Вікторина "Подорож у казку"

Про матеріал
Вчити дітей сприймати різні технології, і методики, ставати громадянами своєї країни. Забезпечувати умови для формування і розвитку особистості дитини, придатної успішно призвичаїтися до сучасних умов, яка дбає про своє здоров’я, а також про ментальне здоров’я молодших товаришів .
Перегляд файлу

Тематична розробка: Вікторина. Подорож у казку.

Педагог: Земляна Людмила Анатоліївна.

Клас: 5

Предмет: Виховна година.

Час:1 година

Мета:

Освітня: 

  •   Дослідити які способи пізнання використовуємо у повсякденному житті.
  •   Що допомагає нам досліджувати природу. 
  •   Як досліджувати природні об’єкти (Сонце, воду, повітря, ґрунт) і фізичні явища.
  •   Дослідити чим корисне здорове харчування.
  •   Дослідити в яких продуктах більше вітамінів.
  •   Навчити дітей просити про допомогу.

Виховна:

-      Збагачувати  уявлення дітей про театр і театралізовану діяльність.        

-      Удосконалювати творчі навички, вміння взаємодіяти з іншими персонажами, вміння інсценувати казки.

-      Виховувати артистизм, естетичні почуття, вміння перевтілюватися, уяву, фантазію.

-      Ознайомити учнів яку користь в житті людей має вживання корисної їжі. 

     - Виховувати дбайливе ставлення до дорослих та молодших друзів.

     - Підтримувати учнів які мають проблеми з ментальним здоров’ям. 

-      Привчати дітей до колективної праці, прививати любов до читання та вживання корисної їжі.

Обладнання: ширма для тіньового театру, декорації,   аудіо записи, світлодіодна лампа. Малюнки до казок.

Казка – животворне джерело дитячого мислення,

 благородних почуттів і прагнень.

  В. Сухомлинський

Хід виховного заходу

І. Підготовчий етап.

Цей етап направлений на  формування мотивації учнів до майбутньої діяльності.

  1. Розширюємо знання дітей про здорове харчування через  казко творчість.
  2. Аудіозаписи.
  3. Показ казки «Ріпка».
  4. Вікторина.

ІІ. Планування роботи.

Здоров’я дитини – це проблема яку повинні розв’язувати не лише лікарі та психологи, але також і вчителі. В наш час є багато різноманітних технологій та методик які допомагають дітям у вирішенні цих проблем. Так, однією з них є казкотерапія.

Що таке казкотерапія  – це проста здоров’язберігаюча технологія, цікава та ефективна, яку доцільно використовувати під час здійснення освітнього процесу для ефективного формування ключових компетентностей, як у  молодших школярів, так і в середній ланці. З цією технологією учні познайомились у 2 класі під час годин книги (коли перечитували казки). Потім вирішили показати свої можливості виразити все в ролях.  Так з’явився театр, а згодом і театр тіней. Наразі учні 5 класу допомагають молодшим школярам опановувати свій емоційний стан, а саме демонструючи їм свої вистави після яких є можливість поспілкуватися один з одним. Таким  чином молодші школярі набувають навики спілкування, долають свій страх, роздратування та занепокоєння.  Актори допомагають глядачам покращити  своє ментальне здоров’я.

ІІІ. Практична частина.

-      Добрий день шановні діти, та гості. На сьогоднішній вікторині ми подивимось знайому вам казку «Ріпка», тільки ви повинні слухати уважно бо потім ми вам проведемо невеличку вікторину. А допоможе нам у цьому чарівна  лампочка. Ця лампочка – не звичайна, а чарівна – світлодіодна. Вона нам допоможе дослідити один з видів театру: -  це театр тіней.

(Проведення казки див. Додаток 1)

ІV. Руханка «Скоро Перемога» (під музични й супровід)

(https://www.youtube.com/watch?v=qoqYMv_V_3o)

Під час будь-якого заходу доцільно проводити зарядки, руханки, фізкультхвилинки. Для конкретного рівня здобувачів освіти, та після певної активності, треба підбирати ту чи іншу здоров’язберігаючу форму роботи.

Так, якщо учні виконували фізичні вправи можна застосувати арт-техніку, дихальну або пальчикову гімнастику. І навпаки, коли діти довго сидять, доречно провести більш рухливі форми роботи,

V. Казкова вікторина.

З якої казки уривок?

-      Зразу така, як мишка, була, потім як кулак, потім як буряк, потім як два, а нарешті стала така, як дідова голова. (Ріпка)

-      — Кізонько моя мила, кізонько моя люба! Чи ти пила, чи ти їла? (Коза-дереза)

-      Гуси-гуси, гусенята!
Візьміть мене на крилята
Та понесіть до батенька,
А в батенька їсти, й пити,
Ще й хороше походити! (Івасик Телесик)

-      От і почали вони биться — аж земля гуде. (Кирило Кожум’яка)

-      — А ти забувсь, як я за тебе луг викорчовувала й там пшеницю сіяла, а з тієї пшениці паляницю спекла, щоб ти до змії відніс? (Яйце - райце)

Слова – підказки.

1.                            Дід, риба, лисичка. (Лисичка Сестричка і Вовк Панібрат)

2.                            Гарбуз, мачуха, черевичок. (Попелюшка)

3.                            Дід, мотика, мишка. (Ріпка)

4.                            Пан…,  звірі, кіт. (Пан Коцький)

5.                            Півник, мишенята. (Колосок)

Математика у казках.

-      Скільки звірів було у казці Пан Коцький? (5)

-      Скільки людей тягли ріпку? (3)

-      Скільки козенят було у кози? (7)

-      Скільки звірів помістилось у рукавичку? (7)

-      Скільки непосильних завдань давав пан Марусі у казці «Мудра дівчина»? (3)

Відгадай загадку.

В нас дерево таке є у дворі,
Цей  фрукт з дитинства дають дітворі,
Корисне, доступне та дуже смачне,
Багате залізом та поживне.
(Яблуко)

Той, хто їсть його, той знає –
Всіх мікробів він вбиває.
Овоч цей корисний дуже,
Та від нього сліз калюжа.
(Цибуля)

Помаранчева і гарна,
У землі сиджу не марно:
Соковита, солоденька,
Вже я стала чималенька.
Собою пригощу дитину.
Хай корисну з’їсть _ _ _ _ _ _ _ _.
(Морквину)
Цього фрукту по шматку
В чай добавлю для смаку.
Запашистий, кисленький,
Наче сонечко жовтенький.
(Лимон)

VІ. Підбиття підсумків

-      Чи сподобався вам наш захід?

(Відповіді учнів)

Після перегляду казки, пропоную глядачам поспілкуватися з акторами. Наразі не всі діти, та й не з кожним,  мають сміливість поспілкуватися, розповісти про свої страхи, попросити про допомогу. А в даній ситуації діти вчаться  сприймати різні технології, і методики, ставати громадянами своєї країни. В зв’язку з цим вихователь звертає увагу щоб забезпечити умови для формування і розвитку особистості дитини, придатної успішно призвичаїтися до сучасних умов, яка дбає про своє здоров’я, а також про ментальне здоров’я молодших товаришів .

VІІ. Оцінювання.

 Підводячи підсумки, ми можемо зробити висновок, що досягли поставлених  на початку цілей.

Правильне харчування – перший ключ до здоров'я і доброго самопочуття. Тільки при правильному виборі продуктів харчування людина отримує всі необхідні поживні речовини, що дозволяють їй зберегти здоров'я на довгі роки.

Використання в роботі з дітьми  тіньового театру позитивно впливає на процес навчання, сприяє вихованню та розвитку здобувачів освіти. Саме театр тіней дозволяє реалізувати та розвивати творчі та емоційні можливості дітей. Театральні здібності дітей в тіневому театрі вже сьогодні дозволяє їм ставати акторами, художниками, костюмерами, режисерами – творцями свого власного театру.

У роботі з учнями використовую казкотерапію. В педагогічну роботу із застосуванням казкових мотивів та образів запровадив В. Сухомлинський, він приділяв значну увагу використанню казки при роботі з дітьми – навчання у школі не можливе не тільки без слухання, але і без створення казки. Він стверджував, що завдяки казці дитина пізнає світ не лише розумом, а й серцем.

Василь Сухомлинський, створивши «кімнату казки», «острів чудес», спонукав учнів фантазувати, міркувати, любити рідний край. Значну увагу приділяв здоров'ю підростаючого покоління, яке потрібно загартовувати як у школі, так і в позаурочний час.

 

 

Додаток 1

 

Ця історія сучасна, на давнішню схожа.
Хтось з героїв в ній нещасний, добре, що не кожен.
Дід Омелько й баба Мотря мали добру вдачу:
Тому років, може за три, збудували дачу.
Огородину розбили, груша є і вишня.
Гарних квітів насаджали, та й фазенда вийшла.

Трек №1(тихо)

Шановні друзі, ми казку пропонуєм вам відому та з вихадливим добавлянням.

В одній не дуже сільській місцевості, можливо навіть що у нашій, посадив дід ріпку.

Посадив  Ріпку на табурет, який завчасно він приготував, наша ріпка до ранку виросла, і тепер все по – порядку.

Трек №2

Дід: Я із казки добрий дід,

Ще не старий, середніх років.

І, як у казці говориться,

Люблю працювати.

Навесні я грядку спочатку скопав,

Насіння посадив, урожай не довго чекав.

А ще не бачив що вродило!

(підійшов до ріпки)

Дід: відкрию листочки, ой, що тут таке?

Трек №3

Ріпка: Я знаменита ріпка,

Сиджу на городі міцно.

Така смачна,

Модна, крута!

Дід: Ох і, ріпка, просто чудо!

І росте як гарно!

Ріпка: Дід, скоріше мене витягай,

Від землі звільняй.

Дід: Так, промчало літо не помітно, пора  город прибирати!

Та сил немає - треба рідних звати на допомогу.

  бабка, ріпка поспіла,

(Приймається за справу.)

Трек №4

Баба: Ну, дід! З тобою просто біда!

Зараз в моді їжа друга -

Піца, чіпси, «Актімель»

Бачиш, я стала, як супер - мамзель!

Дід: Онучка, люба, допоможи,

Хоч ти мене не підведи.

Допоможи витягнути ріпку.

Трек №5

Внучка: Дідусь мій добрий, не сердись

Зі мной на лавці розмістись.

Пригощайся, ось «Шарзан» батончик,

А ось ще й «Патрон».

Дід (злякано): Що? Вже їдять патрони?

Не чув ще про це.

Дід: Сірко, мій відданий товариш,

Допоможи витягнути ріпку.

Трек №6

Сірко: Ех дідусь, огородник любий,

Що ти на неї запав?

Співай зі мною «Пуріна проплан».

Як у рекламі ведеться,

Шерстка від нього сяє.

Дід: Але ж казка не йде на лад,

Може кицька Мурка допоможе?

Трек №7

Кішка: Мур-мур-мур, мене не хвилюй,

Може «Віскас» поїси зі мною?

Я  дуже цю їжу люблю,

Навіть  мишок не ловлю!

Дід: Тьху-ти, всі одне і теж,

Можливо хоч мишка мені допоможе.

Трек №8

Мишка: Я скажу тобі без поспіху,

Пригощайся, гризи  сухарики «Флінт»,

Твоїй казці, дід більше ста років,

Так, колись з ріпки був смачний обід!

Не клич на допомогу, йди смикай сам!

Залиш свою ріпку в подарунок колорадським жукам!

Ріпка: Ні, у мені нітратів, немає,

Можеш сміливо вживати на обід,

Користі  різної я додаю.

Дід: Ріпка, не ображайся,

На  городі залишайся,

Дай мені шматочок один-

Ех, як смачно!

Не люблю я їхню їжу!

(Виходять звірі, всі перев'язані бинтами.)

Бабка: - Щось ниє поперек,

Мабуть до магнітної бурі.

Внучка: А я щось не можу заснути -

Мабуть бути температурі!

Сірко: Моя шерсть стала блідою,

Зуби захворіли,

Кішка: Стало боляче мені нявкати,

Гланди ослабли.

Мишка: Стали вушка погано чути,

Стали очі погано бачити.

Всі: Ах! Ох!

Ріпка: Шкідлива їжа - лише красиві картинки,

Немає ні одної корисної вітамінки,

Ось, дід шматочок ріпки з'їв,

І нічим не захворів.

Якщо хочете і вас вилікую?

Всі: Хочемо! Хочемо! Витягнемо ріпку і всю з'їмо!

Тягнуть, потягнуть, витягли.

Ріпка: Флінт, чупа-чупси, «Патрони»,

Нехай їдять їх лише кволі персони.

А якщо хочете, фізичну силу мати-

Фрукти - овочі потрібно вживати,

Потрібна нам усім ріпка!

Всі виходять

Співають пісню «Казки мої улюблені»

 

docx
Додано
3 травня
Переглядів
245
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку