,24,825,326

(зайве число 24,бо воно двоцифрове, а решта – трицифрові)

  •     900,310,812,400,500

(зайве число 812,бо воно не кругле, а решта – круглі)

  •     98,108,38,68,78

(зайве число 108 ,бо воно трицифрове, а решта – двоцифрові)

- Молодці, рухаємось далі стежками математики.

2. Робота за картками.

- Наступні учні працюють за картками.(3учнів )

 

Картка № 1

Скласти вираз і знайти його значення:

 

 Від суми чисел 160 і 240 відняти число 20;

________________________________________________

 від числа 640  відняти суму чисел 340 і 160;

_________________________________________________

 до числа 180 додати суму чисел 210 і 110

_________________________________________________

         до різниці чисел 450 – 310  додати число 560

_________________________________________________

 

 

Картка № 2

Порівняй вирази (постав знаки <, >, =)

360 – 200     400 – 140                                 750 – 500        850 – 30

 

540 + 370          650 + 180                                 620 + 40         700 – 40

 

3. Хвилинка каліграфії

- Діти,  Королева править своїм королевством дуже давно,а чи знаєте ви скільки в її підпорядкуванні підданих? Нескінченна кількість.

- а яке число означає нескінченність? (8)

- Запишіть ці цифри в зошиті

- Запишіть найменше трицифрове число.

- Запишіть найбільше трицифрове число.

- Поміняйтесь зошитом із сусідом та перевірте чи правильно виконане завдання  (0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,100,999). Оцініть завдання. Поставте оцінку на полі.

4. Математичний диктант

- Злий чародій взяв в полон не тільки Королеву, а й математичних пташок. Визволити їх можна , правильно розв’язавши приклади, які залишив чародій.

Давайте допоможемо пташкам.

450 + 360 360  + 240 

580 – 310 400 – 150

740 – 530

- Всі пташки на волі. Вони повернулися в країну Математики. А ми з вами прямуємо далі.

- Діти, які працювали за картками, здайте ,будь ласка, виконане завдання.

(Перевірка карток, оцінювання.)

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

- Ми прибули на галявину Нерозв’язаних прикладів. Нам необхідно навчитися письмово додавати трицифрові числа.

1.Гра «Розчаклуй  вирази»

- подивіться на слайд ,перед вами вирази, спробуйте розв’язувати їх .


Складіть суми і різниці за схемами. Обчисліть їх письмово


- Хто розв’язав правильно?Сигналізуйте зеленою цеглинкою Лего, а у кого помилка - червоною.

- Який висновок ми повинні зробити?

(При додаванні трицифрових чисел одиниці додаються до одиниць, десятки до десятків, сотні до сотень.

2.Пояснення вчителя. Робота з підручником

Обчисліть. Перевірте двома способами: додаванням і відніманням.

 

  •          Та ось почався незвичний дощ – у вигляді виразів. Щоб захиститись від нього, треба кожному правильно  знайти значення виразу с – 453, якщо с = 768, с = 975, с = 859

Робота з підручником

 

- Молодці, ви добре попрацювали. Час відпочити.

V. Фізхвилинка.(відео)

VІ . Розвиток математичних знань.

1.Розв’язування задач

- Ми прибули на високі гори Задач. Нам необхідно поповнити запас води. Але щоб знайти воду, нам треба правильно розв’язати задачу

а) Робота в групах «Мікрофон»

- Знайдіть задачу №360.

Розподіліться на групи( по 4 учні),розв’яжіть колективно у групі задачу та приготуйтесь презентувати розв’язання задачі.


 

Перевірка розв’язання задач по групах( зачитування розв’язання окремими учнями). Оцінювання роботи учнів.

- Молодці! Ви правильно розв’язали задачі. Запаси води поповнено, прямуємо далі.

 

2. Розв’язування рівнянь.

- Ми наблизились до галявини рівнянь. Саме тут за високими горами Рівнянь чародій сховав королеву Математики

Складіть рівняння за твердженнями. Розв’яжіть рівняння.

Якщо від числа 757 відняти невідоме число, то буде 136.

757 – х  = 136

Якщо до невідомого числа додати 127, то буде 579.

х + 127 = 579

а) « Математичне лото». Робота в парах.

- Давайте спочатку пригадаємо математичні правила і зіграємо у «Математичне лото».(У дітей на партах два конверти. В одному – початок правила, а в другому – закінчення. Діти на парті складають правило,встановлюючи відповідності)

Як називаються числа при додаванні?              Доданок, доданок , сума.

 Як називаються  числа при відніманні?             Зменшуване, від’ємник, різниця.

Як знайти невідомий від’ємник?                         Від зменшуваного відняти різницю.

Як знайти невідоме зменшуване?                       До різниці додати від’ємник.

Як називаються числа при діленні? Ділене, дільник, частка.

Як називаються числа при множенні?              Множник, множник, добуток.

Як знайти невідомий множник?                        Добуток поділити на відомий множник.

 

- Знайдіть рівняння на знаходження зменшуваного. Запишіть це рівняння та розв’яжіть його..

 

3. Хвилинка – цікавинка

- Скільки потрібно цифр, щоб пронумерувати 100 сторінок? ( 10 )

- У тварини 2 праві лапи,2 ліві лапи, 2 передні і 2 задні. Скільки лап разом? (4)

- В один кінець літак долетів за 80 хв., а назад – за 1 год. 20 хв. Чому?

( 80хв. = 1 год. 20 хв.)

VІІ. Підсумок уроку (Рефлексія). Перевірка очікуваних результатів.

- От і закінчилась наша подорож. Ми перемогли чародія, впорались з усіма завданнями, повернули Королеву до Королівства Математики.

Оцінювання роботи дітей.        Активно працювали… Оцінки за урок…

  •          Діти, щоб звільнити Королеву чародій підготував ще одне завдання – математичний  пазл, ,якщо ми його відкриємо, то побачимо замок Королеви.,ми врятуємо її і повернемо до Королівства математики.
  •          - Ми впоралися з усіма завданнями. Чародій  відпустив Королеву з полону. Забираємо Королеву і повертаємось в королівство Математики.
  •          - Королева дуже вдячна вам за порятунок. Вона пропонує вам декілька цікавих завдань.

Гра «Мікрофон».

- Кому урок сподобався?

- Хто вважає, що він на уроці працював дуже добре?

-А хто думає, що він міг би працювати краще?

- Яке завдання вам сподобалося найбільше?

- Чи виправдались ваші очікування?

VІІІ.  Домашнє завдання.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 січня
Переглядів
15
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку