Вікторина з фізики: Фізика навколо нас

Про матеріал
Фізична вікторина — пізнавальна гра, яка допомагає розширювати кругозір учнів, поглиблювати їхні знання, виховувати інтерес до фізики і навколишнього світу, сприяти розвитку логічного мислення, кмітливості, винахідливості. У цікавій формі запитань і відповідей під час вікторини учні ознайомлюються з різними явищами природи, із застосуванням законів фізики в техніці, на практиці, у побуті. Велику педагогічну цінність має обговорення відповідей вікторин, їх аналіз, поглиблений розгляд обговорюваного питання. Тому у процесі вікторини на питання, навіть, ті що залишились без відповідей учнів, було надано правильну відповідь.
Перегляд файлу

Вікторина «Фізика навколо нас»

 

Мета:

дидактична: формувати уміння активізувати і планувати, пояснювати фізичні

досліди і явища.

розвивальна: розвивати уміння систематизувати і узагальнювати вивчене,

розкривати взаємозв'язок між вивченим матеріалом і явищами в житті.

виховна: виховувати почуття відповідальності, уміння працювати в колективі,

уміння використовувати свій інтелект, волю, емоції.

Обладнання: завдання вікторини та відповіді до них, бланки для запису відповідей, секундомір, картки, «Чорний ящик» (дзеркальце), кольорові стікери, призи, письмові ручки.

 

Методичні рекомендації:

Фізична вікторина — пізнавальна гра, яка допомагає розширювати кругозір учнів, поглиблювати їхні знання, виховувати інтерес до фізики і навколишнього світу, сприяти розвитку логічного мислення, кмітливості, винахідливості. У цікавій формі запитань і відповідей під час вікторини учні ознайомлюються з різними явищами природи, із застосуванням законів фізики в техніці, на практиці, у побуті.

Складність, кількість і формулювання запитань обраноу відповідності з віком учнів, рівня підготовки. Запитання сформульовано точно, дохідливо, у різних формах.

Велику педагогічну цінність має обговорення відповідей вікторин, їх аналіз, поглиблений розгляд обговорюваного питання. Тому у процесі вікторини на питання, навіть, ті що залишились без відповідей учнів, було надано правильну відповідь.

Дана вікторина розрахована на 5 команд по 3 учасники. Кожна команда відповідає по черзі на запитання. За кожну правильну відповідь отримує кольоровий стікер, який оцінюється в 1 бал, по закінченню гри, підраховуються бали, місця роз приділяються у відповідністю з вищим балом.

Правила вікторини:

1)                 У першому турі по черзі кожній команді задаються питання, кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал, що є еквівалентом 1 кольоровий стікер.

2)                 У другому турі, командам роздаються однакові картки (картка №1), для заповнення якої, відводиться 3 хвилини. Оцінюється завдання в 4 бали, тобто за кожне запитання — 1 бал.

3)                 Третя частина містить по одному запитанню, яке оцінюється в 2 бали.

4)                 У четвертому турі кожній команді роздаються однакові картки (картка №2), для заповнення якої, відводиться 5 хвилин. Оцінюється завдання в 9 балів. Під час обрахунку кількості набраних балів, учасники та глядачам пропонується розгадати фізичні ребуси.

5)                 5 тур: питання оцінюється в 3 бали. Відповідь коминди пишуть на аркушах, на обговорення питання відводиться 2 хв.

6)                 6 тур проводиться за наявності вільного часу. Він містить загадки, які оцінюються в 1 бал.

7)                 Остання частина це гра «Чорний ящик», Звучить питання, на обговорення відводиться 2 хв.,оцінюється в 5 балів 

 

ХІД ВІКТОРИНИ «ФІЗИКА НАВКОЛО НАС»

 

Вступне слово вчителя : Фізика - наука про природу. Фізика - наука експериментальна. Фізика - це фундаментальні дослідження.  Сьогодні ми говоритимемо про фізичні явища, явища природи, про тих людей , що творили історію, про майбутнє науки і техніки. Отже, почнемо нашу вікторину

 

І тур

Кожне питання оцінюється в 1 бал.

 

1.     Сила, з якою тіла діють на опору ? (вага )

2.     Лінія, вздовж якої рухається тіло?( траєкторія)

3.     Час одного оберту по колу?( період)

4.     Найменша частинка речовини?( молекула)

5.     Явище збереження швидкості  тілом?( інерція)

6.     Рідина, якою заповнюють вузенькі трубочки термометрів. (Ртуть, спирт)

7.     Агрегатні стани речовини. (Твердий, рідкий, газоподібний)

8.     Довжина траєкторії?( шлях)

9.     Що таке плавлення? (Перехід з твердого стану в рідкий)

10.Чи замерзає морська вода при 0°С? (Ні)

11.Які є два роди електричних зарядів? (Позитивний і негативний)

12.Куля, заповнена повітрям, яку використовують для гри. (М'яч)

13.Найменша частина простої речовини. (Атом)

14.Яка причина зміни швидкості тіла? (Сила)

15.Російський вчений, який систематизував хімічні елементи на основі їх будови. (Менделєєв)

16.Тривалість одного оберту земної кулі. (Доба)

17.Одиниця сили в системі СІ. (Ньютон)

18.Назвіть прилад для розгляду дрібних предметів. (Лупа)

19.Найбільш поширена в природі рідина. (Вода)

20.Лінзи в оправі для корекції зору. (Окуляри)

21.Головне джерело світла на Землі. (Сонце)

22.Орган сприймання звукових хвиль. (Вуха)

23.Твердий стан води. (Лід)

24.Англійський вчений, який відкрив основні закони руху тіла. (Ньютон)

25.Прилад для визначення маси тіла. (Терези)

26.Сила, з якою Земля притягує до себе тіла. (Тяжіння)

27.Назвіть прилад для вимірювання сили. (Динамометр)

28.Що допоможе знайти голку в копиці сіна? (Магніт)

29.Давньогрецький учений, який вивчив виштовхувальну дію рідини й газу на занурення в них тіла.(Архімед)

30.Прилад, яким вимірюють нагрітість тіла. (Термометр)

31.Опалювальний пристрій. (Піч)

32.Одиниця температури. (Градус)

33.Центральна частина атома. (Ядро)

34.Орган сприймання світла живими істотами. (Око)

35.Одиниця довжини в системі СІ. (Метр)

36.Одиниця часу. (Секунда)

37.Лінія, вздовж якої рухається тіло. (Траєкторія)

38.Сила, яка виникає під час руху одного тіла по поверхні іншого, прикладена до рухомого тіла і напрямлена проти руху. (Тертя)

39.Зміна форми тіла. (Деформація)

40.Як називається процес переходу рідини у пару? (Випаровування)

41.Як називається відрізок, що має напрям? (Вектор)

42.Арифметична одиниця дієтології. (Калорія.)

43.Яка речовина змінює свою назву під час переходу в газоподібний та твердий стан…(Вода)

44.Скупчення на певній висоті в тропосфері продуктів конденсації водяної пари (хмара)

45.Термо ізолююча посудина для зберігання рідини. (Термос.)

46.Агрегатний стан речовини, який характеризується сталістю форми й об’єму. (Тверде тіло.)

 

ІІ тур

 

На заповнення відводиться 3хв., оцінюється в 4 бали.

 

КАРТКА№1

 

Група:_________________ 

 

 

Розмістіть у порядку зменшення значення об'ємів:

20 дм3,    400 см3,    3 м3,    500л.

 

1.   3=3000дм3

2.   500л=500дм3

3.   20дм3

4.   400см3=0,4дм3

 

 

ІІІ тур

 

Кожне питання оцінюється в 2 бали.

 

1.                 Він жив настільки давно, що нам і тепер важко відрізнити правду від вигадки. Він уперше сам теоретично вивів правило важеля і вважав, що важіль — потужна машина, за допомогою якої можна було підняти Землю, якби знайшлася відповідна точка опори. Про якого вченого йдеться? (Архімед.)

2.                 Спочатку була чиста вода, потім — металевий диск, потім — скло, вкрите спеціальною сполукою. Що це за річ і про що в неї потрібно запитати? (Дзеркало.

Чи я на світі наймиліша?)

3.                 Це ім'я носив один із численних предків царя Давида. Це ім'я зовсім не рідкісне. Багато з нас знають його з дитинства завдяки випадку, в якому на одного з носіїв цього імені впало дещо. (Ісаак.)

4.                 Китайці називали його «чу-ші», греки — «геркулесове каміння», французи — «айман», індуси — «тхумбака», єгиптяни — «кістка», іспанці — «п'єдрамант», німці — «магнесс», англійці — «лоудстоун». Що це? (Магніт.)

5.                 Ця речовина згадується в багатьох дитячих книжках, тому точно автора назвати неможливо. Що це за речовина? («Жива вода».)

 

ІV тур

 

Слово вчителя: у цій частині ми будемо говорити про воду. Всім Вам відомо, що вода одночасно і проста, і складна. Вода – це єдини речовина на Землі, яка зустрічається у трьох агрегатних станах.

Вода – це універсальний розчинник. Вона розчиняє майже всі тверді та газоподібні сполуки.

При переході від рідкого до твердого стану густина і вага майже всіх речовин збільшується. На відміну від них, вода збільшує свій об’єм і стає легшою при замерзанні. Ця властивість має велике значення для збереження життя у водних об’єктах взимку.

Вода здатна зберігати велику кількість теплової енергії. Океани, моря, озера – це гігантські накопичувачі тепла. Така особливість істотно впливає на клімат районів, близьких до великих водойм.

Але наступний етап немістить такі глобальні знання про воду, а він мокаже на стільки ви начитані, чи знайомі з казками та легендами.

 

 

 

На заповнення відводиться 5хв., оцінюється в 9 бали.

 

 

КАРТКА№2

 

Група:_________________

1

Початкові стихії єдиної матерії: Земля, Вогонь, Повітря. Якої не вистачає?

Вода

2

Як давні греки називали повелителя морів, що керував ними за допомогою тризуба?

Посейдон

3

Духи води в Стародавній Русі?

Русалки

4

За легендою, вона народилась з морської піни?

Афродіта

5

У вигляді ліній якої форми в давнину люди зображували воду?

Хвилястоподібні, зигзагоподібні

6

Яка частина поверхні Землі вкрита водою?

3/4

7

Де на Землі знаходяться найбільші запаси прісної води?

В Антарктиді

8

Біохіміки жартують: «Життя – це одухотвореня вода». А скільки води в організмі людини?

75%

9

Скільки діб людина може прожити без води?

найбільше 7 діб

 

V   тур

 

Питання оцінюється в 3 бали.(Відповідь коминди пишуть на аркушах, на обговорення питання відводиться 2 хв.)

 

Для спортивної стрільби застосовувались глиняні тарілочки. Але після тренувань усе поле було засипане уламками. До якого способу вдалися, щоб після тренувань поле залишилось чистим? (Вготовляли тарілочки з підфарбованого льоду)

 

VІ тур

Додатковий у вільний час

ЗАГАДКИ

Вони не схожі на обличчя, Різниця вічна є у них.

Він завжди всіх до праці кличе, Вона до сну скликає всіх. (День і ніч.)

 

У воді родиться і води боїться.

У воді росте, кохається,

Кинь у воду, то злякається. (Сіль.)

 

Іде років двісті, А стоїть на місці.

Лічить людський вік, А не чоловік. (Годинник.)

 

Куди ступиш – всюди маєш,     Хоч не бачиш, а вживаєш. (Повітря.)

Навіть у страшну негоду Я чатую на воді, Щоб ракети й теплоходи Не збивалися з путі.

Щоб дорога невідома Привела усіх додому. (Маяк.)

 

Майстер викинув уміло Два однакових ножі. Дуже зустрічі зраділи Два однакові ножі.

Об’єднались, щоб роз’єднати Їх уже ніхто не зміг.

Підкажи, як називати Почали відтоді їх. (Ножиці.)

 

Стоїть дуб, а на нім дванадцять гіль,

А на кожній гілці по чотири гнізда,

А в кожному гнізді по семеро пташенят. (Рік, місяць, тижні,дні.)

 

Все по колу і по черзі

Дві подружки ходять вперто,

Не штовхаючись ніколи,

Кожна знає своє коло. (Стрілки годинника.)

 

У піч положиш – мокне, На воду пустиш – сохне. (Віск.)

 

Іде лісом – не шелестить,

ІЩо за верхівець: сам сидить верхом, А ноги за вухами. (Окуляри.)

 

Із землі підніме й мале, А через хату не перекине й велике. (Пір’їна.)

 

 

VІІ тур

 

ЧОРНИЙ ЯЩИК

 

Тут знаходиться агрегат для миттєвої зйомки:

Невдалих знімків у нас не буває,

Всі можуть: дорослі, і учні, й бабуня,

І знайте, у нас ваш портрет дуже точний,

І кожен з вас красень, і кожна – красуня.                    (ДЗЕРКАЛО)

pdf
Пов’язані теми
Фізика, Позакласні заходи
Додано
13 червня 2022
Переглядів
3394
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку