Мистецька вікторина « Весела палітра» для учнів 5 класу
Мета та завдання:
викликати інтерес, емоційний відгук до образотворчого мистецтва; закріплювати знання дітей про засоби виразності в образотворчому мистецтві; закріплювати навички самостійної художньої діяльності; розвивати почуття кольору, спостережливість, уміння порівнювати, уміння висловлювати особисту думку; розвивати інтелектуально – творчі здібності дітей; виховувати позитивні взаємовідношення між дітьми, почуття дружби та відповідальності.
Матеріал:
Картки з кросвордами. Набори карток з зображенням картин Катерини Білокур, конверти. Плакати з зображенням незавершеного букету квітів, паперові квіточки. Музичний супровід з класичних творів. Призи .
Художній матеріал: кольорові олівці, аркуші паперу.
Хід вікторини
Вчитель
Здрастуйте, дорогі друзі! Сьогодні у нас незвичайний день! Тут зібрались діти з двох класів, щоб взяти участь у художній вікторині, котра називається “Весела палітра ”. Це команда “Олівці” і команда “Пензлі”, які мужньо будуть змагатися за перемогу в конкурсах. Давайте привітаємо їх оплесками.
Перед вами, діти, суворе, але справедливе журі…
Оцінкою за правильну відповідь будуть квіти – це тюльпани та нарциси, які члени журі будуть прикріплювати на весняних букетах команд “Олівців” та “Пензлів”. Чия команда зуміє створити більший букет, та і буде вважатися переможцем.
Отож, переходимо до І туру «Художній кросворд». Командам потрібно правильно та швидко розв’язати кросворд.
(Звучить музика)
Німецький драматург, поет та теоретик мистецтва Бертольт Брехт казав: «Усьому потрібно вчитися. Мистецтво – не виняток». Ви вже знаєте, що для того, щоб створити прекрасний витвір мистецтва потрібно володіти знаннями з основ композиції та кольорознавства. ІІ тур нашої вікторини створений для того, щоб повторити та закріпити ці знання.
А тепер послухайте правила гри «Розумний художник»:
Питання:
1.Як називається основний інструмент скульптора? (стека)
2.Які інструменти потрібні під час малювання фарбами? (пензлик, палітра, стакан для води)
3.Назвіть три похідні кольори. (помаранчевий, зелений, фіолетовий)
4.Що називають «лінією горизонту»? (лінія умовного сходження неба із землею)
5.Які кольори називають ахроматичними? (чорний, білий, сірий)
6.Який виражальний засіб допомагає художникам написати картини яскравими та виразними? (колір)
7.Назвіть усі кольори веселки. (червоний, помаранчевий, жовтий, зелений, голубий, синій, фіолетовий)
8.Які кольори є основними або головними? (синій, червоний, жовтий)
9.Як отримати фіолетовий колір? (треба змішати синій і червоний кольори)
10.Якщо ми жовтий та червоний змішаємо, який тоді колір отримаємо? (помаранчевий)
11.Які кольори потрібно змішати, щоб отримати зелений?
12.Які кольори можна віднести як до теплих, так і до холодних? (зелений, фіолетовий)
13.Як називається вид ДПМ, де основними інструментами є свічка, писачок та віск? (писанкарство)
14. Як називається вид ДПМ, де основними матеріалом є глина? (горчарство)
Отож, переходимо до ІІІ туру вікторини «Картинка-пазл». Перед вами лежать конверти, які надійшли до нас з музею мистецтв, там сталася прикра пригода: хтось ввірвався до музею за зіпсував картини відомої української художниці Катерини Білокур, тож давайте зберемо всі частинки цих картин в прекрасну композицію. Перемагає та команда, яка впорається з завданням першою.
(Звучить музика)
Ну що ж, юні художники, теорію мистецтва ми пригадали, тож час переходити до практики. Останній тур нашої вікторини «Веселковий пейзаж». Використовуючи доступні вам матеріали (кольорові олівці та фломастери), створіть малюнок головним елементом якого є веселка. (малюнки оцінюються журі за 3-бальною системою)
(Самостійна діяльність. Звучить лагідна, тиха музика.)
Роботи виставляються перед журі. Підведення підсумків. Поздоровлення переможців. Вручення призів.
Додаток
Художній кросворд
1. Митець, що створює картини. (художник)
2. Він для фарби — незамінний,
Бо художник він відмінний.
Розфарбує все, як треба,
І малюнок є вже в тебе.(пензлик)
3. Гарно лінії виводить,
По папері легко ходить,
Він художник-молодець,
Чудодійний... (олівець)
4. Зображення людини в образотворчому мистецтві. (портрет)
5. Дощечка для змішування кольорів. (палітра)
6. Ми на вернісаж прийшли,
Щось цікаве там знайшли,
То не птах і не людина,
А зовуть її... (картина)
7. Розглядаємо картини,
Ось дівчина біля тину,
Портрет, пейзаж, а разом все це
Називається... (мистецтво)
По-вертикалі: Жанр образотворчого мистецтва, виражальним засобом якого є колір. (живопис)
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|