Вікторина «Виживання в екстремальних ситуаціях»

Про матеріал

Дану вікторину можна провести у рамках дня Цивільного захисту.

Мета вікторини розширити сформовані знання учнів про екстремальні ситуації, причини їх виникнення, закріпити правила поведінки під час надзвичайних ситуацій, п розвивати вміння систематизувати, доводити, виховувати витримку, рішучість та свідоме ставлення до вибору дій у різноманітних ситуаціях.

Перегляд файлу

 

Вікторина «Виживання  в екстремальних ситуаціях»

Мета: розширити  сформовані знання учнів про  екстремальні  ситуації, причини їх виникнення,  закріпити правила  поведінки  під час надзвичайних ситуацій,  п розвивати вміння  систематизувати, доводити, виховувати витримку, рішучість та свідоме ставлення до вибору дій у різноманітних  ситуаціях.

Обладнання:  ілюстрації  НС  ( стихійні лиха, тероризм), з тематики : пожежна безпека, дорожній рух, вибухонебезпечні предмети, безпека щоденного життя,

надання першої допомоги.

Слово вчителя:

    Ми живемо на прекрасній планеті Земля. Це єдина планета, де є блакитні озера та річки, зелені ліси та гаї, різноманітні звірі й птахи, які роблять чудовою і цікавою кожну мить людського життя. Але, на жаль, життя, як бачимо, не завжди протікає спокійно. Кожного дня ми з вами, дивилося телевізор, слухаємо  та бачимо новини.  Скільки серед них прикрих, про нещасні випадки, які зненацька спіткали мирних громадян. Як вижити? Яким буде наше майбутнє? Ці питання постають перед кожною людиною.

Ви вже маєте певний життєвий досвід, певні знання та навички, які

допомагають вам усвідомити, що найвищою цінністю на світі є людське життя та здоров'я. Як його зберігати ви вже знаєте.

Сьогодні  ми усвідомлюємо,  як важливо у екстремальних  ситуаціях, щоб людина не розгубилася, взяла себе в руки й пригадала, як поводитися за таких обставин, як урятуватися самій й як допомогти вижити іншим.

Вправа « Мозковий штурм»

  • Безпека – це…
  • Екстремальна ситуація - це….
  • Яке слово є синонімом « екстремальна ситуація» ( надзвичайна)?

Робота в  групах. Назвіть види НС за походженням та їх приклади

1 група  -  природного походження

2 група  -  техногенного походження

3 група  -  соціального і соціально – політичного, воєнного  походження

           Для того, щоб виникла небезпечна ситуація, необхідна певна причина або умова, за якої можлива загроза стає справжньою. Дуже часто причиною виникнення небезпечної ситуації стають нерозумні дії самої людини. Якщо не вжити негайних заходів, то можна завдати шкоду здоров’ю. Необхідно знати, чим загрожує ця ситуація та як поводитися під час неї.

Вправа « Мозковий штурм»

Сформулюйте трьома словами принципи життєдіяльності , дотримання

яких зменшує ризики щоденного життя і уможливлює порятунок людей у НС.

На дошці ілюстрації

  1. Стихійні лиха.
  2. Пожежна безпека
  3. Дорожній рух
  4. Тероризм. Вибухонебезпечні предмети.
  5. Безпека щоденного життя.
  6. Надання першої допомоги.
  • Які властивості й риси людини допомагають їй   вижити у

екстремальних  ситуаціях?  (  психологічна налаштованість, уміння стримувати емоції, обмірковувати дії, спілкування, лідерство, користування рятувальним спорядженням, взаємодія з аварійно - рятувальними службами, наявність сили волі, знань, адекватної самооцінки й милосердя, уміння надавати невідкладну допомогу)

2 команди. Аукціон  небезпек.

Учні надають відповіді за методом « шнурівки

1завдання. Стихійні лиха

  1. Як називають небезпечне руйнівне явище, що поширене в степах

Донбасу? ( смерч)

  1. Що робити, якщо гроза застала тебе в полі, степу? ( сховатися в яру,

заглиблені)

  1. За якого природного явища рекомендують вимкнути електроприлади, не

торкатися кранів, закрити вікна, двері? ( блискавка)

  1. Назвіть три  основні причини повеней (сильні опади, швидке танення

снігу, наганяння води з моря на узбережжя  та в гирла річок сильним вітром або приливом)

    5.   Закінчіть речення « Створення двигунів внутрішнього згорання розв’язало проблему швидкого пересування, але привело…( до забруднення довкілля, підвищення травматизму)

    6.  Закінчіть речення « Через зростання виробництва, розвиток енергетики і транспорту, широке застосування добрив Україна та інші держави світу перебувають на межі….( екологічної катастрофи)

2  завдання.  Пожежна безпека

І. Чи можна вибивати вікна при пожежі? (Ні, бо у приміщення почне поступати свіже повітря, який прискорює горіння).

2. Чи можна гас, бензин, нафту потушити водою? (ні, вони легші за воду і, виринаючи на по­верхню, продовжують горіти)

2. Чи повинен постраждалий, на якому горить одежа, бігти? (ні, бо вогонь тільки розгора­ється)

3. Що треба робити, якщо під час перегляду телевізора, якщо з нього пішов дим? (Вимкнути телевізор. Викликати пожежну службу, позвати на допомогу дорослих або самому накинути на телевізор щільну тканину, ковдру).

4. Чи можна гасити водою електроприлади? (ні, бо вода є провідником електрики)

5. Чому у дитячих закладах двері приміщень відчиняються назовні? (Тому, що у такому випадку при евакуації не створюється велике скупчення людей).
6. Яка діжка представляє більшу небезпеку: наповнена бензином чи порожня після нього? (Порожня: в ній може створитися вибухонебезпечна концентрація прів бензину з повітрям).
7. Чому неможна кидати у вогонь аерозольні упаковки? (Аерозольні упаковки — вибухонебезпечні).

8. Що треба робити, якщо під час перегляду телевізора, якщо з нього пішов дим? (Вимкнути телевізор. Викликати пожежну службу, позвати на допомогу дорослих або самому накинути на телевізор щільну тканину, ковдру).

9.Якою тканиною можна обгортати електричну лампу? (Ніякою)

10. Де в задимлених приміщеннях потрібно шукати дітей? (У шафі, під ліжком)

11. Як слід добиратись до виходу, коли в приміщенні з'явилось багато диму? (повзучи, бо дим підіймається вгору)

12.Коли в приміщенні чути запах газу, чого не можна робити?

(запалювати світло, вогонь)

3  завдання.  Дорожній рух

1 .В якому місці можна переходити дорогу? (По пішохідному переходу)

2.Як має рухатись пішохід за відсутності тротуару? (назустріч руху автотранспорту)

3. Як має рухатись пішохід за наявності тротуару? (по правій стороні, один потік не зава­жає руху іншого)

4.Чому при переході вулиці треба дивитись спочатку ліворуч, а потім праворуч? (бо в нас правосторонній рух)

5.Що називається пішохідним переходом? (розмітка у вигляді широких суцільних ліній, на­несених на проїжджу частину)

6. Як і де потрібно переходити вулицю, дорогу? (за сигналом світлофора, по пішохідному  перехо­ду)

7. Як потрібно переходити вулицю після виходу з транспорту? (автобус, тролейбус - поза­ду, трамвай – спереду).

8. Як має вести себе пішохід, коли жовтий сигнал світлофора застав його під час переходу дороги? (дійти до середини дороги і чекати зеленого сигналу світлофора).

9. Як велосипедист має переїжджати залізничну колію? (ведучи велосипед в руках).

10. Який знак має бути встановлений поблизу школи? (увага! діти)

4 завдання .Тероризм. Вибухонебезпечні.

  1. Як слід поводитись,якщо ви  стали  заручником терористів.
  2. Що робити, якщо ви виявили підозрілий предмет, який  може виявитись

вибуховим пристроєм.

  1. Що робити в тому разі, якщо ви потратили в перестрілку?

5 завдання. Безпека щоденного життя.

  1. Як надати допомогу тому, кому в очі та на шкіру потрапили сухі хімічні

речовини?( протерти сухою ганчіркою, не здувати, промити проточною водою)

  1. Перерахуйте способи очищення води в домашніх умовах( кип’ятіння,

фільтрування, відстоювання, заморожування)

  1. У якому випадку можна їсти незнайомі гриби та ягоди? ( якщо ти

знесилений, а їх їдять звірі та птахи)

  1. Чи може побутовий пил стати причиною пожежі? ( так, якщо він на

електроприладах)

  1. Перерахуйте небезпечні властивості паливних газів ( отруйність,

вибуховість)

  1. Як уціліти в натовпі? ( обійти його, не впасти, позбавитися незручних

речей).

6 завдання. 3агальні питання

  1. Домашні тварини, що можуть бути переносниками сказу (кіт, собака)
  2. Яку рослину рекомендує народна медицина прикладати при порізах? (подорожник, алое)
  3. Що буде із бджолою, коли вона укусить? (Вона загине)
  4. Найпопулярніші у світі лікарські овочеві рослини?  (Цибуля, часник)
  5. Чи є у наших лісах тварини, на яких не діє отрута гадюки? (їжак)
  6. Чи можна за допомогою якогось засобу перевірити отруйність грибів під час їх приготу­вання? (ні)
  7. Як називають реакцію організму на небезпеку? ( стрес)
  8. Як називають державну рятувальну організацію, що бере участь у ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій ( МНС)

7 завдання. Надання першої допомоги

Бувають такі ситуації, коли людині терміново потрібно надати  невідкладну допомогу, від цього залежить стан її здоров'я  в теперішньому і майбутньому. Ми зможемо це зробити?

  1. Як визначити стан потерпілого? (вкласти потерпілого на спину і

підкласти щось під ноги, забезпечити доступ свіжого повітря, побризкати водою, поплескати по щоках, дати понюхати нашатирного спирту, відразу  перевірити  наявність ознак життя).

  1. У разі зупинення кровообігу і дихання припиняється  надходження кисню

до клітин мозку. Як відновити  кровообіг? ( штучне дихання і непрямий масаж серця)

1 група .   Як розпочати штучну вентиляцію легень?

2 група.    Як розпочати непрямий масаж серця?

8  завдання. Фольклорна сторінка

По черзі продовжити другу частину прислів'я та приказки.

1. Прийшла біда - ... (відчиняй ворота).

2. Іскру гаси  до пожежі, біду ... .(відведи до удару).

3. Не знаючи броду… ( не лізь у воду).

4. Криком вогню…( не згасити).

5. Навчання-світло, а ... ( невчення - пітьма).

6 . Від вогню багато користі і…( багато шкоди).

7. Друзі пізнаються…( в біді).

8. Їдь тихо -…( обминеш лихо).

9. Коли їдеш в путь,-(обережним будь).

10. Від маленької іскорки -(велике лихо).

Додаткове завдання.  Скласти інструктаж « Правила безпеки в екстремальній ситуації» ( у малюнках)  Робота в групах.

Підсумок  вікторини. Визначення знавців правил безпеки.

 

 

 

 

 

 

 

 

соваП а м я т к а

                        Безпека щоденного життя

Правила електробезпеки:

  • Перед тим як вмикати електроприлад, переконатися, що він не пошкоджений;
  • Виходячи з дому, вимкнути з розетки всі електроприлади;
  • Вимикаючи електроприлад. не смикати його з а шнур;
  • Не доторкайся до оголених проводів;
  • Не вмикати чи вимикати електроприлад вологими руками;
  • Не допускати перегрівання електроприладів;
  • Не вмикати одразу багато електроприладів у одну розетку;
  • Не залишати без нагляду ввімкнені нагрівальні електроприлади.

Правила безпеки під час користування газонебезпечними приладами:

  • Крани плити відкривати тільки після піднесення сірника чи запальнички;
  • Не залишати без нагляду  ввімкнену газову плиту;
  • Не залишати на ввімкненій плиті без нагляду чайник, сковорідку тощо;
  • Не можна сушити над газовою плитою будь-які речі;
  • У разі появи запаху газу негайно закрити всі крани плити, відчинити вікна, повідомити батьків та сусідів, телефонувати до аварійної служби газу 104.

Правила безпеки при користуванні засобами побутової хімії:

  • Усі препарати будуть безпечними, якщо їх застосовувати за прямими призначеннями та згідно з інструкціями й рекомендаціями щодо їхнього використання.
  • Усі засоби побутової хімії слід переносити та зберігати окремо від продуктів харчування, медикаментів, у недоступних для маленьких дітей місцях;
  • Ніколи не змішувати хімічні речовини.

 Правила безпеки при користуванні побутовими вибухонебезпечними предметами:

  • Не розпилювати над вогнем дезодорант чи лак для волосся;
  • Не можна розбирати, нагрівати, пошкоджувати балончик, навіть порожній;
  • Не запалювати сірник у місцях, де знаходиться бензин, гас, спирт, лаки, фарби;
  • Не можна вдихати пари всіх цих речовин, бо можна отруїтися і отримати опіки;
  • Не можна гасити водою пожежу легкозаймистих речовин, бо це може призвести до їх розбризкування та поширення вогню.

Правила безпеки під час пожежі:

  • Якщо можна вийти з квартири через двері, треба рятуватися самому й допомогти іншим; перед виходом накритися мокрою ковдрою, закриваючи ніс і рот;
  • Якщо вихід перекрито вогнем, а квартира розташована не вище другого поверху, слід вибиратися з квартири через вікно чи балкон;
  • Якщо неможливо вибратися з квартири, слід зачинитися в кімнаті з виходом на балкон або вікном;
  • Щоб вогонь не поширювався, слід налити води біля дверей або заткнути щілини під дверима вологими ганчірками;
  • Відкрити вікно та покликати на допомогу;
  • Якщо пожежа в сусідній квартирі, треба подзвонити в квартиру. Якщо не відчиняють, слід покликати на допомогу сусідів, зателефонувати 101;
  • Невеликий вогонь можна загасити самостійно – залити водою, засипати піском, затоптати.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Іванов Іван
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шубіна Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Іванова Ксенія
    Цікаво і креативно. Обов'язково використаю у себе на уроцйі. Дякую
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Трипуз Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
До підручника
Основи здоров`я 8 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
21 квітня 2018
Переглядів
7094
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку