Вимова, правопис слів з ненаголошеними [е], [и], що не перевіряються наголосом

Про матеріал
Мета: формувати в учнів вміння писати слова з ненаголошеними [е], [и], що не перевіряються наголосом, користуватися орфографічним словником; збагачувати словниковий запас; роз¬вивати зв'язне мовлення; виховувати культуру мовлення.
Перегляд файлу

Урок 46

Тема. Вимова, правопис слів з ненаголошеними [е], [и], що не перевіряються наголосом

Мета: формувати в учнів вміння писати слова з ненаголошеними [е], [и], що не перевіряються наголосом, користуватися орфографічним словником; збагачувати словниковий запас; роз­вивати зв'язне мовлення; виховувати культуру мовлення.

ХІД УРОКУ

Організація класу до уроку

Актуалізація опорних знань

Перевірка домашнього завдання (Впр. 209)

Прочитайте діалог сина й тата. Яку відповідь хлопчика на зауваження батька ви придумали?

(Учні зачитують свої відповіді.)

Коментоване письмо

Травка зеленіє. Сонечко блищить. Ластівка з весною в гай до нас летить. (О. Плещеєв)

Як перевіряються ненаголошені [е], [и] в корені слова?

Вивчення нового матеріалу

Мотивація навчальної діяльності. (Впр. 210) Оголошення теми й мети уроку

Сьогодні ми будемо вчитися правильно вимовляти такі слова з ненаголошеними [е], [и], а правопис будемо перевіряти за орфо- графічним словником.

Але є слова, що в них Написання голосних Через наголос, бува, Перевірить неможливо, А тому такі слова Пам'ятати нам важливо.

Завдання вимови й правопису слів з неперевірними ненаголо- шеними голосними

Робота з малюнками — назвами предметів. (Впр. 211) Очерет, черемха, абрикос, апельсин.

Робота над словами з рамок. (С. 90, 91)

За визначенням здогадайтесь, про що або про кого йдеться.

• Член органу державної влади, обраний виборцями. (Де­путат)


Керівник підприємства, установи або навчального закладу. (Директор)

Частина земної поверхні, яку можна бачити на відкритій місцевості. (Горизонт)

Запишіть ці слова, складіть з ними речення.

До слова горизонт доберіть синоніми. (Обрій, небокрай, не- босхил, виднограй, видноколо, виднокруг, крайнебо, небозвід)

Каліграфічна хвилинка

Бачиш край, а не дійдеш. (Горизонт)

Робота над словосполученням (Впр. 212)

Утворіть словосполучення. У словах першого стовпчика позначте наголос, підкресліть букви [е] чи [и], що позначають ненаголошені звуки [е], [и].

(Міжміський телефон, ...)

Розберіть за будовою слова тривожний, золота, безмежний. Тривожніииі , золота , безмежнйиі

Робота з орфографічним словником (Впр. 213) Діти працюють самостійно.

(Перевірка виконання.)

Узагальнення й систематизація вивченого

Робота над літературною вимовою слів за таблицею « Правильно вимовляй і пиши»

Робота над прикметами (Впр. 214)

Прочитайте прикмети.

Які ще прикмети ви знаєте? (Якщо горіхи вродили рясно, а грибів мало — зима буде сніжна і морозна. Грім у вересні — на тривалу осінь. Павутиння нарослинах — на осіннє тепло.)

Спишіть, вставляючи пропущені букви.

Словникова робота (Впр. 215)

Підсумок уроку

Чого навчилися на цьому уроці?

Домашнє завдання

Вправа 216, С. 91; повторити написання слів у рамках. Урок 47

Тема. Урок розвитку зв'язного мовлення*

 

doc
Додано
4 квітня 2020
Переглядів
907
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку