Вікторина з української літератури для учнів 6 класу «Пригоди і романтика»

Про матеріал

Вікторина з української літератури для учнів 6 класу

«Пригоди і романтика» (за творами В.Нестайка "Тореодори з Васюківки" та Я.Стельмаха "Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера")

Мета: виявити рівень знань, умінь та навичок учнів із вивченої теми, закріпити їх; розвивати творчі здібності учнів, логічне мислення, увагу, спостережливість, пам'ять; уміння акумулювати здобуті знання, раціонально використовувати навчальний час; формувати кругозір учнів; виховувати наполегливість і працьовитість, інтерес до наслідків власної праці; пунктуальність; відповідальність.

Перегляд файлу

 

Вікторина  з української літератури для учнів 6 класу

«Пригоди і романтика»

Мета: виявити рівень знань, умінь та навичок учнів із вивченої теми, закріпити їх; розвивати творчі здібності учнів, логічне мислення, увагу, спостережливість, пам’ять; уміння акумулювати здобуті знання, раціонально використовувати навчальний час; формувати кругозір учнів; виховувати наполегливість і працьовитість, інтерес до наслідків власної праці; пунктуальність; відповідальність.

Тип уроку: урок  узагальнення здобутих знань.

Обладнання: картки з прислів'ями, реквізити для театральних сценок, презентація, музика.

Перебіг уроку

Вчитель: Хто не любить пригоди? Власне, у кого їх не було? У тім то й річ, що в кожного – і не одна! Пригоди бувають різними: приємними і прикрими. Несподіваними й пердбачуваними. Але обов’язково – романтичними: яка ж пригода без романтики? Романтика – це незвичайність, казковість, це те, що викликає емоційну піднесенність.

На уроках світової літератури вам уже полюбилися пригодницькі твори Даніеля Дефо, Жуля Верна, Джека Лондона та інших письменників.

Герої українських  пригодницьких творів, з якими ми знайомилися впродовж двох місяців, ким тільки не були: і тореадорами, і рятувальниками, й кмітливими винахідниками.

Тож наскільки вам запамяталися ці твори, і як ви знаєте зміст цих творів покаже   наша вікторина.

 

Участь у вікторині беруть учні 6 класу. Вікторина складається із 7 завдань.

1. Знайомство з командами.
2. Назви письменника.
3. Театральний  конкурс  (домашнє завдання).
4. Бліц-опитування.
5. Упізнай героя.
6. Ерудити.

 

1 завдання (5 хв.). Знайомство з командами (назви, девізи, капітани).

2 завдання(3 хв.). Назви письменника (портрети зображені на слайдах)

3 завдання (20 хв.). Театральний конкурс – домашнє завдання. Команди повинні були підготувати інсценізацію уривків з прочитаних повістей.

4 завдання (7 хв.).  «Бліц-опитування». Кожна команда отримує запитання (кожна правильна відповідь оцінюється в  1 бал)

  1. Хто автор повісті «Тореадори з Васюківки»? (В.Нестайко)
  2. Як звали корову, з якою  Ява і Павло намагалися організувати поєдинок? (Контрибуція)
  3. Що подарував Ява сестрі Яришці? (велосипед)
  4. Як звали головних героїв повісті «Химера лісового озера…» (Митько та Сергій)
  5. Яке ім’я жартома дав Ява урятованому цуцику? (Собакевич)
  6. Куди так прагнули поїхати влітку Сергій та Митько? (до бабусі Митька)
  7. Ким був батько Ярослава Стельмаха? (письменником)
  8. Пригадайте твір В.Нестайко «Тореадори з Васюківки». Через що виникла проблема у хлопців, коли ті копали метро під свинарником? (свиня провалилася в яму)
  9. З якого класу подружилися Павлуша з Явою?  (з четвертого)
  10. Яку назву химері лісового озера дали хлопці? (Митькозавр)
  11. В яку гру грали хлопчаки на баштані з повісті В. Нестайка «Тореадори…» (фараона і єгипетську піраміду)
  12. Хто був в озері замість чудовиська?(хлопець-велосипедист)
  13. Якою наукою захопилися Митько з Сергієм на літніх канікулах у бабусі? (зоологією)
  14. Твір, сюжет якого наповнений багатьма пригодами і незвичайними подіями називається… (пригодницьким)
  15. Епічний прозовий твір, який характеризується однолінійним сюжетом, а за широтою охоплення життєвих явищ і глибиною їх розкриття посідає проміжне місце між романом та оповіданням, називається… (повістю)
  16. Внутрішній, прихований зміст якого-небудь висловлювання називається …(Підтекстом).

5 завдання (5 хв.). Упізнай  героя. На слайді уривок із твору з пропущеним іменем, треба його назвати.

  1. Провалитися в наше метро вона зуміла, а от вилізти – дзуськи! (свиня Манюня)
  2. І (Ява) весь час вигадував різні штуки-викаблуки заради нашої слави.
  3. Він же був баштанник (дід Салимон), і він не міг допустити, щоб кавун упав на землю і розбився.
  4. А я, було, позаторік і собі спробував сапати. Виполов якусь розсаду, а бур’яни полишив.(Митько)

6 конкурс (5 хв.). «Ерудити» - команди розгадують кросворд, для гостей загадки, прислів'я.

Загадки.


  1.   Цілий день літає, всім набридає,

     А вечір настане – тоді перестане. (Муха)

2. Не мотор, а гуде,

    Не пілот, а летить,

    Не гадюка, а жалить.   (Бджола)

3.  Цей дім на ніжках

    Внизу віконце,

    Дім багатоквартирний ,

    Лише зверху мирний.   (Вулик)

  1.    Хто над нами догори ногами?  (Мухи)
  2.    Сірий, та не вовк,

     Довговухий, та не заєць,

     З копитами , та не кінь.  (Осел)

  1.    Смугаста, зубаста,

                 По воді шугає,

                 Рибок шукає. (Щука)

 


 

 

Кросворд

 

1п

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

р

 

 

 

3

 

 

 

и

 

 

4

 

 

г

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

о

 

 

 

 

 

6

 

д

 

 

 

 

 

 

 

7

а

 

 

 

 

  1. Головний герой трилогії В.Нестайка «Тореадори з Васюківки» (Павло)
  2. У якій п’єсі брали участь Ява і Павло? (Ревізор)
  3. Як звали діда з твору Я. Стельмаха «Митькозавр з Юрківки..», який потрапив до ями замість чудовиська? (Трохим)
  4. Епізод твору (фрагмент)
  1. Жанр твору В.Нестайка «Тореадори з Васюківки». (Повість)
  1. Прихований зміст твору (Підтекст)
  2. Прізвисько льохи (Манюня)

 

Підсумок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

1. Головний герой трилогії В.Нестайка «Тореадори з Васюківки»

  1. У якій п’єсі брали участь Ява і Павло?
  2. Як звали діда з твору Я. Стельмаха «Митькозавр з Юрківки..», який потрапив до ями замість чудовиська?
  3. Епізод твору
  4. Жанр твору В.Нестайка «Тореадори з Васюківки»
  5. Прихований зміст твору
  6. Прізвисько льохи

 

 

1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

  1.         Головний герой трилогії В.Нестайка «Тореадори з Васюківки»
  2. У якій п’єсі брали участь Ява і Павло?
  3. Як звали діда з твору Я. Стельмаха «Митькозавр з Юрківки..», який потрапив до ями замість чудовиська?
  4. Епізод твору
  5. Жанр твору В.Нестайка «Тореадори з Васюківки»
  6. Прихований зміст твору
  7. Прізвисько льохи

 

 

 

  1. Гарний, як спить  /  та ще й  / лицем  /

до стіни лежить.

 

  1. На дерево  /  дивись, / як родить, / а на людину,  / як робить.

 

  1. Як вовка / не годуй, / а він / усе в ліс / дивиться.

 

 

 

 

  1. Гарний, як спить  /  та ще й  / лицем  /

до стіни лежить.

 

  1. На дерево  /  дивись, / як родить, / а на людину,  / як робить.

 

  1. Як вовка / не годуй, / а він / усе в ліс / дивиться

 

1

 

doc
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
6125
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку