Вікторина «СТОРІНКАМИ ІСТОРІЇ СТАРОДАВНЬОГО СВІТУ»
Мета: формувати ключові та предметні компетентності в учнів, повторити та узагальнити вивчений матеріал з історії Стародавнього світу; розвивати в учнів логічне мислення, пізнавальну активність, вміння працювати в команді; виховувати інтерес та повагу до витоків європейської та інших сучасних цивілізацій
Форма проведення: вікторина
Обладнання: картки із завданнями, фотоілюстрації археологічних пам’яток та картинки на яких зображено визначні місця та постаті Стародавнього світу (технічні засоби на яких можна продемонструвати ілюстрації із завданнями)
Хід вікторини
Вправа «Розминка»
1.Кого називають «батьком історії»?
2.Назвіть дві великі поеми про походи греків на Трою. Хто їхній автор?
3.В якому році Римська імперія розділилася на Західну та Східну?
4.Який метал першим почали обробляти трипільці?
5.Назвіть найдавніші стоянки первісних людей на території України
6.Який кочовий народ першим заселив територію Північного Причорномор’я України?
7.Вкажіть дату заснування Стародавнього Єгипту
8.Що означає назва країни «Межиріччя»?
Вправа «Хронологічна хвилинка»
1.В 621 році до нашої ери в Афінах були прийняті закони Драконта. Через 27 років були проведені реформи Солона. Обчисліть, у якому році відбулася остання подія?
2.Повстання під проводом Спартака розпочалося 74 року до нашої ери, а проголошення незалежності України 1991 року. Скільки років минуло між цими двома подіями?
3.Скільки років минуло від перемоги царя Леоніда над персами біля Фермопільської ущелини до початку правління Юлія Цезаря?
4.490 року до нашої ери греки розбили персів біля Марафону, а в 1648 року українці розбили поляків під Корсунем. Скільки років минуло між цими двома подіями?
5.У 325 році в місті Нікея на соборі єпископів Сходу і Заходу було затверджено Символ віри – виклад основних християнських істин. Скільки років пройшло від Нікейського собору до проголошення незалежності України?
6.Гай Юлій Цезар загинув 44 року до нашої ери у віці 56 років. Коли він народився?
7.В 1896 році П’єр де Кубертен відродив ідею давніх змагань і організував перші сучасні Олімпійські ігри. Скільки років пройшло від перших Олімпійських ігор до відродження сучасних спортивних змагань
8.Відомо, що Перікла обрали першим стратегом у 444 році до нашої ери. Скільки років проходить від битви біля Марафону до обрання Перікла стратегом?
Вправа «Юні археологи»
Археологічна пам’ятка №1
1.Де була знайдена прикраса?
2.Із якого матеріалу вона виготовлена?
3.Про що свідчить ця знахідка?
Археологічна пам’ятка №2
1.Коли і де була знайдена дана прикраса?
2.З яким народом вона пов’язана?
3.Із якого матеріалу виготовлена?
Археологічна пам’ятка №3
1.Де був знайдений даний посуд?
2.До якого археологічного періоду належить дана знахідка?
3.Вкажіть прізвище археолога якому належить дане відкриття
Археологічна пам’ятка №4
1.Де було знайдено прикрасу?
2.Матеріал з якого зроблено виріб
3.Про історію якого народу можна дізнатися з даної археологічної знахідки?
Вправа «Крилаті вирази»
Поясніть, що означають крилаті вислови
1.Ахіллесова п’ята –
2.Сізіфова праця –
3.Троянській кінь -
4.Нитка Аріадни –
5.Піррова перемога –
6. Дари данайців –
7.Яблуко розбрату –
8.Ганнібал біля воріт -
Вправа «Видатні постаті історії Стародавнього світу»
1.Він засновник Халдейської династії, став царем Нововавилонського царства, за його правління було зведено Висячі сади Семіраміди
2.Він походив зі старовинного патриціанського роду Корнеліїв, був консулом. За успішне здійснення висадки римського війська 204 року до нашої ери в Африці дістав прізвисько Африканський
3.У 27 році до нашої ери на засіданні Сенату цей політичний діяч був проголошений першим громадянином, отримав титул «Август» і щит із зображенням чотирьох своїх головних чеснот - мужності, поміркованості, справедливості і благочестя
4.Перший імператор імперії Цінь. Провів реформи. Уславився своєю жорстокістю. За часів його правління почали виробляти шовк, будувати Велику Китайську стіну
5.Політичний діяч Риму, учасник Другої Пунічної війни. Щоразу свою промову в сенаті закінчував словами «А Карфаген має бути зруйнований!»
6.Найуспішніша з жінок-фараонів Єгипту, який за час її 22-річного правління зазнав економічного та архітектурного процвітання
7.Могутній та знаменитий цар, який жив у Вавилонії, заснував царські закони
8.Перський цар з династії Ахеменідів, що правив в 522-486 роках до нашої ери, один з великих полководців і завойовників давнини
Вправа «Впізнай країну Стародавнього світу»
Країна №1
Країна №2
Країна №3
Країна №4
Країна №5
Країна №6
Країна №7
Країна №8
Вправа «Що це за стародавнє вчення?»
1.«…Ніколи в цьому світі ненависть не зупиниться ненавистю. Вона спиняється тільки відсутністю ненависті. Подібно до того, як з купи квіток можна сплести багато вінків, так і людина, коли народиться, може звершити багато добрих справ».
2. «… Слід зробити своє серце байдужим, твердо зберігаючи спокій, і тоді все у світі саме змінюватиметься, а нам лишатиметься тільки споглядати.
У світі багато різних речей, але всі вони повертаються до свого початку. Повернення до початку називається спокоєм.
Той, хто діє, зазнає невдачі. Той, хто чимось володіє, - виграє, а потім за цим жалкує. Наймудріший не діє, і тому не зазнає невдач. Він нічого не має і тому нічого не втрачає. Він просто пливе за течією життя.»
3. «Молоді люди мусять удома виявити повагу до батьків, а поза домом – пошану до старших, серйозно і чесно ставитися до справ, безмежно любити свій народ і товаришувати з добрими людьми.»
4. «Спочатку не було нічого, крім води, моря води. Води побажали продовжити себе. І тоді виник Золотий Зародок. Рік плавало яйце у водах. Через рік виникла людина.»
Вправа «Юні мандрівники»
Кожному учаснику вікторини пропонується відповісти на запитання
Підведення підсумків вікторини, обмін враженнями від заняття
https://vseosvita.ua/library/viktoryna-storinkamy-istorii-starodavnoho-svitu-619543.html