Вікторина з англійської мови 3 клас НУШ

Про матеріал
Вікторина з англійської мови 3 клас НУШ Цілі заходу: 1. активізація лексики за темами «Тварини», «Кольори», «Частини тіла», «Числа від 1 до 20»; 2. активізації навичок аудіювання, усного мовлення та читання; 3. розвиток інтересу до предмета і до досліджуваної мови.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

j0336075

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Quiz: Are you good at English?

Цілі заходу:

1. активізація лексики за темами «Тварини», «Кольори», «Частини тіла», «Числа від 1 до 20»;

2. активізації навичок аудіювання, усного мовлення та читання;

3. розвиток інтересу до предмета і до досліджуваної мови. 

 

Обладнання:

1. Вікторина.

2. Аудіозапис для фізкультхвилинки та звуки тварин.

3.Роздатковий матеріал для конкурсів.

Хід заходу.

I.                   Вступна частина

 - Today we have unusual lesson. We are going to have a quiz “Are you good at English?” Today we have 5 lessons. Listen and guess these subjects. At the end of the lesson we’ll choose the winner.

- Сьогодні у нас незвичайний урок це урок вікторина. І називається він «Чи добре ти знаєш англійську?» Наш урок буде складатися з п'яти маленьких уроків. Давайте відгадаємо загадки і дізнаємося, які ж це уроки?

- За кожну правильну відповідь ви будете отримувати бали, а в кінці уроку ми підрахуємо їх та визначимо переможців вікторини.

 

  • Listen and name the subject.
  • In this subject we do sums and write numbers. We don't sing songs or jump. (Maths)
  •  In this subject we run, jump, skip and play football. We don't make toys or watch films about pets. (PE)
  • In this subject we draw pictures of our friends, teachers and pets. We don't jump. (Art)
  • In this subject we listen to the cassette, sing songs, play games, talk to our friends and read books. We don't swim. (English)
  • In this subject we watch classroom pets. We don't jump and sing. (Nature Study)

 

- Look at the timetable. These subjects are English, Maths, PE, Art, Nature Study. 

 

II.                Our 1st lesson is English

  • Listen to the task.  Find the opposites. Read and translate.

(учні знаходять протилежні за значенням слова і

переміщують їх на потрібне місце; читають і перекладають).

 

 

1)      Yes - father

2)      Mother – no

3)      Sister – brother

4)      Hello – day

5)      White – black

6)      Night – good-bye

7)      Cat – girl

8)      Boy – dog

9)      Big – can’t

10)     Can – small

 

 

  • Listen and do to the task “Drawing and coloring the picture”

(учні читають і виконують завдання, згідно написаній інструкції)

Завдання складається з двох частин.

 

 

III.      Our 2nd lesson is Maths.

 

- Listen to the task. Read and do sums.

(учні читають написані приклади і вирішують їх,

 відповіді записують цифрами)

 

 

 

 

 

IV.      Our 3rd lesson is PE

 

  • Listen, sing and do.

- Ви вже, мабуть, всі втомилися, тому ми зараз проведемо фізхвилинку “Hockey Pockey”.

(діти слухають пісню, співають і виконують рухи, почуті у пісні)

 

V.       Our 4th lesson is Art

 

  • Listen to the task. Listen and draw a Picasso picture.

(вчитель читає опис робота, діти малюють його з даного опису)

It’s got a big white head.

It’s got two eyes, one nose, one mouth and two ears.

It’s got short hair. Its hair is black.

It’s got a big blue body.

It’s got two long arms. They are red.

It’s got two yellow hands.

It’s got three short legs. They are green.

It’s got three black feet.

 

VI.    Our 5th lesson is Nature Study

 

  • The next task. Guess the riddles:
  1. It is a wild animal and it likes bananas (a monkey).
  2. What animal has long hair round its neck? (a lion)
  3. It is very big and grey. (an elephant)
  4. This animal can go without food and water for a long time. (a camel)

(учні слухають загадки і вгадують тварин, учитель показує малюнки і перевіряє)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Listen to the task. Listen to the sounds and guess the animal.

(діти слухають голоси тварин і вгадують, яка це тварина)

(відгадки: кішка, собака, лев, мавпа, слон)

 

  • Listen to the task. Fill in the missing vowels. 

(діти вставляють пропущені букви в слова)

1.  H…ll…w… …n.

2.  …ct…b…r.

3.   W…tch.

4.   Gh…st.

5.   D…rk.

6.  M…nst…r.

7.  Ch…ldr…n.

8.   G…bl…n

 

  • Listen to the task. Put the words in ABC order.

(діти розставляють слова в алфавітному порядку)

Monster, witch, costume, dark, hobo, ghost, haunt, weird, mask, skeleton, devil, goblin, clown, scary.

 

  • It wasn’t so difficult task, was it? And now you will be the Ghost Busters. You must find as many pictures of ghosts as possible (заздалегідь заховати в класі 10 забражень привидів. )And now we have a team which gets one more point

 

  • Listen to the task. Unscramble the words. Write the letters in the correct order.

(учні відновлюють слова, пишуть слова в правильному порядку)

radk – …

ctiwh – …

msak – …

soghts – …

emutsoc – …

kpinpum – …

olewnleHa – …

 

  • Well done. And we are ready to offer you the next task. Now you’ll be like the detectives. You must find the hidden word at special cards. The team that runs fastest gets the point.

(учні відгадують кросворд і закодоване слово)

halloween hidden word

Відповіді: 1– broom, 2 – orange, 3 – moon, 4 – spider, 5 – treat, 6 – white, 7 – red

Закодоване слово – monster.

 

  • Listen to the task ”Complete the crossword”

(учні читають слова з колонки на правій стороні і доповнюють кросворд)

 

  • These riddles are for you.

(учні відгадують загадки)

1. I flight at night because I don't like light (Bat)

2. I'm scary and white. I come out at night. Who am I? (Ghost)

3. I've got soft black fur. When you hold me I purr. Who am I? (Cat)

5. I've got a black cat and a big pointed hat. Who am I? (Witch)

6. I’m yellow or white. I smile on Halloween night. Who am I? (Moon)

 

  • Listen to the task ”Find this words”. They go in two directions.

Знайдіть слова, які дані. Вони йдуть у двох напрямках.

(учні читають і знаходять слова, які йдуть у двох напрямках)

 

  • Listen to the task ”Remember the alphabet”. Пригадай алфавіт.

 (учні повинні розкласти алфавіт у правильному порядку)

 

VII.               Підведення підсумків.

- That’s all. Well. I thank you all the participants for taking part in this lesson. You were very nice, clever and cheerful. Our lesson is over. Let’s choose the best team. We have some winners. They are …

(Оцінки учням виставляються за кількістю набраних балів)