Вільні та змішані форми. Муз. приклади до уроку з Аналізу муз. творів для мистецьких коледжів

Про матеріал

Тема: Вільні та змішні форми. Приклади. Аналіз музичних творів (мистецькі коледжі)

Зміст слайдів
Номер слайду 1

ВІЛЬНІ та змішані ФОРМИ

Номер слайду 2

Визначення Змішаними називають форми, засновані на з'єднанні ознак двох або більше класичних форм. Індивідуальними (вільними) - форми, що володіють одиничною організацією, без суттєвих ознак будь-яких типізованих форм. Створені за влаcним задумом автора.

Номер слайду 3

Приклади

Номер слайду 4

Витоки вільного формоутворення знаходимо в старовинній органній музиці, в фантазіях та інших імпровізаційних жанрах. Вашій увазі пропонується познайомитись з Фантазією G-dur для органу Й. С. Баха (1685-1750). Твір має 3 частини (ABC): I – імпровізаційного характеру;ІІ – основна (фуга , риси basso ostinato);ІІІ – заключна. Сам автор називав цей твір вільними фантазіями.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Віденські класики також використовують жанр фантазії в своїй творчості. Вашій увазі Фантазія і фуга C-dur KV 394 В. А. Моцарта (1756-1791). Складається з 2-х частин:І – фантазія імпровізаційного характеру. Для Моцарта – це творча свобода та відмова від певної структури.ІІ – фуга.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Балакірєв М. «Ісламей»Приклад сонатно-варіаційної форми - поєднує повну сонатну форму з варіаціями на 2 теми - головну і побічну; від баладно-поемної драматургії йде трансформація репризи і тим самим розімкнення образного плану твору (А В С). В основі лежить сонатна форма, але ГП і ПП представляють собою цикли варіацій . Цей тип характерний для російської музики (Глінка, «Арагонська хота», «Камаринская»).

Номер слайду 9

Шопен Ф. Балада №3 Приклад сонатно-концентричної форми Сонатна і концентрична форми тут доповнюють одна одну: в концентричну форму «не вкладаються» розробка та кода, але вони необхідні для логіки сонатної форми. Крім того, взаємодоповнюють одна одну музична композиція і драматургія. Драматургія має яскраво виражену поступальність: А - Пролог «оповідального» характеру, В - саме «дія», показ «персонажів», С - трансформація ситуації і «персонажів». Незамкнутість драматургії врівноважується репризною заокругленістю композиції завдяки концентричности.

Номер слайду 10

Американець в ПарижіДж. Гершвін. Симфонічна поема, що має автобіографічне коріння. Подорож композитора до Парижу закінчилася влітку 1928 року. З поїздки по Європі Гершвін повернувся з задумом симфонічної поеми "Американець в Парижі". Повністю новий твір було завершено в листопаді 1928 року. Хотів того композитор чи ні, але назва поеми звучала символічно. "Починаючи з 20-х років до Франції їхали безперервно, - писав Малькольм Каулі. - Художники, письменники, професійні фотографи, торговці картинами, танцівники, кіноактори, гугенхеймовскі стипендіати, дами, які після розлучення захоплюються скульптурою, світські дебютантки, яким не пощастило з чоловіками і які сподівалися замінити шлюб літературною кар'єрою, - найстрокатіший народ (і талановитий і безталанний), але натхненний одними і тими ж ідеалами – поїхати геть з Америки. Еміграція йшла все більш швидкими темпами ... " Тема американців у Франції набула особливого значення в літературі таких емігрантів, як Е. Хемінгуей, А. Мак-Лиш, Г. Стайн, Е. Паунд та ін.

Номер слайду 11

Музика Гершвіна в якійсь мірі доповнює картину життя французького міста, створену переселенцями, мисливцями за "синім птахом". "Свято, яке завжди з тобою" - назвав в 1964 році свій роман про Париж 20-х років Е. Хемінгуей. Святкове сприйняття міста характерно і для Гершвіна. Він не претендує на багатостороннє охоплення дійсності. Зображуючи світ, композитор дивується і радіє щиро. Лише на мить якийсь спогад затьмарює його. Але свято повертається знову ..."Це вільно скомпонована рапсодія-балет, що є, мабуть, найбільш сучасною музикою, яку я до сих пір написав. Я хотів передати враження американського туриста в Парижі - гуляє по місту, слухає вуличні голоси і ... занурюється у французьку атмосферу. .. Однак, як і в попередніх моїх оркестрових творах, музика не ілюструє якусь конкретну програму, вона дає лише загальні вказівки, а кожен слухач повинен знайти в музиці власні уявні картини і сюжет ".

Номер слайду 12

"Уявіть собі Американця, який тихим сонячним ранком в травні бродить по Єлисейських полях. Він пускається в дорогу в такт з Першою прогулянковою темою, рішуче рухається вперед, сповнений галльським духом свободи. Наш Американець, широко розкривши очі і насторочивши вуха, із задоволенням поглинає звуки міста. Особливо, здається, його бавлять таксі, що випливає з епізоду, де використані чотири справжніх клаксона ... Щасливо оминувши таксі, наш Американець проходить повз відкритих дверей кафе, де - якщо вірити тромбону- все ще популярна пісенька «La Sorella». Після радісних спогадів з 90-х років, він знову пускається в дорогу разом з Другою прогулянковою темою, яку кларнет веде по-французьки, але з сильним американським, акцентом.... Наш турист проходить повз «чогось». Можливо, композитор вважав, що це церква, але Американець не входить всередину. Проте, як про це повідомляє англійський ріжок, з повагою уповільнює кроки, поки щасливо не мине це місце. Тепер маршрут подорожі Американця неясний. Можливо, що він йде по Єлисейських полях, можливо, звернув убік - композитор залишив тут простір для уяви.

Номер слайду 13

... Коли з'являється Третя прогулянкова тема, наш Американець вже перейшов Сену... закінчення цієї частини вселяє думку, що Американець сидить на терасі кафе. В оркестрі чуємо двозначний епізод: до нашого героя наближається скрипкове соло , яке звертається до нього чарівною ламаною англійською. Ми не чуємо відповіді Американця .... Наш герой охоплений тугою по батьківщині! Американець впадає в меланхолію ... Блюз!Оркестр поспішає на допомогу: дві труби виконують нову тему. Очевидно, наш герой зустрів земляка, нова тема - це галасливий, веселий, захоплюючий чарльстон, без домішки галльської крові . Незабаром з'являється Друга прогулянкова тема, підтримана Третьою темою. Виявляється, Париж - не погане місто, по суті - прекрасне місто!

Номер слайду 14

"Американець в Парижі" являє собою фантазію, що об'єднує в собі риси сюїти і симфонічної поеми. Від сюїти тут самостійність різнохарактерних епізодів: 1-й епізод-Перша прогулянкова тема, 2-й - музика з клаксонами, 3-й - популярна пісня (соло тромбона), 4-й - Друга прогулянкова тема (у кларнета), 5-й -епізод - зв'язка – скрипкове соло, 6-й - мелодія в блюзовому стилі (у труби), 7-й - чарльстон (соло двох труб), 8-й – динамізована реприза 6-го епізоду - мелодія в блюзовому стилі. Разом з тим масштабність розділів, широта розвитку блюзової теми, наявність мотивних зв'язків - все це зближує "Американця" з симфонічною поемою. А в цілому форму можна вважати індивідуальною.

Номер слайду 15

pptx
Додав(-ла)
Fiskova Natalija
Додано
20 липня 2022
Переглядів
254
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку