Вікторина « Різнокольорова веселка»

Про матеріал

Мета вікторини: викликати інтерес, емоційний відгук до образотворчого мистецтва; закріплювати знання дітей про засоби виразності в образотворчому мистецтві; закріплювати навички самостійної художньої діяльності, уміння передавати в рисунку своє відношення до зображувального об'єкту, домагаючись виразності образу; розвивати інтелектуально – творчі здібності дітей; виховувати позитивні взаємовідношення між дітьми.

Перегляд файлу

Вікторина « Різнокольорова веселка»

Мета та завдання:

Викликати інтерес, емоційний відгук до образотворчого мистецтва; закріплювати знання дітей про засоби виразності в образотворчому мистецтві, про жанри живопису; закріплювати навички самостійної художньої діяльності, уміння передавати в рисунку своє відношення до зображувального об’єкту, домагаючись виразності образу; розвивати почуття кольору, спостережливість, уміння порівнювати, уміння висловлювати особисту думку; розвивати інтелектуально – творчі здібності дітей; виховувати позитивні взаємовідношення між дітьми, почуття дружби и відповідальності.

МатерІал

Набори репродукцій картин різних жанрів. Набори карток з зображенням елементів пейзажу, портрета и натюрморту. Емблеми для кожної команди. Табло з зображенням зеленої полянки з прорізями для вставки паперових силуетів квітів. Костюм Незнайки. Рисунки для Незнайки з зображенням смішних фігур Бульки, Знайки, Пилюлькіна. Музичний супровід з класичних творів. Призи .

Художній матеріал: фарби, олівці, фломастери, пензлики, аркуші паперу.

Хід вІкторини

Звучить урочиста музика.

Ведучий
Здрастуйте, дорогі друзі! Сьогодні у нас незвичайний день! Тут в цьому класі зібрались діти з двох класів, щоб прийнять участь у художній вікторині, котра називається “Різнокольорова веселка”. Це команда “Олівці” і команда “Фарби”, які приготували друг другу привітання:

Команда “Олівці”:

Пензлики, фарби, олівці
Дітям и дорослим дуже потрібні!
Вони допомагають всесвіт оживити,
Аркуш паперу у мрію перетворити!

Команда “Фарби”:

Якщо взяти фарби в руки,
То у вас не буде смутку!

Ведучий

Перед вами, діти, суворе, але справедливе жури. Оцінкою за правильну відповідь будуть квіти – це ромашки и дзвіночки, які члени жури будуть виставляти на галявині команд “Олівців” або “Фарб”. Чия команда набере більше квітів, та и буде вважатися переможцем. А тепер послухайте правила гри:

  1. Ведучий задає питання по черзі кожній команді. Інша команда при цьому мовчить.
  2. Відповідати на питання може любий учасник, але при цьому потрібно підняти руку.
  3. Члени команди можуть порадитися, перш ніж відповідати.
  4. Якщо команда не відповідає на питання, право відповіді передається другій команді.
  5. Відповідь повинна бути чіткою й ясною.

Ведучий:

Ітак, починаємо 1тур вікторини .

Заявляться Незнайка.

Незнайка:

Почекайте, як це починаємо? А я? Як же без меня? Гра, та ще без мене! Здрастуйте! Це школа №17?

Діти:

Ні, це школа №14!

Незнайка:

Як це школа №14? Ой! Правильно! Це же я Незнайка! А шукав я як раз школу №14. Мене прислали до вас мої друзі коротульки з Квіткового містечка, як найрозумнішого, найвмілішого, най…

Ведучий:

Почекай, почекай, по-моєму, ти хвастаєшся. Правда, діти?

Діти:

Звісно, він хвастає. Незнайка нічого не вміє робити правильно, він нічого не знає, тому й звуть його Незнайка!

Незнайка:

Нічого я не хвастаю, ось у мене і від от коротульок. Вони узнали про вашу гру и вирішили послати мене, щоб я навчив вас малювати.

(Ведучий бере лист у Незнайки.)

Ведучий:

Друзі, послухайте, що пишуть мешканці Квіткового містечка: “Дорогі діти! Посилаємо до вас Незнайку вчитися мистецтву живопису”

Незнайка:

Я умію малювати, просто всім коротулькам чомусь не подобаються мої малюнки. А мені подобаються. Ось погляньте.

(Незнайка показує свої малюнки з зображенням Бульки, Знайки, Пилюлькіна, які намальовані з недотриманням форм і пропорцій. Діти сміються, висказують свої думки.)

Ведучий:

Знаєте, діти, я думаю, що дуже добре, що Незнайка саме сьогодні попав до нас на вікторину. Якщо ти, Незнайко, будеш зараз уважно слухати і запом’ятовувати, що будуть говорити й робити діти, ти обов’язково навчишся малювати так, щоб усім сподобалось. Влаштовуйся поряд і уважно слухай.

Починаємо 1тур вікторини “Весела палітра”.

Питання:

  1. На хвилинку в землю вріс
    Різнокольоровий диво – міст.
    (Райдуга)
  2. Назвіть усі кольори веселки.
    (Червоний, помаранчевий, жовтий, зелений, голубий, синій, фіолетовий)
  3. Які кольори є основними або головними?
    (Синій, червоний, жовтий – з їхньою допомогою отримуються всі інші кольори)
  4. Як отримати фіолетовий колір?
    (Треба змішати синій и червоний кольори)
  5. А якщо ми жовтий та червоний змішаємо,
    Який тоді колір отримаємо?
    (Помаранчевий)

Незнайка:

А колір для ялинки, огірка,

А колір для травинки у ганка?

Ведучий:

Це і буде шосте питання.

Про який колір питає Незнайка, и як його отримати?
(Це зелений колір. Змішуємо жовтий и синій кольори)

Ведучий:

На які дві групи діляться всі кольори?
(Теплі і холодні)
Які кольори називаються холодними й чому?
(Синій, голубий, фіолетовий – холодні кольори.
Це кольори води, льоду, колір ночі, туману)
Які кольори теплі? Чому вони так називаються?
(Жовтий, червоний, помаранчевий – колір вогню, сонця)

Ведучий:

У веселці немає білого й чорного кольорів. Але ці кольори є в природі. При змішуванні з іншими кольорами вони змінюють колір. Наступні питання:

Який колір отримаємо , якщо змішати білий і червоний?
(Рожевий)

Який колір отримаємо , якщо змішати білий і синій?
(Голубий)
А тепер найголовніше питання обом командам – що допомагає художникам написати картини такими яскравими, живими, виразними?
(Колір)
Що трапилось би, якщо б раптом все стало безкольоровим?
(Світ навкруги стане сірим, нерадісним: сумна природа, некрасивий одяг на людях, речі, іграшки, книги стануть нецікавими, люди печальними)

Ведучий:

Колір – це перший помічник художника, за допомогою кольору ми можемо зобразити все, що є навколо нас таким, яке воно є насправді; можна прикрасити речі, предмети, одяг, іграшки!

Поки жури підводить підсумки 1 туру, я об’являю “Веселу розминку”. Чи знаєте ви, що малювати можна не тільки фарбами й олівцями? Малювати можна ще й із самих себе. Команда “Олівці ” “малюють ” ялинку, а команда - “Фарби” - “їжака”. Можна сідати, стояти й навіть лежати, але головне – дружно домовитися між собою, як це зробити.

(Діти зображують фігуру їжака і ялинки)

Ведучий:

Журі оцінює “Веселу розминку” за дружнє виконання, а ми починаємо 2 тур вікторини “Світ живопису”. Ви добре знайомі з жанрами живопису. Перед вами набори репродукцій. Їх потрібно розкласти по жанрам, а потім пояснити на які групи ви їх розклали. Виграє та команда, яка швидше справиться із завданням і дасть правильну відповідь.

(Діти виконують завдання, відповідають на питання – жанри, портрет, пейзаж, натюрморт)

Ведучий:

Наступне завдання: розібрати по групах картки з елементами портрету, натюрморту и пейзажу. Оцінюється швидкість, правильність виконання і дружньо узгоджені дії між дітьми.

іти отримують набори карток с елементами жанрів і розподіляють їх на три групи)

Ведучий:

Об’являється останній 3 тур вікторини “Ми – художники”. Тепер художниками будете ви.

Незнайка:

Мене намалюйте, мене!

Ведучий:

Добра ідея, але трошки безсоромна! Всі діти будуть малювати тільки тебе?

Незнайка:

Але ж всі будуть малювати меня по – різному! Хтось намалює моє добре й веселе обличчя – вийде портрет. Хтось може намалювати мене на прогулянці у лісі, на річці або на Місяці – вийде пейзаж. А хтось, можливо, намалює мене у вигляді іграшки з м’ячем або з олівцями й фарбами – тоді це буде натюрморт. Ось і вийде, що малюнки будуть різні, але скрізь зі мною.

Ведучий:

Ну й що ми вирішимо, діти? Приймаємо пропозицію Незнайка?

іти погоджуються)

Ведучий:

Можна використовувати любий матеріал, який ви знайдете за столом або за мольбертом: фарби, кольорові олівці, фломастери, кольорову крейду.

іти вибирають художній матеріал за бажанням. Самостійна діяльність. Звучитьлагідна, тиха музика. Роботи виставляються перед жури. Підведення підсумків. Слово жури. Поздоровлення переможців. Вручення призів.)

Ведучий:

Ось і закінчилась наша гра.
І в шість, і в десять років, і в п’ять
Всі діти люблять малювати.
И кожен сміло намалює
Все, що його навколо зачарує!
Квіти та пташки,
Чарівний ліс із казки…
Все намалює, були б фарби,
та аркуш паперу на столі,
І мир у сім’ї та на Землі!

Незнайка:

До побачення, мої дорогі друзі. Спасибі за ваші малюнки. Я у вас багато чого навчився. До нових зустрічей!

 

docx
До підручника
Образотворче мистецтво 1 клас (Трач С. К., Резніченко М. І.)
Додано
21 серпня 2018
Переглядів
6255
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку