Вікторина Золотий диск для учнів початкової школи

Про матеріал
  • в ігровій формі повторити основні поняття інформатики та закріпити отримані навички;
  • розвивати уміння застосовувати отримані знання в нестандартних ситуаціях, розвивати увагу, спостережливість, логічне мислення;
  • виховувати інтерес до предмету, виховувати культуру роботи учнів з комп'ютером; сприяти об'єднанню класних колективів.
Перегляд файлу

Диск CD — стоковый вектор #8448780                  Золотий диск         

(учитель Генделека О.А.)                                                   Тема:  Вікторина «Золотий диск»         

Мета:

  • в ігровій формі повторити основні поняття інформатики та закріпити отримані навички;
  • розвивати уміння застосовувати отримані знання в нестандартних ситуаціях, розвивати увагу, спостережливість, логічне мислення;
  • виховувати інтерес до предмету, виховувати культуру роботи учнів з комп’ютером; сприяти об’єднанню класних  колективів.

Форма заходу: вікторина.

Обладнання: проектор, презентація із завданнями, картки із завданнями, комп’ютери.

Оформлення: столи для трьох команд, стільці, місця для журі, роздатковий матеріал на конкурси, позначки команд.

План:

1. Організаційна частина.

2. Представлення команд, їх назв і емблем.

3. Конкурс «Розминка».

4. Конкурс «Допиши відповідь».

5. Конкурс «Чарівний кросворд».

6. Фізкультхвилинка (музична, танцювальна).

7. Конкурс «Доповни слово» (для капітанів) .

8. Конкурс  «Основи роботи з комп’ютером».

9.  Підведення підсумків. 

10. Нагородження команд.

 

                               Хід роботи

Добрий день, дорогі друзі! Сьогодні ми проведемо вікторину «Золотий диск».

Вікторина – це завжди настрій. Гра відкриває зовсім інші боки інформатики, ті на які не завжди звертаєш увагу на уроці, при серйозній розмові про цю складну сучасну науку. Для багатьох учасників гра надасть можливість показати свою любов до предмету, а для деяких може стати поштовхом до зацікавленості. Зверніть увагу на девіз сьогоднішньої вікторини.

 

  Щоб усіх перемагати треба розум розвивати,
  Гостре око, слух, терпіння - і тоді прийде уміння

                       I. Організаційна частина

Отож ви розділитеся на 3 команди, які матимуть назви: «Мишки», «Смайлик» та  «Пізнайко». Одна команда сідає за столи по правий бік, друга – по лівий, третя по середині. Сьогоднішню вікторину будуть оцінювати одні з найкращих суддів світу, це … (представлення журі  - учні 11 класу). Привітаємо їх оплесками.

  1. Представлення команд їх назв та емблем

http://cpto.dp.ua/posibnyk/IMG/7-20.jpg
Результат пошуку зображень за запитом "малюнок смайликів"http://leleka.dnepredu.com/uploads/editor/1816/92690/sitepage_50/p_znayko.png
                                 

 

І так першим вашим завданням буде обрати капітана команд, який і представить свою команду ( представлення капітанами своїх команд).

F:\друк вікторина10.03.17\фот.вікторина\вибрані\DSCF5441.JPGНаша вікторина складається з 5 завдань. Команда, яка виграє отримає подарунки.

На нашу вікторину завітав Незнайко.

Я комп’ютер добре знаю –

Друзям всім допомагаю,

Як у клас я залітаю

Всі комп’ютери вмикаю.

Всім поради я даю,

Слухай розповідь мою:

Результат пошуку зображень за запитом "малюнок незнайка"Сядь поближче до екрану

І дивися тільки прямо

Довго можеш так сидіти,

Всі завдання поробити,

А як в тебе сталось щось …

В монітора щось зламалось,

Ти посмикай за шнурки,

Трохи мишку потряси,

Що є сили ногою  по системному блоку дай,

Вирви шнур і додому втікай!

 

- Діти, варто слухати поради Незнайка?

- Чому?

- Давайте допоможемо Незнайкові вивчити правила поведінки:

Результат пошуку зображень за запитом "малюнок незнайка"Щоб з комп’ютером дружити

Треба правила учити:

Не шуміти, не ходити,

Тільки тихо говорити

Руки чистими тримати,

Сухо-сухо витирати.

І всі кнопки незнайомі

Не потрібно натискати

Слухай вчителя уважно,

F:\друк вікторина10.03.17\фот.вікторина\вибрані\DSCF5457.JPGІ виконуй все, що скаже.

Тільки так знання здобути

Допоможе друг – комп’ютер

 

- Молодці, ви допомогли Незнайкові вивчити правила! Тож не барімося,  конкурси проведем та інформатиків умілих сьогодні тут ми віднайдем.

 

                                     II Основна частина

                       1.   Конкурс «Розминка»  

- Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Учасники команд, які знають відповідь піднімають руку.

F:\друк вікторина10.03.17\фот.вікторина\вибрані\DSCF5461.JPG

1. Якщо є складна робота

    Мусить бути лиш охота, 

    Бо зі мною буде толк,

    Адже, я – системний … (блок)

 

2. Я показую об’єкти,

    Фото-відео проекти

    Я не плеєр, не мотор,

    Я звичайний … (монітор)

 

3. Хто хоче щось запам’ятати –

 В блокнот свій може записати

 Комп’ютер теж немов блокнот –

 Не має з пам’яттю турбот,

 А як називають комп’ютер-блокнот? (ноут-бук)

 

 

4. Я не нишпорю в коморах,

 Не ховаюся у норах,

 Ковзаю по столу трішки

 Бо комп’ютерна я … (мишка)

 

5.  Промені і сонце-коло

 Намалюємо ми скоро,

 Творчий маю я характер,

     Бо графічний я … (редактор)

6. Про нього знаємо ми нині:

    З ним справу мають в медицині,

    Біолог з ним теж справу має,

     А комп’ютер від нього страждає… (вірус)                                                   

2. Конкурс «Допиши відповідь»   -

- Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Після завершення конкурсу, картка здається журі на підрахунок балів.

F:\друк вікторина10.03.17\фот.вікторина\вибрані\DSCF5476.JPG

1. З чого складається комп’ютер? 

________________________

________________________

________________________

________________________

2. Як використовується комп’ютер?

_________________________

 

3.Чи є у комп’ютера пам'ять, як вона зветься?

_________________________

F:\друк вікторина10.03.17\фот.вікторина\вибрані\DSCF5478.JPG

4. Які є пристрої введення?

_______________________

_______________________

 

5. Для чого призначений

F:\друк вікторина10.03.17\фот.вікторина\вибрані\DSCF5466.JPG      принтер?

______________________

 

 

6.  Пристрій від якого

     болять очі?

_________________________

 

7. Пристрій для введення графічної інформації з паперу?

   _________________________

 

8. Пристрій виведення інформації на папір?

        _________________________

 

9. Найголовніша кнопка на робочому столі ?

        _______________________

 

10 . Пристрій захисту від перепадів струму?

           ______________________

 

11.  Піктограма збереження видалених об’єктів?

______________________

 

12.  Скільки клавіш на клавіатурі?

 _________________________

F:\друк вікторина10.03.17\фот.вікторина\вибрані\DSCF5474.JPGЧлени журі (учні 11 класу) підраховують бали.

 

 

 

 

              3. Конкурс «Чарівний кросворд»

Наступне завдання розгадати кросворд і прочитати ключове слово.

Яка команда швидше справиться з кросвордом , то отримує 3 бали, наступна 2 бали, та 1бал. Готові? Тоді розпочинаємо!

  Після завершення конкурсу, кросворд здається журі.

                Запитання до кросворду

 

1. Сучасний портативний комп’ютер, має невеликий розмір і вагу, може автономно працювати від батареї.

2.Складова частина комп’ютера  для прослуховування звукової інформації.

3.Основний об’єкт Windows . Має форму прямокутника,

складається з трьох керуючих кнопок,рядка заголовку та робочої

області.

4.Складова частина комп’ютера для роздрукування інформації на папір.

5.Який стіл є у комп’ютера? Після запуску операційної системи Windows ми бачимо …. стіл.

6.Пристрій введення інформації за допомогою вказівника. Має дві кнопки, коліщатко і хвостик

7.Найголовніша складова частина комп’ютера . Системний …

8.Пристрій для введення графічної інформації, створення копії графічного документа.

9.Складова частина комп’ютера, яка дозволяє прослуховувати музику і не заважати іншим. 

 10.Усі дані, які ми зберігаємо на комп’ютері. Бувають різних форматів та різного розміру. Мають різні значки відповідно до вмісту. Має своє власне ім’я   

 11. Сотні клавіш, різні знаки, ось де пальцям фізкультура, і це все ...                 

  Кросворд  

C:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\Мои рисунки\ммммммммм1.PNG

F:\друк вікторина10.03.17\фот.вікторина\вибрані\DSCF5481.JPG

А зараз ми всі разом проведемо маленький відпочинок (музична, танцювальна фізкультхвилинка).

 

 

 

 

   4.   Конкурс «Доповни слово » ( для капітанів)

Як ви вже здогадалися капітани команд це ваш конкурс, вам

необхідно доповнити написане слово. Кожна правильна відповідь оцінюється в один бал, картка здається журі на підрахунок балів.

«Доповни слово»

 

        1.Компакт___________________

        2.Текстовий _______________

        3.Робочий _________________

        4.Операційна _________________

        5.Системний _________________

        6.Графічний _________________

        7.Всесвітнє павутиння ____________

        8.Флеш _________________

        9.Маніпулятор____________

        10.Звукові _________________

І так, поки наші капітани будуть працювати, ми послухаємо  цікаві факти  про комп’ютери.

Комп’ютер став настільки звичним у нашому житті, що ми сприймаємо його як робочу конячку і мало замислюємося, скільки цікавостей пов’язано з нашим PC.

 

Отже, цікаві факти про комп’ютери.

 

1) У сучасного персонального комп’ютера в десять разів більше потужності, ніж свого часу було потрібно, щоб запустити і посадити людину на Місяць.

2) Обсягу CD-диска вистачає на 72 хвилини звучання музики. Саме таку тривалість має дев’ята симфонія Бетховена, на яку орієнтувалися творці нового продукту.

3) Нам достатньо долі секунди, щоби оцінити якість сайту, на який ми зайшли.

4) Китайським геймерам заборонено грати в ігри, які пропагують вбивства, – наприклад, в «GTA» або «Postal». Не шанують в Піднебесній і хакерів: їм загрожують серйозні тюремні терміни, а в 1998 році парочка зломщиків навіть була засуджена до вищої міри покарання.

5) Якщо ви часто й подовгу сидите за комп’ютером, то моргаєте не менше семи разів на хвилину. Так наші очі намагаються попереджати синдром «офісного зору».

6) Про те, чи зможе комп’ютер наздогнати і перегнати нас за здібностями, ведеться чимало суперечок. Але «людиною року» його вже визнавали: у 1982 році це зробили працівники журналу “Time”.

7) Люди, що бояться комп’ютерів і всього, що з ними пов’язано, називаються кіберофобами.

8) Всупереч поширеній думці, комп’ютери найчастіше ламаються не від проблем в електричній мережі і не від шкідливих вірусів. Вони повинні «сказати спасибі» своїм господарям, які проливають на клавіатуру чай, каву, газовану воду та інші напої.

9) Якщо прийняти всі email-повідомлення, передані в світі, за 100%, то 94% з них припадає на спам.

10) Творці пошуковика Google хотіли назвати своє дітище Googol (10 у сотому ступені – саме стільки сторінок вони збиралися проіндексувати), але домен з такою назвою був вже зайнятий.                                                  11) Перший матричний принтер був розроблений в 1964 році. Він використовувався в годиниках марки «Сейко» для постійної роздруківки точного часу.

12) Знамениту комбінацію – програму «на три пальці» – Ctrl-Alt-Del – створив і впровадив один із розробників IBM PC Девід Бредлі.

13) Перші персональні комп’ютери мали дуже обмежений обсяг пам’яті – всього близько 16 кілобайт.

14) Комп’ютерник – таки не жіноча професія. У найбільшій світовій IT-корпорації – Microsoft – працюють 75% чоловіків і лише 25% жінок.

F:\друк вікторина10.03.17\фот.вікторина\вибрані\DSCF5473.JPG

http://cpto.dp.ua/posibnyk/IMG/7-20.jpg

 

 

 

 

 

 5.   Конкурс «Основи роботи з комп’ютером»

Як ви знаєте основним об’єктом вивчення інформатики є комп’ютер і його частини. Наступний конкурс називається «Основи роботи з комп’ютером».

 Конкурс оцінюється в 5 балів.

Завдання. Бабуся Оленки вирішила придбати комп’ютер та  навчитися працювати з ним. Допоможи їй це зробити.

Сутуація 1

- Бабуся в магазині побачила різні пристрої ,хоче визначити , які бувають комп’ютери та який їй обрати. Допоможи бабусі розібратися з яких пристроїв складається комп’ютер, та як вони називаються.

 

 

Сутуація 2

  • Після придбання комп’ютера бабуся увімкнула його і побачила різні об’єкти на Робочому столі. Оленка пояснила бабусі , що на комп’ютерах встановлено багато програм . Без програм на комп’ютері нічого зробити не можна , і для завантаження потрібної програми можна використати Головне меню , або значки програм на Робочому столі. Бабуся хоче скористатися калькулятором для розрахунків вартості покупок. Допоможи їй. 

 

Сутуація 3

 

  • Для бабусі завантаж програму калькулятор.

З’єднай лінями назви елементів вікна програми Калькулятор та їх зображення.

C:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\Мои рисунки\ввввввввввввв.png

 

                               III Заключна частина

 

-  Ви добре справилися з усіма завданнями. Зараз журі підрахує бали і оголосить команду – переможців сьогоднішньої вікторини, а також переможця капітана команди.

F:\друк вікторина10.03.17\фот.вікторина\вибрані\DSCF5490.JPGF:\друк вікторина10.03.17\фот.вікторина\вибрані\DSCF5495.JPGF:\друк вікторина10.03.17\фот.вікторина\вибрані\DSCF5487.JPG

 

 

 

     - Для вас комп’ютер є другом?

- Як ви гадаєте, комп’ютери допомагають у житті?

- Які враження від вікторини?

 

     Нагородження команди - переможців, та переможця конкурсу капітанів.

Всі учасники молодці ! 

Всі учасники вікторини отримують призи (календарики), а команда-переможців – сувенір «Золотий диск», переможець серед капітанів команд – грамоту.

Інформатика — наука,

Про яку скажу вам так,

Що без неї не запустиш        

Ні ракету, ні літак.

Ось включаю я комп'ютер,

Загорається екран,

Натискаю кнопку Enter

І пірнаю в океан.

Інтернету шир безмежна

У комп'ютері сидить.

Треба швидкість тут шалену,

щоб цей космос облетіть.

Поринаю з головою

Я в програми Word, Excel,

Ще й дзвіночка попрохаю

Не дзвонити цілий день.

Друзям всім своїм бажаю

Із комп'ютером дружить.

За плечима, я вважаю,

ці знання нам не носить.

 

Згадаємо слова видатного українського поета, письменника, художника, який закликав нас:

 

На цьому наша вікторина закінчена . До побачення !

 

F:\друк вікторина10.03.17\фот.вікторина\вибрані\DSCF5498.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
2688
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку