Мета вікторини: викликати інтерес, емоційний відгук до образотворчого мистецтва; закріплювати знання дітей про засоби виразності в образотворчому мистецтві; закріплювати навички самостійної художньої діяльності, уміння передавати в рисунку своє відношення до зображувального об'єкту, домагаючись виразності образу; розвивати інтелектуально – творчі здібності дітей; виховувати позитивні взаємовідношення між дітьми.
Вікторина « Різнокольорова веселка»
Мета та завдання:
Викликати інтерес, емоційний відгук до образотворчого мистецтва; закріплювати знання дітей про засоби виразності в образотворчому мистецтві, про жанри живопису; закріплювати навички самостійної художньої діяльності, уміння передавати в рисунку своє відношення до зображувального об’єкту, домагаючись виразності образу; розвивати почуття кольору, спостережливість, уміння порівнювати, уміння висловлювати особисту думку; розвивати інтелектуально – творчі здібності дітей; виховувати позитивні взаємовідношення між дітьми, почуття дружби и відповідальності.
МатерІал
Набори репродукцій картин різних жанрів. Набори карток з зображенням елементів пейзажу, портрета и натюрморту. Емблеми для кожної команди. Табло з зображенням зеленої полянки з прорізями для вставки паперових силуетів квітів. Костюм Незнайки. Рисунки для Незнайки з зображенням смішних фігур Бульки, Знайки, Пилюлькіна. Музичний супровід з класичних творів. Призи .
Художній матеріал: фарби, олівці, фломастери, пензлики, аркуші паперу.
Хід вІкторини
Звучить урочиста музика.
Ведучий
Здрастуйте, дорогі друзі! Сьогодні у нас незвичайний день! Тут в цьому класі зібрались діти з двох класів, щоб прийнять участь у художній вікторині, котра називається “Різнокольорова веселка”. Це команда “Олівці” і команда “Фарби”, які приготували друг другу привітання:
Команда “Олівці”:
Пензлики, фарби, олівці
Дітям и дорослим дуже потрібні!
Вони допомагають всесвіт оживити,
Аркуш паперу у мрію перетворити!
Команда “Фарби”:
Якщо взяти фарби в руки,
То у вас не буде смутку!
Ведучий
Перед вами, діти, суворе, але справедливе жури. Оцінкою за правильну відповідь будуть квіти – це ромашки и дзвіночки, які члени жури будуть виставляти на галявині команд “Олівців” або “Фарб”. Чия команда набере більше квітів, та и буде вважатися переможцем. А тепер послухайте правила гри:
Ведучий:
Ітак, починаємо 1тур вікторини .
Заявляться Незнайка.
Незнайка:
Почекайте, як це починаємо? А я? Як же без меня? Гра, та ще без мене! Здрастуйте! Це школа №17?
Діти:
Ні, це школа №14!
Незнайка:
Як це школа №14? Ой! Правильно! Це же я Незнайка! А шукав я як раз школу №14. Мене прислали до вас мої друзі коротульки з Квіткового містечка, як найрозумнішого, найвмілішого, най…
Ведучий:
Почекай, почекай, по-моєму, ти хвастаєшся. Правда, діти?
Діти:
Звісно, він хвастає. Незнайка нічого не вміє робити правильно, він нічого не знає, тому й звуть його Незнайка!
Незнайка:
Нічого я не хвастаю, ось у мене і від от коротульок. Вони узнали про вашу гру и вирішили послати мене, щоб я навчив вас малювати.
(Ведучий бере лист у Незнайки.)
Ведучий:
Друзі, послухайте, що пишуть мешканці Квіткового містечка: “Дорогі діти! Посилаємо до вас Незнайку вчитися мистецтву живопису”
Незнайка:
Я умію малювати, просто всім коротулькам чомусь не подобаються мої малюнки. А мені подобаються. Ось погляньте.
(Незнайка показує свої малюнки з зображенням Бульки, Знайки, Пилюлькіна, які намальовані з недотриманням форм і пропорцій. Діти сміються, висказують свої думки.)
Ведучий:
Знаєте, діти, я думаю, що дуже добре, що Незнайка саме сьогодні попав до нас на вікторину. Якщо ти, Незнайко, будеш зараз уважно слухати і запом’ятовувати, що будуть говорити й робити діти, ти обов’язково навчишся малювати так, щоб усім сподобалось. Влаштовуйся поряд і уважно слухай.
Починаємо 1тур вікторини “Весела палітра”.
Питання:
Незнайка:
А колір для ялинки, огірка,
А колір для травинки у ганка?
Ведучий:
Це і буде шосте питання.
Про який колір питає Незнайка, и як його отримати?
(Це зелений колір. Змішуємо жовтий и синій кольори)
Ведучий:
На які дві групи діляться всі кольори?
(Теплі і холодні)
Які кольори називаються холодними й чому?
(Синій, голубий, фіолетовий – холодні кольори.
Це кольори води, льоду, колір ночі, туману)
Які кольори теплі? Чому вони так називаються?
(Жовтий, червоний, помаранчевий – колір вогню, сонця)
Ведучий:
У веселці немає білого й чорного кольорів. Але ці кольори є в природі. При змішуванні з іншими кольорами вони змінюють колір. Наступні питання:
Який колір отримаємо , якщо змішати білий і червоний?
(Рожевий)
Який колір отримаємо , якщо змішати білий і синій?
(Голубий)
А тепер найголовніше питання обом командам – що допомагає художникам написати картини такими яскравими, живими, виразними?
(Колір)
Що трапилось би, якщо б раптом все стало безкольоровим?
(Світ навкруги стане сірим, нерадісним: сумна природа, некрасивий одяг на людях, речі, іграшки, книги стануть нецікавими, люди печальними)
Ведучий:
Колір – це перший помічник художника, за допомогою кольору ми можемо зобразити все, що є навколо нас таким, яке воно є насправді; можна прикрасити речі, предмети, одяг, іграшки!
Поки жури підводить підсумки 1 туру, я об’являю “Веселу розминку”. Чи знаєте ви, що малювати можна не тільки фарбами й олівцями? Малювати можна ще й із самих себе. Команда “Олівці ” “малюють ” ялинку, а команда - “Фарби” - “їжака”. Можна сідати, стояти й навіть лежати, але головне – дружно домовитися між собою, як це зробити.
(Діти зображують фігуру їжака і ялинки)
Ведучий:
Журі оцінює “Веселу розминку” за дружнє виконання, а ми починаємо 2 тур вікторини “Світ живопису”. Ви добре знайомі з жанрами живопису. Перед вами набори репродукцій. Їх потрібно розкласти по жанрам, а потім пояснити на які групи ви їх розклали. Виграє та команда, яка швидше справиться із завданням і дасть правильну відповідь.
(Діти виконують завдання, відповідають на питання – жанри, портрет, пейзаж, натюрморт)
Ведучий:
Наступне завдання: розібрати по групах картки з елементами портрету, натюрморту и пейзажу. Оцінюється швидкість, правильність виконання і дружньо узгоджені дії між дітьми.
(Діти отримують набори карток с елементами жанрів і розподіляють їх на три групи)
Ведучий:
Об’являється останній 3 тур вікторини “Ми – художники”. Тепер художниками будете ви.
Незнайка:
Мене намалюйте, мене!
Ведучий:
Добра ідея, але трошки безсоромна! Всі діти будуть малювати тільки тебе?
Незнайка:
Але ж всі будуть малювати меня по – різному! Хтось намалює моє добре й веселе обличчя – вийде портрет. Хтось може намалювати мене на прогулянці у лісі, на річці або на Місяці – вийде пейзаж. А хтось, можливо, намалює мене у вигляді іграшки з м’ячем або з олівцями й фарбами – тоді це буде натюрморт. Ось і вийде, що малюнки будуть різні, але скрізь зі мною.
Ведучий:
Ну й що ми вирішимо, діти? Приймаємо пропозицію Незнайка?
(Діти погоджуються)
Ведучий:
Можна використовувати любий матеріал, який ви знайдете за столом або за мольбертом: фарби, кольорові олівці, фломастери, кольорову крейду.
(Діти вибирають художній матеріал за бажанням. Самостійна діяльність. Звучитьлагідна, тиха музика. Роботи виставляються перед жури. Підведення підсумків. Слово жури. Поздоровлення переможців. Вручення призів.)
Ведучий:
Ось і закінчилась наша гра.
І в шість, і в десять років, і в п’ять
Всі діти люблять малювати.
И кожен сміло намалює
Все, що його навколо зачарує!
Квіти та пташки,
Чарівний ліс із казки…
Все намалює, були б фарби,
та аркуш паперу на столі,
І мир у сім’ї та на Землі!
Незнайка:
До побачення, мої дорогі друзі. Спасибі за ваші малюнки. Я у вас багато чого навчився. До нових зустрічей!