Вікторина "Юний мовознавець"

Про матеріал
Мета: допомогти учням усвідомити значення слова в житті людини; виховувати любов до рідної мови, прагнення розвивати, збагачувати її, оберігати, мов коштовний скарб; формувати патріотичні почуття школярів; розширювати і збагачувати знання учнів про мову; виховувати любов до читання.
Перегляд файлу

Вікторина «Юний мовознавець»

 

Мета: допомогти учням усвідомити значення слова в житті людини; виховувати любов до рідної мови, прагнення розвивати, збагачувати її, оберігати, мов коштовний скарб; формувати патріотичні почуття школярів; розширювати і збагачувати знання учнів про мову; виховувати любов до читання.

 

Вчитель.
Як  нема без зірок небозводу,
Як блакиті без сонця нема,
Так і мови нема без народу,
І народу без мови нема.
Для кожного народу його влас­на мова найдорожча, а українцям найближча до серця - українська.

 

1-й    учень.

Українська моя рідна мово,

В кожнім слові твоїм - цілий світ!

Бачу барви у нім веселкові

І калини червоний цвіт.

 

 

2-й    учень.

А ще небо блакитне, бездонне,

І ярило, й пшеничні поля,

Плескіт рік, шум гаїв невгамовний –

Вся моя українська земля.

 

 

3-й    учень.

Вона, як ніжна пісня колискова,

Заходить серцем в нашу душу з ранніх літ,

Це мова, наче пташка світанкова,

Що гордо лине в свій стрімкий політ.

 

 

4-й    учень.

Велична, щедра і прекрасна мова!

Прозора й чиста, як гірська вода.

Це українська мова барвінкова,

Така багата й вічно молода.

 

 

5-й    учень.

Вимовляю кожне слово,

Кожне слово, наче спів.

Найдорожча рідна мова,

Мова діда і батьків.

 

І гейм — «Далі, далі». 

Питання першій команді.
1.  Назвіть частини тексту.
2. Які бувають речення заметою висловлювання?
3.  Головні члени речення це...
4.  Які бувають звуки?
5. Який знак ставиться в кінці питального речення?

 6. Частина слова, що стоїть перед коренем. 
7. Слова, близькі за значенням.

8. Назвіть типи мовлення.

9. Скільки звуків у слові «кущ»?

10. Назвіть останній відмінок української мови.

 

Питання другій команді.
1.   Які речення називаються односкладними?
2.   З чого складаються слова?

3.  Яка буква не позначає звука?
4.   Який знак ставиться в кінці окличного речення?
5.    Скільки букв в українському алфавіті?

6. Частина слова, що стоїть після кореня. 

7. Слова, протилежні за значенням.

8. Зв’язані за змістом слова – це..

9. Які є види мовлення? (Усне і писемне)

10. Який знак в українській мові не є розділовим?

 

Питання третій команді.
1. Розділ науки, який вивчає звуки. (Фонетика) 

2. Скільки звуків у слові «ходжу»? (4) 
3. Частина слова без закінчення. (Основа слова)

4. Текст, у якому когось або щось описують, називають — текстом-... (описом).

5. Слова однакові за написанням, але різні за значенням.

6. Наприкінці розповідного речення ставимо...

7. Скільки голосних звуків?

8. Другорядні члени речення це …

9. Що означає фразеологізм «зарубати на носі»? (запам’ятати)

10. Частина мови про ознаку предмета.

 

ІІ гейм  «РЕДАКТОР»

Відредагувати речення та словосполучення

Не сиди на полу

Самий кращий малюнок

У кімнаті стоїть хрустальна ваза.

Я не получаю газет

Земельний участок

У столовій чисто й прибрано

На поляні росли ромашки

Учні терміново написали об’яву

Відповів вірно

 

ІІІ гейм  «Продовж прислів’я»

Знай більше, а говори... (менше).

Мудрим ніхто не вродився, а... (навчився).

Без труда нема... (плода).

Де сила не візьме,... (там розум допоможе).

Краще річ нова, а дружба ... (стара).

Бджола мала, а й та... (працює).

Маленька праця краща за велике... (безділля).

Праця людину годує, а... (лінь марнує).

Гостре словечко коле... (сердечко).
Умій сказати, умій... (змовчати).
Брехня стоїть на одній нозі, а правда... (на двох).
Хто мовчить, той... (двох навчить).
Наука в ліс не веде, а з лісу... (виводить).

 

 «Конкурс капітанів»

Завдання. За 3 хвилини написати якомога більше слів із ЙО

«Ти  мені, я - тобі».
(Діти   ставлять   запитання:    команда   - команді).

 

 «Гонка за лідером»

Скласти якомога більше слів із по­даного слова.
БАРВІНОК  

 

Загадки.
1.  І печуть мене, і варять, і їдять, і хвалять, бо добра. (Картопля)
2.  Що за гість, що тепло їсть? (Зима)
3.  Білий як сніг, в пошані у всіх,
     До рота попав, там і пропав. (Цукор)
4.  Зубів багато, а не їсть.
    Усе хапає, собі нічого не залишає. 
    Де пройшло, там чисто стало. (Граблі)
5.  Є на світі кінь - всьому світу не вдержати. (Вітер)

6. Яке поле не виореш? (У зошиті)

7. У чому не можна провертіти дірку? (У воді)

8. У яку бочку не можна налити води? (У повну)

9. Де вода стоїть стовпом? (У склянці)

10. Від чого плаває качка?

 

Підведення підсумків

 

 Вчитель. Дуже сподіваюся, що від сьогодніш­нього дня  ви  залишили у своєму серці хоча б одну краплину любові до рідної мови, щоб ви завжди пам'ятали, про те багатство, яке є у кож­ного з нас, і багатство це — наша рідна мова.

docx
Додав(-ла)
Камка Алла
Додано
6 квітня
Переглядів
70
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку