2 червня о 18:00Вебінар: Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання і не тільки

Інтегрований квест на тему: "#ЗЕМЛЯБЕЗПЕКА"

Про матеріал

Сценарій до Дня цивільного захисту. Мета: сприяти формуванню в дітей комплексу навиків і вмінь діяти індивідуально та колективно у будь-яких екстремальних ситуаціях; розвивати фізичні показники, загартованість; стимулювати розвиток витривалості, мужності, рішучості, кмітливості; формувати в дітей навики орієнтування в повсякденному житті, під час надзвичайних ситуацій, що спричинені техногенними, природними катастрофами. Перевірити якість засвоєння учнями знань, набутих умінь та навичок із цивільного захисту. Формувати вміння спостерігати, аналізувати, робити висновки; правильно й критично оцінювати свою поведінку в надзвичайній ситуації, а також вчинки товаришів, знаходити правильне рішення.

Перегляд файлу

Тема:  #ЗЕМЛЯБЕЗПЕКА

Мета:

Навчальна: виробляти в учнів уміння, навики грамотно діяти у різних надзвичайних ситуаціях;

Розвивальна: розвивати вміння берегти своє здоров’я і життя, дотримуватися правил безпечної поведінки; працювати з джерелами Iнтернету, хмарними сервiсами;

Виховна: виховувати життєву потребу слідкувати за своїми діями, виховувати вміння працювати в колективi.

Обладнання: малюнки із зображенням стихійних лих, НС, засобів захисту, комп’ютер,  презентація в форматі Microsoft Office PowerPoint.

Методи: робота в групах, дiяльнiсний, пошуковий, IКТ

Форма проведення: Quest

Вступне слово вчителів

 Ми живемо на прекрасній планеті Земля. Це єдина планета, де є блакитні озера та річки, зелені ліси та гаї, різноманітні звірі й птахи, які роблять чудовою і цікавою кожну мить людського життя. Але, на жаль, життя, як бачимо, не завжди протікає спокійно. Як вижити? Яким буде наше майбутнє? Ці питання постають перед кожною людиною.

Головне завдання нашого заходу – озброїтися знаннями, необхідними на випадок різних НС. Кожен повинен уміти захистити себе і оточуючих, які опинилися в екстремальних умовах. Запрошуємо до екологічно-здоровязберігаючого квесту. Вітаю учнів 8 – 11 класів, а також модераторів, які будуть слідкувати за виконанням завдань та виставляти бали.  Бажаю успіхів у подоланні труднощів. Починаємо квест.

Перша зупинка. Надзвичайні ситуації

Прошу підійти до мене по одному представнику з команди та взяти конверт з завданням.  Вам потрібно скласти  пазл і вказати до якого виду належить НС за сферою виникнення  та  дати їй коротку характеристику. Відповідно до НС придумати назву команди і представити її. На виконання даного завдання 5 хв.

Друга зупинка. Рівні НС

Пропоную Вам хмари слів, з яких ви маєте скласти визначення і встановити рівень НС. Малюнок на якому розташовані слова є підказкою про який рівень НС. На виконання даного завдання 3 хв.

Третя зупинка. Мої дії в НС

Щоб правильно діяти, необхідно багато знати, а щоб знати, треба навчатись. Цей вислів грецьких філософів є досить актуальним в наш час, особливо коли мова йде про дії, від яких залежить здоров’я та життя. Зрозуміло,що зовсім уникнути небезпеки, на жаль, не можна, але зменшити негативні наслідки цілком можливо.

Зараз Вам необхідно скласти розумну шпаргалку

Відгадайте про що  йде мова та запиши термін у першу колонку шпаргалки  з обох боків

  1. Неконтрольоване горіння поза спеціальним вогнищем, що розповсюджується в часі і просторі.
  2. Електричний розряд між хмарами або між хмарою і землею.
  3.  Природне лихо, що виникає, коли вода виходить за межі звичайних для неї берегів і затоплює значні ділянки суходолу
  4.  Підземні поштовхи, що супроводжуються коливаннями земної поверхні
  5. Гігантський атмосферний вихор з високою швидкістю повітряного потоку - більше 30 м / сек і убутним до центру тиском повітря.
  6. Наметена вітром кучугура снігу.
  7. Cповзання і відрив мас гірських порід вниз схилом під дією сили тяжіння.
  8. Фасований заряд толу або іншої твердої вибухової речовини, зазвичай прямокутної форми.

Виберіть  дії, які відповідають кожній ситуації та запиши у шпаргалку у другу колонку з обох боків

А) дзвонити 101 та 102

Б)  закрити всі вікна і двері

В) дзвонити 101

Г) вимкнути мобільний телефон,

Д)  підніміться на верхні поверхи або горищні приміщення,

Ж)  підготуватися до можливої евакуації

З) якнайдалі відійти від будівель

И) обмежити пересування

На виконання завдання  4 хвилини.

Четверта зупинка. Захист

Кожного дня ми з вами слухаємо новини. Скільки серед них прикрих, про нещасні випадки, які зненацька спіткали мирних громадян. Як важливо у таких ситуаціях, щоб людина не розгубилася, взяла себе в руки і пригадала, як поводитися за таких обставин, як врятуватися самій і як допомогти іншим. Уявіть, що Ви працюєте на хімічному підприємстві,на якому стався вибух.  Із запропоновани малюнків оберіть ті, що допоможуть Вам захистити себе під час НС. На виконання завдання 3 хвилини.

П’ятa  зупинкa. Надання медичної допомоги

Пяту  зупинку ми з вами присвятимо тому, щоб вивчити та повторити, як  виходити зі таких життєвих ситуацій, як надання допомоги. Тому  на нашому заході присутні майбутні медичні працівники, які зараз нам підкажуть і розкажуть як правильно надавати першу допомогу. (Представлення гостей). Запрошую Вас до слова.  Виступ лікарів 15 хвилин. Дякуємо!    

Шоста зупинка. Передбачати, уникати, діяти                                                                        

Небезпечні ситуації можуть виникнути скрізь, але якщо ви до них готові, то вони не завдадуть вам шкоди.  Запам’ятайте!  Передбачати, уникати, діяти”- непорушні принципи поведінки в небезпечній ситуації. Давайте перевіримо, чи готові ви до вирішення НС? У цьому нам допоможе додаток Go Pollock!  Для виконання цього завдання з своїх телефонів заходимо на мій блог «У світі хімії та біології», і відповідно для свого  класу виконуємо завдання.  На виконання завдання 5 хв. Час пішов.

Перелік питань

1.Завивання сирен, переривчасті гудки підприємств означають:

А) Повітряна тривога

Б) Увага всім

В)  Хімічна тривога

Г) Радіаційна система

2. Почувши завивання сирен, переривчасті гудки підприємств, Ви:

А)вдягнете засоби індивідуального захисту і вибіжите у двір.

Б)вимкнете світло, газ, воду, візьмете необхідні речі і вийдете у двір.

В)негайно одягнетесь,  візьмете засоби індивідуального захисту, необхідні речі

Г)Негайно ввімкнете телевізор, радіоприймач, репродуктор радіотрансляційної мережі і прослухаєте інформацію управління (відділу) з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення.

3. Ваші дії при виявленні запаху газу:

А)закрити крани на газових приладах,

Б) відкрити вікна, двері, зробити протяги,

В)викликати службу 104

Г)всі відповіді вірні

4. Що треба захопити у сховище

А)документи, теплі речі, їжу, воду, аптечку

Б) теплі речі, їжу, аптечку, телефон

В) легкозаймисті і пахучі речовини, громіздкі речі, домашніх тварин

Г) плащі, рукавиці, гумові чоботи, окуляри, противогаз

5. Як діяти під час повені, яка тебе застала в багатоповерховому будинку?

А) заховатись у сховище

Б)  піднятися на дах, горище або вищий поверх

В) вибігти на вулицю та шукати найвищий будинок щоб на нього піднятися

Г) негайно покинути приміщення

6. Ваші дії при виявленні вибухонебезпечних предметів?

А)зателефонувати 101 та 102

Б) зателефонувати 102

В) зателефонувати 103

Г) зателефонувати 104

7. Як діяти під час землетрусу?

А) негайно покинути приміщення та відійти від будинку на відстань, рівну його висоті

Б) піднятися на дах, горище або вищий поверх

В) сховатись у сховище

Г) вдягнете засоби індивідуального захисту і вибіжите у двір

8. Погасивши палаючий одяг па потерпілому та викликавши 103 необхідно:

А) зняти предмети одягу, які згоріли або ще тліють, навіть якщо вони пристали до тіла

Б) змастити опіки будь яким кремами, лосьйонами, оліями або маслами

В) негайно проколоти всі пухирі

Г) облити місця опіків великою кількістю води, але будьте обережні, щоб уникнути переохолодження 

9. Як можна прибрати ртуть самостійно до приїзду  працівників служби НС

А) вимити ганчіркою

Б) зібрати  за допомогою пилососа

В) підмести віником 

Г) за допомогою шприца, двох аркушів паперу або вологої газети.

10. Використання фреонів призводить до:
А) зменшення озонового шару в атмосфері;
Б) зменшення кисню в атмосфері;
В) похолодання клімату;
Г) потепління клімату.

Шостка зупинка. Проект

На передобні нашого заходу Ви отримали підготувати проект вплив НС на навколишнє середовище. Отож запрошую до захисту проекту учнів по черзі починаючи з 11. Для захисту 2 хвилини.

Шановні модератори підводимо підсумки квесту.

 

Отож, як бачимо, іноді складні життєві обставини вимагають від людини мужності та рішучості, вмілості та вправності, вміння не розгубитися у складній ситуації. Я гадаю, щотепер і наші учні зможуть подолати будь-які проблеми. Наш квест закінчується. Тепер давайте знову поглянемо на фотографію нашої планети. Планету Земля людина тримає у своїх руках – добрих, надійних, турботливих. Адже Земля – це наша домівка, ми будемо піклуватися про неї, і вона відповість нам взаємністю. 

 

Головне, що є в людини – це життя

 І зберегти його – справа легка.

 Якщо ви знаннями певними володієте

 І застосувати їх вмієте.

Будьте завжди обережні,

 Знайте про небезпеку,

 Не зчиняйте паніку, хоч це і нелегко.

 А далі дійте сміливо, не зволікайте.

 Впевнено всі труднощі долайте.

Бо Ви – майбутнє України.

 Від того, як вчитесь Ви нині,

 Залежить Ваше майбуття.

 І в цілому на Землі життя!

 

Нагороження учасників квесту!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Богданова Лидия
    Дякую за цікавую розробку заходу. Успіхів та натхнення!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бондар Галина Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
23 квітня 2018
Переглядів
2834
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку