Метою проведення цієї вікторини є дізнатися як діти знають казки. Як цікавляться читанням казок. Також навчити дітей слухати, відповідати на запитання, розвивати пам'ять, увагу, мислення. Виховувати любов до книги, бажання читати казки та інші твори.
Вікторина
«Мої улюблені казки»
Мета: виховувати у дітей моральні якості на прикладі казок.
І.Організація дітей.
Я вас вітаю на вікторині. У вікторині братимуть участь дві команди. За кожну правильну відповідь команда отримує зірочку. Буде також враховуватись і швидкість відповідей.
- А зараз відгадайте загадки.
Відгадування загадок:
1. Всі взимку їх одягаєм – від морозу руки ховаєм. (рукавиці).
2. Сірий, зубастий, по полю блукає, ягнят шукає. (вовк).
3. В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місці не сидиться
А зовуть її … (лисиця).
4. Хоч у нього шуба є,
Та як холод настає,
Він не їсть тоді, не п’є,
І не ходить, не гуляє,
А у лігво спать лягає. (ведмідь).
ІІ.Основна частина.
І конкурс «Відгадування казки за уривком»
Вихователь:
- Білочка вам принесла кошик з гостинцями. Зараз вона зачитає уривки казок, які записані на картках. Вони прикріплені до фруктів. Ваше завдання – відгадати з якої казки цей уривок.
1. « Ішов дід лісом, а за ним бігла собачка, та й загубив дід рукавичку.
От біжить мишка…» (« Рукавичка».)
2. « От баба так і зробила: витопила в печі, замісила
яйцями борошно, що назмітала, спекла колобок і поклала на вікні, щоб простиг…». («Колобок»).
3. « Жили собі двоє мишенят – Круть і Верть і
півник Голосисте Горличко…»(« Півник і двоє мишенят»).
4. « Були собі лисичка та журавель. Ото й зустрілися якось у лісі. Та такі стали приятелі!
Кличе лисичка журавля до себе в гості…» («Лисичка та журавль»).
5. « Зробіть мені , тату, човник та весельце, то я буду рибку ловити, та вас при старощах годуватиму…» («Івасик-Телесик»).
ІІ конкурс «Хто швидше?»
Кожній команді дається розрізана на шість частин ілюстрація до казки. Потрібно за дві хвилини скласти картинку і назвати з якої казки.
Перед третім конкурсом розгадування кросворда «Казка». Хто швидше розгадає кросворд, тій команді добавляється дві зірочки.
ІІІ конкурс «Впізнай з якої казки?»
Вчитель показує малюнки, на яких зображені предмети з казок, а команди повинні відгадати з якої казки.
- Черевичок.(«Попелюшка»)
- Глечик з вузькою шийкою.(«Лисичка і журавель»).
- Чоботи. («Кіт у чоботях»).
- Капелюх блакитного кольору.(«Пригоди Незнайка»).
Перед четвертим конкурсом гра «Відшукайте продовження прислів’я»). Хто першим знайде продовження, той буде першим відповідати у конкурсі.
Як підеш, таке й частування.
Як посолиш, так і найдеш.
Яке частування, так і їстимеш.
ІV конкурс 4 конкурс «Телеграма від казкового героя»
На наше свято ми запросили багато казкових героїв, але, нажаль, не всі змогли приїхати і надіслали лише телеграми. Щоправда, на телеграмах немає підписів. Але наші гравці знають все про казки. І зараз розкажуть нам від кого ж телеграми.
1) - Приїхати не зможу, бо тато не зробив мені човник та весельце. ( Івасик-Телесик)
2) - Дуже хотілося б потрапити до вас, але соромно своєї гидкої зовнішності. ( Гидке каченя )
3) – Терміново викликали лікувати звірів у Африку. Не встигну повернутися. ( Лікар Айболить )
4) – Дуже засмучена, мишка випадково розбила яєчко, прийти не зможу. ( Курочка Ряба )
5) – Прибути до вас не можу. Мене викрала Лиска.
( Півник )
6) – Вигнав дід мене із хати, іншу я пішла шукати.
( Коза –Дереза )
7) – Моя риболовля закінчилася погано. Мене побили, а хвіст опинився в ополонці. ( Вовк-панібрат )
8) – Поспішаю до лісу. Мачуха наказала принести підсніжників.
( Падчерка )
V конкурс «Чи уважний ти читач?»
Назвати казку, в назві якої є число.
«Вовк і семеро козенят»
«Троє поросят»
«Білосніжка і сім гномів»
«Про три гроші»
«Дев’ять братів сіроманців»
«Про царівну та сім богатирів»
«Алі-баба і сорок розбійників»
«Три горішки для Попелюшки»
«Десять братів і сестриця Галя»
«Дванадцять місяців»
«Три міхи хитрощів»
Вихователь:
1. Підведення підсумків.